Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Wibracje/drgania auta na N,R lub D przy wcisnietym hamulcu

Układ napędowy i skrzynie biegów
Jarecki001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 160
Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
Imię: Jarek
Rocznik: 2010
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Wibracje/drgania auta na N,R lub D przy wcisnietym hamulcu

Post autor: Jarecki001 » 14 paź 2013, 19:02

Witam

Przeniolem post do dzialu skrzyni i napedu, bo chyba tu nalzey szukac pomocy.

Jestem tu nowy, dołaczyłem po tym jak nabyłem swoją pierwsza Audi.
Moj egzemplarz to Audi A6C6, 3.0 diesel, w automacie z 2006 roku, quatro.

Kiedy kupiłem auto wszystko było ok, autko smigało jak ta lala, zadnych szarpnięc, silniczek pracował i nadal pracuje cacy.
I teraz mały zonk i nie wiem co sie dzieje, problem wyglada nastepujaco :

Po uruchomieniu silnika czuć na kierownicy jak i drazku zmoany biegów minimalne drgania/wibracje, i to chyba jest ok, jak to w dieslu.
Jednak po właczeniu biegu bez wzgledu czy D,S czy tez R, i trzymaniu auta na hamulcu czuje spore mocno odczuwalne , naprawde spore drgania zarówno
na kierownicy jak i drążku zmiany biegów, jak i całego samochodu, jak by sie miał zaraz rozpasc na kawałki.

Kiedy właczę N , to drgania nadal są ale o wiele mniejsze, kiedy ponownie włącze bieg i trzymam na hamulcu znowu drgania wracają.

Kiedy puszcze hamulec drgania nadal są, ale do predkosci mniej wiecej 7-8 km/h, wtedy ustają, oczywiscie do czasu zatrzymania sie lub zmniejszenia
predkosci w granice 7-8 km/h.

Dodatkowo podczas przyspieszania bez wzgledu na predkość, czuję na słupku pomiedzy kierowcą i pasażerem (tam gdzie są zamontowane regulacje ogrzewania)
delikatne wibracje , pulsujace równo (takie odnosze wrazenie).

Mechanik u ktorego byłem stwierdził ze to sa do wymiany poduszki silnika i skrzyni biegów.

Nie wiem czy je zamawiac bo koszt poduszek silnika to 900 pln kazda, i jezeli moje poduszki sa sprawne to połyne 1800 pln plus wymiana i nadal bede miał
to samo.

Czy moje problemy nie sa spowodowane np. kołem dwu-masowym ?, pojawiły sie nagle wczoraj podczas jazdy na autostradzie.

Z tego co wiem , to poduszki w naszych autach mają jakies czujniki, jak stwierdzic co sie dzieje, co panowie myslicie o moim problemie ?

Dzisiaj zauwazylem tez ciekawa rzecz, otóż, jak zmniejszałem predkosc to pprzy powiedzmy 10-11 km/h wibracje była z przerwami, i dopiero jak predkopsc
spadła ponizej 7 km i do zera, auto znowu zaczeło drżeć jak szalone, a po zrzucieniu na N lub nawet na P, wibracje prawie nie odczuwalne.

Skrzynia pozatym pracuje cacy, żadnych szrpniec, i innych cudów.

Prosze o pomoc/sugestię za ktore z góry wielkie dzieki, bo juz mam czarne mysli co do kosztów naprawy, gdzie nawet pisza w necie ze skrzynia kosztuje
ze 30 tysi :(


Z gory wielkie dzieki za kazda sugestię

Pozdrawiam
Jarecki001

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 14 paź 2013, 19:47

Jarecki001 pisze:Czy moje problemy nie sa spowodowane np. kołem dwu-masowym ?
Ty masz Tiptronic... tu nie ma koła dwumasowego...

Jarecki001 pisze:dopiero jak predkopsc spadła ponizej 7 km i do zera, auto znowu zaczeło drżeć jak szalone, a po zrzucieniu na N lub nawet na P, wibracje prawie nie odczuwalne.
Ja bym obstawiał problemy ze sprzęgłem hydrokinetycznym (konwerterem), ale oczywiście to jest tylko podpowiedź...

Jarecki001 pisze:kosztuje ze 30 tysi :(
Spokojnie, używane są wielokrotnie tańsze a poza tym, moim zdaniem lepiej zacząć od naprawy... oczywiście, jeśli to jest to, co myślę i zasugerowałem powyżej...


Tak kontrolnie:

- auto nie dymi nadmiarowo?;
- czy mechanik zna się na ASB?;

Podsumowując:

Ja bym udał się do kogoś, kto potrafi przeprowadzić porządną diagnostykę skrzyni biegów i od tego uzależnił dalsze działania <okok>

Jarecki001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 160
Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
Imię: Jarek
Rocznik: 2010
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarecki001 » 14 paź 2013, 19:52

Witam

dzieki za szybka odpowiedz.
Auto nie dymi bez wzgledu na obroty silnika, szybkosc etc.
Tylko te drgania/wibracje.

Mam pytanie, czy moge sie spodziewac w kazdej chwili ze szkrzynia powie dziekuje ?? i auto stanie.

Problemy ze skrzynia mam od kilku dni, mniej wiecej 1300km przebiegu przy tych objawach.

Pytam nie dlatego zeby jezdzic z czym takim, takimi wibracjami, bo to zadna przyjemosc z jazdy
ale jestem 600 km od domu , czyli w niemczech, i teraz nie wiem czy gdzies na autobanie , mi auto nie powie papa i stanie poprostu.



Jarecki001

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 14 paź 2013, 19:58

Jarecki001 pisze:Mam pytanie, czy moge sie spodziewac w kazdej chwili ze szkrzynia powie dziekuje ?? i auto stanie.
Na to pytanie nie umiem niestety odpowiedzieć i chyba nikt nie będzie potrafił bez przysłowiowej szklanej kuli...

Jeśli masz w .de jakiś fachowców od skrzyni, to warto spróbować... myślę, że diagnostyczna jazda z VCDSem/VASem powinna wystarczyć na wstępne zweryfikowanie/odrzucenie diagnozy... Powodzenia dla Ciebie i daj znać co dalej <okok>

Jarecki001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 160
Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
Imię: Jarek
Rocznik: 2010
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarecki001 » 14 paź 2013, 20:00

Jak zrobie/usunę problem to napewno napisze co i jak.

Pozdrawiam

TBart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 13 paź 2009, 12:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TBart » 17 paź 2013, 14:32

Miałem podobny problem w moim allroadzie.
W pozycji D,S,R stojąc na hamulcu samochód wpadał w drgania.
Jak przestawiłem dźwignię na P lub N problem znikał.
W trakcie jazdy problemu nie było, biegi zmieniane były płynnie.

Wstępna diagnoza pokazała luz na półosi prawego przedniego koła w miejscu gdzie łączy się ze skrzynią.
Ostatnio problem się nasilił w postaci błędu skrzyni, a co za tym idzie, samochód stracił moc przekazywaną na koła i pojazd trafił do mechanika.
Jutro mają rozebrać skrzynię i zobaczyć co się stało.
W obwodzie mam speca od diagnostyki i remontów automatycznych skrzyń biegów.
Więcej będę mógł napisać w przyszłym tygodniu.

ps.
w tego typu samochodach jest jedna fundamentalna zasada - jeżeli coś zaczyna się psuć, to należy to szybko naprawić, bo inaczej popsują się inne elementy i koszty ich naprawy będą o wiele wyższe.
TBart

Jarecki001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 160
Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
Imię: Jarek
Rocznik: 2010
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarecki001 » 17 paź 2013, 14:37

Witam i Dzieki za odpowiedz
Mam narazie dwie opinie, od mechaników zupełnie sie nie znajacych, i na bazie opisu
sugeruja najpierw sprawdzenie poduszek pod skrzynia biegów i silnikiem.
Bo co ciekawe, dzisiaj jechałem, i podczas kiedu mocniej hamuje zatrzymujac auto
to drgania jakby zanikaja i podczas postoju nie zawsze sie pojawiaja.

Mam tez jedna opinie ze to moze kinetyka wpada w wibracje, jezeli tak to wymienie
kinetyke na nowa i bedzie spokój.

pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 17 paź 2013, 14:39

Mi to z opisu też wygląda na początek końca konwertera :(

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 17 paź 2013, 14:43

Zagór pisze:Mi to z opisu też wygląda na początek końca konwertera :(
Dokładnie... szczególnie, że zauważyć można zbieżność pomiędzy spadkiem prędkości (odłączaniem lockup i przekazywaniem momentu przez konwerter), a drżeniem auta...

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 17 paź 2013, 14:55

Drżenie auta to temat rzeka - czytałem tu co nieco o tym czego to ludzie nie wymienili żeby się go pozbyć - u mnie też było delikatne telepanie na D,R, i drgawki - BYÂŁO :)

Jarecki001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 160
Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
Imię: Jarek
Rocznik: 2010
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarecki001 » 17 paź 2013, 15:47

Drogi Zagór

I co zrobiłes w swoim przypadku ??

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 17 paź 2013, 15:53

Naprawiłem skrzynię biegów :) - jednym z wymienionych elementów był konwerter.

Jarecki001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 160
Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
Imię: Jarek
Rocznik: 2010
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarecki001 » 17 paź 2013, 15:55

A ile dudków Cie ta przyjemnosc kosztowała ??

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 17 paź 2013, 17:10

Konwerter mój (Twój jest inny) 2400zł.
A taki ma być do Twojej skrzyni - http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... gory-50874
Do tego będziesz potrzebował tego - http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... gory-50874
Doliczyć robotę - z 500 zł i to chyba tyle :)

aspiryna
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 27 wrz 2013, 16:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: aspiryna » 23 paź 2013, 15:39

@Jarecki001
pytam z ciekawości-jaki masz przebieg? Masz skrzynię multi ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl