Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
artex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 13 paź 2009, 12:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: artex » 07 maja 2013, 19:36

W najbliższym czasie planuję wymienić olej w skrzyni w moim nowym nabytku i w związku z tym mam pytanie. Czy ktoś próbował opróżnić węże i chłodnice oleju przy wymianie statycznej? Dokładnie chodzi mi o to, czy ktoś wie ile tam może być oleju, bo jeśli niewiele, to raczej pominąłbym tą ,,operację". Przy okazji pytanie odnośnie samej pracy skrzyni. W trybie ,,D" gdy ruszam na wyświetlaczu jest 1 bieg i po chwili ,,wskakuje" 2, wiem, że w tym trybie skrzynia tak jakby rusza z 2 biegu, ale zastanawia mnie to i czy u was jest podobnie, że podczas przejścia z 1 na 2 czuć lekkie szarpnięcie. Do tego zauważyłem że 4 bieg który pojawia się na wyświetlaczu tak jakby nie był zsynchronizowany z biegiem który jest faktycznie w danym momencie. 4 wskakuje chwilę przed zmianą biegu. Na innych biegach jest ok. Auto wg tego co mi przekazał poprzedni właściciel ma podniesiona moc o ok 40 KM, jeśli jest tak faktycznie to te perypetie ze skrzynią mogą być związane z ta modyfikacją? Czy zawsze przy podnoszeniu mocy w tych silnikach i tych skrzyniach potrzebna jest równiez ingerencja w soft sterownika skrzyni biegów?


Pozdrawiam

Nosb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 10 lip 2009, 00:37
Lokalizacja: Swietokrzyskie

Post autor: Nosb » 29 gru 2013, 10:53

Z tego co przeczytalem mam skrzynie 6hp19a. kupilem auto po kolizji i wszystko byloby ok ale odpalilismy u poprzedniego wlasciciela auto a chlodnica byla zdjeta ( zapomnielismy i zapetleniu obiegu ) i wywalilo ~2 litry. Z racji tego ze nie wiem co tam bylo wczesniej i czy ktos cos zmienial postanowilem wymienic dynamicznie caly.

I teraz tak :

Auto 2005 , wywnioskowalem ze skoro lali do nich wtedy ten tanszy ZF6 a nie ZF6+ czy ZF8 to mimo ze teraz by mi wlali w ASO powiedzmy zf8 badz 6+ to smialo moge lac normalnie tanszy ZF6 bo przeciez takim byla zalana w fabryce :) Dobrze rozumuje ? :)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 29 gru 2013, 11:24

Auto 2005 , wywnioskowalem ze skoro lali do nich wtedy ten tanszy ZF6 a nie ZF6+ czy ZF8 to mimo ze teraz by mi wlali w ASO powiedzmy zf8 badz 6+ to smialo moge lac normalnie tanszy ZF6 bo przeciez takim byla zalana w fabryce :) Dobrze rozumuje ? :)
Teoretycznie tak, ale po to ktoś wymyślił nowy olej, który powstał na bazie doświadczeń, aby go stosować. Szczególnie, że chcesz zrobić wymianę dynamiczną... Pamiętaj jednak o zaktualizowaniu sterowników skrzyni i adaptacji bazowej... <okok>

Nosb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 10 lip 2009, 00:37
Lokalizacja: Swietokrzyskie

Post autor: Nosb » 29 gru 2013, 11:59

Lub po to aby kosic klientow ;) skoro skrzynie pomykaja po 150-200kkm bez wymiany na starym od nowosci :) Wiec bez przesady :) No ale kazdy robi jak uwaza :) Zleje troszke zobacze jaki mam kolor i zadzwonie do eks wlascicieli moze cos wiedza :)

PiteRR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 sty 2014, 16:30
Lokalizacja: Otwock

Post autor: PiteRR » 11 lut 2014, 22:12

Cześć!

Przebrnąłem przez cały wątek, po czym uzbrojony w cała tę wiedzę wybrałem się do firmy Samko na ul. Połczyńskiej w Warszawie. To ta sama firma którą wymienialiscie w wątku wcześniej w lokalizacjach Rostki i Miedzna.

Mój egzemplarz A6 kupiłem jakiś tydzień temu z przebiegiem 240k. Ponieważ mam podejrzenia, że nigdy nie wymieniano w niej oleju postanowiłem to zrobić. Skrzynia działa bez zarzutu, płynnie i miękko redukuje. W ubiegłym tygodniu telefonicznie się z nimi skontaktowałem i dostałem info, że wymiana będzie kosztowała ok. 600 pln. W poniedziałek podjechalem osobiście. Wchodzę, Pan o wyglądzie wąsatego meksykanina i aparycji ciecia na zadane pytanie jaką metodą wykonują wymianę poinformował mnie, że cyt. "normalną". Już w tym momencie miałem ochotę obrócić się na pięcie. Pytam go co to znaczy - to znaczy ze dolewają 5 litrów oleju i już. Mowię ze chciałbym wymienić całość i czy robią metoda dynamiczną. Wąsaty Meksykanin z lekceważąco mina poinformował mnie ze owszem zrobią ale będzie mnie to kosztowało 2100pln i samochód muszę im zostawić na 2 dni... Powiedział to takim tonem jakby dla niego wydanie takiej kasy było piernięciem a dla mnie bariera nie do przeskoczenia. Czegoś takiego dawno nie widziałem... :|

Całą akcję kończy mechanik który jedzie ze mną na jazdę próbną aby ocenić stan skrzyni. Ocenia że skrzynia ledwo zipie i konieczny jest kapitalny remont. Na pytanie o koszty dostaję informacje, że może tylko określić górną granice na 6k netto a na osłodę dodaje, że mogą mi promocyjnie wymienić jeszcz sprzęgło w kwocie 1k netto..? :shock:

Tak w tym kraju robi się z ludzi idiotów i każdego bierze za potencjalnego łosia.
Gratuluję firmie Samko wykwalifikowanej kadry obsługującej klienta! <brawo>

Rozwiazanie: kupię w Garwolinie bańkę ZF8 + uszczelka i filtr. Wymienię statyczne x2 w odstępie 10k przebiegu. Mam nadzieje, ze komuś przydadzą się moje wypociny. <okok>

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 12 lut 2014, 07:26

Przy tym przebiegu nie wymieniaj już, bo za chwilę padnie CI konwerter.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 12 lut 2014, 09:19

PiteRR pisze:Tak w tym kraju robi się z ludzi idiotów i każdego bierze za potencjalnego łosia.
Gratuluję firmie Samko wykwalifikowanej kadry obsługującej klienta! <brawo>
tu jest polska tu się ciężko oddycha
tak jest w co 80% warsztatach, a o asb nie wspomnę

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 12 lut 2014, 10:10

Panowie wymiana dynamiczna jest bajecznie prosta.Najważniejsze jest dobranie oleju i filtra.Ja wymieniałem w 6 ciu skrzyniach..począwszy od omegi AR35,5l40e po hp 19.
Przy wymianie statycznej w skrzyniach wymienia się granicach 5 l...dynamicznej ten wynik jest x2. Potrzebne są 2 osoby,2 przewody przeźroczyste i 2 h wolnego czasu. :)
Zasada jest taka samo we wszystkich skrzyniach..Podstawą jest rozgrzanie skrzyni do około 70 stopni....po wymianie przejażdżka w celu rozgrzania skrzyni,sprawdzenie stanu oleju i wio..Najwięcej syfu krąży właśnie w chłodnicy i konwerterze.Polecam inną firmę z częściami niż Samco.Midparts i chłopaki służą dobrą radą.

[ Dodano: 2014-02-12, 10:10 ]
PiteRR pisze:Cześć!

Przebrnąłem przez cały wątek, po czym uzbrojony w cała tę wiedzę wybrałem się do firmy Samko na ul. Połczyńskiej w Warszawie. To ta sama firma którą wymienialiscie w wątku wcześniej w lokalizacjach Rostki i Miedzna.

Mój egzemplarz A6 kupiłem jakiś tydzień temu z przebiegiem 240k. Ponieważ mam podejrzenia, że nigdy nie wymieniano w niej oleju postanowiłem to zrobić. Skrzynia działa bez zarzutu, płynnie i miękko redukuje. W ubiegłym tygodniu telefonicznie się z nimi skontaktowałem i dostałem info, że wymiana będzie kosztowała ok. 600 pln. W poniedziałek podjechalem osobiście. Wchodzę, Pan o wyglądzie wąsatego meksykanina i aparycji ciecia na zadane pytanie jaką metodą wykonują wymianę poinformował mnie, że cyt. "normalną". Już w tym momencie miałem ochotę obrócić się na pięcie. Pytam go co to znaczy - to znaczy ze dolewają 5 litrów oleju i już. Mowię ze chciałbym wymienić całość i czy robią metoda dynamiczną. Wąsaty Meksykanin z lekceważąco mina poinformował mnie ze owszem zrobią ale będzie mnie to kosztowało 2100pln i samochód muszę im zostawić na 2 dni... Powiedział to takim tonem jakby dla niego wydanie takiej kasy było piernięciem a dla mnie bariera nie do przeskoczenia. Czegoś takiego dawno nie widziałem... :|

Całą akcję kończy mechanik który jedzie ze mną na jazdę próbną aby ocenić stan skrzyni. Ocenia że skrzynia ledwo zipie i konieczny jest kapitalny remont. Na pytanie o koszty dostaję informacje, że może tylko określić górną granice na 6k netto a na osłodę dodaje, że mogą mi promocyjnie wymienić jeszcz sprzęgło w kwocie 1k netto..? :shock:

Tak w tym kraju robi się z ludzi idiotów i każdego bierze za potencjalnego łosia.
Gratuluję firmie Samko wykwalifikowanej kadry obsługującej klienta! <brawo>

Rozwiazanie: kupię w Garwolinie bańkę ZF8 + uszczelka i filtr. Wymienię statyczne x2 w odstępie 10k przebiegu. Mam nadzieje, ze komuś przydadzą się moje wypociny. <okok>


pisz na pw to Ci opiszę co i jak i zrób dynamiczną..jak masz z kim...statyczna mija się z celem.

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 13 lut 2014, 21:21

A ja pamiętam jak paręset kilometrów temu pisałem do Was byście zmieniali olej nawet jak macie dużo km... ja miałem 304tys jak zmieniałem dynamicznie. Teraz mam 313tys i dziś rano lekki zonk <uoee>. Jak auto było zimne to na biegu 3-4-5 było czuć jakbym flaka miał większego. Zatrzymałem auto i wyszedłem sprawdzić, ale nic nie było. Takie uczucie jakby po jakichś wybojach auto jechało. Co to oznacza dla skrzyni? Dodam, że jak auto złapie chociaż 70C już nie ma tego uczucia... :(

marach8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 366
Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
Imię: Marek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Giżycko/Aachen

Post autor: marach8 » 13 lut 2014, 22:56

bezbstresu koego zbieraj 1,500 eu na nowa poserwisowa skrzynie na gwarancii i smigaj smialo dalej :)

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 14 lut 2014, 05:18

Kase mam, nie musze zbierac. Ale nie jestem pewny w 100% ze to wina skrzyni (chociaz nic innego na to nie wskazuje). Zastanawiam sie jak dlugo na niej da sie pojezdzic bo nie zawsze tak ona pracuje. Przetestuje ja dzis i zobaczymy. A co do nowej skrzyni - wole zregenerowac moja niz kupowac kota w worku

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 14 lut 2014, 09:28

KL4K50N pisze:wole zregenerowac moja niz kupowac kota w worku
ciężko byłoby o kapitalny remont za 6 tysi w C6
na początek radzę sprawdzić błędy

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 14 lut 2014, 14:39

goly191, Nie ma żadnych błędów. Dziś po jeździe testowej skrzynia sprawowała się świetnie. Zero jakichkolwiek problemów oraz objawów. I nie wiem teraz dlaczego to się wczoraj stało i kiedy znów się powtórzy. <mysli>

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 14 lut 2014, 16:16

KL4K50N pisze:I nie wiem teraz dlaczego to się wczoraj stało i kiedy znów się powtórzy. <mysli>
narazie zostawić jeździć
może jakiś zawór się przywiesił
można by poziom oleju skontrolować ale to tak z braku laku

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 15 lut 2014, 16:40

goly191, Tak jak pisałem wcześniej, olej wymieniałem dynamicznie jakieś 10tys km temu. No i tak zrobię i będę jeździł.

[ Dodano: 2014-02-15, 16:40 ]
Dziś również jestem po testach tipa i zero problemów, śmiga jak głupi. A tak mi się coś nasunęło do głowy - mianowicie czy te takie drgania podczas jazdy jak opisałem wczesniej moga być przyczyną błędu, który znów mi się pojawił czyli bank 2?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja