Nie. Tylko pojemność ta sama. Następca starego 2.8, to 3.0 ASN.Pioter211 pisze:Tak z ciekawości - czy te 2.8 FSI to przypadkiem nie zmodernizowane stare 2.8?
[ INNY] 2.8 FSI 220KM a 3.0 TFSI 290KM OPINIE
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Panowie - potrzebuję info na temat kompresora w 3.0 TFSI.
Mianowicie szukam informacji jakie jest przeznaczenie przepustnicy/klapki która jest za właściwą przepustnicą w sprężarce która miesza powietrze, zamyka i otwiera przepustowość sprężonego powietrza - przed jego sprężeniem z powietrzem które pójdzie dołem jako zwykłe zassane.
Czy owa klapka ma znaczenie biegu jałowego?
Czy ma całkiem inne znaczenie.
Muszę to przetrawić i zrozumieć gdyż będę zakładał kompresor na 2.8/C5/2000r
Może ma ktoś info o wydajności kompresorów - ile może to napompować
lub różnice w oznaczeniu seryjnych sprężarek?
Istotna i wyłączna różnica jest w ostatniej literce z alfabetu.

Trochę dużo tych pytań i niewiadomych ale problemy są po to - by je rozwiązywać....

Mianowicie szukam informacji jakie jest przeznaczenie przepustnicy/klapki która jest za właściwą przepustnicą w sprężarce która miesza powietrze, zamyka i otwiera przepustowość sprężonego powietrza - przed jego sprężeniem z powietrzem które pójdzie dołem jako zwykłe zassane.
Czy owa klapka ma znaczenie biegu jałowego?
Czy ma całkiem inne znaczenie.
Muszę to przetrawić i zrozumieć gdyż będę zakładał kompresor na 2.8/C5/2000r
Może ma ktoś info o wydajności kompresorów - ile może to napompować
lub różnice w oznaczeniu seryjnych sprężarek?
Istotna i wyłączna różnica jest w ostatniej literce z alfabetu.

Trochę dużo tych pytań i niewiadomych ale problemy są po to - by je rozwiązywać....

Ja nie jestem pewien ale blok 3.0 jest chyba rozwiercony bardziej w końcu zmienila sie pojemność. No chyba, że to różnice w głowicy.Pioter211 pisze:Właśnie nie jestem pewien bo w starych 2.8 bloki tak się nie sypały. 3.0 to następca i na pewno blok ma inny.Mazdomania pisze:Nie. Tylko pojemność ta sama. Następca starego 2.8, to 3.0 ASN.Pioter211 pisze:Tak z ciekawości - czy te 2.8 FSI to przypadkiem nie zmodernizowane stare 2.8?
Co do 2.8 C7 to ja mam taki. Jest prostszy jedzie bardzo dobrze, a i
Z pewnością moja jest na łańcuchu więc wymian rozrządu brak. Skrzynia S-tronic jest super.
3.0 TFSI to inny silnik... Jest z pewnością lepszy w kwestii osiągów. Spalanie trochę wyższe.
Gdybym mógł wybierać... Uczę się samochodów - taką mam zasadę, dlatego najpierw pojeżdżę tym 204KM.... A potem zmienię na mocniejszy.
