Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 17 lut 2014, 16:22

KL4K50N pisze:A ja pamiętam jak paręset kilometrów temu pisałem do Was byście zmieniali olej nawet jak macie dużo km... ja miałem 304tys jak zmieniałem dynamicznie. Teraz mam 313tys i dziś rano lekki zonk <uoee>. Jak auto było zimne to na biegu 3-4-5 było czuć jakbym flaka miał większego. Zatrzymałem auto i wyszedłem sprawdzić, ale nic nie było. Takie uczucie jakby po jakichś wybojach auto jechało. Co to oznacza dla skrzyni? Dodam, że jak auto złapie chociaż 70C już nie ma tego uczucia... :(
Sprawdź raz jeszcze stan oleju....pamiętaj że olj musi mieć temperaturę roboczą min 70 stopni..

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 17 lut 2014, 16:35

Robert74 pisze:Sprawdź raz jeszcze stan oleju
NIe mam możliwości zrobienia tego na "podwórku" niestety... Dziś znów miałem to samo. Silnik zimny i na D4 zaczęło podskakiwać. Dodam, że postanowiłem wrzucić na N podczas jazdy by zobaczyć czy to wina skrzyni i o dziwo po wrzuceniu N dalej to samo, do momentu kiedy wrzuciłem z powrotem D - nagle przestało skakać... Nie wiem teraz co to może być <mysli>

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 17 lut 2014, 16:42

KL4K50N pisze:
Robert74 pisze:Sprawdź raz jeszcze stan oleju
NIe mam możliwości zrobienia tego na "podwórku" niestety... Dziś znów miałem to samo. Silnik zimny i na D4 zaczęło podskakiwać. Dodam, że postanowiłem wrzucić na N podczas jazdy by zobaczyć czy to wina skrzyni i o dziwo po wrzuceniu N dalej to samo, do momentu kiedy wrzuciłem z powrotem D - nagle przestało skakać... Nie wiem teraz co to może być <mysli>
kiedy przerzucisz na N podczas jazdy hydrokinetyk dalej jest załączony...w pierwszej kolejności sprawdź olej...zacznij od tego...stan musi być bliski idealnemu...a kto Ci robił dynamiczną wymianę i czy wiesz jak?
Podczas wymiany dźwignia zmiany trybu musi być kilkakrotnie przerzucana ...

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 17 lut 2014, 17:06

Robert74, Robiła mi firma z Holandii, która zajmuje się od kliku nastu lat tylko automatami. Więc chyba wiedzieli jak się obchodzić z tipem. Najwyżej napisze do nich emaila czy mogli by mi sprawdzić poziom oleju

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 17 lut 2014, 17:55

KL4K50N pisze:Robert74, Robiła mi firma z Holandii, która zajmuje się od kliku nastu lat tylko automatami. Więc chyba wiedzieli jak się obchodzić z tipem. Najwyżej napisze do nich emaila czy mogli by mi sprawdzić poziom oleju
No i pełną diagnostykę...ciśnienie na poszczególnych biegach..może być problem z zaworami sterującymi...remont lub wymiana na inną to ostateczność..nie dawać się naciągać na remonty...

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 17 lut 2014, 18:15

Robert74, Tylko obawiam się, że taka diagnostyka tutaj w NL wyjdzie drożej niż remont skrzyni... <lol>

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 17 lut 2014, 18:20

KL4K50N pisze:Robert74, Tylko obawiam się, że taka diagnostyka tutaj w NL wyjdzie drożej niż remont skrzyni... <lol>
tutaj możesz mieć rację...ale jak masz diagnoskop to parametry live data to sam sobie sprawdzisz...jak znajdę serwisówkę do tipa to Ci na pw podrzucę..

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 20 lut 2014, 11:27

Podobno producent opublikowal ze od ktorego roku nie potrzebna jest zadna adaptacja ani aktualizacja sterownikow , jak to z tym jest?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 20 lut 2014, 16:35

Pewnie od momentu, kiedy fabrycznie zaczęli lać ten nowszy olej - kiedy to było - nie mam pojęcia :(

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 20 lut 2014, 21:30

Deniro pisze:Podobno producent opublikowal ze od ktorego roku nie potrzebna jest zadna adaptacja ani aktualizacja sterownikow , jak to z tym jest?
Do C6 w 6HP19A, do wszystkich skrzyń potrzebna jest adaptacja...

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 20 lut 2014, 21:39

Nie chce tu wprowadzac nikogo w blad , powiem tylko ze na śląsku nawet w wiekszych serwisach jak i tych zaprzyjaznionych oraz grono znajomych wszyscy wymieniali olej bez adaptacji i jezdza do dzis bez zadnych problemow , tak wiec nie wiem czy placic 400-600zl za adaptacje i aktualizacje softu to nie wyzucone pieniadze

Awatar użytkownika
łapek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 22 sie 2010, 00:00
Imię: Łukasz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Kontakt:

Post autor: łapek » 20 lut 2014, 21:39

A może ktoś przybliżyć w jakich przypadkach potrzebna jest adaptacja?

Z moją skrzynią teoretycznie wszystko ok, ale czasami odnoszę wrażenie, że 3 bieg jakby się ślizga, poza tym nie szarpie, biegi wchodzą bez problemu itd.
Diesel a6-c6/ Audi A6 C6.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 20 lut 2014, 22:02

łapek,

Obrazek

Awatar użytkownika
łapek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 22 sie 2010, 00:00
Imię: Łukasz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Kontakt:

Post autor: łapek » 20 lut 2014, 22:58

Dzięki <okok>

Pozostaje teraz znaleźć kogoś z okolic Warszawy, kto mógłby się tym zająć.
Diesel a6-c6/ Audi A6 C6.

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 21 lut 2014, 06:54

Jak masz kabel i musisz..., to sam się tym zajmij ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja