Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Za duża moc ? Za słaby dyfer ? 3.0 TDI

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
domo567
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 lis 2019, 19:43
Lokalizacja: Starachowice

Za duża moc ? Za słaby dyfer ? 3.0 TDI

Post autor: domo567 » 16 sty 2020, 22:26

Witam. Mam problem z moją a6 c6 3.0 Tdi quattro 2006 rok. Problem polega na tym, że auto dostaje wibracji na 4,5,6 biegu przy ostrej jeździe. Samochód ma zrobione 300 km i 600 NM. Zrobione jest nowe sprzęgło, wał po regeneracji oraz wymienione półosie z dryfem z tyłu. Auto dostaje wibracji ewidentnie z tyłu. Według mechanika auto ma za dużą moc i wiskoza w tylnym moście nie daje sobie rady dlatego są takie objawy. Czy jest to możliwe ? Czy może być za słaby dyfer ?

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 16 sty 2020, 23:11

Sadze ze nie ma wiskozy w tylnym moście

domo567
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 lis 2019, 19:43
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: domo567 » 16 sty 2020, 23:23

Czy jesteś tego pewny ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 sty 2020, 10:18

C6 ma otwarty dyfer i nie ma tam żadnej szpery, więc i wiskozy. Drgania narastają wraz z prędkością, czy są stałe?

domo567
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 lis 2019, 19:43
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: domo567 » 17 sty 2020, 22:53

Pojawiają się tylko pod obciążeniem od 4 biegu, objaw jak od przegubów ale to nie przeguby. Zmieniłem dzisiaj skrzynie bo jest podejrzenie, że to był torsen w skrzyni.

xszymek90x
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 26 kwie 2018, 21:00
Lokalizacja: Kąpino

Post autor: xszymek90x » 16 lut 2020, 13:28

I jak, udało się rozwiązać problem?
Mam identyczne objawy. Przy przyspieszaniu na 4,5 i 6 biegu z niższych obrotów czuć wibracje które zaczynają się około 1700rpm i trwają do 2200-2300rpm. Kupiłem auto z już zrobionym programem na 280km i 607nm i zastanawiam się nad zmianą programu, bo większość rzeczy już sprawdzona. Skrzynia manualna

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Re:

Post autor: gozdzik77 » 09 cze 2021, 12:36

xszymek90x pisze:
16 lut 2020, 13:28
I jak, udało się rozwiązać problem?
Mam identyczne objawy. Przy przyspieszaniu na 4,5 i 6 biegu z niższych obrotów czuć wibracje które zaczynają się około 1700rpm i trwają do 2200-2300rpm. Kupiłem auto z już zrobionym programem na 280km i 607nm i zastanawiam się nad zmianą programu, bo większość rzeczy już sprawdzona. Skrzynia manualna
I jak, udało się rozwiązać problem? Ma ktoś pomysły co to może być?
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

Awatar użytkownika
mustafa160
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 09 lut 2020, 20:53
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Manchester

Re: Za duża moc ? Za słaby dyfer ? 3.0 TDI

Post autor: mustafa160 » 26 cze 2021, 09:41

Ja też mam czasami wrażenie że dyfer wpada w wibracje, ale tylko czasami i przy ruszaniu. Jak jak się wściekam na autostradzie to jest ok ewentualnie wtedy nie czuję tego.
Auto jest po modach turbo hybryda, zaślepiony EGR, wymontowane klapki i oczywiście mapa. Niestety nie znam parametrów bo mapa była zrobiona bez rolek :[ <wnerw>
Wiem że jest za dużo bo ślizga się sprzęgło (zbieram £££ na sportowe do 800nm). Wymieniłem olej w skrzyni (manual) na oryginalny audi oraz w tylnym moście na oryginalny olej audi.
Jak przed wymianą było czuć i słychać takie "przeskakiwanie" kół co jest objawem quattro to po wymianie mam wrażenie że jest gorzej.
Właśnie po tej wymianie oleju i po podniesieniu mocy zaczynam mieć wrażenie że coś się dzieje z dyfrem.
Nie jestem mechanikiem ale czy możliwe że przed wymianą oleju w dyfrze było go troszkę za mało i zużyły się koła zębate????
Może wał trzeba jakoś "wyważyć" czy coś takiego?
Regeneruje się tylne mosty?
W Polsce nie miałbym problemów żeby to ogarnąć, ale tu w Anglii jak gadam z kimś na takie tematy to patrzą się na mnie jak na debila, a ja nie jestem mechanikiem tylko oni <bezradny>

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Re: Za duża moc ? Za słaby dyfer ? 3.0 TDI

Post autor: januszm » 26 cze 2021, 09:56

jesli robi to na roznych biegach i w pewnym przedziale obrotow to, wal, przegoby poloski, dyfer raczej odpada poniewaz obroty tych czesci rosna razem z predkoscia.
ja typuje na czesci ktore sa przed walem napedowym, czyli skrzynia/silnik, a jesli skrzynie wymieniles to silnik.

Wal mozna oczywiscie wywazyc.

ciekawe jakby to chodzilo na originalnych gratach i sofcie, napewno bez problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga