Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ INNY] 2.8 FSI 220KM a 3.0 TFSI 290KM OPINIE

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 15 gru 2015, 21:16

Pioter211 pisze:Tak z ciekawości - czy te 2.8 FSI to przypadkiem nie zmodernizowane stare 2.8?
Nie. Tylko pojemność ta sama. Następca starego 2.8, to 3.0 ASN.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 15 gru 2015, 21:36

Mazdomania pisze:
Pioter211 pisze:Tak z ciekawości - czy te 2.8 FSI to przypadkiem nie zmodernizowane stare 2.8?
Nie. Tylko pojemność ta sama. Następca starego 2.8, to 3.0 ASN.
Właśnie nie jestem pewien bo w starych 2.8 bloki tak się nie sypały. 3.0 to następca i na pewno blok ma inny.

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 26 gru 2015, 17:56

Panowie - potrzebuję info na temat kompresora w 3.0 TFSI.
Mianowicie szukam informacji jakie jest przeznaczenie przepustnicy/klapki która jest za właściwą przepustnicą w sprężarce która miesza powietrze, zamyka i otwiera przepustowość sprężonego powietrza - przed jego sprężeniem z powietrzem które pójdzie dołem jako zwykłe zassane.
Czy owa klapka ma znaczenie biegu jałowego?
Czy ma całkiem inne znaczenie.
Muszę to przetrawić i zrozumieć gdyż będę zakładał kompresor na 2.8/C5/2000r

Może ma ktoś info o wydajności kompresorów - ile może to napompować
lub różnice w oznaczeniu seryjnych sprężarek?
Istotna i wyłączna różnica jest w ostatniej literce z alfabetu.
<rotfl>

Trochę dużo tych pytań i niewiadomych ale problemy są po to - by je rozwiązywać....
<klotnia>

mans

Post autor: mans » 07 lut 2016, 09:08

Pioter211 pisze:
Mazdomania pisze:
Pioter211 pisze:Tak z ciekawości - czy te 2.8 FSI to przypadkiem nie zmodernizowane stare 2.8?
Nie. Tylko pojemność ta sama. Następca starego 2.8, to 3.0 ASN.
Właśnie nie jestem pewien bo w starych 2.8 bloki tak się nie sypały. 3.0 to następca i na pewno blok ma inny.
Ja nie jestem pewien ale blok 3.0 jest chyba rozwiercony bardziej w końcu zmienila sie pojemność. No chyba, że to różnice w głowicy.

Co do 2.8 C7 to ja mam taki. Jest prostszy jedzie bardzo dobrze, a i
Z pewnością moja jest na łańcuchu więc wymian rozrządu brak. Skrzynia S-tronic jest super.
3.0 TFSI to inny silnik... Jest z pewnością lepszy w kwestii osiągów. Spalanie trochę wyższe.
Gdybym mógł wybierać... Uczę się samochodów - taką mam zasadę, dlatego najpierw pojeżdżę tym 204KM.... A potem zmienię na mocniejszy. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja