[ BPJ 2.0 170 KM] 2.0 TFSI brak mocy
[ BPJ 2.0 170 KM] 2.0 TFSI brak mocy
Witam. Mam problem z silnikiem 2.0 TFSI 170km, przebieg 270k, 2006r.
Objawy:
-po wkręceniu na 5000 obr./min. silnik traci moc jakby odcinało dopływ paliwa
-na wolnych obrotach trzęsie całym samochodem (obroty silnika nie falują)
- zero błędów VAG, turbo ok, silnik rok temu po wymianie cewek zapłonowych, kompletnego rozrządu ale nie łańcuszka przy czujniku położenia walka. Mechanicy rozkładają ręce.
Proszę o poradę co może być przyczyną tego problemu.
Objawy:
-po wkręceniu na 5000 obr./min. silnik traci moc jakby odcinało dopływ paliwa
-na wolnych obrotach trzęsie całym samochodem (obroty silnika nie falują)
- zero błędów VAG, turbo ok, silnik rok temu po wymianie cewek zapłonowych, kompletnego rozrządu ale nie łańcuszka przy czujniku położenia walka. Mechanicy rozkładają ręce.
Proszę o poradę co może być przyczyną tego problemu.
Panowie czy istnieje możliwość samoczynnego przestawienia się rozrządu? Jakiś czas temu wyrzuciło mi błąd czujnika położenia wałka rozrządu i mechanik stwierdził że przyczyną utraty mocy i dziwnej pracy silnika jest albo czujnik albo łańcuszek rozrząd. Dodam jeszcze,że drugi mechanik obstawiał coś z dawką paliwa. Na kompach 0 błędów.
Czy warto jechać do salonu np. Skody aby podpiąć pod kompa? Czy wymienić łańcuszek i czujnik położenia wałka i modlić się aby było dobrze.
[ Dodano: 2014-07-30, 17:15 ]
i 220 Nm :shock: Po wgraniu programu wyszło 203 KM i 326Nm ale dalej nie ma takiej mocy jak powinien. Mam nadzieję że wszystko się okaże po wymianie przepływki i sensora.
Czy warto jechać do salonu np. Skody aby podpiąć pod kompa? Czy wymienić łańcuszek i czujnik położenia wałka i modlić się aby było dobrze.
[ Dodano: 2014-07-30, 17:15 ]
Witam. Jutro wymieniam przepływkę i map sensor bo na hamowni wyszło mi 145 KMVigors pisze:Witam. Mam problem z silnikiem 2.0 TFSI 170km, przebieg 270k, 2006r.
Objawy:
-po wkręceniu na 5000 obr./min. silnik traci moc jakby odcinało dopływ paliwa
-na wolnych obrotach trzęsie całym samochodem (obroty silnika nie falują)
- zero błędów VAG, turbo ok, silnik rok temu po wymianie cewek zapłonowych, kompletnego rozrządu ale nie łańcuszka przy czujniku położenia walka. Mechanicy rozkładają ręce.
Proszę o poradę co może być przyczyną tego problemu.
i 220 Nm :shock: Po wgraniu programu wyszło 203 KM i 326Nm ale dalej nie ma takiej mocy jak powinien. Mam nadzieję że wszystko się okaże po wymianie przepływki i sensora.
Witam. W pompie paliwa został wymieniony popychacz i dalej to samo brak mocy. Dodatkowo wymieniłem cewki zapłonowe, świece, przepływomierz, filtr powietrza, filtr paliwa. Po wgraniu programu było dużo lepiej ale to nie jest to. Przypominam że na kompie 0 BŁĘDÓW. Mechanik powiedział że można wymienić MAP SENSOR. a (turbo ok , ciśnienie w intercoolerze ok, napinacz wałków rozrządu ok) Czy ktoś ma pomysł co boli moje 2.0 TFSI BPJ.daw2 pisze:A pomyślał ktos o pompie paliwa? To trochę nie rozsądne wgrywać program do nie sprawnego auta...
Czytałem że silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa mają problem z nagarem zaworów ssących co skutkuje spadkiem mocy... Kolejna sprawa to dwumasa? Czy to nie jest raczej ślizganie się sprzęgła a nie spadek mocy? W moim przypadku trzęsło silnikiem przez zębatkę wałków wyrównoważających modułu pompy oleju. Może mieć też ona wpływ na moc ponieważ jest napędzana bezpośrednio z wału korbowego...
stinger pisze:Oby to nie był koniec silnika przy tym przebiegubo większych za bardzo przebiegów nie widziałem
Witam. Twoje przepowiednie sprawdziły się.


- stinger
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 783
- Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie
Niestety już któryś BPJ z uszkodzoną pompą. W mojej poprzedniej furce (właśnie BPJ) padła przy ok. 170 tyś. Na szczęście pompa wymieniona (za marne 5 tyś zł) i silnik nie ucierpiał.
Więc reasumując właściciele BPJów miejcie się na baczności i szybko reagujcie na dziwne dzwięki dochodzące z pod maski i zapalenie kontrolki oleju.
Więc reasumując właściciele BPJów miejcie się na baczności i szybko reagujcie na dziwne dzwięki dochodzące z pod maski i zapalenie kontrolki oleju.
Niestety nie masz racji, te silniki nie mają z tym problemu to nie jest tdi.2.0 tfsi mają problemy z pompą olejową ( modułowa ) która ulega uszkodzeniu
Mogą się zepsuć przy przebiegach powyżej 250 tys. zreszta każdy kto regeneruje pompy olejowe Ci to powie.
Tak jak napisałem wczesniej nie ma z tym problemu polecam dopytać dobrego mechanika.stinger pisze:Niestety już któryś BPJ z uszkodzoną pompą. W mojej poprzedniej furce (właśnie BPJ) padła przy ok. 170 tyś. Na szczęście pompa wymieniona (za marne 5 tyś zł) i silnik nie ucierpiał.
Więc reasumując właściciele BPJów miejcie się na baczności i szybko reagujcie na dziwne dzwięki dochodzące z pod maski i zapalenie kontrolki oleju.
Jeżeli furka była kręcona oczwyisćie może cos takie się przydazyć.
Przy przebiegu poniże 250 tys km nic nie padnie.