Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C6 3.2] wymiana oleju tiptronic

Układ napędowy i skrzynie biegów
krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 21 gru 2009, 21:11

no wlasnie zalezy od danych producenta skrzynki , a nie producenta samochodu !! Mysle , ze tu bedzie podobnie jak w innych skrzynkach roznice mogą byc niewielkie - generalnie np. w MB co 60 - 120 kkm wszystko zalezy od warunków eksploatacji , jazda z laweta nawet co 30 kkm
http://olczak.home.pl/vademecum/index.html
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 22 gru 2009, 10:27

Pewnie zaraz dostane po lbie, ale napisze co mysle i co wiem z doswiadczenia:
Podsumujmy fakty:
- audi nie zaleca wymiany oleju w tiptronicu (nakazuje dolanie, jesli zdarzy sie wyciek),
- wymiana oleju to zloty interes - malo roboty, duzo kasy,
- elementy skrzyni ulegaja zuzyciu nawet przy oleju wymienianym codziennie.

Moje doswiadczenia:
- audi z tipem 270.000 przebiegu, zadnych wyciekow i nie zmieniany olej od poczatku,
- zadnych problemow na dzien dzisiejszy (tfu tfu),

Moje przemyslenia:
Audi nie zaleca wymiany oleju, bo takowa jest zbedna biorac pod uwage przebieg, ktory skrzynia oferuje na jedym i tym samym oleju. Elementy skrzyni i tak ulegna zuzyciu podobnie jak elementy silnika i wtedy bedzie czas na remont, naprawe lub wymiane calosci.

Moje pytanie (retoryczne):
Czy wymieniajac olej regularnie wydluzymy zycie skrzyni w nieskonczonosc?

Pozdrawiam i obysmy wszyscy na wymienianym i nie wymienianym nakrecili jak najwiecej ;)

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 22 gru 2009, 11:38

Wydaje mi sie, ze 20kkm bez wymiany dla silnika to pestka. Ja wymieniam co 30kkm. Bo tak mu od poczatku wymieniali. Efekt 270.000 i dalej 5W40 plny synetetyk i od wymiany do wymiany (30kkm) dolewka ok. 300-400ml.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 22 gru 2009, 19:19

Cześć. Już pisałem:wszystko się starzeje więc i olej także. Na pewno po kilku latach eksploatacji i najechaniu tysięcy kilometrów taki olej nie ma extra własności. Na pewno wymiana co 100 czy 120 tys km nie zaszkodzi . A kasa ...? Nie powiem- spora. Dzisiaj byłem w ASO- Skoda i podpytałem o wymianę. Oni też nie zalecają ale odpowiedź była jasna "klient nasz pan" co zażyczy to zrobimy. :lol: Na dzień dzisiejszy w moim Tipie W Skodzie zapłaciłbym za 1l oleju ATF......86pln(powiedział ze 9 litrów wchodzi),ok 100pln filtr i wymiana 100pln także niecałe 1000pln trza zostawić w ASO. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 22 gru 2009, 19:37

citrin pisze:Na dzień dzisiejszy w moim Tipie W Skodzie zapłaciłbym za 1l oleju ATF......86pln(powiedział ze 9 litrów wchodzi),ok 100pln filtr i wymiana 100pln także niecałe 1000pln trza zostawić w ASO. Pozdrawiam
hmmm trzeba było zapytać jaką metodą wymieniają
skoro 9l chcieliby wymienić to w sumie metoda "dynamiczna" więc ten 1k to nie tak dużo
ale znając życie, pewnie wymieniliby statycznie, a ska$owali za dynamiczną :lol:

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 22 gru 2009, 19:51

goly191 pisze:hmmm trzeba było zapytać jaką metodą wymieniają
Tak,tak.....oczywiście pytałem....statycznie
W Gdańsku ul Marynarki Polskiej jest jeden bardzo znany fachowiec od skrzyń. On zaleca wymianę właśnie co ok 120tys. U niego do mojego tipa wyszłoby coś między 500 a 600pln ze wszystkim -statyczna. Przy decyzji o wymianie na pewno pojadę do niego bo raz że cena a dwa ze na pewno ze skrzyń biegów to ASO może się schować. Aaaa dynamicznej nie poleca.Dlaczego ...? Musiałbym zapytać kolegę co mu odpowiedział.

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 22 gru 2009, 21:25

Toranaga pisze:Wydaje mi sie, ze 20kkm bez wymiany dla silnika to pestka. Ja wymieniam co 30kkm. Bo tak mu od poczatku wymieniali. Efekt 270.000 i dalej 5W40 plny synetetyk i od wymiany do wymiany (30kkm) dolewka ok. 300-400ml.
Zważ jedno ! Ty jezdzisz benzyną 2.7 a nie TDI !
a co do Twojej skrzynki to nic sie nie martw ! nie znasz bowiem dnia ani godziny kidy ci ona padnie ! to ze teraz nic sie nie dzieje w twoim oczywiscie odczuciu ! nie znaczy wcale , ze Twa skrzynka jest ok ! Pokazywalem tu jak wyglada olej w skrzynce po 100 kkm wiec az strach spojrzec jak Twój wyglada , o szlamie juz nie wspominam ! to juz nie dlugo !! kiedy powie pa, pa <piwo>
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 22 gru 2009, 22:15

citrin pisze:Tak,tak.....oczywiście pytałem....statycznie
W Gdańsku ul Marynarki Polskiej jest jeden bardzo znany fachowiec od skrzyń
to jak powiedział "statycznie" to trzeba było zje**ć i postraszyć naciąganiem na koszta, bo jakim cudem chcą wymienić statycznie 9l, skoro tyle jest w całej skrzyni :evil:
standardowe złodziejskie serwisy
co do Marynarki PL to pewnie Sosnowski :->

t_rex_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 08 lis 2009, 08:00
Lokalizacja: W-wa

Post autor: t_rex_ » 01 lut 2010, 14:23

Toranaga pisze:Pewnie zaraz dostane po lbie, ale napisze co mysle i co wiem z doswiadczenia:
Podsumujmy fakty:
- audi nie zaleca wymiany oleju w tiptronicu (nakazuje dolanie, jesli zdarzy sie wyciek),
- wymiana oleju to zloty interes - malo roboty, duzo kasy,
- elementy skrzyni ulegaja zuzyciu nawet przy oleju wymienianym codziennie.

Moje doswiadczenia:
- audi z tipem 270.000 przebiegu, zadnych wyciekow i nie zmieniany olej od poczatku,
- zadnych problemow na dzien dzisiejszy (tfu tfu),

Moje przemyslenia:
Audi nie zaleca wymiany oleju, bo takowa jest zbedna biorac pod uwage przebieg, ktory skrzynia oferuje na jedym i tym samym oleju. Elementy skrzyni i tak ulegna zuzyciu podobnie jak elementy silnika i wtedy bedzie czas na remont, naprawe lub wymiane calosci.

Moje pytanie (retoryczne):
Czy wymieniajac olej regularnie wydluzymy zycie skrzyni w nieskonczonosc?

Pozdrawiam i obysmy wszyscy na wymienianym i nie wymienianym nakrecili jak najwiecej ;)
Jeżeli kolega faktycznie pisze prawdę i po 270000 nie ma żadnych problemów z tipem to jednak może ASO ma rację nie zalecając wymiany oleju w tej skrzyni. Podsumowując jeżeli nie zalecają to po co wymieniać a dla tych co wymieniają mam przestrogę jeśli chodzi o Tipa - mój kumpel usilnie chciał wymienić olej i wymienił w Pasacie - nie będę opisywał jego reakcji gdyż poziom wulgaryzmów jakie musiałbym tu przedstawić będzie kwalifikował mnie do BANA. Sam wymieniał więc nawet nie ma się z kim sądzić :)
W sumie na upartego można wszystko wymieniać - może ja zacznę za 500zł wymieniać smar w łożyskach kół audi nie zaleca ale myślę że chętni się znajdą - pzdr

Awatar użytkownika
Cancer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
Imię: Wiesław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Cancer » 15 lut 2010, 14:45

Ja przeszedłem szkołę z automatyczną skrzynią biegów. To była skrzynia Mitsubishi. Rozebrałem ją całkowicie i obejrzałem poszczególne biegi. Różne firmy różnie zalecają wymiany oleju. Wymiana tylko nieznacznie wydłuża żywotność skrzyni. Szlam zbierany jest przez filtr, ale.. mimo, że oleje maja dobre właściwości płuczące, większość szlamu zbiera się w cylindrach biegów. Skąd się bierze ten szlam ? A no właśnie. Biegi są zbudowane podobnie jak sprzęgło w manualu, tarczki cierne przełożone przekładkami. Podczas pracy biegu, tarczki są ściskane ciśnieniem tłoka od ciśnienia oleju, lub zwalniane sprężyną powrotną, jeśli bieg nie pracuje. Każde dociskanie i zwalnianie powoduje, że występuje moment, kiedy tarczki trą o przekładki. I tu powstaje pył ze ścierania, a połączony z olejem powstaje maź. Gdyby ona była wypłukana do filtra, to pół biedy, ale najczęściej pozostaje w zakamarkach cylindrów (obudowach tarczek). Zbiera się tego coraz więcej, aż sprężyna powrotna nie daje rady, rozprężać poszczególnych tarczek. Trą one wtedy coraz bardziej, szczelina między nimi powiększa się. Potem, to już skok tłoka nie wystarcza do całkowitego ściśnięcia tarczek i podczas jazdy na takim biegu, tarczki zamiast się skleić, ślizgają się. Ostatecznie tarczki się spalają od wysokiej temperatury, tracą swoją właściwość, a olej ma zapach spalenizny. Ja uważam, że remont skrzyni automatycznej należy wykonać przed upływem 200 tys. km. Oczywiście, zależy to od wielu czynników, sposobu jazdy, stanu poziomu oleju itd.. Wymiana dynamiczna nie spowoduje oczyszczenia poszczególnych biegów ze szlamu. Ja jak odkryłem biegi, wyjąłem wszystkie tarczki, to szlam musiałem wydrapywać łopatką plastikową lub z twardego drewna. Ilości tego twardego szlamu nie są małe w porównaniu z pojemnością cylindra biegu. Ile by należało olejem płukać układ, aby ten szlam usunąć ? Dynamiczna wymiana oleju ma na celu usunięcie starego oleju ze sprzęgła hydrodynamicznego. Ponieważ sprzęgło to taki bochen ustawiony w pionie z otworem w centrum, przez który przechodzi wałek, po spuszczeniu oleju około 0,3 pojemności jest wypełnione olejem, który sam nie spłynie. Z samej skrzyni spłynie wszystko, a ze sprzęgła, niestety nie. I ten olej trzeba wypchnąć. Na tym, z dużym uproszczeniem polega wymiana oleju. Ja jeździłem automatami i dopóki nie poznałem ich dokładnej budowy, uważałem, że to komfort i luksus. Na pewno tak, ale tylko przez 200 tys. km. Teraz jeżdżę manualem.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga