[ TIP+Q] TIP - wymiana oleju+soft+adaptacja- opis
Panowie - podłączę się również pod temat. Planuję zmienić olej w tip'ie i najbliżej mam do zakładu w Długołęce.
Jednak coś mi nie bardzo pasują informacje, które otrzymałem od dwóch pracowników, a które również potwierdzili mojemu koledze, który zadzwonił na moją prośbę.
Mianowicie:
Koszt wymiany oleju, filtra i uszczelki na ZF Lifeguard Fluid 8 (oczywiście wymiany statycznej) - 850,00 PLN brutto <szok>
Przyznam, że nieco mnie zatkało, bo z taką ceną się nie spotkałem - tym bardziej, że nie jest to nawet pokrycie kosztów oleju, nie wspominając o filtrze , uszczelce i robociźnie.
Wymiana dynamiczna około 2500,00 PLN
Jest ktoś w stanie mi wyjaśnić taki ewenement? Czy ktoś z Was robił tam tip'a i jest w stanie potwierdzić ceny, jakość usług, itp.?
Jednak coś mi nie bardzo pasują informacje, które otrzymałem od dwóch pracowników, a które również potwierdzili mojemu koledze, który zadzwonił na moją prośbę.
Mianowicie:
Koszt wymiany oleju, filtra i uszczelki na ZF Lifeguard Fluid 8 (oczywiście wymiany statycznej) - 850,00 PLN brutto <szok>
Przyznam, że nieco mnie zatkało, bo z taką ceną się nie spotkałem - tym bardziej, że nie jest to nawet pokrycie kosztów oleju, nie wspominając o filtrze , uszczelce i robociźnie.
Wymiana dynamiczna około 2500,00 PLN
Jest ktoś w stanie mi wyjaśnić taki ewenement? Czy ktoś z Was robił tam tip'a i jest w stanie potwierdzić ceny, jakość usług, itp.?
Ja słyszałem o nich same pozytywne opinie i też kiedyś dzwoniłem z pytaniem, takim jak Ty.KOval81 pisze:Panowie - podłączę się również pod temat. Planuję zmienić olej w tip'ie i najbliżej mam do zakładu w Długołęce.
Jednak coś mi nie bardzo pasują informacje, które otrzymałem od dwóch pracowników, a które również potwierdzili mojemu koledze, który zadzwonił na moją prośbę.
Mianowicie:
Koszt wymiany oleju, filtra i uszczelki na ZF Lifeguard Fluid 8 (oczywiście wymiany statycznej) - 850,00 PLN brutto <szok>
Przyznam, że nieco mnie zatkało, bo z taką ceną się nie spotkałem - tym bardziej, że nie jest to nawet pokrycie kosztów oleju, nie wspominając o filtrze , uszczelce i robociźnie.
Wymiana dynamiczna około 2500,00 PLN
Jest ktoś w stanie mi wyjaśnić taki ewenement? Czy ktoś z Was robił tam tip'a i jest w stanie potwierdzić ceny, jakość usług, itp.?
Usłyszałem zbliżoną cenę , 2 razy pytałem czy to na pewno w TIP-ie i wymiana na zielony olej ( ZF8), stwierdzono, że tak.
Też nie wiem skąd taką cenę mają ....
Może w hurcie mają taniej olej ?
nikos - ja dzwoniłem chyba 3 razy, później kolegę prosiłem wg moich wytycznych
i ciągle słyszałem to samo - mało możliwe, żeby olej dostawali za ~1/3 ceny hurtowej
W sumie, jak się nie pojedzie i nie zrobi, to człowiek pewności miał nie będzie.
[ Dodano: 2013-09-18, 10:44 ]
Przed chwilą dzwoniłem również do innej firmy wrocławskiej:
http://www.syltom.com.pl/?i=kontakt
i cena podobna - 800-1300PLN statyczna wymiana (wymiana filtra, uszczelki i oleju cytuje: "ZF ori do tej skrzyni"
), ~2000PLN dynamiczna.
Czyżby ceny tak spadły?


W sumie, jak się nie pojedzie i nie zrobi, to człowiek pewności miał nie będzie.
[ Dodano: 2013-09-18, 10:44 ]
Przed chwilą dzwoniłem również do innej firmy wrocławskiej:
http://www.syltom.com.pl/?i=kontakt
i cena podobna - 800-1300PLN statyczna wymiana (wymiana filtra, uszczelki i oleju cytuje: "ZF ori do tej skrzyni"

Czyżby ceny tak spadły?
Witam. Mam zamiar wymienić olej w mojej skrzyni.
Auto to A6 C6 2008 3.0 tdi Silnik CDYA skrzynia KJC.
Skrzynia chodzi płynnie nie ma z nią problemów.
Chcę tylko wymienić olej bez żadnej zmiany softu itp i adaptacji.
I teraz mam dylemat jak tam wlać olej, czy Aso-wski G060162A2 w cenie około 230 pln litr czy Zf-owski w cenie około 90 pln??
Trochę się naczytałem i mam teraz mętlik w głowie.
Dla Ciekawostki podam ceny ASO : )
"Orientacyjna wartość materiałów (olej, filtr, uszczelka miski olejowej) to około 3000zł.
Wartość robocizny około 1000zł (wymiana oleju z płukaniem, wymiana filtra oleju, aktualizacja oprogramowania skrzyni biegów niezbędna po wymianie oleju, adaptacja skrzyni biegów.
Podane ceny brutto."
Auto to A6 C6 2008 3.0 tdi Silnik CDYA skrzynia KJC.
Skrzynia chodzi płynnie nie ma z nią problemów.
Chcę tylko wymienić olej bez żadnej zmiany softu itp i adaptacji.
I teraz mam dylemat jak tam wlać olej, czy Aso-wski G060162A2 w cenie około 230 pln litr czy Zf-owski w cenie około 90 pln??
Trochę się naczytałem i mam teraz mętlik w głowie.
Dla Ciekawostki podam ceny ASO : )
"Orientacyjna wartość materiałów (olej, filtr, uszczelka miski olejowej) to około 3000zł.
Wartość robocizny około 1000zł (wymiana oleju z płukaniem, wymiana filtra oleju, aktualizacja oprogramowania skrzyni biegów niezbędna po wymianie oleju, adaptacja skrzyni biegów.
Podane ceny brutto."
Wpisz na allegro zf lifeguard 8 - tam jest po 95 za litr ale trzeba kupić 10 litrów.KOval81 pisze:krysti - a gdzie znalazłeś ZF 8 za 90PLN/szt.
litrówki wychodzą po 120.
W przyszłym tygodniu będę zmieniał olej w silnik, przy okazji zrobię zdjęcie tabliczki znamionowej skrzyni biegów.
Chcę jeszcze sprawdzić jaki olej i w jakiej cenie w tej firmie http://www.renz.pl/ - generalnym przedstawicielem i serwisem firmy ZF.
Narazie muszę dokładnie ustalić jaki olej idzie bo na forum przewijają się cztery: ori, lifeguard 6, 6plus i 8.
Według katalogu ZF idzie taki zestaw z lifeguard8 http://webcat-services.zf.com/index.asp?SPR=19 - ale jeszcze to sprawdzę dokładnie co i jak.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
- Imię: Zbyszek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KIELCE
krysti, mam mieszane uczucia co do wymiany oleju w skrzyni tym bardziej że piszesz tylko profilaktycznie nic się nie dzieje, zrobiłem to samo po przekroczeniu 200 kkm i pierwsze spotrzeżenie jest gorzej niż przed wymianą ( odczuwalne przeskoki biegów, drgania przy zatrzymaniu na hamulcu) rozmawiając na Forum jest albo kiepski olej albo do wymiany konwekter a było wszysko OK. Tak jest jak człowiek się za dużo obczyta. Audi ASO nie ma nawet rubryki w ksiązce serwisowej dla Tptronica wymiany oleju. Ale to jest tylko moje spostrzeżenie.
pozdr
pozdr

Tego niestety nie mogę sprawdzić czy był zmieniany, jedynie organoleptycznie0x4B25A pisze:krysti, Zygmuncie, kluczowe jest, czy od początku były zmiany oleju, z regularnym interwałem czasu... jeśli nie, to nie warto tego ruszać... niestety...

Myślałem nad dwoma wymianami statycznymi w niewielkim odstępie czasu.
Krzysiek , Zygmunt miał wymieniany wcześniej olej ...
Podobno konwertery około 200 tyś. km lubią siadać, a wymiana przy tym przebiegu tylko to przyśpiesza
Kolego, jeśli masz już 186 tyś. km, a skrzynia chodzi dobrze - to nie ruszaj. Bo tylko sobie pogorszysz. Jeździj już cały czas bez zmieniania, jedynie stan oleju sprawdzaj co jakiś czas. W razie czego dolej i dalej jeździj !
Podobno konwertery około 200 tyś. km lubią siadać, a wymiana przy tym przebiegu tylko to przyśpiesza

Kolego, jeśli masz już 186 tyś. km, a skrzynia chodzi dobrze - to nie ruszaj. Bo tylko sobie pogorszysz. Jeździj już cały czas bez zmieniania, jedynie stan oleju sprawdzaj co jakiś czas. W razie czego dolej i dalej jeździj !
A to dlaczego nie ruszać - w sumie wymiana nie powinna wpłynąć negatywnie, o ile nic się złego już teraz nie dzieje w tip'ie chyba nie? Wiem, że się słyszy, że zaczęło szarpać, itp., ale wymiana oleju nie powinna mieć z tym nic wspólnego.0x4B25A pisze:krysti, Zygmuncie, kluczowe jest, czy od początku były zmiany oleju, z regularnym interwałem czasu... jeśli nie, to nie warto tego ruszać... niestety...
W silniku niby też można nie zmieniać, jak się nic nie dzieje, ale czy to doprowadzi w finale do wywalenia się motorowni, czy nie, to już raczej kwestia przypadku. W obu przypadkach wewnątrz pracują części mechaniczne, które się zużywają.
Wg mnie wymiana nic nie zaszkodzi, a przynajmniej mamy pewność, że w misce nie będzie "tony" opiłków. Osobiście również chyba bym się skłaniał do dwukrotnej wymiany statycznej w krótkim odstępie czasu
