[ TIP+Q] Nadeszła pora remontu tipa :)
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Ja za radą kolegi jeździłam do samego końca autem (lock'up nie zapinał mi się w konwerterze czasami), aż rano po odpaleniu i ruszeniu pod domem auto jechało 2-3km/h i po dodaniu gazu "strzeliło", a w lusterku zobaczyłam wybory nowego papieża i było pozamiatane. Jak zrzucili skrzynię to gość od razu do mnie zadzwonił, poprosił żebym przyjechała i pokazał co ucierpiało i wtedy decyzja co bezwzględnie trzeba wymienić, a co może zostać stare.
Teraz patrząc z perspektywy czasu to było dobre rozwiązanie, bo musieli wymienić uszkodzone elementy, a nie tylko na kartce napisać, że wymienili. Wszystkie części, które wyjęli ze skrzyni spakowali mi w pudełko i oddali (poza konwerterem, który był regenerowany).
Teraz patrząc z perspektywy czasu to było dobre rozwiązanie, bo musieli wymienić uszkodzone elementy, a nie tylko na kartce napisać, że wymienili. Wszystkie części, które wyjęli ze skrzyni spakowali mi w pudełko i oddali (poza konwerterem, który był regenerowany).
motostacja - części samochodowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
- Imię: ŁUKASZ
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
- Kontakt:
Gosia, też bym tak zrobił, ale nienawidzę jak mi auto niedomaga no i dużo jeżdzę... W ciągu niecałych dwóch lat jak mam a6 zrobiłem prawie 60tys no i jak już jade to często jest to drugi koniec PL, więc awaria z dala od domu wygeneruje dodatkowe koszty, nerwy, stres a tego staram się unikać
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Podziwiam odwagę niektórych. Ja bałbym się jeździć z rozpadającą się skrzynią po maszych pięknych drogach, choćby dlatego, że mogłaby walnąć podczas wyprzedzania kolumny 3 litewskich TIRów jadących z odstępami 120cm.
Jazda z mielącymi się podzespołami sprawia że cała reszta pracuje w zanieczyszczonym, przegrzewającym się oleju, a to może tylko powiększać koszty remontu.
Jazda z mielącymi się podzespołami sprawia że cała reszta pracuje w zanieczyszczonym, przegrzewającym się oleju, a to może tylko powiększać koszty remontu.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Wszystko kwestia podejścia. Moja skrzynia płynnie zmieniała biegi, nie szarpała. Jedyny mankament jaki był to przy ok. 70km/h wydawała dźwięk taki, jak najedzie się kołem na pas rozdzielający jezdnie i tyle, nic więcej. A przy wyprzedzaniu taboru aut zawsze może się coś stać (akurat podczas wyprzedzania ciężarówki opona mi strzeliła, co jest raczej bardziej niebezpieczne). Jakby człowiek podejrzewał, że się przewróci to by z domu nie wychodził.
Zgadzam się, że jazda do końca powiększy i to znacząco koszty remontu, ale wtedy robi się go raz i tyle (bo większość części nowych).
Zgadzam się, że jazda do końca powiększy i to znacząco koszty remontu, ale wtedy robi się go raz i tyle (bo większość części nowych).
motostacja - części samochodowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Wszystko zależy od aspektów finansowych. Hydraulika do C5 w SPAM do C6 jest prosta jak budowa cepa... nie ma kalibracji jako takiej, więc możesz wziąć spokojnie z drugiej skrzyni przełożyć i się cieszyć.mwx pisze:Podziwiam odwagę niektórych. Ja bałbym się jeździć z rozpadającą się skrzynią po maszych pięknych drogach, choćby dlatego, że mogłaby walnąć podczas wyprzedzania kolumny 3 litewskich TIRów jadących z odstępami 120cm.
Jazda z mielącymi się podzespołami sprawia że cała reszta pracuje w zanieczyszczonym, przegrzewającym się oleju, a to może tylko powiększać koszty remontu.
Wymieniać w skrzyni więcej niż potrzeba, wcale nie potrzeba bo i po co ? Wiadomo, że uszczelnienia można sobie wymienić wszystkie, ale resztę? Chcieć włożyć wszystko nowe ( do 6hp nowe a nie z drugiej skrzyni, choć i tak część"nowych" rzeczy z ZF jest oznaczona jako regenerowana) to podejrzewam, że ciężko będzie się zamknąć w 10 tyś (właściwie to w AUDI 2k euro netto kosztuje sama mechatronika).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 62
- Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
- Lokalizacja: Olkusz
Koledzy, generalnie nie mam problemów z moim TIP'em, ale zauważyłem jedną bardzo niepokojącą rzecz. Mianowicie wyciek oleju. Śladów nie zostawia jak gdzieś postoi, ale z kanału obejrzałem dokładnie i wyciek jest. Pytanie teraz jak się go pozbyć i dlaczego cieknie. Postaram się nakreślić miejsce wycieku i może mi podpowiecie. Otóż cieknie z pionowego łączenia dwóch elementów - jeden to skrzynia biegów (wnioskuję bo pod nią jest miska olejowa) a drugi to element z którego wychodzi wał napędowy (centralny dyfer?). Obydwa elementy są łączone długimi śrubami. I teraz pytanie czy między nimi wchodzi uszczelka a ktoś jej nie dał (bo skrzynia ponoć była robiona), czy wyciek jest spowodowany jakimś uwalonym uszczelnieniem?
ok, odnalazłem właściwy obrazek. Wygląda na to że wyciek mam z tego miejsca które jest tutaj na zdjęciu rozebrane. Widać zieloną uszczelkę, ale ja patrząc na złożoną skrzynię widzę żę tam raczej żadnej uszczelki nie ma..
ok, odnalazłem właściwy obrazek. Wygląda na to że wyciek mam z tego miejsca które jest tutaj na zdjęciu rozebrane. Widać zieloną uszczelkę, ale ja patrząc na złożoną skrzynię widzę żę tam raczej żadnej uszczelki nie ma..
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga