[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 kwie 2014, 19:49
- Imię: patryk
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Somonino/Borcz
i konkretna odpowiedz
kupie ten 6hp chyba był zalany nim
ile litrów zakupić
wystarczy zalać i tyle żadnego softu nie trzeba wgrywać bo coś czytałem o tym..
[ Dodano: 2017-02-24, 14:43 ]
aa czemu u mnie nie ma na końcu A

ile litrów zakupić
wystarczy zalać i tyle żadnego softu nie trzeba wgrywać bo coś czytałem o tym..
[ Dodano: 2017-02-24, 14:43 ]
aa czemu u mnie nie ma na końcu A
jest 3.0 tdi bmk s-line i to co zawsze mi się marzyło quattro
licznik q7 2014 wersji PL
zmiana klimatronika
było 2.0 tdi blb
mody
licznik q7 2011r.
zmiana dekorów
s-line wewnętrzne
zmiana wewnątrz na led
licznik q7 2014 wersji PL
zmiana klimatronika
było 2.0 tdi blb
mody
licznik q7 2011r.
zmiana dekorów
s-line wewnętrzne
zmiana wewnątrz na led
Jeszcze raz o oleju. Jeśli olej spełnia normy G060162A2 ale producentem nie jest ZF ( w zasadzie ZF produkuje skrzynie a nie oleje) To olej z taką normą powinien nadawać się do naszych skrzyń czy nie?
Ktoś chyba nie za darmo daje normy, które producenci wypisują na swoich produktach.
Do silnika też stosuję olej który zaleca Audi, tzn kieruję się normą na butelce, i nieważne czy to mobil, motul, BP czy shell....
Ktoś chyba nie za darmo daje normy, które producenci wypisują na swoich produktach.
Do silnika też stosuję olej który zaleca Audi, tzn kieruję się normą na butelce, i nieważne czy to mobil, motul, BP czy shell....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Jeżeli chodzi ci o tabliczkę znamionową to nikt nie ma...kozak_patryk pisze: [ Dodano: 2017-02-24, 14:43 ]
aa czemu u mnie nie ma na końcu A
Ostatnio zmieniony 19 lut 2018, 19:02 przez MaTyS, łącznie zmieniany 2 razy.
Siema. Jak myślicie czy wymienić olej w skrzyni tip przy przebiegu 270 k ?
Kolega kupił auto z Niemiec z przebiegiem 190 k i od tamtej pory nic nie robił.... W niemczech nie wiadomo czy był wymieniany. Więc nie wiem co mam robić.
Ogólnie srawdziłem stan oleju i dolałem około 1 litra RAV ATF 8HP FLUID 1L ( tak doradził Pan z intercar....). Myśle że wyciek mógł być spowodowany demontażem pasa przedniego.
Kolega kupił auto z Niemiec z przebiegiem 190 k i od tamtej pory nic nie robił.... W niemczech nie wiadomo czy był wymieniany. Więc nie wiem co mam robić.
Ogólnie srawdziłem stan oleju i dolałem około 1 litra RAV ATF 8HP FLUID 1L ( tak doradził Pan z intercar....). Myśle że wyciek mógł być spowodowany demontażem pasa przedniego.
Myślę, że skoro nie wiadomo co wcześniej się działo dobrze byłoby wymienić. Norma VW producenta dla tych skrzyń to G060162 więc np ZF lifeguard lub Ravenol 8HP. Choć pewnie inne spełniające ww normę też będą ok (np febi). Niestety oleje te nie są najtańsze i raczej poniżej 80 zl/l ciężko kupić, ale cena oleju w serwisie-powiedzieli 296zl/l
Zasada raczej niezbyt mądra. Jek silnik chodzi dobrze to po co wymieniać olej? Aby chodził dłużej. Statyczna wymiana to tylko spuszczenie oleju, co spadnie to spadnie, założenie czystego czyli nowego filtra i wlanie nowego oleju. Bez płukanek. Tu nie może nic zaszkodzić a mamy 2/3 świerzego oleju, spełniającego normy smarowania. Stary olej po 10 czy 14 latach pracy i po przebiegu 250k na pewno nie będzie lepszy