Wibracje/drgania auta na N,R lub D przy wcisnietym hamulcu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Kontakt:
Witam
Przebieg na liczniku to 274 tysiace z haczykiem.
Auto po tuning silnika (chipie) na okolo 300KM.
Zadnych problemow ze zmianami biegow, zarowno w automacie jak i przy przelaczaniu recznym +/-
biegi zalczaja sie plynie bez szarpniec zarowno podczas jazdy jak i podczas wlaczenia z "N"
wibracje zanikaja kiedy jadac juz bardzo wolno i czujac wibracje, mocno nacisne hamulec, tak że auto lekko
przodem dobije do dolu, jakby zmiana ulozenia skrzyni i silnika sie zmienila i wtedy wibracje prawie nie wyczuwalne.
pozdrawiam
Przebieg na liczniku to 274 tysiace z haczykiem.
Auto po tuning silnika (chipie) na okolo 300KM.
Zadnych problemow ze zmianami biegow, zarowno w automacie jak i przy przelaczaniu recznym +/-
biegi zalczaja sie plynie bez szarpniec zarowno podczas jazdy jak i podczas wlaczenia z "N"
wibracje zanikaja kiedy jadac juz bardzo wolno i czujac wibracje, mocno nacisne hamulec, tak że auto lekko
przodem dobije do dolu, jakby zmiana ulozenia skrzyni i silnika sie zmienila i wtedy wibracje prawie nie wyczuwalne.
pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Kontakt:
- TheWitcher
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
- Lokalizacja: Northamptonshire
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Poduszki sa z czujnikiem? A mi sie wydawalo ze to jest elektryczne utwardzanie poduszek..., mialem wytluczone dwie poduchy i bledu nie bylo... co prawda w benzynie a nie dieslu...
Auto drzy na postoju... jak ma niskie obroty, dobrze zrozumialem?. A tak samo drzy jak dodasz mu delikatnie gazu ze masz okolo 200-300 obr/ min wiecej?
Zwroc uwage ze zarowno w pozycji P jak i N, masz wybrany neutral - rozlaczony silnik od napedu (p jest neutralem z taka dodatkowa blokada, ale z punktu widzenia silnika P jest takie samo jak N), natomiast w D lub R w momencie kiedy wcisniesz hamulec, silnik "czuje" obciazenie. Jezeli drgania masz od silnika pod malym obciazeniem to wlasnie wtedy je czujesz. Sprawdz poduszki i czy silnik nie ma problemow z wolnymi obrotami (nie ukrywam ze nie znam sie na dieslach), ale u mnie w benzynie wibracje byly spowodowane, przez syf w przepustnicy i problem z jalowymi obrotami, a odczuwalne byly jako wieksze przez uszkodzone poduszki.
Choc nie ma co ukrywac 300tys w dieslu to juz szykuje sie wymiana konwertera. Proponuje dowiedziec sie ile taki konwerter kosztuje bezposrednio w ZF, bo dziwnym trafem moze okazac sie ze jest o wiele tanszy niz regenerowany w Polsce.
Auto drzy na postoju... jak ma niskie obroty, dobrze zrozumialem?. A tak samo drzy jak dodasz mu delikatnie gazu ze masz okolo 200-300 obr/ min wiecej?
Zwroc uwage ze zarowno w pozycji P jak i N, masz wybrany neutral - rozlaczony silnik od napedu (p jest neutralem z taka dodatkowa blokada, ale z punktu widzenia silnika P jest takie samo jak N), natomiast w D lub R w momencie kiedy wcisniesz hamulec, silnik "czuje" obciazenie. Jezeli drgania masz od silnika pod malym obciazeniem to wlasnie wtedy je czujesz. Sprawdz poduszki i czy silnik nie ma problemow z wolnymi obrotami (nie ukrywam ze nie znam sie na dieslach), ale u mnie w benzynie wibracje byly spowodowane, przez syf w przepustnicy i problem z jalowymi obrotami, a odczuwalne byly jako wieksze przez uszkodzone poduszki.
Choc nie ma co ukrywac 300tys w dieslu to juz szykuje sie wymiana konwertera. Proponuje dowiedziec sie ile taki konwerter kosztuje bezposrednio w ZF, bo dziwnym trafem moze okazac sie ze jest o wiele tanszy niz regenerowany w Polsce.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Kontakt:
Dzieki Panowie za wszelkie odpowiedzi
Z powodu pracy jeszcze nie mialem okazji dokladnie wszystko sprawdzac.
W serwisie Audi, bo musialem kodowac kluczyki, powiedzieli ze trrudno okreslic i ze trzeba zostawic im auto na kilka dni
celem sprawdzenia.
Jednak co mi nie daje spokoju, gdyby to konwerter, to chyba zawsze na wolnych obrotach by byly wibracje.
A tu jest jeszcze jedna ciekawa rzecz, kiedy jadac juz wolno, mocno przydusze hamulec ze auto mocno przysiada przodem
to czasami wibracje sa prawie nie odczuwalne.
moje pytanie do was Panowie, czy w takim przypadku np. kowerter raz by wytwarzal wibracje a raz nie, czy moze to objawy poduszek
pod skrzynia, co prawda jestem po samochodowce i troszke sie w autach "grzebało" ale to wszystko sie tak zmienia bo ci wszyscy inzynierowie
tych koncernow, nie spia tylko wymyslaja nowe rzeczy. Wiec juz sam nie wiem co myslec.
Jak by czesc skrzyni , to bym mial problemy ze skrzynia , a ona dziala na tip-top, gdyby sprzeglo hydrokinetyczne, to bez wzgledu na hamowanie
tez by drzalo auto za kazdym razem, a nie raz tak a raz nie.
Co do poduszek, to tak ogladalem i maja wyprowadzone kable, ktore zasuwaja napewno do jakiego modułu, ale te pod skrzynia nie maja
napewno takich czujników.
Nie wiem sam co myslec, zostaje tylko szukac.
Aha, silnik bez wzgledu na obroty kreci równo bez problemów, pieknie wchodzi na obroty. Auto jak ruszy odrazu wibracje znikaja
, auto pienie sie zbiera , nie ma zadnych szarpniec, biegi zmienia bezproblemowo i plynnie.
Ja wiekszosc czasu jestem w DE, ale tutaj nawet nie podchodze do tematu bo ceny w serwisie sa z kosmosu.
Kilka dni temu musialem wywalic z komputera samochodu jeden kluczyk, zgubiony, i tu w DE w serwisie Audi
nawet nie potrafili mi powiedziec ceny, co dziwne bo chyba jaka lista cen powinna byc.
Przy okazji zapytalem ile by kosztowal nowy kluczyk, i z kodowaniem podali mi 300 Euro.
W polsce u lopinskiego w szczecinie, za usuniecie kluczyków z komputeraz i zakodowanie mojego ktory mialem przy sobie
zaplacilem 161 pln i do tego dostalem akcje serwisowa wymiany wezyka spryskiwacza tylnej szyby, akcje narzucilo Audi.
W serwisie Audi w polsce , koszt kluczyka z kodowaniem to 700+160 pln.
pozdrawiam
[ Dodano: 2014-01-28, 08:23 ]
Witam Szanownych kolegów
Wiec, wreszczcie wymieniłem konwerter na regenerowany przez ZF, plus nowy olej, plus nowy filtr i uszczelka.
no i nie ma juz takich objawów jak były ale drgania na biegu podczas trzymania auta na hamul;cu nadal są.
I tu teraz moje pytanie, byc moze koledzy spotkaliscie sie z takim czyms, czy fakt ze w aucie została podniesiona
moc do 300 kucy z orginalnej bodajże to 224 kuce, moze powodowac owe drgania a w dłuzszej ekspoloatacji takze
uszkodzenie sprzegla hydrkinetycznego.
Nie ja podnosiłem moc w aucie i nie wiem kto to robił i jak to robił, czy takze zachował wszelkie niezbedne procedury.
Tak sie zastanawiam, czy przy chipowaniu, silnika, nie nalezy takze zmienic oprogramowanie w skrzyni biegów, a jezeli
nalezy, czy zostało zrobione, byc moze nie, i teraz silnik nie dogaduje sie ze skrzynioa biegów, i dlatego takie jaja z drganiami.
A i z czasem uszkodzeniem skrzyni biegów.
Pozdrawiam i z gory wielie dzieki za wszelkie sugestie.
Jarecki001
Z powodu pracy jeszcze nie mialem okazji dokladnie wszystko sprawdzac.
W serwisie Audi, bo musialem kodowac kluczyki, powiedzieli ze trrudno okreslic i ze trzeba zostawic im auto na kilka dni
celem sprawdzenia.
Jednak co mi nie daje spokoju, gdyby to konwerter, to chyba zawsze na wolnych obrotach by byly wibracje.
A tu jest jeszcze jedna ciekawa rzecz, kiedy jadac juz wolno, mocno przydusze hamulec ze auto mocno przysiada przodem
to czasami wibracje sa prawie nie odczuwalne.
moje pytanie do was Panowie, czy w takim przypadku np. kowerter raz by wytwarzal wibracje a raz nie, czy moze to objawy poduszek
pod skrzynia, co prawda jestem po samochodowce i troszke sie w autach "grzebało" ale to wszystko sie tak zmienia bo ci wszyscy inzynierowie
tych koncernow, nie spia tylko wymyslaja nowe rzeczy. Wiec juz sam nie wiem co myslec.
Jak by czesc skrzyni , to bym mial problemy ze skrzynia , a ona dziala na tip-top, gdyby sprzeglo hydrokinetyczne, to bez wzgledu na hamowanie
tez by drzalo auto za kazdym razem, a nie raz tak a raz nie.
Co do poduszek, to tak ogladalem i maja wyprowadzone kable, ktore zasuwaja napewno do jakiego modułu, ale te pod skrzynia nie maja
napewno takich czujników.
Nie wiem sam co myslec, zostaje tylko szukac.
Aha, silnik bez wzgledu na obroty kreci równo bez problemów, pieknie wchodzi na obroty. Auto jak ruszy odrazu wibracje znikaja
, auto pienie sie zbiera , nie ma zadnych szarpniec, biegi zmienia bezproblemowo i plynnie.
Ja wiekszosc czasu jestem w DE, ale tutaj nawet nie podchodze do tematu bo ceny w serwisie sa z kosmosu.
Kilka dni temu musialem wywalic z komputera samochodu jeden kluczyk, zgubiony, i tu w DE w serwisie Audi
nawet nie potrafili mi powiedziec ceny, co dziwne bo chyba jaka lista cen powinna byc.
Przy okazji zapytalem ile by kosztowal nowy kluczyk, i z kodowaniem podali mi 300 Euro.
W polsce u lopinskiego w szczecinie, za usuniecie kluczyków z komputeraz i zakodowanie mojego ktory mialem przy sobie
zaplacilem 161 pln i do tego dostalem akcje serwisowa wymiany wezyka spryskiwacza tylnej szyby, akcje narzucilo Audi.
W serwisie Audi w polsce , koszt kluczyka z kodowaniem to 700+160 pln.
pozdrawiam
[ Dodano: 2014-01-28, 08:23 ]
Witam Szanownych kolegów
Wiec, wreszczcie wymieniłem konwerter na regenerowany przez ZF, plus nowy olej, plus nowy filtr i uszczelka.
no i nie ma juz takich objawów jak były ale drgania na biegu podczas trzymania auta na hamul;cu nadal są.
I tu teraz moje pytanie, byc moze koledzy spotkaliscie sie z takim czyms, czy fakt ze w aucie została podniesiona
moc do 300 kucy z orginalnej bodajże to 224 kuce, moze powodowac owe drgania a w dłuzszej ekspoloatacji takze
uszkodzenie sprzegla hydrkinetycznego.
Nie ja podnosiłem moc w aucie i nie wiem kto to robił i jak to robił, czy takze zachował wszelkie niezbedne procedury.
Tak sie zastanawiam, czy przy chipowaniu, silnika, nie nalezy takze zmienic oprogramowanie w skrzyni biegów, a jezeli
nalezy, czy zostało zrobione, byc moze nie, i teraz silnik nie dogaduje sie ze skrzynioa biegów, i dlatego takie jaja z drganiami.
A i z czasem uszkodzeniem skrzyni biegów.
Pozdrawiam i z gory wielie dzieki za wszelkie sugestie.
Jarecki001
Witam,
czy udało się rozwiązać problem ? U mnie problem pojawił się po wymianie tulei sanek (wspornika zawieszenia) stare się rozleciały. Mechanik sprawdzał to 2 razy i twierdzi że wszystko jest prawidłowo na swoim miejscu więc nie za bardzo widzi związek wymiany tulei z objawami drżenia auta na hamulcu na D lub R.
Moja teoria (ale zaznaczam tylko teoria) to, może po wymianie tulei usztywniło się łączenie zawieszenia z budą i przez to przenoszone są drgania ze skrzyni.
czy udało się rozwiązać problem ? U mnie problem pojawił się po wymianie tulei sanek (wspornika zawieszenia) stare się rozleciały. Mechanik sprawdzał to 2 razy i twierdzi że wszystko jest prawidłowo na swoim miejscu więc nie za bardzo widzi związek wymiany tulei z objawami drżenia auta na hamulcu na D lub R.
Moja teoria (ale zaznaczam tylko teoria) to, może po wymianie tulei usztywniło się łączenie zawieszenia z budą i przez to przenoszone są drgania ze skrzyni.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
U mnie znowu jest inny, ale bardzo podobny problem, tzn. na postoju na P czuję wibracje na fotelu (taki masaż), a po podniesieniu obrotów do niecałego 1000 dość mocno wibruje kierownica i cała buda. W czasie jazdy czuć też te wibracje, gdy obrotomierz przechodzi przez zakres obrotów rzędu 800-1500. Zaznaczę, że już wymieniłem tylną poduszkę pod ASB (była mocno zużyta) na Lemfordera (oryginał jest tej samej marki). Błędów żadnych nie ma dotyczących poduszek silnika. Możliwe, że poduszki silnika (olejowe) są zużyte mimo braku błędu? Skrzynia ma wymieniony olej i jest w bardzo dobrym stanie (według mechanika, który naprawia tylko ASB), wtryski są w bardzo dobrym stanie, filtry wymienione miesiąc temu.
Z informacji jakie posiadam to poduszka pod silnikiem posiada czujnik / regulator ciśnienia poduszki. Czuwa on na tym aby przy odpowiednich obrotach odpowiednio utwardzała się poduszka. Błąd może pojawić się w chwili kiedy poduszka już całkowicie się rozleci i nie będzie możliwości osiągnięcia wymaganego ciśnienia w poduszce. Jeśli jednak część gumowa poduszki będzie cała a poleci obudowa bądź mocowanie (tak miałem np. w A4 B6 silnik BDG). to nie będziesz miał żadnego błędu. Należy sprawdzić poduszki fizycznie czy są OK.