[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
W najbliższym czasie planuję wymienić olej w skrzyni w moim nowym nabytku i w związku z tym mam pytanie. Czy ktoś próbował opróżnić węże i chłodnice oleju przy wymianie statycznej? Dokładnie chodzi mi o to, czy ktoś wie ile tam może być oleju, bo jeśli niewiele, to raczej pominąłbym tą ,,operację". Przy okazji pytanie odnośnie samej pracy skrzyni. W trybie ,,D" gdy ruszam na wyświetlaczu jest 1 bieg i po chwili ,,wskakuje" 2, wiem, że w tym trybie skrzynia tak jakby rusza z 2 biegu, ale zastanawia mnie to i czy u was jest podobnie, że podczas przejścia z 1 na 2 czuć lekkie szarpnięcie. Do tego zauważyłem że 4 bieg który pojawia się na wyświetlaczu tak jakby nie był zsynchronizowany z biegiem który jest faktycznie w danym momencie. 4 wskakuje chwilę przed zmianą biegu. Na innych biegach jest ok. Auto wg tego co mi przekazał poprzedni właściciel ma podniesiona moc o ok 40 KM, jeśli jest tak faktycznie to te perypetie ze skrzynią mogą być związane z ta modyfikacją? Czy zawsze przy podnoszeniu mocy w tych silnikach i tych skrzyniach potrzebna jest równiez ingerencja w soft sterownika skrzyni biegów?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Z tego co przeczytalem mam skrzynie 6hp19a. kupilem auto po kolizji i wszystko byloby ok ale odpalilismy u poprzedniego wlasciciela auto a chlodnica byla zdjeta ( zapomnielismy i zapetleniu obiegu ) i wywalilo ~2 litry. Z racji tego ze nie wiem co tam bylo wczesniej i czy ktos cos zmienial postanowilem wymienic dynamicznie caly.
I teraz tak :
Auto 2005 , wywnioskowalem ze skoro lali do nich wtedy ten tanszy ZF6 a nie ZF6+ czy ZF8 to mimo ze teraz by mi wlali w ASO powiedzmy zf8 badz 6+ to smialo moge lac normalnie tanszy ZF6 bo przeciez takim byla zalana w fabryce
Dobrze rozumuje ? 
I teraz tak :
Auto 2005 , wywnioskowalem ze skoro lali do nich wtedy ten tanszy ZF6 a nie ZF6+ czy ZF8 to mimo ze teraz by mi wlali w ASO powiedzmy zf8 badz 6+ to smialo moge lac normalnie tanszy ZF6 bo przeciez takim byla zalana w fabryce


Teoretycznie tak, ale po to ktoś wymyślił nowy olej, który powstał na bazie doświadczeń, aby go stosować. Szczególnie, że chcesz zrobić wymianę dynamiczną... Pamiętaj jednak o zaktualizowaniu sterowników skrzyni i adaptacji bazowej...Auto 2005 , wywnioskowalem ze skoro lali do nich wtedy ten tanszy ZF6 a nie ZF6+ czy ZF8 to mimo ze teraz by mi wlali w ASO powiedzmy zf8 badz 6+ to smialo moge lac normalnie tanszy ZF6 bo przeciez takim byla zalana w fabryceDobrze rozumuje ?

Cześć!
Przebrnąłem przez cały wątek, po czym uzbrojony w cała tę wiedzę wybrałem się do firmy Samko na ul. Połczyńskiej w Warszawie. To ta sama firma którą wymienialiscie w wątku wcześniej w lokalizacjach Rostki i Miedzna.
Mój egzemplarz A6 kupiłem jakiś tydzień temu z przebiegiem 240k. Ponieważ mam podejrzenia, że nigdy nie wymieniano w niej oleju postanowiłem to zrobić. Skrzynia działa bez zarzutu, płynnie i miękko redukuje. W ubiegłym tygodniu telefonicznie się z nimi skontaktowałem i dostałem info, że wymiana będzie kosztowała ok. 600 pln. W poniedziałek podjechalem osobiście. Wchodzę, Pan o wyglądzie wąsatego meksykanina i aparycji ciecia na zadane pytanie jaką metodą wykonują wymianę poinformował mnie, że cyt. "normalną". Już w tym momencie miałem ochotę obrócić się na pięcie. Pytam go co to znaczy - to znaczy ze dolewają 5 litrów oleju i już. Mowię ze chciałbym wymienić całość i czy robią metoda dynamiczną. Wąsaty Meksykanin z lekceważąco mina poinformował mnie ze owszem zrobią ale będzie mnie to kosztowało 2100pln i samochód muszę im zostawić na 2 dni... Powiedział to takim tonem jakby dla niego wydanie takiej kasy było piernięciem a dla mnie bariera nie do przeskoczenia. Czegoś takiego dawno nie widziałem...
Całą akcję kończy mechanik który jedzie ze mną na jazdę próbną aby ocenić stan skrzyni. Ocenia że skrzynia ledwo zipie i konieczny jest kapitalny remont. Na pytanie o koszty dostaję informacje, że może tylko określić górną granice na 6k netto a na osłodę dodaje, że mogą mi promocyjnie wymienić jeszcz sprzęgło w kwocie 1k netto..? :shock:
Tak w tym kraju robi się z ludzi idiotów i każdego bierze za potencjalnego łosia.
Gratuluję firmie Samko wykwalifikowanej kadry obsługującej klienta!
Rozwiazanie: kupię w Garwolinie bańkę ZF8 + uszczelka i filtr. Wymienię statyczne x2 w odstępie 10k przebiegu. Mam nadzieje, ze komuś przydadzą się moje wypociny.
Przebrnąłem przez cały wątek, po czym uzbrojony w cała tę wiedzę wybrałem się do firmy Samko na ul. Połczyńskiej w Warszawie. To ta sama firma którą wymienialiscie w wątku wcześniej w lokalizacjach Rostki i Miedzna.
Mój egzemplarz A6 kupiłem jakiś tydzień temu z przebiegiem 240k. Ponieważ mam podejrzenia, że nigdy nie wymieniano w niej oleju postanowiłem to zrobić. Skrzynia działa bez zarzutu, płynnie i miękko redukuje. W ubiegłym tygodniu telefonicznie się z nimi skontaktowałem i dostałem info, że wymiana będzie kosztowała ok. 600 pln. W poniedziałek podjechalem osobiście. Wchodzę, Pan o wyglądzie wąsatego meksykanina i aparycji ciecia na zadane pytanie jaką metodą wykonują wymianę poinformował mnie, że cyt. "normalną". Już w tym momencie miałem ochotę obrócić się na pięcie. Pytam go co to znaczy - to znaczy ze dolewają 5 litrów oleju i już. Mowię ze chciałbym wymienić całość i czy robią metoda dynamiczną. Wąsaty Meksykanin z lekceważąco mina poinformował mnie ze owszem zrobią ale będzie mnie to kosztowało 2100pln i samochód muszę im zostawić na 2 dni... Powiedział to takim tonem jakby dla niego wydanie takiej kasy było piernięciem a dla mnie bariera nie do przeskoczenia. Czegoś takiego dawno nie widziałem...

Całą akcję kończy mechanik który jedzie ze mną na jazdę próbną aby ocenić stan skrzyni. Ocenia że skrzynia ledwo zipie i konieczny jest kapitalny remont. Na pytanie o koszty dostaję informacje, że może tylko określić górną granice na 6k netto a na osłodę dodaje, że mogą mi promocyjnie wymienić jeszcz sprzęgło w kwocie 1k netto..? :shock:
Tak w tym kraju robi się z ludzi idiotów i każdego bierze za potencjalnego łosia.
Gratuluję firmie Samko wykwalifikowanej kadry obsługującej klienta!

Rozwiazanie: kupię w Garwolinie bańkę ZF8 + uszczelka i filtr. Wymienię statyczne x2 w odstępie 10k przebiegu. Mam nadzieje, ze komuś przydadzą się moje wypociny.

- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
Panowie wymiana dynamiczna jest bajecznie prosta.Najważniejsze jest dobranie oleju i filtra.Ja wymieniałem w 6 ciu skrzyniach..począwszy od omegi AR35,5l40e po hp 19.
Przy wymianie statycznej w skrzyniach wymienia się granicach 5 l...dynamicznej ten wynik jest x2. Potrzebne są 2 osoby,2 przewody przeźroczyste i 2 h wolnego czasu.
Zasada jest taka samo we wszystkich skrzyniach..Podstawą jest rozgrzanie skrzyni do około 70 stopni....po wymianie przejażdżka w celu rozgrzania skrzyni,sprawdzenie stanu oleju i wio..Najwięcej syfu krąży właśnie w chłodnicy i konwerterze.Polecam inną firmę z częściami niż Samco.Midparts i chłopaki służą dobrą radą.
[ Dodano: 2014-02-12, 10:10 ]
pisz na pw to Ci opiszę co i jak i zrób dynamiczną..jak masz z kim...statyczna mija się z celem.
Przy wymianie statycznej w skrzyniach wymienia się granicach 5 l...dynamicznej ten wynik jest x2. Potrzebne są 2 osoby,2 przewody przeźroczyste i 2 h wolnego czasu.

Zasada jest taka samo we wszystkich skrzyniach..Podstawą jest rozgrzanie skrzyni do około 70 stopni....po wymianie przejażdżka w celu rozgrzania skrzyni,sprawdzenie stanu oleju i wio..Najwięcej syfu krąży właśnie w chłodnicy i konwerterze.Polecam inną firmę z częściami niż Samco.Midparts i chłopaki służą dobrą radą.
[ Dodano: 2014-02-12, 10:10 ]
PiteRR pisze:Cześć!
Przebrnąłem przez cały wątek, po czym uzbrojony w cała tę wiedzę wybrałem się do firmy Samko na ul. Połczyńskiej w Warszawie. To ta sama firma którą wymienialiscie w wątku wcześniej w lokalizacjach Rostki i Miedzna.
Mój egzemplarz A6 kupiłem jakiś tydzień temu z przebiegiem 240k. Ponieważ mam podejrzenia, że nigdy nie wymieniano w niej oleju postanowiłem to zrobić. Skrzynia działa bez zarzutu, płynnie i miękko redukuje. W ubiegłym tygodniu telefonicznie się z nimi skontaktowałem i dostałem info, że wymiana będzie kosztowała ok. 600 pln. W poniedziałek podjechalem osobiście. Wchodzę, Pan o wyglądzie wąsatego meksykanina i aparycji ciecia na zadane pytanie jaką metodą wykonują wymianę poinformował mnie, że cyt. "normalną". Już w tym momencie miałem ochotę obrócić się na pięcie. Pytam go co to znaczy - to znaczy ze dolewają 5 litrów oleju i już. Mowię ze chciałbym wymienić całość i czy robią metoda dynamiczną. Wąsaty Meksykanin z lekceważąco mina poinformował mnie ze owszem zrobią ale będzie mnie to kosztowało 2100pln i samochód muszę im zostawić na 2 dni... Powiedział to takim tonem jakby dla niego wydanie takiej kasy było piernięciem a dla mnie bariera nie do przeskoczenia. Czegoś takiego dawno nie widziałem...![]()
Całą akcję kończy mechanik który jedzie ze mną na jazdę próbną aby ocenić stan skrzyni. Ocenia że skrzynia ledwo zipie i konieczny jest kapitalny remont. Na pytanie o koszty dostaję informacje, że może tylko określić górną granice na 6k netto a na osłodę dodaje, że mogą mi promocyjnie wymienić jeszcz sprzęgło w kwocie 1k netto..? :shock:
Tak w tym kraju robi się z ludzi idiotów i każdego bierze za potencjalnego łosia.
Gratuluję firmie Samko wykwalifikowanej kadry obsługującej klienta!![]()
Rozwiazanie: kupię w Garwolinie bańkę ZF8 + uszczelka i filtr. Wymienię statyczne x2 w odstępie 10k przebiegu. Mam nadzieje, ze komuś przydadzą się moje wypociny.
pisz na pw to Ci opiszę co i jak i zrób dynamiczną..jak masz z kim...statyczna mija się z celem.
A ja pamiętam jak paręset kilometrów temu pisałem do Was byście zmieniali olej nawet jak macie dużo km... ja miałem 304tys jak zmieniałem dynamicznie. Teraz mam 313tys i dziś rano lekki zonk
. Jak auto było zimne to na biegu 3-4-5 było czuć jakbym flaka miał większego. Zatrzymałem auto i wyszedłem sprawdzić, ale nic nie było. Takie uczucie jakby po jakichś wybojach auto jechało. Co to oznacza dla skrzyni? Dodam, że jak auto złapie chociaż 70C już nie ma tego uczucia... 


Kase mam, nie musze zbierac. Ale nie jestem pewny w 100% ze to wina skrzyni (chociaz nic innego na to nie wskazuje). Zastanawiam sie jak dlugo na niej da sie pojezdzic bo nie zawsze tak ona pracuje. Przetestuje ja dzis i zobaczymy. A co do nowej skrzyni - wole zregenerowac moja niz kupowac kota w worku
goly191, Tak jak pisałem wcześniej, olej wymieniałem dynamicznie jakieś 10tys km temu. No i tak zrobię i będę jeździł.
[ Dodano: 2014-02-15, 16:40 ]
Dziś również jestem po testach tipa i zero problemów, śmiga jak głupi. A tak mi się coś nasunęło do głowy - mianowicie czy te takie drgania podczas jazdy jak opisałem wczesniej moga być przyczyną błędu, który znów mi się pojawił czyli bank 2?
[ Dodano: 2014-02-15, 16:40 ]
Dziś również jestem po testach tipa i zero problemów, śmiga jak głupi. A tak mi się coś nasunęło do głowy - mianowicie czy te takie drgania podczas jazdy jak opisałem wczesniej moga być przyczyną błędu, który znów mi się pojawił czyli bank 2?