[ MULTI] Wymiana oleju w skrzyni Multitronic
Według mojej wiedzy Multi nie ma filtra zewnętrznego tylko wewnętrzny i kosztuje on niecałe sto złotych.gregor100 pisze:Fakt filtr zewnetrzny jest metalowy i kosztuje jakies 250eu:) przy wymianie oleju tego filtru nie trzeba wymieniac. Jesli jest zapchany to jakos to czyszcza fachowcy.
Np. tu:
http://midparts.com.pl/mobile/pl/p/01J- ... ronic/1451
- gregor100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 150
- Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
- Lokalizacja: dublin/irlandia
filtr wewnetrzny w skrzyni i filtr zewnetrzny przy chlodnicy wyglada on jak mega rezystor do ktorego sa podlaczone przewody olejowe
Jest na bank poniewaz przy dematazu mojej skrzyni osobiscie go trzymalem w rekach.
A oto dowod:
http://imageshack.us/photo/my-images/80 ... 12374.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/15 ... 12375.jpg/
Pozdro...

A oto dowod:
http://imageshack.us/photo/my-images/80 ... 12374.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/15 ... 12375.jpg/
Pozdro...
"Skrzynia Multitronic posiada 2 filtry: wewnętrzny magnetyczny oraz zewnętrzny siatkowy (cyliderek na przewodach pompy olejowej). Filtr magnetyczny wymienia się przy okazji rozbierania skrzyni (koszt 120zł, więc tutaj nie ma co żałować) - filtr siatkowy ciężko zawalić, jednak jeśli olej nie był długo wymieniany mógł się tam nawarstwić syf który skutecznie blokuje jego prawidłowe schładzanie. Czasem pomaga przedmuchanie filtra sprężonym powietrzem - w innych przypadkach pozostaje wymiana na nowy (koszt 1100zł). Dobry warsztat będzie w stanie ocenić stan filtra (np. przez kontrolę ciśnienia na WE/WY filtra). Jeśli w spuszczonym oleju pływają opiłki będzie to raczej wymagane..."gregor100 pisze:filtr wewnetrzny w skrzyni i filtr zewnetrzny przy chlodnicy wyglada on jak mega rezystor do ktorego sa podlaczone przewody olejoweJest na bank poniewaz przy dematazu mojej skrzyni osobiscie go trzymalem w rekach.
pozdro
No i miałeś rację.

wymiana oleju
Witam czy znacie kogos kto zna sie na skrzyniach multi w warszawie lub okolicy.
dobrze ogarnie temat wymieni olej itp
dobrze ogarnie temat wymieni olej itp

Przymierzam sie do wymiany oleju w skrzyni multitronic 7 wirtualnych biegow. Ktos moze powiedziec czy filtr sie tez wymienia bo w autoryzowanym serwisie powiedzieli mi, ze sie nie wymienia filtra i znalazlem jeszcze w necie:
"W skrzyni automatycznej multitronic ® filtr oleju wymienia się podczas remontu skrzyni, a nie w trakcie wymiany oleju. Dlatego że jest on zabudowany w skrzyni".
Co prawda cytat ten dotyczy skrzyni z 6 wirtualnymi biegami, wiec nie wiem czy jest jakas roznica.
Na forum piszecie, ze filtr sie wymienia...... zglupialem
"W skrzyni automatycznej multitronic ® filtr oleju wymienia się podczas remontu skrzyni, a nie w trakcie wymiany oleju. Dlatego że jest on zabudowany w skrzyni".
Co prawda cytat ten dotyczy skrzyni z 6 wirtualnymi biegami, wiec nie wiem czy jest jakas roznica.
Na forum piszecie, ze filtr sie wymienia...... zglupialem

Dzieki Adwokat. Olej wymieniony w poniedzialek. Nie wiem czy to normalna procedura, ze po wymianie oleju, nie zmieniali biegow i nie sprawdzili jeszcze raz poziomu i ewentualnie zrobili dolewke? Ktos moze sie wypowiedziec na ten temat? Robi sie adaptacje po wymianie oleju, a jak tak to czy mozna bez podlaczania do komputera?
Niestety wczoraj po odpaleniu i przejechaniu kilku metrow dzwiek silnika (albo cos innego doszlo) diametralnie sie zmienil. Tzn zupelnie inaczej brzmi niz przed wymiana oleju w skrzyni. Nie wiem jak to opisac. Podczas jazdy zaczelo nim trzasc od 50 - 60 km/h do 130km/h. Zaczely sie problemy z manualna zmiana biegow. Drugi bieg moge wrzucic, po minimalnym przekroczeniu 2000 obr. Reszta tez wchodzi jak chce i kiedy chce. Zredukowac moge bez problemow, ale wyzsze biegi nie wrzuca za kazdym razem.
Wlasnie wracalem z roboty. Troche potrzeslo podczas jazdy. Biegi tak jak wczesniej, nie za kazdym razem wchodzily. Pozniej sie uspokoilo i jak sie nagrzal biegi zmienial normalnie w dol i w gore i przestalo trzasc. Wystepuje tez u mnie lekkie szarpanie podczas hamowania, tuz przed zatrzymaniem. Sa to 3-4 lekkie szarpniecia. Przy ruszaniu tego nie ma.
Mam tez pytanie odnosnie przewodu serwisowego. Chce podlaczyc pod VCDS ale nie mam pojecia jaki kabel potrzebuje. Na eBay-u znalazlem 2 rodzaje. Przy czym jeden nie jest dla diesli (MPPS V13.02 Interface Car Diagnostic USB Cable OBD2 VW AUDI BMW Seat ECU Flasher), a drugi nie dla A6 C6-4F (VAG KKL 409.1 OBD 2 USB Car Diagnostic Cable Interface Tool for AUDI VW SEAT). Tak ciezko kupic kabel serwisowy? Jest jakis kabel za 300 funtow, ale nie wiem czy jest sens sie pakowac w te koszty, bo chcialem sprawdzic tylko bledy i ewentualnie je wykasowac.
Niestety wczoraj po odpaleniu i przejechaniu kilku metrow dzwiek silnika (albo cos innego doszlo) diametralnie sie zmienil. Tzn zupelnie inaczej brzmi niz przed wymiana oleju w skrzyni. Nie wiem jak to opisac. Podczas jazdy zaczelo nim trzasc od 50 - 60 km/h do 130km/h. Zaczely sie problemy z manualna zmiana biegow. Drugi bieg moge wrzucic, po minimalnym przekroczeniu 2000 obr. Reszta tez wchodzi jak chce i kiedy chce. Zredukowac moge bez problemow, ale wyzsze biegi nie wrzuca za kazdym razem.
Wlasnie wracalem z roboty. Troche potrzeslo podczas jazdy. Biegi tak jak wczesniej, nie za kazdym razem wchodzily. Pozniej sie uspokoilo i jak sie nagrzal biegi zmienial normalnie w dol i w gore i przestalo trzasc. Wystepuje tez u mnie lekkie szarpanie podczas hamowania, tuz przed zatrzymaniem. Sa to 3-4 lekkie szarpniecia. Przy ruszaniu tego nie ma.
Mam tez pytanie odnosnie przewodu serwisowego. Chce podlaczyc pod VCDS ale nie mam pojecia jaki kabel potrzebuje. Na eBay-u znalazlem 2 rodzaje. Przy czym jeden nie jest dla diesli (MPPS V13.02 Interface Car Diagnostic USB Cable OBD2 VW AUDI BMW Seat ECU Flasher), a drugi nie dla A6 C6-4F (VAG KKL 409.1 OBD 2 USB Car Diagnostic Cable Interface Tool for AUDI VW SEAT). Tak ciezko kupic kabel serwisowy? Jest jakis kabel za 300 funtow, ale nie wiem czy jest sens sie pakowac w te koszty, bo chcialem sprawdzic tylko bledy i ewentualnie je wykasowac.
janosiqq pisze:Dzieki Adwokat. Olej wymieniony w poniedzialek. Nie wiem czy to normalna procedura, ze po wymianie oleju, nie zmieniali biegow i nie sprawdzili jeszcze raz poziomu i ewentualnie zrobili dolewke? Ktos moze sie wypowiedziec na ten temat? Robi sie adaptacje po wymianie oleju, a jak tak to czy mozna bez podlaczania do komputera?
Niestety wczoraj po odpaleniu i przejechaniu kilku metrow dzwiek silnika (albo cos innego doszlo) diametralnie sie zmienil. Tzn zupelnie inaczej brzmi niz przed wymiana oleju w skrzyni. Nie wiem jak to opisac. Podczas jazdy zaczelo nim trzasc od 50 - 60 km/h do 130km/h. Zaczely sie problemy z manualna zmiana biegow. Drugi bieg moge wrzucic, po minimalnym przekroczeniu 2000 obr. Reszta tez wchodzi jak chce i kiedy chce. Zredukowac moge bez problemow, ale wyzsze biegi nie wrzuca za kazdym razem.
Wlasnie wracalem z roboty. Troche potrzeslo podczas jazdy. Biegi tak jak wczesniej, nie za kazdym razem wchodzily. Pozniej sie uspokoilo i jak sie nagrzal biegi zmienial normalnie w dol i w gore i przestalo trzasc. Wystepuje tez u mnie lekkie szarpanie podczas hamowania, tuz przed zatrzymaniem. Sa to 3-4 lekkie szarpniecia. Przy ruszaniu tego nie ma.
Mam tez pytanie odnosnie przewodu serwisowego. Chce podlaczyc pod VCDS ale nie mam pojecia jaki kabel potrzebuje. Na eBay-u znalazlem 2 rodzaje. Przy czym jeden nie jest dla diesli (MPPS V13.02 Interface Car Diagnostic USB Cable OBD2 VW AUDI BMW Seat ECU Flasher), a drugi nie dla A6 C6-4F (VAG KKL 409.1 OBD 2 USB Car Diagnostic Cable Interface Tool for AUDI VW SEAT). Tak ciezko kupic kabel serwisowy? Jest jakis kabel za 300 funtow, ale nie wiem czy jest sens sie pakowac w te koszty, bo chcialem sprawdzic tylko bledy i ewentualnie je wykasowac.
O ile mi wiadomo po wymianie oleju nie robi sie adaptacji skrzynki. Ja też wymienilem olej w multitroniku (oznaczenie GAC) i skrzynia własnie umarła;) objawy mialem te same tylko ze u mnie wariowala na cieplym oleju, na zimnym byl spokoj. Szarpanie to nic w porownaniu do tego ze ja jadac 80 km/h alejami w Krk nagłe szarpniencie i samochód wpada w pisk, skrzynia zablokowała koła i takie tam
