Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tolondo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 195
Rejestracja: 07 maja 2008, 09:56
Imię: Dawid
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: seroczyn/gdansk

Post autor: tolondo » 02 kwie 2014, 21:00

witam wszystkich,akcja u mnie z ostatnich dni.
podczas wyprzedzania szarpnelo buda porzadnie i koniec jazdy w warsztacie okazalo sie ze skrzynia przemielona i walek do sprzegla(konwertera )ukrecony konwerter rozwalony,zadnych objawow wczesniej.potem zakup skrzyni urzywanej z przebiegiem 60 tys sprawdzone 2200zl nowy konwerter 2300zl mechatronik zostal moj stary po zlorzeniu wszystkiego okazalo sie ze skrzynia sie slizga obroty skakaly wyzej niz powinny przy przyspieszaniu a przy puszczeniu gazu przy duzych predkosciach spadaly do jalowych,po diagnozie nie domykanie sprzegla wiec poszedl mechatronik po regenarcji 2500zl plus oczywiscie wymiana jedna oleju i za 3000 km nastepna i robocizna.teraz samochod jezdzi jak powinien nawet lepiej niz przed awaria.jak ktos bedzie potrzebowal pomocy gdzie co i jak piszcie

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 05 kwie 2014, 12:23

Witam. W niedługim czasie będę wymieniał olej w tiptronicu. Olej jaki będę lał to ZF lifeguard 8. Dla upewnienia się jaki olej siedzi w skrzyni spuściłem 100ml oleju i moja narzeczona powiedziała że jest zielony :). Dla jeszcze większego upewnienia się kupiłem w ASO litr oleju orygnalnego i litr oleju ZF oba maja taki sam kolor, butelki są wykonane z takiego samego materiału różnią się tylko kolorem i etykietami. ( Pewnie wszystko jest lane w tej samej fabryce ) Co co ceny w ASO olej kosztuje około 200 a ZFowski około 100.
Spuszczony olej jest już ciemniejszy - będę robił próbę gliklową.
Olej będę wymieniał statycznie we własnym zakresie.
Do wymiany idzie: uszczelka miski, korek spustowy, podkładka pod korek wlewowy, filtr oleju i oczywiście olej :-D .
Co do zmiany softu i adaptacji na razie nie będę tego robił.
Skrzynia ma tylko jeden minimalny minus - jak się rozgrzeje olej przy wolnym hamowaniu z biegu 3 na dwa czuć czasami bardzo delikatnie stuknięcie, ale to bardzo delikatne.
Jak zmiana oleju nie pomoże na tą dolegliwość wybiorę się do Pana Sopy :)
Procedurę zmiany znam odnośnie temperatury przelania oleju.
Na co trzeba uważać podczas wymiany??
Widziałem na necie że czasami podczas odkręcania miski wyrabiają się gniazda śrub :-/
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 05 kwie 2014, 12:47

krysti pisze:Witam. W niedługim czasie będę wymieniał olej w tiptronicu. Olej jaki będę lał to ZF lifeguard 8. Dla upewnienia się jaki olej siedzi w skrzyni spuściłem 100ml oleju i moja narzeczona powiedziała że jest zielony :). Dla jeszcze większego upewnienia się kupiłem w ASO litr oleju orygnalnego i litr oleju ZF oba maja taki sam kolor, butelki są wykonane z takiego samego materiału różnią się tylko kolorem i etykietami. ( Pewnie wszystko jest lane w tej samej fabryce ) Co co ceny w ASO olej kosztuje około 200 a ZFowski około 100.
Spuszczony olej jest już ciemniejszy - będę robił próbę gliklową.
Olej będę wymieniał statycznie we własnym zakresie.
Do wymiany idzie: uszczelka miski, korek spustowy, podkładka pod korek wlewowy, filtr oleju i oczywiście olej :-D .
Co do zmiany softu i adaptacji na razie nie będę tego robił.
Skrzynia ma tylko jeden minimalny minus - jak się rozgrzeje olej przy wolnym hamowaniu z biegu 3 na dwa czuć czasami bardzo delikatnie stuknięcie, ale to bardzo delikatne.
Jak zmiana oleju nie pomoże na tą dolegliwość wybiorę się do Pana Sopy :)
Procedurę zmiany znam odnośnie temperatury przelania oleju.
Na co trzeba uważać podczas wymiany??
Widziałem na necie że czasami podczas odkręcania miski wyrabiają się gniazda śrub :-/
Wymiana oleju raczej nie pomoze na ta dolegliwosc... choc moze?
Adaptacje w swoim mozesz wycofac we wlasnym zakresie (na 99% masz sterownik 19.11) wiec zapis do 0 bloku spowoduje wycofanie adaptacji); Po wymianie oleju, wg. dokumentow ZF powinienes bezwzglednie wycofac adaptacje i przeprowadzic jazde adaptacyjna....

O update'ach wywodzilem sie kilka postow wczesniej.

Podczas wymiany oleju... hmmm ... na to zeby zdjac kapturek z filtra (mielismy taki przypadek niejezdzacego auta od klienta...ktory kupil kilka dni wczesniej od nas olej i filtr... po czym stwierdzil ze sprzedalismy mu zly filtr bo auto nie jezdzi) <wysmiewacz> i dobrze go wlozyc ;) - Czesto tez zdarza sie ze stara uszczelka z filtra zostaje w gniezdzie... i trzeba ja stamtad wyjac.

Eeeee - jeszcze nam sie nie zdarzylo zeby gniazda srub sie wyrobily w 6HP, takze bez obaw pod warunkiem ze nie bedziesz dokrecal tych srub z calej sily kluczem pneumatycznym... ;) Przynajmniej 20 razy zdejmowalem miske w swoim i probowalem z roznymi sterowaniami (sterownikami hydraulicznymi) i zarowno sruby jak i gniazda srub sa w swietnej kondycji, wazne jest zeby ich nie przekrecic.

Olej z ASO i olej od ZF'a to jest ten sam olej...

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 05 kwie 2014, 13:14

rafal_m pisze:
krysti pisze:Witam. W niedługim czasie będę wymieniał olej w tiptronicu. Olej jaki będę lał to ZF lifeguard 8. Dla upewnienia się jaki olej siedzi w skrzyni spuściłem 100ml oleju i moja narzeczona powiedziała że jest zielony :). Dla jeszcze większego upewnienia się kupiłem w ASO litr oleju orygnalnego i litr oleju ZF oba maja taki sam kolor, butelki są wykonane z takiego samego materiału różnią się tylko kolorem i etykietami. ( Pewnie wszystko jest lane w tej samej fabryce ) Co co ceny w ASO olej kosztuje około 200 a ZFowski około 100.
Spuszczony olej jest już ciemniejszy - będę robił próbę gliklową.
Olej będę wymieniał statycznie we własnym zakresie.
Do wymiany idzie: uszczelka miski, korek spustowy, podkładka pod korek wlewowy, filtr oleju i oczywiście olej :-D .
Co do zmiany softu i adaptacji na razie nie będę tego robił.
Skrzynia ma tylko jeden minimalny minus - jak się rozgrzeje olej przy wolnym hamowaniu z biegu 3 na dwa czuć czasami bardzo delikatnie stuknięcie, ale to bardzo delikatne.
Jak zmiana oleju nie pomoże na tą dolegliwość wybiorę się do Pana Sopy :)
Procedurę zmiany znam odnośnie temperatury przelania oleju.
Na co trzeba uważać podczas wymiany??
Widziałem na necie że czasami podczas odkręcania miski wyrabiają się gniazda śrub :-/
Wymiana oleju raczej nie pomoze na ta dolegliwosc... choc moze?
Adaptacje w swoim mozesz wycofac we wlasnym zakresie (na 99% masz sterownik 19.11) wiec zapis do 0 bloku spowoduje wycofanie adaptacji); Po wymianie oleju, wg. dokumentow ZF powinienes bezwzglednie wycofac adaptacje i przeprowadzic jazde adaptacyjna....

O update'ach wywodzilem sie kilka postow wczesniej.

Podczas wymiany oleju... hmmm ... na to zeby zdjac kapturek z filtra (mielismy taki przypadek niejezdzacego auta od klienta...ktory kupil kilka dni wczesniej od nas olej i filtr... po czym stwierdzil ze sprzedalismy mu zly filtr bo auto nie jezdzi) <wysmiewacz> i dobrze go wlozyc ;) - Czesto tez zdarza sie ze stara uszczelka z filtra zostaje w gniezdzie... i trzeba ja stamtad wyjac.

Eeeee - jeszcze nam sie nie zdarzylo zeby gniazda srub sie wyrobily w 6HP, takze bez obaw pod warunkiem ze nie bedziesz dokrecal tych srub z calej sily kluczem pneumatycznym... ;) Przynajmniej 20 razy zdejmowalem miske w swoim i probowalem z roznymi sterowaniami (sterownikami hydraulicznymi) i zarowno sruby jak i gniazda srub sa w swietnej kondycji, wazne jest zeby ich nie przekrecic.

Olej z ASO i olej od ZF'a to jest ten sam olej...
Dzięki za obszerną pomoc. :]
Na necie widziałem z dwa filmiki jak wyrabiają się łebki śrub



Co do adaptacji to czy mogę się zrobić VCDSem czy tyllko VAS wchodzi w grę??
Czytałem SSP 385 i jest tam napisane że np nieprzyjemne redukcje biegów można od nowa zaadoptować w celu wyeliminowania wady.
Wiem że powinienem przeprowadzić adaptację jednak u mnie w mieście nikt tego nie zrobi :|
Olej chcę u siebie zmienić ze względu że nie był raczej jeszcze zmieniany od nowości.
śruby chce odkręcać ręcznie potem odkręcenie wkrętarką akumulatorową.
Przykręcenie ręcznie delikatnie później klucz dynamometryczny.
Co do oleju to już trochę się naczytałem i kupuje ZFa - nie mam zamiaru płacić za to samo x 2
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 05 kwie 2014, 13:41

krysti pisze:
Dzięki za obszerną pomoc. :]
Na necie widziałem z dwa filmiki jak wyrabiają się łebki śrub



Co do adaptacji to czy mogę się zrobić VCDSem czy tyllko VAS wchodzi w grę??
Czytałem SSP 385 i jest tam napisane że np nieprzyjemne redukcje biegów można od nowa zaadoptować w celu wyeliminowania wady.
Wiem że powinienem przeprowadzić adaptację jednak u mnie w mieście nikt tego nie zrobi :|
Olej chcę u siebie zmienić ze względu że nie był raczej jeszcze zmieniany od nowości.
śruby chce odkręcać ręcznie potem odkręcenie wkrętarką akumulatorową.
Przykręcenie ręcznie delikatnie później klucz dynamometryczny.
Co do oleju to już trochę się naczytałem i kupuje ZFa - nie mam zamiaru płacić za to samo x 2
Mozesz i VAS'em i VCDS'em i czymkolwiek co dziala na CAN'ie i ma mozliwosc zapisu wartosci do blokow. Zapis do zerowego bloku kasuje adaptacje ;)
Adaptacje mozesz przeprowadzic SAM, chyba nawet w tym watku jest opis z VAS'a jak to zrobic, jezeli ja wycofasz i zaczniesz wykonywac procedury z tego opisu zaadoptujesz skrzynie samemu, musisz tylko znalezc odpowiednie miejsce do wykonania tych wszystkich podpunktow.

Co do wyrabiajacych sie lebkow srub, nam sie jeszcze nie zdarzylo... ale moze to kwestia jakosci kluczy z jakich sie korzysta... i techniki z jaka sie odkreca. Do tego w AUDI jest metalowa miska bez zintegrowanego filtra i jest wiecej miejsca - wiec ogolnie robota jest 'przyjemniejsza'.
Jeszcze zapomnialem - jak juz zdejmiesz miske, to mozesz sobie smialo odkleic magnesy i je wyczyscic. Podkladki i pod korkiem spustowym i pod przelewowym nie musisz wymieniac, kilkanascie razy zdejmowalem ze swojego i dalej sa szczelne.

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 05 kwie 2014, 14:32

rafal_m pisze:
krysti pisze:
Dzięki za obszerną pomoc. :]
Na necie widziałem z dwa filmiki jak wyrabiają się łebki śrub



Co do adaptacji to czy mogę się zrobić VCDSem czy tyllko VAS wchodzi w grę??
Czytałem SSP 385 i jest tam napisane że np nieprzyjemne redukcje biegów można od nowa zaadoptować w celu wyeliminowania wady.
Wiem że powinienem przeprowadzić adaptację jednak u mnie w mieście nikt tego nie zrobi :|
Olej chcę u siebie zmienić ze względu że nie był raczej jeszcze zmieniany od nowości.
śruby chce odkręcać ręcznie potem odkręcenie wkrętarką akumulatorową.
Przykręcenie ręcznie delikatnie później klucz dynamometryczny.
Co do oleju to już trochę się naczytałem i kupuje ZFa - nie mam zamiaru płacić za to samo x 2
Mozesz i VAS'em i VCDS'em i czymkolwiek co dziala na CAN'ie i ma mozliwosc zapisu wartosci do blokow. Zapis do zerowego bloku kasuje adaptacje ;)
Adaptacje mozesz przeprowadzic SAM, chyba nawet w tym watku jest opis z VAS'a jak to zrobic, jezeli ja wycofasz i zaczniesz wykonywac procedury z tego opisu zaadoptujesz skrzynie samemu, musisz tylko znalezc odpowiednie miejsce do wykonania tych wszystkich podpunktow.

Co do wyrabiajacych sie lebkow srub, nam sie jeszcze nie zdarzylo... ale moze to kwestia jakosci kluczy z jakich sie korzysta... i techniki z jaka sie odkreca. Do tego w AUDI jest metalowa miska bez zintegrowanego filtra i jest wiecej miejsca - wiec ogolnie robota jest 'przyjemniejsza'.
Jeszcze zapomnialem - jak juz zdejmiesz miske, to mozesz sobie smialo odkleic magnesy i je wyczyscic. Podkladki i pod korkiem spustowym i pod przelewowym nie musisz wymieniac, kilkanascie razy zdejmowalem ze swojego i dalej sa szczelne.
Jakie kroki byś mógł mi doradzić?? Zależy mi na wymianie oleju i na usunięciu usterki redukcji biegu z 3 na 2? Czy teraz przeprowadzić adaptację skrzyni przed wymianą oleju i potem wymienić olej i jeszcze raz adaptacja?
Rozumiem że adaptacja polega na wyzerowaniu - następnie auto samo się uczy na nowo zmiany biegów, czy polega to na wyzerowaniu i przeprowadzeniu wg instrukcji jazdy adaptacyjnej krok po kroku??
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 05 kwie 2014, 20:16

A ja mam pytanie...
Dzwoniłem dzisiaj do serwisu Domagała i zapytałem o dynamiczną wymianę oleju...powiedzieli że się nie podejmują bo przy mianie dynamicznej skrzynia musi chodzić na "sucho". trochę się zdziwiłem...bo jak ja wymieniałem dynamicznie to nie dopuszczałem do tego żeby skrzynia chodziła na pusto...

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 06 kwie 2014, 08:46

krysti pisze:
rafal_m pisze:
krysti pisze:
Dzięki za obszerną pomoc. :]
Na necie widziałem z dwa filmiki jak wyrabiają się łebki śrub



Co do adaptacji to czy mogę się zrobić VCDSem czy tyllko VAS wchodzi w grę??
Czytałem SSP 385 i jest tam napisane że np nieprzyjemne redukcje biegów można od nowa zaadoptować w celu wyeliminowania wady.
Wiem że powinienem przeprowadzić adaptację jednak u mnie w mieście nikt tego nie zrobi :|
Olej chcę u siebie zmienić ze względu że nie był raczej jeszcze zmieniany od nowości.
śruby chce odkręcać ręcznie potem odkręcenie wkrętarką akumulatorową.
Przykręcenie ręcznie delikatnie później klucz dynamometryczny.
Co do oleju to już trochę się naczytałem i kupuje ZFa - nie mam zamiaru płacić za to samo x 2
Mozesz i VAS'em i VCDS'em i czymkolwiek co dziala na CAN'ie i ma mozliwosc zapisu wartosci do blokow. Zapis do zerowego bloku kasuje adaptacje ;)
Adaptacje mozesz przeprowadzic SAM, chyba nawet w tym watku jest opis z VAS'a jak to zrobic, jezeli ja wycofasz i zaczniesz wykonywac procedury z tego opisu zaadoptujesz skrzynie samemu, musisz tylko znalezc odpowiednie miejsce do wykonania tych wszystkich podpunktow.

Co do wyrabiajacych sie lebkow srub, nam sie jeszcze nie zdarzylo... ale moze to kwestia jakosci kluczy z jakich sie korzysta... i techniki z jaka sie odkreca. Do tego w AUDI jest metalowa miska bez zintegrowanego filtra i jest wiecej miejsca - wiec ogolnie robota jest 'przyjemniejsza'.
Jeszcze zapomnialem - jak juz zdejmiesz miske, to mozesz sobie smialo odkleic magnesy i je wyczyscic. Podkladki i pod korkiem spustowym i pod przelewowym nie musisz wymieniac, kilkanascie razy zdejmowalem ze swojego i dalej sa szczelne.
Jakie kroki byś mógł mi doradzić?? Zależy mi na wymianie oleju i na usunięciu usterki redukcji biegu z 3 na 2? Czy teraz przeprowadzić adaptację skrzyni przed wymianą oleju i potem wymienić olej i jeszcze raz adaptacja?
Rozumiem że adaptacja polega na wyzerowaniu - następnie auto samo się uczy na nowo zmiany biegów, czy polega to na wyzerowaniu i przeprowadzeniu wg instrukcji jazdy adaptacyjnej krok po kroku??
Po "wyzerowaniu" skrzynia wchodzi w tryb nauki. Jezeli nie wykonasz jazdy adaptacyjnej szkrzynia i tak sie zaadaptuje tylko bedzie to trwalo o wiele wiele dluzej... wiec lepiej pojechac na jazde adaptacyjna, podczas ktorej musisz jechac tak, jak jest w opisie. Podczas tej jazdy skrzynia uczy sie jak zmieniac biegi w roznych sytuacjach.

Wskazowki sa proste - sruby luzujemy recznie, pozniej odkrecamy maszynowo, sruby przykrecamy powoli maszynowo a dokrecamy recznie. Jezeli cos nie chce isc... to spryskac srube, nie spieszyc sie;)

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 06 kwie 2014, 13:07

rafal_m pisze:Po "wyzerowaniu" skrzynia wchodzi w tryb nauki. Jezeli nie wykonasz jazdy adaptacyjnej szkrzynia i tak sie zaadaptuje tylko bedzie to trwalo o wiele wiele dluzej... wiec lepiej pojechac na jazde adaptacyjna, podczas ktorej musisz jechac tak, jak jest w opisie. Podczas tej jazdy skrzynia uczy sie jak zmieniac biegi w roznych sytuacjach.

Wskazowki sa proste - sruby luzujemy recznie, pozniej odkrecamy maszynowo, sruby przykrecamy powoli maszynowo a dokrecamy recznie. Jezeli cos nie chce isc... to spryskac srube, nie spieszyc sie;)
Dzięki za pomoc. Tak właśnie chcę to wykonać :).
Czy zmiana tłoczków mechatronika może pomóc na lekki stuk z 3 na 2 bieg?
Tutaj widać jak te grzybki się spłaszczają z biegiem czasu przebieg auta około 160 tyś km.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 623f82c3e0
Czy wyciągnięcie mechatronika spowoduje problem z immobilajzerem ( nie będzie problemów z odpaleniem auta ) ??
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 06 kwie 2014, 23:08

krysti pisze:
rafal_m pisze:Po "wyzerowaniu" skrzynia wchodzi w tryb nauki. Jezeli nie wykonasz jazdy adaptacyjnej szkrzynia i tak sie zaadaptuje tylko bedzie to trwalo o wiele wiele dluzej... wiec lepiej pojechac na jazde adaptacyjna, podczas ktorej musisz jechac tak, jak jest w opisie. Podczas tej jazdy skrzynia uczy sie jak zmieniac biegi w roznych sytuacjach.

Wskazowki sa proste - sruby luzujemy recznie, pozniej odkrecamy maszynowo, sruby przykrecamy powoli maszynowo a dokrecamy recznie. Jezeli cos nie chce isc... to spryskac srube, nie spieszyc sie;)
Dzięki za pomoc. Tak właśnie chcę to wykonać :).
Czy zmiana tłoczków mechatronika może pomóc na lekki stuk z 3 na 2 bieg?
Tutaj widać jak te grzybki się spłaszczają z biegiem czasu przebieg auta około 160 tyś km.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 623f82c3e0
Czy wyciągnięcie mechatronika spowoduje problem z immobilajzerem ( nie będzie problemów z odpaleniem auta ) ??
Powiem tak: moze ale nie musi (poza tloczkami, moga Ci sie przycinac zawory lub moga byc zuzyte elektrozawory. Jak chcesz wyciagac sterownik hydrauliczny (wraz z elektronicznym) i wymieniac tloczki - zaopatrz sie rowniez w przekladke do sterowania. Wlozenie innej hydrauliki z inna elektronika wymaga wizyty w ASO, wlozenie innej hydrauliki ze stara elektronika, choc czesto sie udaje, moze zrodzic sporo problemow (inne kalibracje elektrozaworow). Mozna przepisac same kalibracje elektrozaworow po takiej przekladce i dopisac do starej elektroniki.
Ogolne przeczyszczenie hydrauliki moze poprawic Twoja sytuacje, ale zaczynasz powoli wchodzic na 'sliski' grunt. Zanim jednak zabierzesz sie za tak powazna ingerencje w skrzynie, sprawdz czy oby na Twoj problem, nie ma aktualizacji oprogramowania (tak tak, glupio brzmi, ale na tego typu dolegliwosci bywaja update'y). Zeby wymienic wspomniane tloczki musisz rozebrac sterowanie na dwie polowki... uwazac na kulki itp itd pozniej musisz wymienic tez metalowa przekladke, ktora jest pomiedzy dwiema polowkami sterowan. Przy rozebranym sterowaniu przydaloby sie tez sprawdzic elektrozawory.

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 07 kwie 2014, 20:37

rafal_m pisze:Powiem tak: moze ale nie musi (poza tloczkami, moga Ci sie przycinac zawory lub moga byc zuzyte elektrozawory. Jak chcesz wyciagac sterownik hydrauliczny (wraz z elektronicznym) i wymieniac tloczki - zaopatrz sie rowniez w przekladke do sterowania. Wlozenie innej hydrauliki z inna elektronika wymaga wizyty w ASO, wlozenie innej hydrauliki ze stara elektronika, choc czesto sie udaje, moze zrodzic sporo problemow (inne kalibracje elektrozaworow). Mozna przepisac same kalibracje elektrozaworow po takiej przekladce i dopisac do starej elektroniki.
Ogolne przeczyszczenie hydrauliki moze poprawic Twoja sytuacje, ale zaczynasz powoli wchodzic na 'sliski' grunt. Zanim jednak zabierzesz sie za tak powazna ingerencje w skrzynie, sprawdz czy oby na Twoj problem, nie ma aktualizacji oprogramowania (tak tak, glupio brzmi, ale na tego typu dolegliwosci bywaja update'y). Zeby wymienic wspomniane tloczki musisz rozebrac sterowanie na dwie polowki... uwazac na kulki itp itd pozniej musisz wymienic tez metalowa przekladke, ktora jest pomiedzy dwiema polowkami sterowan. Przy rozebranym sterowaniu przydaloby sie tez sprawdzic elektrozawory.
Zmieniać sterowania i elektroniki nie mam zamiaru. Jedyne co mi przychodzi do głowy to mini regeneracja sterowania.
Tłoczki kosztują 150pln
Co do metalowej przekładki masz na myśli płytę separacyjną??
Pomyślałem sobie żeby wraz z wymiana oleju wymienić tłoczki. Sporo czytałem na forach BMW i wielu osobom pomogła na stuknięcia, szarpnięcia itp. pokazane są nawet zdjęcia zużytych tłoczków w których gumki stają się płaskie. Skrzynie po tych zabiegach dostawały drugie życie.
Co do rozbierania sterowania to kiedyś rozbierałem w 5hp19 i nie jest tak źle - najlepiej robić sobie zdjęcia podczas rozbierania żeby źle nie poskładać
Czy jak wyciągnę sterowanie z auta nie będę miał problemu z immo??
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 07 kwie 2014, 21:01

krysti pisze:
rafal_m pisze:Powiem tak: moze ale nie musi (poza tloczkami, moga Ci sie przycinac zawory lub moga byc zuzyte elektrozawory. Jak chcesz wyciagac sterownik hydrauliczny (wraz z elektronicznym) i wymieniac tloczki - zaopatrz sie rowniez w przekladke do sterowania. Wlozenie innej hydrauliki z inna elektronika wymaga wizyty w ASO, wlozenie innej hydrauliki ze stara elektronika, choc czesto sie udaje, moze zrodzic sporo problemow (inne kalibracje elektrozaworow). Mozna przepisac same kalibracje elektrozaworow po takiej przekladce i dopisac do starej elektroniki.
Ogolne przeczyszczenie hydrauliki moze poprawic Twoja sytuacje, ale zaczynasz powoli wchodzic na 'sliski' grunt. Zanim jednak zabierzesz sie za tak powazna ingerencje w skrzynie, sprawdz czy oby na Twoj problem, nie ma aktualizacji oprogramowania (tak tak, glupio brzmi, ale na tego typu dolegliwosci bywaja update'y). Zeby wymienic wspomniane tloczki musisz rozebrac sterowanie na dwie polowki... uwazac na kulki itp itd pozniej musisz wymienic tez metalowa przekladke, ktora jest pomiedzy dwiema polowkami sterowan. Przy rozebranym sterowaniu przydaloby sie tez sprawdzic elektrozawory.
Zmieniać sterowania i elektroniki nie mam zamiaru. Jedyne co mi przychodzi do głowy to mini regeneracja sterowania.
Tłoczki kosztują 150pln
Co do metalowej przekładki masz na myśli płytę separacyjną??
Pomyślałem sobie żeby wraz z wymiana oleju wymienić tłoczki. Sporo czytałem na forach BMW i wielu osobom pomogła na stuknięcia, szarpnięcia itp. pokazane są nawet zdjęcia zużytych tłoczków w których gumki stają się płaskie. Skrzynie po tych zabiegach dostawały drugie życie.
Co do rozbierania sterowania to kiedyś rozbierałem w 5hp19 i nie jest tak źle - najlepiej robić sobie zdjęcia podczas rozbierania żeby źle nie poskładać
Czy jak wyciągnę sterowanie z auta nie będę miał problemu z immo??
Nie nie bedziesz mial problemu, pod warunkiem ze nie zabijesz elektrostatycznie sterownika elektronicznego, ktory jest na sterowaniu i tworzy tak zwany mechatronik ;)

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 07 kwie 2014, 21:27

rafal_m pisze:Nie nie bedziesz mial problemu, pod warunkiem ze nie zabijesz elektrostatycznie sterownika elektronicznego, ktory jest na sterowaniu i tworzy tak zwany mechatronik ;)
Czyli można śmiało wyciągać ale układ musi być uziemiony :) ??
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 08 kwie 2014, 08:45

Mozna smialo wyciagac, pod warunkiem ze nie posiadasz na sobie polarku ani innych sztucznych rzeczy - dobrze jest miec na rece opaske ESD.

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 08 kwie 2014, 10:03

Chciał bym zobaczyć uwalony elektrostatycznie sterownik... :p

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja