
[ TIP+Q] Nadeszła pora remontu tipa :)
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Ja za radą kolegi jeździłam do samego końca autem (lock'up nie zapinał mi się w konwerterze czasami), aż rano po odpaleniu i ruszeniu pod domem auto jechało 2-3km/h i po dodaniu gazu "strzeliło", a w lusterku zobaczyłam wybory nowego papieża i było pozamiatane. Jak zrzucili skrzynię to gość od razu do mnie zadzwonił, poprosił żebym przyjechała i pokazał co ucierpiało i wtedy decyzja co bezwzględnie trzeba wymienić, a co może zostać stare.
Teraz patrząc z perspektywy czasu to było dobre rozwiązanie, bo musieli wymienić uszkodzone elementy, a nie tylko na kartce napisać, że wymienili. Wszystkie części, które wyjęli ze skrzyni spakowali mi w pudełko i oddali (poza konwerterem, który był regenerowany).
Teraz patrząc z perspektywy czasu to było dobre rozwiązanie, bo musieli wymienić uszkodzone elementy, a nie tylko na kartce napisać, że wymienili. Wszystkie części, które wyjęli ze skrzyni spakowali mi w pudełko i oddali (poza konwerterem, który był regenerowany).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
- Imię: ŁUKASZ
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
- Kontakt:
Gosia, też bym tak zrobił, ale nienawidzę jak mi auto niedomaga no i dużo jeżdzę... W ciągu niecałych dwóch lat jak mam a6 zrobiłem prawie 60tys no i jak już jade to często jest to drugi koniec PL, więc awaria z dala od domu wygeneruje dodatkowe koszty, nerwy, stres a tego staram się unikać 

A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage 

- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Podziwiam odwagę niektórych. Ja bałbym się jeździć z rozpadającą się skrzynią po maszych pięknych drogach, choćby dlatego, że mogłaby walnąć podczas wyprzedzania kolumny 3 litewskich TIRów jadących z odstępami 120cm.
Jazda z mielącymi się podzespołami sprawia że cała reszta pracuje w zanieczyszczonym, przegrzewającym się oleju, a to może tylko powiększać koszty remontu.
Jazda z mielącymi się podzespołami sprawia że cała reszta pracuje w zanieczyszczonym, przegrzewającym się oleju, a to może tylko powiększać koszty remontu.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Wszystko kwestia podejścia. Moja skrzynia płynnie zmieniała biegi, nie szarpała. Jedyny mankament jaki był to przy ok. 70km/h wydawała dźwięk taki, jak najedzie się kołem na pas rozdzielający jezdnie i tyle, nic więcej. A przy wyprzedzaniu taboru aut zawsze może się coś stać (akurat podczas wyprzedzania ciężarówki opona mi strzeliła, co jest raczej bardziej niebezpieczne). Jakby człowiek podejrzewał, że się przewróci to by z domu nie wychodził.
Zgadzam się, że jazda do końca powiększy i to znacząco koszty remontu, ale wtedy robi się go raz i tyle (bo większość części nowych).
Zgadzam się, że jazda do końca powiększy i to znacząco koszty remontu, ale wtedy robi się go raz i tyle (bo większość części nowych).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Wszystko zależy od aspektów finansowych. Hydraulika do C5 w SPAM do C6 jest prosta jak budowa cepa... nie ma kalibracji jako takiej, więc możesz wziąć spokojnie z drugiej skrzyni przełożyć i się cieszyć.mwx pisze:Podziwiam odwagę niektórych. Ja bałbym się jeździć z rozpadającą się skrzynią po maszych pięknych drogach, choćby dlatego, że mogłaby walnąć podczas wyprzedzania kolumny 3 litewskich TIRów jadących z odstępami 120cm.
Jazda z mielącymi się podzespołami sprawia że cała reszta pracuje w zanieczyszczonym, przegrzewającym się oleju, a to może tylko powiększać koszty remontu.
Wymieniać w skrzyni więcej niż potrzeba, wcale nie potrzeba bo i po co ? Wiadomo, że uszczelnienia można sobie wymienić wszystkie, ale resztę? Chcieć włożyć wszystko nowe ( do 6hp nowe a nie z drugiej skrzyni, choć i tak część"nowych" rzeczy z ZF jest oznaczona jako regenerowana) to podejrzewam, że ciężko będzie się zamknąć w 10 tyś (właściwie to w AUDI 2k euro netto kosztuje sama mechatronika).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 62
- Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
- Lokalizacja: Olkusz
Koledzy, generalnie nie mam problemów z moim TIP'em, ale zauważyłem jedną bardzo niepokojącą rzecz. Mianowicie wyciek oleju. Śladów nie zostawia jak gdzieś postoi, ale z kanału obejrzałem dokładnie i wyciek jest. Pytanie teraz jak się go pozbyć i dlaczego cieknie. Postaram się nakreślić miejsce wycieku i może mi podpowiecie. Otóż cieknie z pionowego łączenia dwóch elementów - jeden to skrzynia biegów (wnioskuję bo pod nią jest miska olejowa) a drugi to element z którego wychodzi wał napędowy (centralny dyfer?). Obydwa elementy są łączone długimi śrubami. I teraz pytanie czy między nimi wchodzi uszczelka a ktoś jej nie dał (bo skrzynia ponoć była robiona), czy wyciek jest spowodowany jakimś uwalonym uszczelnieniem?
ok, odnalazłem właściwy obrazek. Wygląda na to że wyciek mam z tego miejsca które jest tutaj na zdjęciu rozebrane. Widać zieloną uszczelkę, ale ja patrząc na złożoną skrzynię widzę żę tam raczej żadnej uszczelki nie ma..
![Obrazek]()
ok, odnalazłem właściwy obrazek. Wygląda na to że wyciek mam z tego miejsca które jest tutaj na zdjęciu rozebrane. Widać zieloną uszczelkę, ale ja patrząc na złożoną skrzynię widzę żę tam raczej żadnej uszczelki nie ma..
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy