[ MULTI] Wymiana oleju w skrzyni Multitronic
Ja jestem właśnie po wymianie oleju w multitronic olej oryginał +wymiana adaptacja .Polecam kolege Bart-s we Wrześni byłem u niego koszt 600 całość .Wchodzi 5 litrów przy wymianie statyczej.Co do ceny oleju to zależy od serwisu 1l to cena od 120 do 145zł . Kolega Bart-s ma po 100 zł/l .W Aso Lubin wymiana 1050zł.POLECAM jak coś posiadam namiary na niego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Małopolska
Witam wszystkich serdecznie.
Na wstępie chcę zaznaczyć że czytałem te i owe posty, ale to nie jest to czego szukam.
Muszę wymienić olej w skrzyni biegów Multitronic 01J + olej w przekładni różnicowej.
Znalazłem specyfikację/ numery części/ olejów VW
Olej do przekładni CVT to: G 052 180 A2 (Jest A2, A6, A8, A9 końcówki. Z tego co widzę w programie, raczej one mówią tylko i wyłącznie w jakich ilościach są sprzedawane. Czyli A2- to 1 litr, A6 to 20 litrów itd. I raczej niczym innym się nie różnią, chyba że się gdzieś mylę)
Jest jeszcze jeden typ oleju który jest podany w programie. Jest to "axle oil"- G 052 190 A2
według programu pojemność napełnienia wynosi 1,3 litra.
O ile znalazłem olej do głównej przekładni (G 052180) Valvoline CVT (tutaj mam 2 typy. Jeden jest w srebrnym opakowaniu i pisze że jest to syntetyk https://allegro.pl/oferta/olej-przeklad ... 6710378938
A drugi jest w opakowaniu czerwonym. Nie pisze nic o tym czy jest syntetyczny, czy też nie https://allegro.pl/oferta/valvoline-cvt ... 7629620437.
Oba spełniają normę którą wymieniłem powyżej.
Znalazłem jeszcze coś w Motulu. Jest to Motul CVTF https://allegro.pl/oferta/motul-multi-c ... 7776993456
Też spełnia powyższą normę.
Motul i Valvoline produkują dobrej jakości oleje silnikowe, może i z olejami do przekładni jest tak samo. Oby.
Natomiast nie mogę znaleźć oleju o specyfikacji G 052 190 A2
W jednym źródle {Tolerance Data} piszą (z tego co zrozumiałem, bo konkretów jest mało, jak samego tekstu też mało) że do mechanizmu różnicowego/ przedniego napędu jest lany ten sam olej co do skrzyni, czyli np. Motul CVTF. Jeśli by tak było, to czemu nr. są różne?
Jeżeli do skrzyni głw. jak i do mechanizmu różnicowego, czy przedniego napędu (bo tym raczej będzie "axel oil" w skrzyni CVT) by podchodził ten sam olej, to zlewając olej ze skrzyni, olej z mechanizmu/ napędu też się wyleje tym samym ujściem.
Natomiast jeżeli mamy 2 różne oleje, to nie powinny się łączyć, więc zlewając olej CVT, nie zleje przez ten sam otwór tego drugiego. A więc gdzie znajduje się otwór do zlania tego drugiego oleju? Istnieje, czy trzeba „wyssać stary olej”?
Jest pokazane na pewnych ilustracjach gdzie w manualnej i automatycznej (chyba Tiptronic. Oznaczenie jest- 01V) skrzyni jest wlewany olej do mechanizmu różnicowego/ napędu. Natomiast nie jest powiedziane nigdzie konkretnie że to tyczy się też multitronica...
Gdzieś kiedyś czytałem że na jedną stronę mechanizmu różnicowego jest wlewany olej, a drugą się smaruje smarem. Jest to prawdą? Jeżeli tak, to jakich typów skrzyń tyczy się to? Multitronica też?
Nie chcę zrobić "kaszany", temu chcę się zapytać osób które są w temacie dobrze obczajone.
Na wstępie chcę zaznaczyć że czytałem te i owe posty, ale to nie jest to czego szukam.
Muszę wymienić olej w skrzyni biegów Multitronic 01J + olej w przekładni różnicowej.
Znalazłem specyfikację/ numery części/ olejów VW
Olej do przekładni CVT to: G 052 180 A2 (Jest A2, A6, A8, A9 końcówki. Z tego co widzę w programie, raczej one mówią tylko i wyłącznie w jakich ilościach są sprzedawane. Czyli A2- to 1 litr, A6 to 20 litrów itd. I raczej niczym innym się nie różnią, chyba że się gdzieś mylę)
Jest jeszcze jeden typ oleju który jest podany w programie. Jest to "axle oil"- G 052 190 A2
według programu pojemność napełnienia wynosi 1,3 litra.
O ile znalazłem olej do głównej przekładni (G 052180) Valvoline CVT (tutaj mam 2 typy. Jeden jest w srebrnym opakowaniu i pisze że jest to syntetyk https://allegro.pl/oferta/olej-przeklad ... 6710378938
A drugi jest w opakowaniu czerwonym. Nie pisze nic o tym czy jest syntetyczny, czy też nie https://allegro.pl/oferta/valvoline-cvt ... 7629620437.
Oba spełniają normę którą wymieniłem powyżej.
Znalazłem jeszcze coś w Motulu. Jest to Motul CVTF https://allegro.pl/oferta/motul-multi-c ... 7776993456
Też spełnia powyższą normę.
Motul i Valvoline produkują dobrej jakości oleje silnikowe, może i z olejami do przekładni jest tak samo. Oby.
Natomiast nie mogę znaleźć oleju o specyfikacji G 052 190 A2
W jednym źródle {Tolerance Data} piszą (z tego co zrozumiałem, bo konkretów jest mało, jak samego tekstu też mało) że do mechanizmu różnicowego/ przedniego napędu jest lany ten sam olej co do skrzyni, czyli np. Motul CVTF. Jeśli by tak było, to czemu nr. są różne?
Jeżeli do skrzyni głw. jak i do mechanizmu różnicowego, czy przedniego napędu (bo tym raczej będzie "axel oil" w skrzyni CVT) by podchodził ten sam olej, to zlewając olej ze skrzyni, olej z mechanizmu/ napędu też się wyleje tym samym ujściem.
Natomiast jeżeli mamy 2 różne oleje, to nie powinny się łączyć, więc zlewając olej CVT, nie zleje przez ten sam otwór tego drugiego. A więc gdzie znajduje się otwór do zlania tego drugiego oleju? Istnieje, czy trzeba „wyssać stary olej”?
Jest pokazane na pewnych ilustracjach gdzie w manualnej i automatycznej (chyba Tiptronic. Oznaczenie jest- 01V) skrzyni jest wlewany olej do mechanizmu różnicowego/ napędu. Natomiast nie jest powiedziane nigdzie konkretnie że to tyczy się też multitronica...
Gdzieś kiedyś czytałem że na jedną stronę mechanizmu różnicowego jest wlewany olej, a drugą się smaruje smarem. Jest to prawdą? Jeżeli tak, to jakich typów skrzyń tyczy się to? Multitronica też?
Nie chcę zrobić "kaszany", temu chcę się zapytać osób które są w temacie dobrze obczajone.
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1083
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
Witam kolego tu masz olej do skrzyni multi 5 litrow trza kupic https://allegro.pl/oferta/olej-przeklad ... 7767089134
olej ten do róznicowki kupowalem w aso jest w bance ze szpryca aby go zalac jutro zrobie zdjecie
olej ten do róznicowki kupowalem w aso jest w bance ze szpryca aby go zalac jutro zrobie zdjecie
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Małopolska
predki, To odpowiedź na moje pytanie?
Jeśli tak, to mam rozumieć że olej nalewany do skrzyni głównej CVT/ Multitronic o numerze G 052 180 można też zalać do mechanizmu różnicowego/ przedniego napędu, gdzie wlew znajduje się po stronie wyjścia półosi.
Zgadza się?
Jeśli tak, to mam rozumieć że olej nalewany do skrzyni głównej CVT/ Multitronic o numerze G 052 180 można też zalać do mechanizmu różnicowego/ przedniego napędu, gdzie wlew znajduje się po stronie wyjścia półosi.
Zgadza się?
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1083
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
nie
tamten co podałem jest do skrzyni w skrzyni mieści się około 4,5 litra oleju
a ten jest do tej przekladni
tamten co podałem jest do skrzyni w skrzyni mieści się około 4,5 litra oleju
a ten jest do tej przekladni
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Małopolska
predki,
Czyli tak jak pisałem w pierwszym poście.
G 052 180 to olej CVT do skrzyni.
G 052 190 to olej do przekładni/ przedniego napędu, czy mechanizmu różnicowego.
Jest to olej 75W80? Nie wiele widzę z tego zdjęcia. Nie da się go zbytnio powiększyć.
Czyli jest tak jak myślałem.
Jest korek spustu oleju G 052 190, czy trzeba strzykawką wyssać go przez otwór wlewowy?
Po której stronie jest otwór wlewowy G 052 190/ 75W80 w skrzyni Multitronic?
Tak jak w powyższym poście napisałem pod sam koniec. Jest tak że otwór wlewowy oleju 75W80 jest na jednej ze stron wyjścia półosi i tam wlewamy dany olej. Natomiast druga strona jest smarowana smarem.
Zgadza się to też ze skrzyniami Multitronic?
Czyli tak jak pisałem w pierwszym poście.
G 052 180 to olej CVT do skrzyni.
G 052 190 to olej do przekładni/ przedniego napędu, czy mechanizmu różnicowego.
Jest to olej 75W80? Nie wiele widzę z tego zdjęcia. Nie da się go zbytnio powiększyć.
Czyli jest tak jak myślałem.
Jest korek spustu oleju G 052 190, czy trzeba strzykawką wyssać go przez otwór wlewowy?
Po której stronie jest otwór wlewowy G 052 190/ 75W80 w skrzyni Multitronic?
Tak jak w powyższym poście napisałem pod sam koniec. Jest tak że otwór wlewowy oleju 75W80 jest na jednej ze stron wyjścia półosi i tam wlewamy dany olej. Natomiast druga strona jest smarowana smarem.
Zgadza się to też ze skrzyniami Multitronic?
Audi A6 c5 1.8t - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest
Audi S6 c4 2.2t quattro - Jest
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
wymieniaj szybko
ale tylko na ORYGINALNY olej
grunt żeby poziom był dobrze sprawdzony potem i wszystko będzie ok
ale tylko na ORYGINALNY olej
grunt żeby poziom był dobrze sprawdzony potem i wszystko będzie ok
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Kup we własnym zakresie olej i zmień u mechanika. W razie czego podam numery oraz podrzucę instrukcję.
[ Dodano: 2020-01-26, 21:18 ]
Możesz też napisać do Bartka, który zajmuje się multitronikami
. Masz do niego A2 takie dwie dobre godzinki jazdy. Znany jest głównie na forum A4, ale tutaj też ma konto, jednak rzadko tutaj bywa. Telefon: 691 643 630.
[ Dodano: 2020-01-26, 21:18 ]
Możesz też napisać do Bartka, który zajmuje się multitronikami

Ostatnio zmieniony 26 sty 2020, 21:19 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
instrukcja wymiany i spr. poziomu
https://mega.nz/#!kYJAQSKY!6VuTcJnjqX7G ... Ag00PGQ578
[ Dodano: 2020-01-26, 21:20 ]
sam ogarniesz wymianę
https://mega.nz/#!kYJAQSKY!6VuTcJnjqX7G ... Ag00PGQ578
[ Dodano: 2020-01-26, 21:20 ]
i znany jest z tego że zawalony jest robotąmat1324 pisze:...Znany jest głównie na forum A4

sam ogarniesz wymianę
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH