Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] Nadeszła pora remontu tipa :)

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 sie 2016, 13:51

Z tego co się pytałem, to w Teo Motors remont całej skrzyni kosztuje 6 tysięcy, ale netto <lol>.

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 30 sie 2016, 16:06

w Samko 4-6 tys netto. Ceny wszędzie podobne. Oczywiście zależy co będą wymieniać, aczkolwiek jak już skrzynia będzie na wierzchu to warto wymienić nawet więcej niż to co konieczne.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 30 sie 2016, 22:21

Ja za radą kolegi jeździłam do samego końca autem (lock'up nie zapinał mi się w konwerterze czasami), aż rano po odpaleniu i ruszeniu pod domem auto jechało 2-3km/h i po dodaniu gazu "strzeliło", a w lusterku zobaczyłam wybory nowego papieża i było pozamiatane. Jak zrzucili skrzynię to gość od razu do mnie zadzwonił, poprosił żebym przyjechała i pokazał co ucierpiało i wtedy decyzja co bezwzględnie trzeba wymienić, a co może zostać stare.

Teraz patrząc z perspektywy czasu to było dobre rozwiązanie, bo musieli wymienić uszkodzone elementy, a nie tylko na kartce napisać, że wymienili. Wszystkie części, które wyjęli ze skrzyni spakowali mi w pudełko i oddali (poza konwerterem, który był regenerowany).
motostacja - części samochodowe.

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 31 sie 2016, 09:36

Gosia, też bym tak zrobił, ale nienawidzę jak mi auto niedomaga no i dużo jeżdzę... W ciągu niecałych dwóch lat jak mam a6 zrobiłem prawie 60tys no i jak już jade to często jest to drugi koniec PL, więc awaria z dala od domu wygeneruje dodatkowe koszty, nerwy, stres a tego staram się unikać ;)
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 31 sie 2016, 10:08

Wcale tak dużo kilimetrów nie robisz w ciągu roku. Moja A6 robi ponad 60 tysięcy, ale rocznie <lol>. Dlatego auto muszę mieć na 100% sprawne, żeby nie było niespodzianki po drodze.

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 31 sie 2016, 12:47

No 60tys rocznie to konkret ;)
Jak na moje warunki to sporo biorąc pod uwagę, że samochodem jeżdżę zazwyczaj 2, maksymalnie 3 razy w tygodniu i zazwyczaj w weekend :D
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

Gość.

Post autor: Gość. » 31 sie 2016, 16:28

Od niespodzianek jest assistance i wioza pod wskazany adres do 1000km-w moim przypadku :)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 31 sie 2016, 23:07

Podziwiam odwagę niektórych. Ja bałbym się jeździć z rozpadającą się skrzynią po maszych pięknych drogach, choćby dlatego, że mogłaby walnąć podczas wyprzedzania kolumny 3 litewskich TIRów jadących z odstępami 120cm.

Jazda z mielącymi się podzespołami sprawia że cała reszta pracuje w zanieczyszczonym, przegrzewającym się oleju, a to może tylko powiększać koszty remontu.

Gość.

Post autor: Gość. » 31 sie 2016, 23:23

Święte slowa. najwięcej mechatronika dostaje w zasyfiałym automacie.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 01 wrz 2016, 07:31

Wszystko kwestia podejścia. Moja skrzynia płynnie zmieniała biegi, nie szarpała. Jedyny mankament jaki był to przy ok. 70km/h wydawała dźwięk taki, jak najedzie się kołem na pas rozdzielający jezdnie i tyle, nic więcej. A przy wyprzedzaniu taboru aut zawsze może się coś stać (akurat podczas wyprzedzania ciężarówki opona mi strzeliła, co jest raczej bardziej niebezpieczne). Jakby człowiek podejrzewał, że się przewróci to by z domu nie wychodził.

Zgadzam się, że jazda do końca powiększy i to znacząco koszty remontu, ale wtedy robi się go raz i tyle (bo większość części nowych).
motostacja - części samochodowe.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 01 wrz 2016, 09:24

mwx pisze:Podziwiam odwagę niektórych. Ja bałbym się jeździć z rozpadającą się skrzynią po maszych pięknych drogach, choćby dlatego, że mogłaby walnąć podczas wyprzedzania kolumny 3 litewskich TIRów jadących z odstępami 120cm.

Jazda z mielącymi się podzespołami sprawia że cała reszta pracuje w zanieczyszczonym, przegrzewającym się oleju, a to może tylko powiększać koszty remontu.
Wszystko zależy od aspektów finansowych. Hydraulika do C5 w SPAM do C6 jest prosta jak budowa cepa... nie ma kalibracji jako takiej, więc możesz wziąć spokojnie z drugiej skrzyni przełożyć i się cieszyć.

Wymieniać w skrzyni więcej niż potrzeba, wcale nie potrzeba bo i po co ? Wiadomo, że uszczelnienia można sobie wymienić wszystkie, ale resztę? Chcieć włożyć wszystko nowe ( do 6hp nowe a nie z drugiej skrzyni, choć i tak część"nowych" rzeczy z ZF jest oznaczona jako regenerowana) to podejrzewam, że ciężko będzie się zamknąć w 10 tyś (właściwie to w AUDI 2k euro netto kosztuje sama mechatronika).

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 05 wrz 2016, 00:51

No cóź. Kupujesz stare, zaawansowane technicznie auto klasy premium - przyjmujesz na klatę to że możesz mieć w perspektywie zawansowane wydatki klasy premium.
Po taniości można śmigać Punciakiem w manualu <rotfl>

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 12 wrz 2016, 19:02

mwx, święta prawda...

Ja swoja na remont tipa oddaję z początkiem października, raczej do SAMKO. Zobaczymy.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

yezozwierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: yezozwierz » 16 wrz 2016, 18:14

Koledzy, generalnie nie mam problemów z moim TIP'em, ale zauważyłem jedną bardzo niepokojącą rzecz. Mianowicie wyciek oleju. Śladów nie zostawia jak gdzieś postoi, ale z kanału obejrzałem dokładnie i wyciek jest. Pytanie teraz jak się go pozbyć i dlaczego cieknie. Postaram się nakreślić miejsce wycieku i może mi podpowiecie. Otóż cieknie z pionowego łączenia dwóch elementów - jeden to skrzynia biegów (wnioskuję bo pod nią jest miska olejowa) a drugi to element z którego wychodzi wał napędowy (centralny dyfer?). Obydwa elementy są łączone długimi śrubami. I teraz pytanie czy między nimi wchodzi uszczelka a ktoś jej nie dał (bo skrzynia ponoć była robiona), czy wyciek jest spowodowany jakimś uwalonym uszczelnieniem?

ok, odnalazłem właściwy obrazek. Wygląda na to że wyciek mam z tego miejsca które jest tutaj na zdjęciu rozebrane. Widać zieloną uszczelkę, ale ja patrząc na złożoną skrzynię widzę żę tam raczej żadnej uszczelki nie ma..
Obrazek

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 16 wrz 2016, 21:08

Ten wyciek to zrób względnie szybko, bo w torsenie jest mało oleju i możesz zaraz rozwalić napęd. Olej z uszczelniaczem i wymianą to groszowe sprawy (jak zamiennik to w 200zł się wyrobisz).
motostacja - części samochodowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga