
[ BRF 2.0 136 KM] Zaślepiony EGR a przepływomierz
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Brawo! (wybacz sarkazm). Zostały Ci jeszcze do likwidacji klapy kolektora dolotowego i DPF. Przecież tak robią "wszyscy" !tobi71 pisze:zaślepiłem EGR
Dlaczego zaślepiłeś EGR ? - prawdopodobna odpowiedź - "Aby mieć więcej mocy(czytaj momentu obrotowego).... Bzdura taki zabieg nie przyniesie wzrostu mocy lub momentu (pod warunkiem, że zaślepiamy niedziałający poprawnie EGR- wtedy tak !)
Szukasz przyczyny "późno" wstającej turbiny (wiem to z innego wątku) i myślałeś, że Twój zabieg pomoże, bo przecież każdy 'mądrala" co pierwsze, to zawsze, jako przyczynę (na każdą bolączkę) proponuje zaślepienie EGR. Nie pomoże.
Nie daj się ponieść fałszywym trendom. Wracaj do pełnej sprawności układu EGR !
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 668
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Kolega tomnik ma całkowitą rację, zaślepienie EGR zrobilem na próbę bo to robota na 5 minut. Apropo rezultatu to to nic nie zmieniło, jutro powracam do poprzednich ustawień a na wiosnę zabieram sie za dokładnie wyczyszczenie dolodu, powrotu, EGR, intercolera itp. Taki zabieg napewno się przyda dla polepszenia kondycji auta.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
Co do układu EGR to zdania są podzielone w 1.9 TDI przynosi to korzyści dość mocne. W nowszych konstrukcjach kto co woli. Niesprawny EGR zacznie pociągać dużo podzespołów za sobą od zasyfienia ssącego po przez uszkodzenia przepływki nawet.
Druga sprawa aby poprawnie też usunąć EGR to też powinno się programowo go wyłączyć.
Druga sprawa aby poprawnie też usunąć EGR to też powinno się programowo go wyłączyć.
- kuebk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
- Imię: Martin
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Berlin
- Kontakt:
Wiem jak dziala EGR/MAF i jaki maja na siebie wplyw, ale dalej nie wiem jak moze dojsc do fizycznego uszkodzenia MAFa przez EGR. Bo falszowanie odczytu to nie uszkodzenie.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2018, 15:05 przez kuebk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
- Imię: Mieczysław
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Tylko pamiętaj, że silnik i podzespoły byly porojektowane pod egr, który jest i działa, mapy ECU też. A system recyklingu spalin - poza ekologią- ma za zadanie m. in. obniżać temperature spalania w cylindrach. Skoro producent chce ograniczyć ilość tlenu to po co robimy coś przeciwnie innego? Przecież te auta jak wyjeżdżały z fabryki to jeździły dobrze, egr/klapy tez juz były i nikomu wtedy nie przeszkadzaly.
A teza o zepsuciu przeplywki od wiekszej ilości powietrza przeplywajacej przez uklad dolotowy faktycznie odważna...
A teza o zepsuciu przeplywki od wiekszej ilości powietrza przeplywajacej przez uklad dolotowy faktycznie odważna...
Wiesz czy obniżyć temperaturę spalania tego tak do końca bym nie powiedział. Wszystko to robione jest po ekologie silniki są duszone tymi wszystkimi wynalazkami klapy wirowe egr dpf kata itp.
Jak mówiłem odczucia są przy zaslepieniu EGR szczegolnie w 1.9 TDI samochód nie ma zadyszki przy wyższych obrotach i nie zamula z dolnych. To nie że dostaje nagle zastrzyku KM i Nm tylko inaczej się zachowuje.
Proste jak dostaje czyste zimne powietrze to pracuje lepiej silnik lepiej reaguje na gaz i nie puchnie
Jak mówiłem kto co woli. Ja wole aby silnik dostawał czyste świeże zimne powietrze.
Jak mówiłem odczucia są przy zaslepieniu EGR szczegolnie w 1.9 TDI samochód nie ma zadyszki przy wyższych obrotach i nie zamula z dolnych. To nie że dostaje nagle zastrzyku KM i Nm tylko inaczej się zachowuje.
Proste jak dostaje czyste zimne powietrze to pracuje lepiej silnik lepiej reaguje na gaz i nie puchnie

Jak mówiłem kto co woli. Ja wole aby silnik dostawał czyste świeże zimne powietrze.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Oczywiście ! I trzeba o tym wiedzieć przed wizytą u "specjalisty", który trudni się usuwaniem omawianego tu podzespołu.kuebk pisze:Z tymi wyzszymi obrotami to tez nie przesadzajmy, przy mocnym deptaniu albo odpowiednio wysokich obrotach EGR jest wylaczany
Zwolennicy "tunningu" (przez małe/malutkie "t") pozbywają się(dopingowani między innymi przez tych, którzy czerpią zyski z tego procederu) sprawnego EGR, w celu zwiększenia momentu/mocy. Będąc pod wpływem fałszywych odczuć (efekt palcebo) i wpisów tych, których ten zabieg mają za sobą, powielają tą bzdurę dalej, opisując na różnych forach, te swoje zafałszowane odczucia.
Zwróćcie też uwagę mimo wszystko, a raczej przede wszystkim na ekologię, tak tu lekceważoną. Wychodzimy z założenia, że "zabić"/mieć zły wpływ na nasze zdrowie może tylko, to co widoczne... W codziennym życiu, chodząc(czy jeżdżąc autem) po ulicach miast, nie zdajemy sobie sprawy ile we wdychanym przez nas powietrzu znajduje się tych tosycznych związków, mających katastrofalny wpływ na nasze zdrowie. No przecież tego zagrożenia nie widać... Aut przybywa... Bagatelizujemy to... Wszyscy Ci kastrujący swoje auta z systemów EGR, DPF, AdBlue itp. powinni złożyć wizytę w Centrum Onkologii (Klicho masz niedaleko na Czarnowie ul. Artwińskiego) i spojrzeć, jakie tam tłumy (oczywiście nie u wszystkich z pacjentów czynnikiem rakotwórczym są niebezpieczne związki lotne, o których tu mowa).
A tych, którzy proceder ten uprawiają zarobkowo, to ja bym... zamknął na 10 minut (e...chyba za długo...) z wykastrowanym właśnie prze nich autem z włączonym silnikiem.
Podejście do tego zagadnienia w Niemczech, czy inny krajach EU jest zupełnie inne niż u nas w kraju. Ale i tu na szczęście zaczyna się coś zmieniać na korzyść. Już, jak słyszę posiadacze aut nominalnie z DPF, u których na badaniu diagnostycznym wykryto faktyczny jego brak, odsyłani są z tzw. kwitkiem (a właściwie jego brakiem- czytaj brakiem pieczątki w dowodzie rej.). I słusznie !