Za duża moc ? Za słaby dyfer ? 3.0 TDI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 16 lis 2019, 19:43
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Za duża moc ? Za słaby dyfer ? 3.0 TDI
Witam. Mam problem z moją a6 c6 3.0 Tdi quattro 2006 rok. Problem polega na tym, że auto dostaje wibracji na 4,5,6 biegu przy ostrej jeździe. Samochód ma zrobione 300 km i 600 NM. Zrobione jest nowe sprzęgło, wał po regeneracji oraz wymienione półosie z dryfem z tyłu. Auto dostaje wibracji ewidentnie z tyłu. Według mechanika auto ma za dużą moc i wiskoza w tylnym moście nie daje sobie rady dlatego są takie objawy. Czy jest to możliwe ? Czy może być za słaby dyfer ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 26 kwie 2018, 21:00
- Lokalizacja: Kąpino
I jak, udało się rozwiązać problem?
Mam identyczne objawy. Przy przyspieszaniu na 4,5 i 6 biegu z niższych obrotów czuć wibracje które zaczynają się około 1700rpm i trwają do 2200-2300rpm. Kupiłem auto z już zrobionym programem na 280km i 607nm i zastanawiam się nad zmianą programu, bo większość rzeczy już sprawdzona. Skrzynia manualna
Mam identyczne objawy. Przy przyspieszaniu na 4,5 i 6 biegu z niższych obrotów czuć wibracje które zaczynają się około 1700rpm i trwają do 2200-2300rpm. Kupiłem auto z już zrobionym programem na 280km i 607nm i zastanawiam się nad zmianą programu, bo większość rzeczy już sprawdzona. Skrzynia manualna
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re:
I jak, udało się rozwiązać problem? Ma ktoś pomysły co to może być?xszymek90x pisze: ↑16 lut 2020, 13:28I jak, udało się rozwiązać problem?
Mam identyczne objawy. Przy przyspieszaniu na 4,5 i 6 biegu z niższych obrotów czuć wibracje które zaczynają się około 1700rpm i trwają do 2200-2300rpm. Kupiłem auto z już zrobionym programem na 280km i 607nm i zastanawiam się nad zmianą programu, bo większość rzeczy już sprawdzona. Skrzynia manualna
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
- mustafa160
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 09 lut 2020, 20:53
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Manchester
Re: Za duża moc ? Za słaby dyfer ? 3.0 TDI
Ja też mam czasami wrażenie że dyfer wpada w wibracje, ale tylko czasami i przy ruszaniu. Jak jak się wściekam na autostradzie to jest ok ewentualnie wtedy nie czuję tego.
Auto jest po modach turbo hybryda, zaślepiony EGR, wymontowane klapki i oczywiście mapa. Niestety nie znam parametrów bo mapa była zrobiona bez rolek
Wiem że jest za dużo bo ślizga się sprzęgło (zbieram £££ na sportowe do 800nm). Wymieniłem olej w skrzyni (manual) na oryginalny audi oraz w tylnym moście na oryginalny olej audi.
Jak przed wymianą było czuć i słychać takie "przeskakiwanie" kół co jest objawem quattro to po wymianie mam wrażenie że jest gorzej.
Właśnie po tej wymianie oleju i po podniesieniu mocy zaczynam mieć wrażenie że coś się dzieje z dyfrem.
Nie jestem mechanikiem ale czy możliwe że przed wymianą oleju w dyfrze było go troszkę za mało i zużyły się koła zębate????
Może wał trzeba jakoś "wyważyć" czy coś takiego?
Regeneruje się tylne mosty?
W Polsce nie miałbym problemów żeby to ogarnąć, ale tu w Anglii jak gadam z kimś na takie tematy to patrzą się na mnie jak na debila, a ja nie jestem mechanikiem tylko oni
Auto jest po modach turbo hybryda, zaślepiony EGR, wymontowane klapki i oczywiście mapa. Niestety nie znam parametrów bo mapa była zrobiona bez rolek


Wiem że jest za dużo bo ślizga się sprzęgło (zbieram £££ na sportowe do 800nm). Wymieniłem olej w skrzyni (manual) na oryginalny audi oraz w tylnym moście na oryginalny olej audi.
Jak przed wymianą było czuć i słychać takie "przeskakiwanie" kół co jest objawem quattro to po wymianie mam wrażenie że jest gorzej.
Właśnie po tej wymianie oleju i po podniesieniu mocy zaczynam mieć wrażenie że coś się dzieje z dyfrem.
Nie jestem mechanikiem ale czy możliwe że przed wymianą oleju w dyfrze było go troszkę za mało i zużyły się koła zębate????
Może wał trzeba jakoś "wyważyć" czy coś takiego?
Regeneruje się tylne mosty?
W Polsce nie miałbym problemów żeby to ogarnąć, ale tu w Anglii jak gadam z kimś na takie tematy to patrzą się na mnie jak na debila, a ja nie jestem mechanikiem tylko oni

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
Re: Za duża moc ? Za słaby dyfer ? 3.0 TDI
jesli robi to na roznych biegach i w pewnym przedziale obrotow to, wal, przegoby poloski, dyfer raczej odpada poniewaz obroty tych czesci rosna razem z predkoscia.
ja typuje na czesci ktore sa przed walem napedowym, czyli skrzynia/silnik, a jesli skrzynie wymieniles to silnik.
Wal mozna oczywiscie wywazyc.
ciekawe jakby to chodzilo na originalnych gratach i sofcie, napewno bez problemu.
ja typuje na czesci ktore sa przed walem napedowym, czyli skrzynia/silnik, a jesli skrzynie wymieniles to silnik.
Wal mozna oczywiscie wywazyc.
ciekawe jakby to chodzilo na originalnych gratach i sofcie, napewno bez problemu.