[A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Przeczytaj jeszcze raz naszą rozmowę
. W skrócie: przedni mechanizm różnicowy, skrzynia i torsen stanowią jeden układ i obieg, więc potrzebny jest jeden olej (ok. 3,5 litra 75W80). Podane przez Ciebie oleje nie dotyczą w ogóle Twojego auta, tylko jakiegoś z automatem. Mam dwa źródła i w jednym podane jest, że do tylnego mostu potrzebny jest litr oleju, a w drugim 1,5 litra
.


Cześć,
Chciałbym się upewnić, że mam ten sam problem.
Szczególnie łatwo to zaobserwować na parkingach podziemnych z racji specyficznego podłoża i bardzo ciasnych zakrętów, ale zdaża się również na asfalcie chociaż rzadziej.
Przy mocno skręconych kołach (ale nie koniecznie na maksa) zaczyna być słychać terkotanie / walenie (wydaje mi się, że z przednich kół), kierownica zaczyna bardzo mocno drżeć. Odczucie jest takie jakby jedno koło chciało skręcać bardziej a jedno mniej i co kilka centymetrów jedno z nich musiało przeskoczyć / przesunąć się w bok na swój tor. Innym wytłumaczeniem może być że jedno koło się kręci szybciej drugie wolniej - ale od tego chyba ze 100 lat temu wymyślono dyferencjał
żeby coś takiego się nie działo.
Póki co wymieniłem oleje w obu dyfrach i torsenie - efektu nie zauważyłem raczej żadnego....
Robiłem pełną geometrię - była trochę źle, poprawili, efekt ten sam.
Trochę nie bardzo mi się uśmiecha wymiana torsena czy któregoś dyfra na nowy (ktoś zna koszt?), bo używanego się boję, nie mając 100% pewności, że pomoże.
Chyba, że ktoś poże polecić miejsce w którym porządnie regenerują takie rzeczy (albo - lepiej - są w stanie zdiagnozować czy wymaga to regeneracji) w woj. Mazowieckim.
Mam jeszcze pól litra oleju do torsena, więc ostatecznie mogę zrobić podejście numer dwa do regeneracji / wymiany.
P.S. przebieg 210kkm, samochód niedawno kupiłem, więc ciężko stwierdzić jak był eksploatowany.
Jedyne na co zwrócili mi uwagę podczas wymiany opon na nowe, że wszystkie 4 były mocno zniszczone / starte i sugerowali problem z geometrią. Jest jednak szansa, że do sprzedaży zamontowali jakieś szroty.
Chciałbym się upewnić, że mam ten sam problem.
Szczególnie łatwo to zaobserwować na parkingach podziemnych z racji specyficznego podłoża i bardzo ciasnych zakrętów, ale zdaża się również na asfalcie chociaż rzadziej.
Przy mocno skręconych kołach (ale nie koniecznie na maksa) zaczyna być słychać terkotanie / walenie (wydaje mi się, że z przednich kół), kierownica zaczyna bardzo mocno drżeć. Odczucie jest takie jakby jedno koło chciało skręcać bardziej a jedno mniej i co kilka centymetrów jedno z nich musiało przeskoczyć / przesunąć się w bok na swój tor. Innym wytłumaczeniem może być że jedno koło się kręci szybciej drugie wolniej - ale od tego chyba ze 100 lat temu wymyślono dyferencjał

Póki co wymieniłem oleje w obu dyfrach i torsenie - efektu nie zauważyłem raczej żadnego....
Robiłem pełną geometrię - była trochę źle, poprawili, efekt ten sam.
Trochę nie bardzo mi się uśmiecha wymiana torsena czy któregoś dyfra na nowy (ktoś zna koszt?), bo używanego się boję, nie mając 100% pewności, że pomoże.
Chyba, że ktoś poże polecić miejsce w którym porządnie regenerują takie rzeczy (albo - lepiej - są w stanie zdiagnozować czy wymaga to regeneracji) w woj. Mazowieckim.
Mam jeszcze pól litra oleju do torsena, więc ostatecznie mogę zrobić podejście numer dwa do regeneracji / wymiany.
P.S. przebieg 210kkm, samochód niedawno kupiłem, więc ciężko stwierdzić jak był eksploatowany.
Jedyne na co zwrócili mi uwagę podczas wymiany opon na nowe, że wszystkie 4 były mocno zniszczone / starte i sugerowali problem z geometrią. Jest jednak szansa, że do sprzedaży zamontowali jakieś szroty.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
A6 C4 2.5 TDI 140km
no właśnie nie bardzo. Może po prostu on się ślizga bo amorki są na wykończeniu a opony zimowe też na boki raczej mają słabą przyczepność.
@Mat695: Może jak się spotkamy to Ci pokażę o co chodzi
[ Dodano: 2018-01-28, 12:34 ]
Oczywiście w czasie spotkania nie udało się wywołać tego efektu - na parkingu pod sklepem w sobotę - stanowczo za duży ruch
Na razie temat zarzucam, bo wydaje mi się że to po prostu koła się ślizgają (sławna podsterowność audi
),
a przy do bani amorkach, to się potęguje i drgania przechodzą na kierownice i powodują buczenie.
Niestety jedyne pewne miejsce żeby to łatwo wywołać to parking podziemny ze standardową w miarę śliską podłogą.
Jak za jakiś czas wymienię amorki i poduszki to zakładam że efekt zniknie zupełnie albo zostanie mocno zniwelowany.
Bardzo podobne objawy miałem w starym A6 C4 FWD i myślałem, że to niedoróba tego modelu. Ale chyba wychodzi na to, że to niedoróba wszystkich A6.
@Mat695: Może jak się spotkamy to Ci pokażę o co chodzi

[ Dodano: 2018-01-28, 12:34 ]
Oczywiście w czasie spotkania nie udało się wywołać tego efektu - na parkingu pod sklepem w sobotę - stanowczo za duży ruch

Na razie temat zarzucam, bo wydaje mi się że to po prostu koła się ślizgają (sławna podsterowność audi

a przy do bani amorkach, to się potęguje i drgania przechodzą na kierownice i powodują buczenie.
Niestety jedyne pewne miejsce żeby to łatwo wywołać to parking podziemny ze standardową w miarę śliską podłogą.
Jak za jakiś czas wymienię amorki i poduszki to zakładam że efekt zniknie zupełnie albo zostanie mocno zniwelowany.
Bardzo podobne objawy miałem w starym A6 C4 FWD i myślałem, że to niedoróba tego modelu. Ale chyba wychodzi na to, że to niedoróba wszystkich A6.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
A6 C4 2.5 TDI 140km
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
U siebie zalałem oryginał, ale rok temu był w nieco niższej cenie
. Czy ten Castrol jest dobry, to tego nie wiem. Zamienników innych nie ma, ponieważ w oryginalnym jest dodatek Sturaco FM 1992. W tym Castrolu jest coś podobnego, ale nie konkretnie ten. Możesz z kimś się umówić i kupić olej na spółkę
. Do wymiany wystarczy pół litra, więc połowa ceny nie jest już taka przerażająca. Napisz na forum, to na pewno ktoś się odezwie.


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 25 lis 2013, 21:44
- Lokalizacja: suwalki