Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

2.0T BPJ - odma deleted

Silniki benzynowe
bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

2.0T BPJ - odma deleted

Post autor: bboykoti » 17 mar 2020, 12:23

Hej,
Czy ktoś zakładał ten wynalazek?


U mnie auto po wymianie zaczęło ładnie chodzić na biegu jałowym ale za to zaczęło brać niesamowite ilości oleju - ok. 2L na 1000km :shock:
Powróciłem do nowej odmy z ASO i problem z olejem się uspokoił - ok. 200ml na 1000km ale silnik leciutko podszarpuje co jakiś cykl na biegu jałowym.

Od razu dodam, że tuner nie mógł wyciągnąć pożądanego doładowania, czy to może być przez turbo lub jakąś nieszczelność? <mysli>

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: krzychu973 » 17 mar 2020, 15:00

Ja robiłem testa z zaślepionym kanałem kolektora i wyciągniętą membraną, czyli był taki sam przepływ jak w tej zaślepce z filmu i też mocno wzrosło spalanie oleju - także wruciłem do fabrycznej odmy. U mnie obroty rowniutkie ,często problemem z obrotami biegu jałowego jest zasysanie lewego powietrza, ale powinien się pojawić błąd ubogiej mięszanki.Nad filtrem oleju masz zawór odpowietrzający zbiornik paliwa ,możesz go sprawdzić, przewód odpowietrzający z zespołu filtra do pokrywy zaworow sprawdzić, oraz czy nie ma wycieku między skrzynią a silnikiem bo jak tylni uszczelniacz wału puści to też tam zasysa powietrze.
Zawór upustowy turbiny i sterowanie klapy westgate do sprawdzenia. Jakby kat był przypchany
to też turbinka będzie słabo dmuchać, trzaby może testa zrobić na odpiętym kacie.

Gregorski3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 193
Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kędzierzyn

Post autor: Gregorski3 » 17 mar 2020, 15:23

Ja mam takie coś u siebie. Na razie mam na tym przejechane ok 2500 km. Jak na razie zero problemów. Nie mam jakiegoś kosmicznego poboru oleju. Z takim zestawem robiłem program i wyszło 230KM i 320Nm.
2.0 TFSI In progress
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 18 mar 2020, 18:51

Hej, no właśnie wydaje mi się, że łapie gdzieś lewe powietrze, bo jak zaślepię kolektor ssący to chodzi ładnie ;) Uszczelniacz odpada, miałem robioną skrzynię i nie było widać żadnego wycieku, bardziej obstawiałbym coś przy turbo lub coś co jest podłączony do turbo bo przy pierwszym uruchomieniu silnika po montażu tej zaślepki z okolic turbo poszedł taki jakby dym/opary oleju, tak jakby gdzieś była nieszczelność <mysli>

Nad filtrem oleju masz zawór odpowietrzający zbiornik paliwa ,możesz go sprawdzić, przewód odpowietrzający z zespołu filtra do pokrywy zaworow sprawdzić - jak to sprawdzić?

Jak zrobi się ciepło to odpalam rowerek do pracy i rozbieram turbo, kata, sprawdzę szczelność dolotu i wyczyszczę nagar w kolektorze ssącym i przy zaworach i odpowietrzenie do turbo, zobaczymy.

A jak jest u Was z pracą silnika jak odkręcicie korek wlewu oleju? Jedni piszą, że silnik powinien normalnie pracować a u mnie telepie nim i gaśnie. Wydaje mi się, że to normalne bo przecież do kolektora ssącego idzie wtedy lewe powietrze właśnie przez zawór PCV (odmę) <mysli>

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

Gregorski3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 193
Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kędzierzyn

Post autor: Gregorski3 » 18 mar 2020, 19:39

U mnie też zaczyna telepać i jakbym korka nie dokręcił szybko to też pewnie by zgasł.
2.0 TFSI In progress
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Re: 2.0T BPJ - odma deleted

Post autor: bboykoti » 26 wrz 2020, 13:04

Witam, powodem nierównej pracy silnika na biegu jałowym były według mnie 3 czynniki:

1. Odma (zawór PCV) - lekka poprawa
2. Turbo (regeneracja, nieszczelna gruszka + pęknięty kolektor) - spora poprawa
3. Elektrozawór odpowietrzający zbiornik paliwa - średnia poprawa

Może komuś się przyda w przyszłości ;)
Pozdrawiam
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga