[ TIP+Q] Specyficzne huczenie przy 70km/h
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
[ TIP+Q] Specyficzne huczenie przy 70km/h
Panowie mam problem jak w temacie.
Wymieniłem dwa łożyska z tyłu i nadal huczy takie (łuuu łuuu łuuu łuuu). Po wymianie jest dużo ciszej także któreś z łożysk miało już ślady zużycia, no ale nie jest cicho. Najbardziej słychać to przy prędkości około 70km/h i jak jadę z równą prędkością (jak odpuszczam gaz bądź przyspieszam jest ciszej a nawet cicho). Przy zmianie toru jazdy nic się nie zmienia także myślę że przednie łożyska są ok. Może coś z tylnym dyfrem jest nie tak bo już sam nie wiem, może wymienić w nim olej, jeśli tak to ile go tam wchodzi i jaki olej kupić. A może miał ktoś podobny problem i pomoże mi go rozwiązać. Jeśli możecie polecić też jakiś warsztat jak najbliżej Olsztyna która pomoże rozwiązać problem to będę wdzięczny.
Wymieniłem dwa łożyska z tyłu i nadal huczy takie (łuuu łuuu łuuu łuuu). Po wymianie jest dużo ciszej także któreś z łożysk miało już ślady zużycia, no ale nie jest cicho. Najbardziej słychać to przy prędkości około 70km/h i jak jadę z równą prędkością (jak odpuszczam gaz bądź przyspieszam jest ciszej a nawet cicho). Przy zmianie toru jazdy nic się nie zmienia także myślę że przednie łożyska są ok. Może coś z tylnym dyfrem jest nie tak bo już sam nie wiem, może wymienić w nim olej, jeśli tak to ile go tam wchodzi i jaki olej kupić. A może miał ktoś podobny problem i pomoże mi go rozwiązać. Jeśli możecie polecić też jakiś warsztat jak najbliżej Olsztyna która pomoże rozwiązać problem to będę wdzięczny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nie chcę Cię martwić, ale miałem to samo i wymieniałem wiele rzeczy, ale nadal to nie było to. Później dojdą drgania w czasie jazdy i skończy się na wymianie łożysk na mechanizmie różnicowym w skrzyni. W innym temacie doszliśmy do tego, ale na chwilę obecną tylko jedna osoba zrobiła to. Następny będę pewnie ja, ale dopiero pod koniec miesiąca, bo nie mam czasu na odstawienie auta na 2-3 dni do swojego mechanika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
No widzisz, delikatne drgania podczas jazdy mam to może też jest to. Te drgania czuć też na pedale gazu. Najbardziej je czuć jak obroty auta np. na 6 biegu są około 1200.
Długo już z tym jeździsz i jaki masz aktualny przebieg? Bo może da się z tym żyć?
Daj link do tego tematu.
P.S. Dzisiaj zatankowałem 1 raz na Lotosie zwykłego diesla i chyba jego będę się trzymał, czy polecasz Dynamic?
Długo już z tym jeździsz i jaki masz aktualny przebieg? Bo może da się z tym żyć?
Daj link do tego tematu.
P.S. Dzisiaj zatankowałem 1 raz na Lotosie zwykłego diesla i chyba jego będę się trzymał, czy polecasz Dynamic?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
U mnie na początku było również huczenie, więc wymieniłem olej w dyfrze, a potem w reszcie napędów. Wleciały również nowe łożyska i nic. Potem pojawiły się specyficzne drgania, które z racji moich rocznych przebiegów (ok. 60-70 tysięcy km) dość szybko narastały w siłę. Właśnie o nich jest głównie ten temat.
drgania-wibracje-na-nadwoziu-vt89254.htm
drgania-wibracje-na-nadwoziu-vt89254.htm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Ale które łożysko wymienić? Pisałem w pierwszym poście że oba łożyska z tyłu mam zmienione.
[ Dodano: 2019-01-04, 20:15 ]
Na razie chyba będę z tym jeździł, jeśli odgłosy będą się nasilać powrócę do tematu.
[ Dodano: 2019-01-10, 19:32 ]
Wg Niego to podpora wału i mówił żeby ją sprawdzić dokładniej.
Zapytałem też czy problemem mogą być łożyska w mechanizmie różnicowym skrzyni, powiedział że nigdy tego nie robił i nie słyszał żeby w jakimś TIPIE się to popsuło, no chyba że ktoś będzie jeździł bez oleju. Mam do niego zaufanie bo zajmuje się tylko skrzyniami i z tego co mówią jest w tym dobry, jak nie bardzo dobry.
[ Dodano: 2019-01-21, 16:05 ]
Dzisiaj spuściłem olej z tylnego dyfra i okazało się że to na 99% on huczy gdyż olej był szary oraz posiadał bardzo dużą zawartość metalicznych opiłków. Oleju zleciało tylko 850ml, no ale to chyba nie z tego powodu padł dyferencjał.
Nie wiem czemu ale nie mogę wysyłać prywatnych wiadomości, także prośba do kolegi mat1324 o informację jakiego dyfra mam szukać, chodzi o oznaczenie?
Podaję nr VIN: WAUZZZ4F9BN084810.
Może macie też panowie instrukcję wymiany?
Dziękuję.
[ Dodano: 2019-01-04, 20:15 ]
Na razie chyba będę z tym jeździł, jeśli odgłosy będą się nasilać powrócę do tematu.
[ Dodano: 2019-01-10, 19:32 ]
Byłem wczoraj u mechanika który 20tkm temu wymieniał mi olej w ASB. Jako przyczynę huczenia chciałem wyeliminować ASB. Człowiek się przejechał i mówi że skrzynia na pewno nie hałasuje oraz że działa bardzo poprawnie.mat1324 pisze:Nie chcę Cię martwić, ale miałem to samo i wymieniałem wiele rzeczy, ale nadal to nie było to. Później dojdą drgania w czasie jazdy i skończy się na wymianie łożysk na mechanizmie różnicowym w skrzyni. W innym temacie doszliśmy do tego, ale na chwilę obecną tylko jedna osoba zrobiła to. Następny będę pewnie ja, ale dopiero pod koniec miesiąca, bo nie mam czasu na odstawienie auta na 2-3 dni do swojego mechanika.
Wg Niego to podpora wału i mówił żeby ją sprawdzić dokładniej.
Zapytałem też czy problemem mogą być łożyska w mechanizmie różnicowym skrzyni, powiedział że nigdy tego nie robił i nie słyszał żeby w jakimś TIPIE się to popsuło, no chyba że ktoś będzie jeździł bez oleju. Mam do niego zaufanie bo zajmuje się tylko skrzyniami i z tego co mówią jest w tym dobry, jak nie bardzo dobry.
[ Dodano: 2019-01-21, 16:05 ]
Dzisiaj spuściłem olej z tylnego dyfra i okazało się że to na 99% on huczy gdyż olej był szary oraz posiadał bardzo dużą zawartość metalicznych opiłków. Oleju zleciało tylko 850ml, no ale to chyba nie z tego powodu padł dyferencjał.
Nie wiem czemu ale nie mogę wysyłać prywatnych wiadomości, także prośba do kolegi mat1324 o informację jakiego dyfra mam szukać, chodzi o oznaczenie?
Podaję nr VIN: WAUZZZ4F9BN084810.
Może macie też panowie instrukcję wymiany?
Dziękuję.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Szukaj dyfra o kodzie HNL i numerze 0AR500043A. Może pochodzić również z A4. Na allegro trochę ich znajdziesz, ale najczęściej sprzedawcy posługują się kodem literowym, bo jest krótszy
. Jeśli chodzi o wymianę, to musiałbym sprawdzić w elsie czy trzeba ściągać całe sanki, czy wyjdzie jakoś inaczej.
[ Dodano: 2019-01-21, 18:37 ]
Po odkręceniu wału oraz półosi można go wyjąć
. Oczywiście trzeba odkręcić śruby trzymające go z sankami.
https://www.dropbox.com/s/zeq4b96qxap6y ... i%20A6.pdf

[ Dodano: 2019-01-21, 18:37 ]
Po odkręceniu wału oraz półosi można go wyjąć

https://www.dropbox.com/s/zeq4b96qxap6y ... i%20A6.pdf
Ostatnio zmieniony 21 sty 2019, 18:43 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Dzięki wielkie. Sprzedawcy posługują się tylko tym numerem 0AR500043A, nikt nie posługuje się kodem HNL. Czy jeśli ten numer będzie się zgadzał to na pewno dyfer będzie dobry?
W sprzedaży widziałem dyfry o tym numerza od Q5, A5, A7, A4, A8.
Prosiłbym o instrukcję jeśli będzie dostępna.
P.S. A miał być niezniszczalny napęd, a przeżył tylko 200tkm
Planuję w ferie przed naprawą wycieczkę 3tkm, chyba nie ma się czym martwić co? Olej zalałem nowy, także jeśli przez 20tkm się nie rozsypał to powinien dać radę?
W sprzedaży widziałem dyfry o tym numerza od Q5, A5, A7, A4, A8.
Prosiłbym o instrukcję jeśli będzie dostępna.
P.S. A miał być niezniszczalny napęd, a przeżył tylko 200tkm

Planuję w ferie przed naprawą wycieczkę 3tkm, chyba nie ma się czym martwić co? Olej zalałem nowy, także jeśli przez 20tkm się nie rozsypał to powinien dać radę?