[ MULTI] Wymiana oleju w skrzyni Multitronic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 24 cze 2015, 21:28
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Witam wszystkich,
zna ktoś może jakiegoś dobrego mechanika/warsztat/ASO w okolicach Bełchatowa/Łodzi/Częstochowy?
Potrzebuję wymienić olej w skrzyni Multitronic. Audi A6 C6 2.0 TDI. Ile to może kosztować?
[ Dodano: 2015-07-10, 14:26 ]
Ponawiam pytanie:
zna ktoś może jakiegoś dobrego mechanika/warsztat/ASO w okolicach Bełchatowa/Łodzi/Częstochowy?
Potrzebuję wymienić olej w skrzyni Multitronic. Audi A6 C6 2.0 TDI. Ile to może kosztować?
Bardzo proszę o informację.
zna ktoś może jakiegoś dobrego mechanika/warsztat/ASO w okolicach Bełchatowa/Łodzi/Częstochowy?
Potrzebuję wymienić olej w skrzyni Multitronic. Audi A6 C6 2.0 TDI. Ile to może kosztować?
[ Dodano: 2015-07-10, 14:26 ]
Ponawiam pytanie:
zna ktoś może jakiegoś dobrego mechanika/warsztat/ASO w okolicach Bełchatowa/Łodzi/Częstochowy?
Potrzebuję wymienić olej w skrzyni Multitronic. Audi A6 C6 2.0 TDI. Ile to może kosztować?
Bardzo proszę o informację.
Witam,
czytałem cały temat i może przegapiłem, jaki w końcu olej jest dedykowany do multi?
i jeszcze może znacie jakiś godny polecenia warsztat we Wrocławiu i okolicach? lub jeszcze Dzierżoniów i okolice, gdzie wymienią olej i nie spi***lą mi skrzyni jak u kolegów powyżej po wymianie że się cuda dzieją
dziękuje wam za odpowiedzi
czytałem cały temat i może przegapiłem, jaki w końcu olej jest dedykowany do multi?
i jeszcze może znacie jakiś godny polecenia warsztat we Wrocławiu i okolicach? lub jeszcze Dzierżoniów i okolice, gdzie wymienią olej i nie spi***lą mi skrzyni jak u kolegów powyżej po wymianie że się cuda dzieją
dziękuje wam za odpowiedzi
Było: Laguna II 1,9Dci 120km 2001
Jest: Audi A6 C6 2,4B 177km 2004
Jest: Audi A6 C6 2,4B 177km 2004
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Panowie jestem po własnoręcznej wymianie oleju w MULTI,
sprawa jest bajecznie prosta tylko trzeba się dobrze przygotować i nie bać się
najważniejsze to:
1. instrukcja z ELSY
2. oryginalny olej AUDI! trzeba się przeprosić z ASO (cena katalogowa na dzień dzisiejszy 127 zł za literek - potrzeba 5 litrów)
3. odpowiedni klucz do korka spustowego - teoretycznie jest to klucz typu SPLINE ale z otworem na środku!!!
4. przewód do napełnienia skrzyni olejem, ja dorobiłem sobie go z przewodu powietrznego do ciężarówek i na końcówce dopasowałem wkrętke z gwintem pasującym idealnie zamiast korka do sprawdzania poziomu / napełniania skrzyni
5. szpryca do napełniania lub jakiś inny patent z bańką, ja miałem pod ręką szprycę do której wchodził prawie litr oleju
Spuszczamy stary olej i zakręcamy z powrotem korek spustowy.
Przez korek do napełniania ciśniemy jakieś 4,7 litra nowego oleju i zakręcamy korek do uzupełniania.
Odpalamy furmankę i na krótką chwilę dajemy po gazie na 2500 RPM (tak mówi ELSA, to nie mój wymysł)
Skaczemy przez wszystkie biegi na wolnych obrotach (P, R, N, D i S) i z powrotem, czekając na każdym biegu przez 2 sekundy.
Odpalamy VCDSa i mierzymy temperaturę oleju w skrzyni - nagrzewa się dość wolno...
Bloki wartości mierzonych, kanał 10, pozycja 3.
Silnik cały czas pracuje na wolnych obrotach.
Czekamy aż skrzynia złapie 35 stopni i odkręcamy korek do sprawdzania poziomu.
Najpierw zleci nam dość sporo oleju (ja u siebie trochę przelałem, bo wlałem 4,9 litra i wyciekło mi prawie 0,4 litra po odkręceniu korka).
Potem zaczyna lekko kapać i tak czekamy i obserwujemy jak kapie, obserwując też temperaturę.
Wg ELSY przy 40 stopniach zakręcamy korek, ja zakręciłem u siebie przy 39 stopniach.
Robimy rundę wkoło komina sprawdzając czy wszystko jest ok, następnie auto odstawiamy i walimy browara!
sprawa jest bajecznie prosta tylko trzeba się dobrze przygotować i nie bać się
najważniejsze to:
1. instrukcja z ELSY
2. oryginalny olej AUDI! trzeba się przeprosić z ASO (cena katalogowa na dzień dzisiejszy 127 zł za literek - potrzeba 5 litrów)
3. odpowiedni klucz do korka spustowego - teoretycznie jest to klucz typu SPLINE ale z otworem na środku!!!
4. przewód do napełnienia skrzyni olejem, ja dorobiłem sobie go z przewodu powietrznego do ciężarówek i na końcówce dopasowałem wkrętke z gwintem pasującym idealnie zamiast korka do sprawdzania poziomu / napełniania skrzyni
5. szpryca do napełniania lub jakiś inny patent z bańką, ja miałem pod ręką szprycę do której wchodził prawie litr oleju
Spuszczamy stary olej i zakręcamy z powrotem korek spustowy.
Przez korek do napełniania ciśniemy jakieś 4,7 litra nowego oleju i zakręcamy korek do uzupełniania.
Odpalamy furmankę i na krótką chwilę dajemy po gazie na 2500 RPM (tak mówi ELSA, to nie mój wymysł)
Skaczemy przez wszystkie biegi na wolnych obrotach (P, R, N, D i S) i z powrotem, czekając na każdym biegu przez 2 sekundy.
Odpalamy VCDSa i mierzymy temperaturę oleju w skrzyni - nagrzewa się dość wolno...
Bloki wartości mierzonych, kanał 10, pozycja 3.
Silnik cały czas pracuje na wolnych obrotach.
Czekamy aż skrzynia złapie 35 stopni i odkręcamy korek do sprawdzania poziomu.
Najpierw zleci nam dość sporo oleju (ja u siebie trochę przelałem, bo wlałem 4,9 litra i wyciekło mi prawie 0,4 litra po odkręceniu korka).
Potem zaczyna lekko kapać i tak czekamy i obserwujemy jak kapie, obserwując też temperaturę.
Wg ELSY przy 40 stopniach zakręcamy korek, ja zakręciłem u siebie przy 39 stopniach.
Robimy rundę wkoło komina sprawdzając czy wszystko jest ok, następnie auto odstawiamy i walimy browara!
jest dokładnie tak jak pisze remont5, , wymiana oleju w Multi to dziecinada, jednak dobrze jest mieć dostęp do kanału - nie wyobrażam sobie robić tego na podlewarowanym samochodzie.
no i mega ważna sprawa - trzeba sie zaopatrzyć w klucz co sie wg aso zowie 3357 a taka to zabawka (ja kupiłem w sklepie ze specjalistycznymi narzędziami, co ciekawe nawet w Nor-Auto nie mieli żeby pożyczyc na godzine....)
ja z kolei aby zalać nowy olej wkręciłem w skrzynie (w miejsce gdzie nalewa sie olej) jakąś plastikową końcówke którą miałem w garażu (hydrauliczną w sensie do łączenia rur plastikowych o różnym gwincie) i do tej końcówki podlączyłem wąż gumowy około 3 m, wąż wyciągnałem na góre i zawiesiłem na masce, na górze wężą wsadziłem lejek plastikowy i wlałem olej. olej grawitacyjnie dostaje sie do skrzyni, prawa fizyki musza dzialać. ot cała technika za ktorą w aso biorą ponad 1000 pln.... w sumie to z chęcią wymienie komuś olej za 1000pln
no i mega ważna sprawa - trzeba sie zaopatrzyć w klucz co sie wg aso zowie 3357 a taka to zabawka (ja kupiłem w sklepie ze specjalistycznymi narzędziami, co ciekawe nawet w Nor-Auto nie mieli żeby pożyczyc na godzine....)
ja z kolei aby zalać nowy olej wkręciłem w skrzynie (w miejsce gdzie nalewa sie olej) jakąś plastikową końcówke którą miałem w garażu (hydrauliczną w sensie do łączenia rur plastikowych o różnym gwincie) i do tej końcówki podlączyłem wąż gumowy około 3 m, wąż wyciągnałem na góre i zawiesiłem na masce, na górze wężą wsadziłem lejek plastikowy i wlałem olej. olej grawitacyjnie dostaje sie do skrzyni, prawa fizyki musza dzialać. ot cała technika za ktorą w aso biorą ponad 1000 pln.... w sumie to z chęcią wymienie komuś olej za 1000pln
szczęśliwy posiadacz:
- S6 C5 2001 (4.2 V8 Quattro)
- A6 C6 2007 (2.0 TDI)
- A6 C7 2012 (3.0 TDI Quattro)
- S6 C5 2001 (4.2 V8 Quattro)
- A6 C6 2007 (2.0 TDI)
- A6 C7 2012 (3.0 TDI Quattro)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
No i piąteczka rafald,
Oby więcej odważnych!
Oby więcej odważnych!
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 cze 2016, 17:39
- Lokalizacja: reda
czesc wszystkim,
mam nadzieje, ze podpinam ssie z moimi watpliwosciami pod wlasciwy temmat.
watpliwosci dotycza wymiany oleju w multi.
dosc duzo poczytalem, popytalem mechanikow, znajomych, ale nadal nie wiem.
kilku znajomych odradza wymiane oleju w skrzyni twierdzac, ze po tej wymianie ich skrzynie przestaly prawidlowo funkcjonowac. tu na forum takze ktos opisuje taki przypadek.
no i mam dylemt, czy wymieniac, czy tez nie??
auto sciagane z niemiec. pprzejechane 234 000. niie znam historii skrzyni. nawet dzis znajomy przedstawil historie swojej multi. twierdzi, ze poki nie wymienil oleju to wszystko gralo. natomiast po wymianie juz gralo mniej. zdaje sobie sprawe, ze wg prawidel olej powinien byc wymieniany. bede wdzieczny za Wasze komentarze;)
mam nadzieje, ze podpinam ssie z moimi watpliwosciami pod wlasciwy temmat.
watpliwosci dotycza wymiany oleju w multi.
dosc duzo poczytalem, popytalem mechanikow, znajomych, ale nadal nie wiem.
kilku znajomych odradza wymiane oleju w skrzyni twierdzac, ze po tej wymianie ich skrzynie przestaly prawidlowo funkcjonowac. tu na forum takze ktos opisuje taki przypadek.
no i mam dylemt, czy wymieniac, czy tez nie??
auto sciagane z niemiec. pprzejechane 234 000. niie znam historii skrzyni. nawet dzis znajomy przedstawil historie swojej multi. twierdzi, ze poki nie wymienil oleju to wszystko gralo. natomiast po wymianie juz gralo mniej. zdaje sobie sprawe, ze wg prawidel olej powinien byc wymieniany. bede wdzieczny za Wasze komentarze;)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
skrzynie się sypały po wymianie oleju bo albo poziom oleju nieprawidłowo sprawdzony albo wlany jakiś tani olej zamiast oryginału, przynajmniej ja tak uważam.
Mam 2.7 z multi, nakręcone prawie 350.000 i wymieniałem olej na oryginalny, wszystko gra.
wierząc w komentarze dotyczące skrzyń multi to już 2 razy powinienem ją naprawiać
Mam 2.7 z multi, nakręcone prawie 350.000 i wymieniałem olej na oryginalny, wszystko gra.
wierząc w komentarze dotyczące skrzyń multi to już 2 razy powinienem ją naprawiać
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 cze 2016, 17:39
- Lokalizacja: reda
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga