Ciężki temat,ale próbuj. Dopisuje sięluk330 pisze:czy ktoś w Wawie wyzerowałby mi odpłatnie adaptacje skrzyni?
[ TIP+Q] [3.0 TDI ] Jak przeprowadzić adaptacje skrzyni prze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
- Imię: ŁUKASZ
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
- Kontakt:
auto mam z sierpnia 2007 (po vin modelowo 2008) więc pewnie jest tak jak mówisz.
Dzięki za wskazówki co do firm! Uderzę tam w poniedziałek.
[ Dodano: 2015-03-27, 13:30 ]
Podjadę do samko dziś, mam po drodze do Sochaczewa a diagnoza gratis.
Niestety internet to juz nie jest rzetelne źródło informacji szukając wszędzie - skrajne opinie niestety. Dlatego jakby ktoś gdzieś robił i podzielił się swoją opinią podpartą jakimiś konkretami byłbym wdzięczny.
Dzięki za wskazówki co do firm! Uderzę tam w poniedziałek.
[ Dodano: 2015-03-27, 13:30 ]
Podjadę do samko dziś, mam po drodze do Sochaczewa a diagnoza gratis.
Niestety internet to juz nie jest rzetelne źródło informacji szukając wszędzie - skrajne opinie niestety. Dlatego jakby ktoś gdzieś robił i podzielił się swoją opinią podpartą jakimiś konkretami byłbym wdzięczny.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
- Imię: ŁUKASZ
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
- Kontakt:
rafal_m, dokaldnie tak samo mysle...
Bylem w piątek w SAMKO na Połczyńskiej. Gość pojeździł, podiagnozował. Powiedział, żeby się nie przejmować i na razie wymienić olej i wyzerować adaptacje po wymianie i może będzie ok.
Co do samej usterki mam wrażenie, że to co się u mnie dzieje jest zależne od temp oleju w skrzyni. Stałem w korku prawie godzine i to szarpanie się pojawiło, wyjechałem w trase i przeszło. W weekend też wszystko było ok. Jutro do SAMKO jade na wymiane oleju i zobaczymy jak będzie.
[ Dodano: 2015-03-30, 17:37 ]
Wymieniłem dziś olej w Samko. Podobno wyglądał słabo, opiłków na magnesie niewiele. Wrażenia? Czuć wyraźnie, że biegi zmienia delikatniej, trójka przestała szarpać (akurat trafił się korek w którym stałem 40min ale temperatura powietrza troche niższa niż poprzednio, w każdym razie ani razu nic nie szarpnęło) i wszystko było ok. Przy hamowaniu już nie czuć tak mocno zrzucanych biegów, w sumie to w ogóle już nie czuć jak zrzuca biegi. Wcześniej jak zrzucał to czuć było jakbym mocniej hamulec wciskał, więc teraz hamowanie przed światłami jest sporo kulturalniejsze.
Jak na razie więc jestem zadowolony z samej wymiany oleju. Zobaczymy co się będzie działo jak pojeżdżę więcej.
Jeszcze muszę podjechać gdzieś wykasować adaptacje, byłem dziś w ASO ale taki sajgon mieli, że nie chciało mi się stać w kolejce.
Bylem w piątek w SAMKO na Połczyńskiej. Gość pojeździł, podiagnozował. Powiedział, żeby się nie przejmować i na razie wymienić olej i wyzerować adaptacje po wymianie i może będzie ok.
Co do samej usterki mam wrażenie, że to co się u mnie dzieje jest zależne od temp oleju w skrzyni. Stałem w korku prawie godzine i to szarpanie się pojawiło, wyjechałem w trase i przeszło. W weekend też wszystko było ok. Jutro do SAMKO jade na wymiane oleju i zobaczymy jak będzie.
[ Dodano: 2015-03-30, 17:37 ]
Wymieniłem dziś olej w Samko. Podobno wyglądał słabo, opiłków na magnesie niewiele. Wrażenia? Czuć wyraźnie, że biegi zmienia delikatniej, trójka przestała szarpać (akurat trafił się korek w którym stałem 40min ale temperatura powietrza troche niższa niż poprzednio, w każdym razie ani razu nic nie szarpnęło) i wszystko było ok. Przy hamowaniu już nie czuć tak mocno zrzucanych biegów, w sumie to w ogóle już nie czuć jak zrzuca biegi. Wcześniej jak zrzucał to czuć było jakbym mocniej hamulec wciskał, więc teraz hamowanie przed światłami jest sporo kulturalniejsze.
Jak na razie więc jestem zadowolony z samej wymiany oleju. Zobaczymy co się będzie działo jak pojeżdżę więcej.
Jeszcze muszę podjechać gdzieś wykasować adaptacje, byłem dziś w ASO ale taki sajgon mieli, że nie chciało mi się stać w kolejce.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 103
- Rejestracja: 30 sty 2015, 09:04
- Lokalizacja: bytom
Ja wymienialem w ASB długołeka za wrocłąwiem zostawiłem 6 koła ale efekt taki sobie..
Musiałem sie prosic o aktualizacje sterów do 0110 , adaptacje podobno wycofali i wykonali ale nie wydaje mi sie bo dalej skrzynia podszarpuje od czasu do czasu przy redukcjach , zwalaja wine na most tylny i jakis "lock up" ze skrzynia jest tip top a problem taki wystepuje w quattro i ze trzeba most wymieniac a takie uderzenia przy redukjach to wlasnie wina mostu nie skrzyni.. jak sprawdzic wlasciwie vcds czy adaptacja zostala przeprowadzona i przyjeta przez sterownik?
Musiałem sie prosic o aktualizacje sterów do 0110 , adaptacje podobno wycofali i wykonali ale nie wydaje mi sie bo dalej skrzynia podszarpuje od czasu do czasu przy redukcjach , zwalaja wine na most tylny i jakis "lock up" ze skrzynia jest tip top a problem taki wystepuje w quattro i ze trzeba most wymieniac a takie uderzenia przy redukjach to wlasnie wina mostu nie skrzyni.. jak sprawdzic wlasciwie vcds czy adaptacja zostala przeprowadzona i przyjeta przez sterownik?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Jezeli nie wiesz co to jest lockup a zabierasz sie za diagnozowanie skrzyni biegow, to jedyne co moge zrobic to odeslac Cie do SSP abys uzupelnil podstawowa wiedze.michalnowak pisze:Ja wymienialem w ASB długołeka za wrocłąwiem zostawiłem 6 koła ale efekt taki sobie..
Musiałem sie prosic o aktualizacje sterów do 0110 , adaptacje podobno wycofali i wykonali ale nie wydaje mi sie bo dalej skrzynia podszarpuje od czasu do czasu przy redukcjach , zwalaja wine na most tylny i jakis "lock up" ze skrzynia jest tip top a problem taki wystepuje w quattro i ze trzeba most wymieniac a takie uderzenia przy redukjach to wlasnie wina mostu nie skrzyni.. jak sprawdzic wlasciwie vcds czy adaptacja zostala przeprowadzona i przyjeta przez sterownik?
Skrzynia podszarpuje czasami bo pewnie wtedy sie adaptuje - odsylam do SSP tam jest opisany algorytm nauki, ktory NIGDY sie nie konczy - taka tez jest idea adaptacji, ktora ma kompensowac niedoskonalosci mechaniki.
Jakiego rodzaju masz uderzenia, jedziesz sobie dodajesz gazu i wtedy uderza? Czy jedziesz sobie, odpuszczasz kompletnie gaz dodajesz lekko gaz i wtedy uderza? Jak drugi przypadek - to wina mostu, jak drugi przypadek, to dzieje sie tak:
przy lekkim wcisnieciu gazu i redukcji z minimalnym gazem;
przy srednim wcisnieciu gazu i redukcji ze srednim gazem;
przy mocnym wcisnieciu gazu i redukcji z mocnym gazem?
Na ktorym biegu - ktore redukcje sa dokuczliwe[ pomiedzy ktorymi biegami redukcje w gore czy w dol], jaka temperature ma wtedy skrzynia biegow. Czy odczuwalne wzgledem jednoczesnego monitorowania stanu zapiecia konwertera sa zalaczenia rozlaczenia sprzegla lock-up.
Silnik masz w pelni sprawny ? (benzynowy BMK nie moze byc sprawny) na skrzynie biegow i proces adaptacji i jest prace ma wplyw praca silnika, jak masz zajechany silnik wtryski i turbo niespodziewaj sie rewelacji po skrzyni biegow. To tak jak probowalbys obejrzec film 3D przez lacze modemowe, moze i cos zadziala ale rewelacji nie ma sie co spodziewac.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 103
- Rejestracja: 30 sty 2015, 09:04
- Lokalizacja: bytom
Ależ ja nic nie diagnozuje , opisuje sytuacje.rafal_m pisze:zeli nie wiesz co to jest lockup a zabierasz sie za diagnozowanie skrzyni biegow,
dokładnie taka sytuacja u mnie występujerafal_m pisze:Czy jedziesz sobie, odpuszczasz kompletnie gaz dodajesz lekko gaz i wtedy uderza?
z 2 na 1rafal_m pisze:Na ktorym biegu - ktore redukcje sa dokuczliwe
silnik sprawny w 101%
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
michalnowak pisze:Ależ ja nic nie diagnozuje , opisuje sytuacje.rafal_m pisze:zeli nie wiesz co to jest lockup a zabierasz sie za diagnozowanie skrzyni biegow,
Nie kolego Deniro, szukasz rozwiazania problemu, ale przy tym nie przyjmujesz do wiadomosci ze mozesz miec cos uszkodzone. Znam dokladnie od podszewki problem Twojego samochodu i dalej bede Cie upieral ze masz zajechany most / luzy na wale / luzy na poloskach i chocbys nawet wlozyl nowa skrzynie z audi dalej bedziesz mial tego typu objaw.
J.w.michalnowak pisze:dokładnie taka sytuacja u mnie występujerafal_m pisze:Czy jedziesz sobie, odpuszczasz kompletnie gaz dodajesz lekko gaz i wtedy uderza?
Tak w szczegolnosci ze w innych tematach opisujesz problemy z falujacymi obrotami, walke z wtryskami turbinami przeplywkami i setka innych rzeczy. Jak juz uporasz sie z sinikiem to wycofaj adaptacje i naucz porzadnie skrzynie biegow od poczatku. Warunkiem koniecznym do jej prawidlowego przeprowadzenia jest - w pelni sprawna reszta pojazdu.michalnowak pisze:z 2 na 1rafal_m pisze:Na ktorym biegu - ktore redukcje sa dokuczliwe
silnik sprawny w 101%
Co do softwaru 80 -> 110 - obsluga zielonego oleju, mocno rozszerzone GetriebeSchutz - ma chronic skrzynie przed uszkodzeniem walka odcinajac odpowiednio wczesniej rosnacy moment obrotowy podczas rozpietego lock-upu, w szczegolnosci na pierwszym drugim i trzecim biegu. Z tego co pamietam mocno zyczyles sobie tego softwar'u jako dodatku do naprawy, dopiero teraz pytasz jakie konsekwencje niesie za soba korzystanie z niego?
Zmiana 2-1, w trybie D czy w trybie S, na zimnym czy na cieplym, czasami czy zawsze. Podczas redukcji samoistnej czy wymuszonej (podczas hamowania silnikiem czy podczas kick-downu) Przypomnij mi prosze, jaki miales zakres naprawy skrzyni biegow? Poza wymiana walka od Kupplung E nowych tarczek na pozostalych sprzeglach nowego oleju filtra plukania skrzyni i softu miales cos tam jeszcze wymieniane?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
- Imię: ŁUKASZ
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
- Kontakt:
Panowie, potrzebuję tej instrukcji kasowania adaptacji skrzyni VCDSem... Kupiłem sobie kabelek z VCDSem i kumplowi chcę tą adaptację wykasować, a niestety linki z pierwszej strony nie działają, a szukajka coś mi nie sprzyja bo siedzę już chyba z godzinę i szukam. Instrukcję kasowania VASem dostałem od jednego kolegi z forum, no ale VASa niestety nie mam.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage
No to jest nas dwóch ale coś mi się wydaje ,że na forum nikt nam nie pomoże bo to wiedza za którą się płaciluk330 pisze:Panowie, potrzebuję tej instrukcji kasowania adaptacji skrzyni VCDSem... Kupiłem sobie kabelek z VCDSem i kumplowi chcę tą adaptację wykasować, a niestety linki z pierwszej strony nie działają, a szukajka coś mi nie sprzyja bo siedzę już chyba z godzinę i szukam. Instrukcję kasowania VASem dostałem od jednego kolegi z forum, no ale VASa niestety nie mam.
miała palic 10l w miescie !!!!!
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga