Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] TIP - wymiana oleju+soft+adaptacja- opis

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
KOval81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 10 lis 2010, 07:38
Lokalizacja: Legnica

Post autor: KOval81 » 18 wrz 2013, 08:32

Panowie - podłączę się również pod temat. Planuję zmienić olej w tip'ie i najbliżej mam do zakładu w Długołęce.
Jednak coś mi nie bardzo pasują informacje, które otrzymałem od dwóch pracowników, a które również potwierdzili mojemu koledze, który zadzwonił na moją prośbę.
Mianowicie:
Koszt wymiany oleju, filtra i uszczelki na ZF Lifeguard Fluid 8 (oczywiście wymiany statycznej) - 850,00 PLN brutto <szok>
Przyznam, że nieco mnie zatkało, bo z taką ceną się nie spotkałem - tym bardziej, że nie jest to nawet pokrycie kosztów oleju, nie wspominając o filtrze , uszczelce i robociźnie.
Wymiana dynamiczna około 2500,00 PLN
Jest ktoś w stanie mi wyjaśnić taki ewenement? Czy ktoś z Was robił tam tip'a i jest w stanie potwierdzić ceny, jakość usług, itp.?

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 18 wrz 2013, 09:40

KOval81 pisze:Panowie - podłączę się również pod temat. Planuję zmienić olej w tip'ie i najbliżej mam do zakładu w Długołęce.
Jednak coś mi nie bardzo pasują informacje, które otrzymałem od dwóch pracowników, a które również potwierdzili mojemu koledze, który zadzwonił na moją prośbę.
Mianowicie:
Koszt wymiany oleju, filtra i uszczelki na ZF Lifeguard Fluid 8 (oczywiście wymiany statycznej) - 850,00 PLN brutto <szok>
Przyznam, że nieco mnie zatkało, bo z taką ceną się nie spotkałem - tym bardziej, że nie jest to nawet pokrycie kosztów oleju, nie wspominając o filtrze , uszczelce i robociźnie.
Wymiana dynamiczna około 2500,00 PLN
Jest ktoś w stanie mi wyjaśnić taki ewenement? Czy ktoś z Was robił tam tip'a i jest w stanie potwierdzić ceny, jakość usług, itp.?
Ja słyszałem o nich same pozytywne opinie i też kiedyś dzwoniłem z pytaniem, takim jak Ty.
Usłyszałem zbliżoną cenę , 2 razy pytałem czy to na pewno w TIP-ie i wymiana na zielony olej ( ZF8), stwierdzono, że tak.
Też nie wiem skąd taką cenę mają ....
Może w hurcie mają taniej olej ?

KOval81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 10 lis 2010, 07:38
Lokalizacja: Legnica

Post autor: KOval81 » 18 wrz 2013, 10:38

nikos - ja dzwoniłem chyba 3 razy, później kolegę prosiłem wg moich wytycznych ;) i ciągle słyszałem to samo - mało możliwe, żeby olej dostawali za ~1/3 ceny hurtowej <mysli>
W sumie, jak się nie pojedzie i nie zrobi, to człowiek pewności miał nie będzie.

[ Dodano: 2013-09-18, 10:44 ]
Przed chwilą dzwoniłem również do innej firmy wrocławskiej:

http://www.syltom.com.pl/?i=kontakt

i cena podobna - 800-1300PLN statyczna wymiana (wymiana filtra, uszczelki i oleju cytuje: "ZF ori do tej skrzyni" <lol> ), ~2000PLN dynamiczna.
Czyżby ceny tak spadły?

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 20 wrz 2013, 22:01

Witam. Mam zamiar wymienić olej w mojej skrzyni.
Auto to A6 C6 2008 3.0 tdi Silnik CDYA skrzynia KJC.
Skrzynia chodzi płynnie nie ma z nią problemów.
Chcę tylko wymienić olej bez żadnej zmiany softu itp i adaptacji.
I teraz mam dylemat jak tam wlać olej, czy Aso-wski G060162A2 w cenie około 230 pln litr czy Zf-owski w cenie około 90 pln??
Trochę się naczytałem i mam teraz mętlik w głowie.
Dla Ciekawostki podam ceny ASO : )
"Orientacyjna wartość materiałów (olej, filtr, uszczelka miski olejowej) to około 3000zł.

Wartość robocizny około 1000zł (wymiana oleju z płukaniem, wymiana filtra oleju, aktualizacja oprogramowania skrzyni biegów niezbędna po wymianie oleju, adaptacja skrzyni biegów.

Podane ceny brutto."

KOval81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 10 lis 2010, 07:38
Lokalizacja: Legnica

Post autor: KOval81 » 21 wrz 2013, 21:48

krysti - a gdzie znalazłeś ZF 8 za 90PLN/szt.??

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 21 wrz 2013, 22:09

KOval81 pisze:krysti - a gdzie znalazłeś ZF 8 za 90PLN/szt.??
Wpisz na allegro zf lifeguard 8 - tam jest po 95 za litr ale trzeba kupić 10 litrów.
litrówki wychodzą po 120.
W przyszłym tygodniu będę zmieniał olej w silnik, przy okazji zrobię zdjęcie tabliczki znamionowej skrzyni biegów.
Chcę jeszcze sprawdzić jaki olej i w jakiej cenie w tej firmie http://www.renz.pl/ - generalnym przedstawicielem i serwisem firmy ZF.
Narazie muszę dokładnie ustalić jaki olej idzie bo na forum przewijają się cztery: ori, lifeguard 6, 6plus i 8.
Według katalogu ZF idzie taki zestaw z lifeguard8 http://webcat-services.zf.com/index.asp?SPR=19 - ale jeszcze to sprawdzę dokładnie co i jak.

KOval81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 10 lis 2010, 07:38
Lokalizacja: Legnica

Post autor: KOval81 » 22 wrz 2013, 18:33

Z tego, co wiem, to do naszych idzie już ZF LF8 ;) Przynajmniej wszędzie gdzie dzwoniłem w sprawie wymiany, słyszałem taką opinię.

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 23 wrz 2013, 20:13

krysti, mam mieszane uczucia co do wymiany oleju w skrzyni tym bardziej że piszesz tylko profilaktycznie nic się nie dzieje, zrobiłem to samo po przekroczeniu 200 kkm i pierwsze spotrzeżenie jest gorzej niż przed wymianą ( odczuwalne przeskoki biegów, drgania przy zatrzymaniu na hamulcu) rozmawiając na Forum jest albo kiepski olej albo do wymiany konwekter a było wszysko OK. Tak jest jak człowiek się za dużo obczyta. Audi ASO nie ma nawet rubryki w ksiązce serwisowej dla Tptronica wymiany oleju. Ale to jest tylko moje spostrzeżenie.
pozdr <okok>

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 23 wrz 2013, 21:26

krysti, Zygmuncie, kluczowe jest, czy od początku były zmiany oleju, z regularnym interwałem czasu... jeśli nie, to nie warto tego ruszać... niestety... <nono>

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 23 wrz 2013, 22:47

0x4B25A pisze:krysti, Zygmuncie, kluczowe jest, czy od początku były zmiany oleju, z regularnym interwałem czasu... jeśli nie, to nie warto tego ruszać... niestety... <nono>
Tego niestety nie mogę sprawdzić czy był zmieniany, jedynie organoleptycznie <uoee> .
Myślałem nad dwoma wymianami statycznymi w niewielkim odstępie czasu.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 23 wrz 2013, 23:05

krysti pisze:Tego niestety nie mogę sprawdzić czy był zmieniany, jedynie organoleptycznie <uoee> .
Jaki masz ORI przebieg?

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 23 wrz 2013, 23:08

0x4B25A pisze:
krysti pisze:Tego niestety nie mogę sprawdzić czy był zmieniany, jedynie organoleptycznie <uoee> .
Jaki masz ORI przebieg?
Na liczniku 186 000 ale nie jestem pewien czy nie był kręcony.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 23 wrz 2013, 23:18

krysti, sporo :(

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 24 wrz 2013, 08:39

Krzysiek , Zygmunt miał wymieniany wcześniej olej ...

Podobno konwertery około 200 tyś. km lubią siadać, a wymiana przy tym przebiegu tylko to przyśpiesza :(

Kolego, jeśli masz już 186 tyś. km, a skrzynia chodzi dobrze - to nie ruszaj. Bo tylko sobie pogorszysz. Jeździj już cały czas bez zmieniania, jedynie stan oleju sprawdzaj co jakiś czas. W razie czego dolej i dalej jeździj !

KOval81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 10 lis 2010, 07:38
Lokalizacja: Legnica

Post autor: KOval81 » 24 wrz 2013, 08:57

0x4B25A pisze:krysti, Zygmuncie, kluczowe jest, czy od początku były zmiany oleju, z regularnym interwałem czasu... jeśli nie, to nie warto tego ruszać... niestety... <nono>
A to dlaczego nie ruszać - w sumie wymiana nie powinna wpłynąć negatywnie, o ile nic się złego już teraz nie dzieje w tip'ie chyba nie? Wiem, że się słyszy, że zaczęło szarpać, itp., ale wymiana oleju nie powinna mieć z tym nic wspólnego.
W silniku niby też można nie zmieniać, jak się nic nie dzieje, ale czy to doprowadzi w finale do wywalenia się motorowni, czy nie, to już raczej kwestia przypadku. W obu przypadkach wewnątrz pracują części mechaniczne, które się zużywają.
Wg mnie wymiana nic nie zaszkodzi, a przynajmniej mamy pewność, że w misce nie będzie "tony" opiłków. Osobiście również chyba bym się skłaniał do dwukrotnej wymiany statycznej w krótkim odstępie czasu ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja