[ BPJ 2.0 170 KM] 2.0 TFSI brak mocy
[ BPJ 2.0 170 KM] 2.0 TFSI brak mocy
Witam. Mam problem z silnikiem 2.0 TFSI 170km, przebieg 270k, 2006r.
Objawy:
-po wkręceniu na 5000 obr./min. silnik traci moc jakby odcinało dopływ paliwa
-na wolnych obrotach trzęsie całym samochodem (obroty silnika nie falują)
- zero błędów VAG, turbo ok, silnik rok temu po wymianie cewek zapłonowych, kompletnego rozrządu ale nie łańcuszka przy czujniku położenia walka. Mechanicy rozkładają ręce.
Proszę o poradę co może być przyczyną tego problemu.
Objawy:
-po wkręceniu na 5000 obr./min. silnik traci moc jakby odcinało dopływ paliwa
-na wolnych obrotach trzęsie całym samochodem (obroty silnika nie falują)
- zero błędów VAG, turbo ok, silnik rok temu po wymianie cewek zapłonowych, kompletnego rozrządu ale nie łańcuszka przy czujniku położenia walka. Mechanicy rozkładają ręce.
Proszę o poradę co może być przyczyną tego problemu.
Panowie czy istnieje możliwość samoczynnego przestawienia się rozrządu? Jakiś czas temu wyrzuciło mi błąd czujnika położenia wałka rozrządu i mechanik stwierdził że przyczyną utraty mocy i dziwnej pracy silnika jest albo czujnik albo łańcuszek rozrząd. Dodam jeszcze,że drugi mechanik obstawiał coś z dawką paliwa. Na kompach 0 błędów.
Czy warto jechać do salonu np. Skody aby podpiąć pod kompa? Czy wymienić łańcuszek i czujnik położenia wałka i modlić się aby było dobrze.
[ Dodano: 2014-07-30, 17:15 ]
i 220 Nm :shock: Po wgraniu programu wyszło 203 KM i 326Nm ale dalej nie ma takiej mocy jak powinien. Mam nadzieję że wszystko się okaże po wymianie przepływki i sensora.
Czy warto jechać do salonu np. Skody aby podpiąć pod kompa? Czy wymienić łańcuszek i czujnik położenia wałka i modlić się aby było dobrze.
[ Dodano: 2014-07-30, 17:15 ]
Witam. Jutro wymieniam przepływkę i map sensor bo na hamowni wyszło mi 145 KMVigors pisze:Witam. Mam problem z silnikiem 2.0 TFSI 170km, przebieg 270k, 2006r.
Objawy:
-po wkręceniu na 5000 obr./min. silnik traci moc jakby odcinało dopływ paliwa
-na wolnych obrotach trzęsie całym samochodem (obroty silnika nie falują)
- zero błędów VAG, turbo ok, silnik rok temu po wymianie cewek zapłonowych, kompletnego rozrządu ale nie łańcuszka przy czujniku położenia walka. Mechanicy rozkładają ręce.
Proszę o poradę co może być przyczyną tego problemu.
i 220 Nm :shock: Po wgraniu programu wyszło 203 KM i 326Nm ale dalej nie ma takiej mocy jak powinien. Mam nadzieję że wszystko się okaże po wymianie przepływki i sensora.
Witam. W pompie paliwa został wymieniony popychacz i dalej to samo brak mocy. Dodatkowo wymieniłem cewki zapłonowe, świece, przepływomierz, filtr powietrza, filtr paliwa. Po wgraniu programu było dużo lepiej ale to nie jest to. Przypominam że na kompie 0 BŁĘDÓW. Mechanik powiedział że można wymienić MAP SENSOR. a (turbo ok , ciśnienie w intercoolerze ok, napinacz wałków rozrządu ok) Czy ktoś ma pomysł co boli moje 2.0 TFSI BPJ.daw2 pisze:A pomyślał ktos o pompie paliwa? To trochę nie rozsądne wgrywać program do nie sprawnego auta...
Czytałem że silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa mają problem z nagarem zaworów ssących co skutkuje spadkiem mocy... Kolejna sprawa to dwumasa? Czy to nie jest raczej ślizganie się sprzęgła a nie spadek mocy? W moim przypadku trzęsło silnikiem przez zębatkę wałków wyrównoważających modułu pompy oleju. Może mieć też ona wpływ na moc ponieważ jest napędzana bezpośrednio z wału korbowego...
stinger pisze:Oby to nie był koniec silnika przy tym przebiegu bo większych za bardzo przebiegów nie widziałem
Witam. Twoje przepowiednie sprawdziły się. Tak silnik został zatarty. Prawdopodobnie pompa oleju albo smok został uszkodzony. Silnik posiada olej. CZY JEST MOŻLIWE ZATARCIE SILNIKA, KTÓRY POSIADA OLEJ?
- stinger
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 783
- Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie
Niestety już któryś BPJ z uszkodzoną pompą. W mojej poprzedniej furce (właśnie BPJ) padła przy ok. 170 tyś. Na szczęście pompa wymieniona (za marne 5 tyś zł) i silnik nie ucierpiał.
Więc reasumując właściciele BPJów miejcie się na baczności i szybko reagujcie na dziwne dzwięki dochodzące z pod maski i zapalenie kontrolki oleju.
Więc reasumując właściciele BPJów miejcie się na baczności i szybko reagujcie na dziwne dzwięki dochodzące z pod maski i zapalenie kontrolki oleju.
Niestety nie masz racji, te silniki nie mają z tym problemu to nie jest tdi.2.0 tfsi mają problemy z pompą olejową ( modułowa ) która ulega uszkodzeniu
Mogą się zepsuć przy przebiegach powyżej 250 tys. zreszta każdy kto regeneruje pompy olejowe Ci to powie.
Tak jak napisałem wczesniej nie ma z tym problemu polecam dopytać dobrego mechanika.stinger pisze:Niestety już któryś BPJ z uszkodzoną pompą. W mojej poprzedniej furce (właśnie BPJ) padła przy ok. 170 tyś. Na szczęście pompa wymieniona (za marne 5 tyś zł) i silnik nie ucierpiał.
Więc reasumując właściciele BPJów miejcie się na baczności i szybko reagujcie na dziwne dzwięki dochodzące z pod maski i zapalenie kontrolki oleju.
Jeżeli furka była kręcona oczwyisćie może cos takie się przydazyć.
Przy przebiegu poniże 250 tys km nic nie padnie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga