Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MULTI] Wymiana oleju w skrzyni Multitronic

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
matikjaro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 24 cze 2015, 21:28
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: matikjaro » 10 lip 2015, 14:26

Witam wszystkich,

zna ktoś może jakiegoś dobrego mechanika/warsztat/ASO w okolicach Bełchatowa/Łodzi/Częstochowy?
Potrzebuję wymienić olej w skrzyni Multitronic. Audi A6 C6 2.0 TDI. Ile to może kosztować?

[ Dodano: 2015-07-10, 14:26 ]
Ponawiam pytanie:

zna ktoś może jakiegoś dobrego mechanika/warsztat/ASO w okolicach Bełchatowa/Łodzi/Częstochowy?
Potrzebuję wymienić olej w skrzyni Multitronic. Audi A6 C6 2.0 TDI. Ile to może kosztować?

Bardzo proszę o informację.

kahuna
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 26 maja 2013, 12:55
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: kahuna » 10 lip 2015, 23:09

Jedź do firmy SAMKO w Warszawie, to jedyna profesjonalna poza ASO firma robiąca skynie, wymienajaca oleje itp. Koszt całkowity około 900 zł

OLO_AZET
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 10 lip 2015, 20:48
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: OLO_AZET » 11 lip 2015, 21:52

kahuna pisze:Jedź do firmy SAMKO w Warszawie, to jedyna profesjonalna poza ASO firma robiąca skynie, wymienajaca oleje itp. Koszt całkowity około 900 zł
to ASO robi skrzynie <rotfl> ?

kahuna
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 26 maja 2013, 12:55
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: kahuna » 11 lip 2015, 21:59

chodzi o naprawę skrzyni automatycznych. Produkukcją zajmuje się grupa Volkswagen i LUK

Jeziorko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 cze 2015, 08:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jeziorko » 12 lip 2015, 18:11

witam

ja mogę polecić osobę z forum: Bart-S z Wrześni (sam jechałem specjalnie do niego z warszawy).
Podczas wymiany widać było eksperckie podejście oraz entuzjazm i zamiłowanie do tego co robi.

Bart-S często jest też obecny na forum A4.

Pozdrawiam
Jeziorko

OLO_AZET
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 10 lip 2015, 20:48
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: OLO_AZET » 15 lip 2015, 00:33

kahuna pisze:chodzi o naprawę skrzyni automatycznych. Produkukcją zajmuje się grupa Volkswagen i LUK
ośiweć mnie i powiedz ktore ASO potrafi naprawic jakikolwiek automat??

sohers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 02 paź 2015, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sohers » 26 gru 2015, 14:18

Witam,
czytałem cały temat i może przegapiłem, jaki w końcu olej jest dedykowany do multi?
i jeszcze może znacie jakiś godny polecenia warsztat we Wrocławiu i okolicach? lub jeszcze Dzierżoniów i okolice, gdzie wymienią olej i nie spi***lą mi skrzyni jak u kolegów powyżej po wymianie że się cuda dzieją :|

dziękuje wam za odpowiedzi
Było: Laguna II 1,9Dci 120km 2001
Jest: Audi A6 C6 2,4B 177km 2004

Wodzu1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 22 sty 2015, 08:43
Lokalizacja: Bad kissingen

Post autor: Wodzu1987 » 05 sty 2016, 10:52

dzisiaj bylem na serwisie w niemczech na wymianie oleju w multitronicu, wchodzi 5l, kosztowalo 207 euro <okok>

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 21 lut 2016, 22:31

Panowie jestem po własnoręcznej wymianie oleju w MULTI,
sprawa jest bajecznie prosta tylko trzeba się dobrze przygotować i nie bać się <okok>

najważniejsze to:
1. instrukcja z ELSY <lol>
2. oryginalny olej AUDI! trzeba się przeprosić z ASO (cena katalogowa na dzień dzisiejszy 127 zł za literek - potrzeba 5 litrów)
3. odpowiedni klucz do korka spustowego - teoretycznie jest to klucz typu SPLINE ale z otworem na środku!!!
4. przewód do napełnienia skrzyni olejem, ja dorobiłem sobie go z przewodu powietrznego do ciężarówek i na końcówce dopasowałem wkrętke z gwintem pasującym idealnie zamiast korka do sprawdzania poziomu / napełniania skrzyni :)
5. szpryca do napełniania lub jakiś inny patent z bańką, ja miałem pod ręką szprycę do której wchodził prawie litr oleju

Spuszczamy stary olej i zakręcamy z powrotem korek spustowy.
Przez korek do napełniania ciśniemy jakieś 4,7 litra nowego oleju i zakręcamy korek do uzupełniania.
Odpalamy furmankę i na krótką chwilę dajemy po gazie na 2500 RPM (tak mówi ELSA, to nie mój wymysł)
Skaczemy przez wszystkie biegi na wolnych obrotach (P, R, N, D i S) i z powrotem, czekając na każdym biegu przez 2 sekundy.
Odpalamy VCDSa i mierzymy temperaturę oleju w skrzyni - nagrzewa się dość wolno...
Bloki wartości mierzonych, kanał 10, pozycja 3.

Silnik cały czas pracuje na wolnych obrotach.
Czekamy aż skrzynia złapie 35 stopni i odkręcamy korek do sprawdzania poziomu.
Najpierw zleci nam dość sporo oleju (ja u siebie trochę przelałem, bo wlałem 4,9 litra i wyciekło mi prawie 0,4 litra po odkręceniu korka).
Potem zaczyna lekko kapać i tak czekamy i obserwujemy jak kapie, obserwując też temperaturę.
Wg ELSY przy 40 stopniach zakręcamy korek, ja zakręciłem u siebie przy 39 stopniach.

Robimy rundę wkoło komina sprawdzając czy wszystko jest ok, następnie auto odstawiamy i walimy browara! <brawo>

rafald
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 12 cze 2012, 13:44
Lokalizacja: 100lica

Post autor: rafald » 08 cze 2016, 15:38

jest dokładnie tak jak pisze remont5, , wymiana oleju w Multi to dziecinada, jednak dobrze jest mieć dostęp do kanału - nie wyobrażam sobie robić tego na podlewarowanym samochodzie.
no i mega ważna sprawa - trzeba sie zaopatrzyć w klucz co sie wg aso zowie 3357 a taka to zabawka (ja kupiłem w sklepie ze specjalistycznymi narzędziami, co ciekawe nawet w Nor-Auto nie mieli żeby pożyczyc na godzine....)
Obrazek

ja z kolei aby zalać nowy olej wkręciłem w skrzynie (w miejsce gdzie nalewa sie olej) jakąś plastikową końcówke którą miałem w garażu (hydrauliczną w sensie do łączenia rur plastikowych o różnym gwincie) i do tej końcówki podlączyłem wąż gumowy około 3 m, wąż wyciągnałem na góre i zawiesiłem na masce, na górze wężą wsadziłem lejek plastikowy i wlałem olej. olej grawitacyjnie dostaje sie do skrzyni, prawa fizyki musza dzialać. ot cała technika za ktorą w aso biorą ponad 1000 pln.... w sumie to z chęcią wymienie komuś olej za 1000pln <lol>
szczęśliwy posiadacz:
- S6 C5 2001 (4.2 V8 Quattro)
- A6 C6 2007 (2.0 TDI)
- A6 C7 2012 (3.0 TDI Quattro)

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 09 cze 2016, 00:45

No i piąteczka rafald,
Oby więcej odważnych!
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

DEEX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 08 cze 2016, 18:20
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: WLKP

Post autor: DEEX » 12 cze 2016, 18:25

W ASO to kaza płacic jak za złoto , złodzieje ...

czas na Audi;)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 17 cze 2016, 17:39
Lokalizacja: reda

Post autor: czas na Audi;) » 17 cze 2016, 17:56

czesc wszystkim,
mam nadzieje, ze podpinam ssie z moimi watpliwosciami pod wlasciwy temmat.
watpliwosci dotycza wymiany oleju w multi.
dosc duzo poczytalem, popytalem mechanikow, znajomych, ale nadal nie wiem.
kilku znajomych odradza wymiane oleju w skrzyni twierdzac, ze po tej wymianie ich skrzynie przestaly prawidlowo funkcjonowac. tu na forum takze ktos opisuje taki przypadek.
no i mam dylemt, czy wymieniac, czy tez nie??
auto sciagane z niemiec. pprzejechane 234 000. niie znam historii skrzyni. nawet dzis znajomy przedstawil historie swojej multi. twierdzi, ze poki nie wymienil oleju to wszystko gralo. natomiast po wymianie juz gralo mniej. zdaje sobie sprawe, ze wg prawidel olej powinien byc wymieniany. bede wdzieczny za Wasze komentarze;)

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 18 cze 2016, 15:01

skrzynie się sypały po wymianie oleju bo albo poziom oleju nieprawidłowo sprawdzony albo wlany jakiś tani olej zamiast oryginału, przynajmniej ja tak uważam.

Mam 2.7 z multi, nakręcone prawie 350.000 i wymieniałem olej na oryginalny, wszystko gra.
wierząc w komentarze dotyczące skrzyń multi to już 2 razy powinienem ją naprawiać <figielek>
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

czas na Audi;)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 17 cze 2016, 17:39
Lokalizacja: reda

Post autor: czas na Audi;) » 22 cze 2016, 18:02

hejka;)
nadal poszukuje mechanika, ktory by sie podjal wymiany oleju w multi. jestem z trojmiasta i Panowie zasugerowani przez znajomych po ktorych dzwoniie w tej sprawie raczej robia duuze occzy na slowo multitronic.
prosze Was o jakis konkretny namiar na fachowca z trojcity, badz z okolic.
Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga