Witam!
Posiadam A4 B8 (wiem, ze to forum A6, ale multitronic to multitronic...) ze skrzynią multitronic 265k przebiegu, ostatni wpis o wymianie oleju w skrzyni przy 120k, silnik CJCB, skrzynia NYM.
Od jakiegoś czasu pojawiły się szarpania podczas ruszania. Dzieje się tak dopiero jak auto przejedzie parę km i się dogrzeje. Wydaje mi się, ze szarpanie najczęściej pojawia się kiedy używam opcji Start-Stop i chce w miarę szybko ruszyć spod świateł.
1. Czy mógłby ktoś polecić specjalistę od multitronica w okolicach Wrocławia? Przynajmniej, żeby wlali to co kupie i zrobili porządnie adaptacje.
2. Jaki olej kupić, z jakim oznaczeniem i ile, czy te 5L rzeczywiście wystarczy?
3. Jak jest z filtrem oleju? Dzwoniąc do ASO i kiedy spytałem czy w cenę jest wliczona wymiana filtra, Pan mechanik powiedział, że tam nie ma filtra i nic się nie wymiana... Jeżeli takowy jednak istnieje, czy mógłbym prosić o oznaczenie?
4. W ASO za wymianę oleju i adaptacje krzyczą sobie 1400zl - zakładając, ze kupie osobiście olej i filtr czyli ok 5x130zl +150 = 800zl. Warto dać te 600zl za robociznę żeby nie martwic się, iż ktoś wlał olej niskiej jakości i źle przeprowadził adaptacje?
5. Na co powinienem jeszcze zwrócić uwagę przy wymianie?
Z góry dziękuje za pomoc!
[ MULTI] Wymiana oleju w skrzyni Multitronic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
1. Osobiście wolałbym sam to zrobić lub z mechanikiem, bo filozofii w tym nie ma
. Jak chcesz, to mogę wygenerować instrukcje serwisowe, ale na yt widziałem polski filmik z wymianą w przedliftowej A4 B8. Wymianę robi się co 60 tysięcy km + kasowanie adaptacji.
2. Olej ma oznaczenie G052516A2 (ok. 173 zł w ASO za litr) i na upartego wystarczy 5 litrów. Najlepiej jest kupić oryginał, ale wiem, że zamiennik kusi ceną. Wolałbym jednak kupić 5 litrów oryginału i wlać wszystko, a jak zabraknie kilku setek, to dolać starego. W układzie i tak zostanie ok. 3 litry starego, więc te kilkaset ml nie zrobi różnicy, a po co wydawać ponad 150 zł, aby użyć nieznacznej części.
3. Skrzynia ma dwa filtry oleju. Jeden jest wewnątrz i tego wymienia się tylko podczas remontu, a drugi jest z lewej strony skrzyni i można go bez problemu zmienić. Ma oznaczenie 0AW301516H (ok. 166 zł w ASO). Do tego są potrzebne dwa oringi na przewody olejowe: N90666003 (ok. 12 zł za sztukę).
4. Gdyby wszystko zamknęło się w 1100-1200 zł, to można byłoby się pokusić o wymianę w ASO, ale 1400 zł to jednak trochę przesada.
5. Warto też wymienić rurkę olejową, którą wykręca się podczas spuszczania oleju, a służącą do ustalania poziomu oleju w skrzyni. Kosztuje ok. 19 zł w ASO, a nowa to nowa - 0AW301685C. Do pełni szczęścia brakuje nowego korka - WHT005623A - ok. 27 zł.
[ Dodano: 2020-06-03, 01:52 ]
Masz już chyba auto z roku modelowego 2013, bo tak wynika z kombinacji skrzyni i silnika. W numerze VIN masz pewnie literkę D na 10 pozycji
.

2. Olej ma oznaczenie G052516A2 (ok. 173 zł w ASO za litr) i na upartego wystarczy 5 litrów. Najlepiej jest kupić oryginał, ale wiem, że zamiennik kusi ceną. Wolałbym jednak kupić 5 litrów oryginału i wlać wszystko, a jak zabraknie kilku setek, to dolać starego. W układzie i tak zostanie ok. 3 litry starego, więc te kilkaset ml nie zrobi różnicy, a po co wydawać ponad 150 zł, aby użyć nieznacznej części.
3. Skrzynia ma dwa filtry oleju. Jeden jest wewnątrz i tego wymienia się tylko podczas remontu, a drugi jest z lewej strony skrzyni i można go bez problemu zmienić. Ma oznaczenie 0AW301516H (ok. 166 zł w ASO). Do tego są potrzebne dwa oringi na przewody olejowe: N90666003 (ok. 12 zł za sztukę).
4. Gdyby wszystko zamknęło się w 1100-1200 zł, to można byłoby się pokusić o wymianę w ASO, ale 1400 zł to jednak trochę przesada.
5. Warto też wymienić rurkę olejową, którą wykręca się podczas spuszczania oleju, a służącą do ustalania poziomu oleju w skrzyni. Kosztuje ok. 19 zł w ASO, a nowa to nowa - 0AW301685C. Do pełni szczęścia brakuje nowego korka - WHT005623A - ok. 27 zł.
[ Dodano: 2020-06-03, 01:52 ]
Masz już chyba auto z roku modelowego 2013, bo tak wynika z kombinacji skrzyni i silnika. W numerze VIN masz pewnie literkę D na 10 pozycji
