[ MULTI] Szum ze skrzyni podczas jazdy na S po odjęciu gazu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 24 mar 2017, 21:18
- Imię: Igor
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
[ MULTI] Szum ze skrzyni podczas jazdy na S po odjęciu gazu
Witam wszystkich!
Przeszukałem forum, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.
Podczas jazdy na D nie jest słyszalny aż tak bardzo ten szum (ciche wycie?) bo po odjęciu nogi z gazu obroty silnika gdy jadę do max 80 km/h spadają do około 1200 rpm. Jeśli natomiast jadę na S, wtedy po odjęciu nogi z gazu na różnych biegach następuje mocniejsze hamowanie silnikiem, obroty np 2000-2200 rpm, wtedy szum (ciche wycie?) ze skrzyni jest mocniej słyszalny...
Skrzynia po za tym dźwiękiem pracuje bez zarzutów: nie szarpie, nie ślizga się, brak błędów w sterowniku, olej wymieniony, poziom oleju prawidłowy.
Pytanie do użytkowników MULTI: czy u Was też jest taki objaw? Czy to normalne? Powinien mnie martwić ten dźwięk?
Będę wdzięczny za odpowiedzi!
Pozdrawiam!
Przeszukałem forum, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.
Podczas jazdy na D nie jest słyszalny aż tak bardzo ten szum (ciche wycie?) bo po odjęciu nogi z gazu obroty silnika gdy jadę do max 80 km/h spadają do około 1200 rpm. Jeśli natomiast jadę na S, wtedy po odjęciu nogi z gazu na różnych biegach następuje mocniejsze hamowanie silnikiem, obroty np 2000-2200 rpm, wtedy szum (ciche wycie?) ze skrzyni jest mocniej słyszalny...
Skrzynia po za tym dźwiękiem pracuje bez zarzutów: nie szarpie, nie ślizga się, brak błędów w sterowniku, olej wymieniony, poziom oleju prawidłowy.
Pytanie do użytkowników MULTI: czy u Was też jest taki objaw? Czy to normalne? Powinien mnie martwić ten dźwięk?
Będę wdzięczny za odpowiedzi!
Pozdrawiam!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
cześć, długo jeździsz autem?
jeśli nic nie szarpie to raczej musisz się przyzwyczaić do pracy skrzyni
ewentualnie podepnij VCDS i sprawdź czy są błędy w szkrzyni
jeśli nic nie szarpie to raczej musisz się przyzwyczaić do pracy skrzyni

ewentualnie podepnij VCDS i sprawdź czy są błędy w szkrzyni
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
witam.Jak jest u Ciebie jak hamujesz silnikiem i za chwile dodajesz troche gazu , bo u mnie jest lekkie szarpnięcie .Jak ruszam z miejsca szybko to wyrywa z miejsca i jest OK ,jak ruszam powoli -bez gazu pozwole żeby sam ruszył i wtedy dodaje troche gazu jest OK. Szarpnięcie czuje jak ruszam -puszczam hamulec i odrazu dodaje troche gazu ,wtedy czuć szarpnięcie takie jak w pierwszym przypadku czyli hamuje silnikiem i dodaje troche gazu.
Jak jest u was?
Jak jest u was?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 24 mar 2017, 21:18
- Imię: Igor
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
U mnie szarpnięć takich nie ma, czuć że napęd ulega obciążeniu, ale bez specjalnego szarpania. Czasem jedynie jak stoję dłuższy czas w korku, po puszczeniu hamulca gdy rozpoczyna się pełzanie pojawia się takie mikro bujanie wyczuwalne tak ze 3-4 razy tak jakby idealnie gładko nie ruszał, ale gdy już ruszy to sunie do przodu nieodczuwalnie.
A6 C6 MULTI 2.0 tdi 2009 - Szum Multitronic
Witam Przede wszystkim forumowiczów.
Mój pierwszy post.
Moje nowo nabyte auto: Audi a6 c6 2.0 tdi CAGA 136.000 tys, serwisowany w ASO do 120.000 anglik.
Moja bolączka to skrzynia. Moim zdaniem hałasuje podczas kiedy pracuje pod obciążenieniem. Mam na myśli podczas kiedy silnik ciągnie.
Po zdjeciu nogi z gazu jest cicho a po nawet delikatnym dodaniu jest ten świst.
Bardziej słychać to na niskich biegach (1.2.3..) na S. Wiadomo że na D odrazu wrzuca na wyższy i jest ciezko wyłapać. Czy tak ma być czy jest to zły objaw?
Auto nawet w miarę możliwości przyśpiesza ale demon to to nie jest. Niema innych złych objawów, może po za tym że przy małych prędkościach tak do 50 km/h przy szybkim puszczeniu gazu czasem coś zazgrzytnie ale to może być jakaś osłona. Nie mam pewności czy to jest skrzynia.
Olej zmieniony w silniku i skrzyni. Sprawdzałem książkę serwisowa i jest tylko jedna zmiana oleju w skrzyni na 59000 tys km.
Dzięki z górę za odp.
Wklejam link do filmiku z YT. Telefon położyłem przy lewarku zmiany biegów. Na filmie cyklicznie dodaje i ujmuje gazu. Prędkość ok 50km/h
Mój pierwszy post.
Moje nowo nabyte auto: Audi a6 c6 2.0 tdi CAGA 136.000 tys, serwisowany w ASO do 120.000 anglik.
Moja bolączka to skrzynia. Moim zdaniem hałasuje podczas kiedy pracuje pod obciążenieniem. Mam na myśli podczas kiedy silnik ciągnie.
Po zdjeciu nogi z gazu jest cicho a po nawet delikatnym dodaniu jest ten świst.
Bardziej słychać to na niskich biegach (1.2.3..) na S. Wiadomo że na D odrazu wrzuca na wyższy i jest ciezko wyłapać. Czy tak ma być czy jest to zły objaw?
Auto nawet w miarę możliwości przyśpiesza ale demon to to nie jest. Niema innych złych objawów, może po za tym że przy małych prędkościach tak do 50 km/h przy szybkim puszczeniu gazu czasem coś zazgrzytnie ale to może być jakaś osłona. Nie mam pewności czy to jest skrzynia.
Olej zmieniony w silniku i skrzyni. Sprawdzałem książkę serwisowa i jest tylko jedna zmiana oleju w skrzyni na 59000 tys km.
Dzięki z górę za odp.
Wklejam link do filmiku z YT. Telefon położyłem przy lewarku zmiany biegów. Na filmie cyklicznie dodaje i ujmuje gazu. Prędkość ok 50km/h
Pozdro600
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Endriu nie doszukiwałbym się niczego specjalnego w tym dźwięku
jak nie ma w skrzyni żadnych błędów i nic nie szarpie to wymieniaj olej i śmigaj dalej
oczywiście tylko oryginalny olej do skrzyń Audi
powodem do strachu jest szarpanie podczas jazdy lub brak wstecznego
ja mam przedlifta i 400 kkm nalotu i skrzynia chodzi jak nowa...
jak nie ma w skrzyni żadnych błędów i nic nie szarpie to wymieniaj olej i śmigaj dalej
oczywiście tylko oryginalny olej do skrzyń Audi
powodem do strachu jest szarpanie podczas jazdy lub brak wstecznego

ja mam przedlifta i 400 kkm nalotu i skrzynia chodzi jak nowa...
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
Cześć,
ja miałem dokładnie to samo co kolega igoor77. Lekki hałas, buczenie gdy puszczałem nogę z gazu. Przy niższych prędkościach tak około 70 km/h. Wyczytałem gdzieś, że trzeba zmienić olej w skrzynce układu różnicowego. Zabrałem się do tego, wymieniłem olej G 052190A2 wchodzi 1,3 litra. Trzeba zdjąć lewe koło z przodu i odkręcić korek zaznaczony na zdjęciu czerwoną strzałką.
Korka spustowego nie ma, dlatego potrzebna strzykawka i wężyk. Nic trudnego. Nalałem świeży olej i dodałem Ceramizer do skrzyń biegów.
Jak ręką odjął po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów już napęd nie wyje. Jeżdżę 7 miesiąc i nic się nie dzieje. Jest cichutko
Wymiana tego oleju powinna być zawsze przy wymianie w przekładni głównej.
pozdrawiam
![Obrazek]()
![Obrazek]()
ja miałem dokładnie to samo co kolega igoor77. Lekki hałas, buczenie gdy puszczałem nogę z gazu. Przy niższych prędkościach tak około 70 km/h. Wyczytałem gdzieś, że trzeba zmienić olej w skrzynce układu różnicowego. Zabrałem się do tego, wymieniłem olej G 052190A2 wchodzi 1,3 litra. Trzeba zdjąć lewe koło z przodu i odkręcić korek zaznaczony na zdjęciu czerwoną strzałką.
Korka spustowego nie ma, dlatego potrzebna strzykawka i wężyk. Nic trudnego. Nalałem świeży olej i dodałem Ceramizer do skrzyń biegów.
Jak ręką odjął po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów już napęd nie wyje. Jeżdżę 7 miesiąc i nic się nie dzieje. Jest cichutko

Wymiana tego oleju powinna być zawsze przy wymianie w przekładni głównej.
pozdrawiam
bono2000 pisze:Cześć,
ja miałem dokładnie to samo co kolega igoor77. Lekki hałas, buczenie gdy puszczałem nogę z gazu. Przy niższych prędkościach tak około 70 km/h. Wyczytałem gdzieś, że trzeba zmienić olej w skrzynce układu różnicowego. Zabrałem się do tego, wymieniłem olej G 052190A2 wchodzi 1,3 litra. Trzeba zdjąć lewe koło z przodu i odkręcić korek zaznaczony na zdjęciu czerwoną strzałką.
Korka spustowego nie ma, dlatego potrzebna strzykawka i wężyk. Nic trudnego. Nalałem świeży olej i dodałem Ceramizer do skrzyń biegów.
Jak ręką odjął po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów już napęd nie wyje. Jeżdżę 7 miesiąc i nic się nie dzieje. Jest cichutko
Wymiana tego oleju powinna być zawsze przy wymianie w przekładni głównej.
pozdrawiam
[url=https://images83.fotosik.pl/873/3020ce7adc599e9d.png]Obrazek[/URL]
[url=https://images81.fotosik.pl/874/a21e955d754a9aa2.jpg]Obrazek[/URL]
Siema. Kurcze a możliwe żeby u mnie była odwrotna sytuacja > tzn jak ciągnie skrzynia a w momencie puszczenia gazu cichnie ?
Pozdro600