[A6C6 3.0] Zalałem złe paliwo, auto nie jedzie PILNE...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
[A6C6 3.0] Zalałem złe paliwo, auto nie jedzie PILNE...
Zatankowałem dziś na Shellu VP Diesel 75 litrów (do pełna). Po przejechaniu 37km silnik zaczął robić kangury aż zgasł. Po ponownych próbach uruchomienia rozrusznik kręci jednak silnik się dławi - objaw taki jakby to paliwo było wymieszane pół na pół z wodą! Kolega podpowiada, że nie pali na wszystkie gary...
Jestem na jutro umówiony z mechanikiem, żeby wylał mi to gówno z baku, przedmuchał układ paliwowy, co jeszcze może zrobić? Co mogło się spieprzyć (na 99% od tego paliwa - pierwszy raz wlałem VPower).
Czy te objawy świadczą, że pompa do wymiany, a może pompo wtryskiwacze? Filtr paliwa wymieniałem m-c temu (pewnie też do wymiany, ale to najmniejszy problem).
Jestem na jutro umówiony z mechanikiem, żeby wylał mi to gówno z baku, przedmuchał układ paliwowy, co jeszcze może zrobić? Co mogło się spieprzyć (na 99% od tego paliwa - pierwszy raz wlałem VPower).
Czy te objawy świadczą, że pompa do wymiany, a może pompo wtryskiwacze? Filtr paliwa wymieniałem m-c temu (pewnie też do wymiany, ale to najmniejszy problem).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Ja bym proponował zacząć od wymiany filtra paliwa...miałem coś takiego tydzień temu, ale w LT-ku. Również zatankowałem do pełna na shellu ok.80 litrów.Auto zaczęło tracić moc, strasznie przebierać-jak je zgasiłem musiałem długo kręcić, aż zaskoczy. Wymiana filtra pomogła w 100%.Pzdr i liczę na pomyślne rozwiązanie sprawy.
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km
Vorsprung durch Technik
"Ropa daje kopa:-)"
Vorsprung durch Technik
"Ropa daje kopa:-)"
- raphal
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 118
- Rejestracja: 16 gru 2008, 10:47
- Lokalizacja: Polska/Europa/Świat
Nie chce się wierzyć, że VP na shellu jest chrzczony. Ciężko udowodnić stacji przekręt.
http://www.uokik.gov.pl/zgloszenie_pali ... mularz.php
http://www.uokik.gov.pl/zgloszenie_pali ... mularz.php
Aron pisałeś do mnie na GG w tej sprawie
ale ja miałem w ogóle inny problem podnosił się stan oleju w skrzyni korbowej to była wina wtryskiwaczy , koszty wtryskiwaczy 6sztuk to 4794zl plus wymiana (olej, filtr oleju ,wtryski ) 1000zl a i jeszcze plus zmiana softu na ten bez filtra cząstek i podniesienie mocy przy okazji i to kosztowało 1300zl.
Ps. jeśli chcesz wykręcać i sprawdzać wtryskiwacze to moje sprawdzał Adamczyk z Piekar śląskich i tez od niego zakupiłem nowe ale myślę ze twój problem to co innego nie aż tak kosztowny jak mój.
ale ja miałem w ogóle inny problem podnosił się stan oleju w skrzyni korbowej to była wina wtryskiwaczy , koszty wtryskiwaczy 6sztuk to 4794zl plus wymiana (olej, filtr oleju ,wtryski ) 1000zl a i jeszcze plus zmiana softu na ten bez filtra cząstek i podniesienie mocy przy okazji i to kosztowało 1300zl.
Ps. jeśli chcesz wykręcać i sprawdzać wtryskiwacze to moje sprawdzał Adamczyk z Piekar śląskich i tez od niego zakupiłem nowe ale myślę ze twój problem to co innego nie aż tak kosztowny jak mój.
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM
TURBO GTB 2562
315PS 655NM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
Jestem po wizycie u "mojego" mechanika. Nic konkretnego nie powiedział, przypuszcza, że powinno pomóc wylanie całego paliwa, wydmuchanie przewodów oraz wymiana ew. filtra paliwa.
Zadzwoniłem przy nim do jakiegoś elektryka (jeździ też A6C6), chciał przyjechać z kompa i zobaczyć błędy, ale jak dałem mechanikowi tel to zrezygnował z przyjazdu... Mój mechanik powiedział mu, że podłączenie pod kompa raczej nic nie da, bo niem czujników paliwa, a ciśnienie może być prawidłowe.
Odlał mi pół litra tego paliwa, myślę o analizie, ale ponoć na sprawie łatwo taką ekspertyzę podważyć (że niby sam sobie coś dolałem do zbiornika).
Jadę zaraz na ShellA z reklamacją, następnie albo do zapytać ASO. Później do mojego mechanika, by wypompował te 77 litrów tylko w co to wlać i czy da się spuścić paliwo w tym aucie?
Zadzwoniłem przy nim do jakiegoś elektryka (jeździ też A6C6), chciał przyjechać z kompa i zobaczyć błędy, ale jak dałem mechanikowi tel to zrezygnował z przyjazdu... Mój mechanik powiedział mu, że podłączenie pod kompa raczej nic nie da, bo niem czujników paliwa, a ciśnienie może być prawidłowe.
Odlał mi pół litra tego paliwa, myślę o analizie, ale ponoć na sprawie łatwo taką ekspertyzę podważyć (że niby sam sobie coś dolałem do zbiornika).
Jadę zaraz na ShellA z reklamacją, następnie albo do zapytać ASO. Później do mojego mechanika, by wypompował te 77 litrów tylko w co to wlać i czy da się spuścić paliwo w tym aucie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
Podrzućraphal pisze: mogę podrzucić Ci email dyrektora generalnego shell i dyrektora sieci stacji paliw.

Co do auta to jutro planuje żeby mechanik spuścił mi to paliwo, wymienił filtr paliwa i co dalej jak nie będzie jechało...? Wyjmować wtryski i oglądać? Może łańcuch rozrządu przeskoczył? ASO?
Czy ktoś spuszczał paliwo w 3.0 TDI, tam chyba nie ma korka w zbiorniku, więc jak?
Będzie Ci potrzebny prawnik aby pokierował twoją sprawę odpowiednio.
Co do paliwa to od dołu korka w zbiorniku nie ma , jak bym musiał spuszczać cale paliwo to bym próbował założyć pompkę elektryczną na przewód przed filtrem paliwa i w ten sposób wyssać paliwo ze zbiornika tak aby go nie odkręcać zbiornika a pompkę wziął bym od jakiegoś benzyniaka na 12V lub tez akwariową .
Co do paliwa to od dołu korka w zbiorniku nie ma , jak bym musiał spuszczać cale paliwo to bym próbował założyć pompkę elektryczną na przewód przed filtrem paliwa i w ten sposób wyssać paliwo ze zbiornika tak aby go nie odkręcać zbiornika a pompkę wziął bym od jakiegoś benzyniaka na 12V lub tez akwariową .
Ostatnio zmieniony 01 cze 2010, 14:06 przez dankan, łącznie zmieniany 1 raz.
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM
TURBO GTB 2562
315PS 655NM
- raphal
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 118
- Rejestracja: 16 gru 2008, 10:47
- Lokalizacja: Polska/Europa/Świat
Próbka pobrana z baku auta nawet w obecności rzeczoznawcy nie wystarczy (paliwo miesza się z resztkami pochodzącymi z innych stacji), chyba że możemy udowodnić, iż nigdy nie było tankowane gdzie indziej. Próbkę musimy kupić na tej samej stacji w obecności wiarygodnego świadka (np. rzeczoznawcy). Nalewamy paliwo (trzeba 1-5 litrów w zależności od zakresu badań) do kanistra dopuszczonego do kontaktu z paliwem, plombujemy i odnosimy do laboratorium. Kompletne badanie jest drogie, dlatego w rozmowie z pracownikami warto określić jego prawdopodobne wady na podstawie objawów i badać wybrane cechy. Korzystny dla nas wynik stwierdzający fałszerstwo jest dowodem, który można wykorzystać w sądzie.
Aby ciągnąć stację do sądu trzeba zawiadomić policję o podejrzeniu popełnienia przestepstwa i złożyć zeznania.
Aby ciągnąć stację do sądu trzeba zawiadomić policję o podejrzeniu popełnienia przestepstwa i złożyć zeznania.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
Próbka raczej odpada, robią to w Gdańsku firma Hamilton - koszt ok. 1000,- gość mówił, że zazwyczaj wyniki wychodzą poprawne...
Dzwoniłem do ASO. Powiedzieli mi, że za spuszczenie paliwa ze zbiornika (77 litrów) + koszt diagnostyki (czy jakiś wtrysk nie jest uszkodzony) chcą 600,-
Powiedział, że aby spuścić to paliwo, to trzeba tylną kanapę wymontować aby się dostać do zbiornika. Niema mniej frasobliwej metody??? Mówił też, że jeżeli chociaż 1 wtrysk jest uwalony to auto nie odpali.
[ Dodano: 2010-06-01, 14:27 ]
Co do diagnostyki wtrysków czy uszkodzenie wykryje komputer, czy lepiej wykręcać każdy i sprawdzać elektrycznie?
Dzwoniłem do ASO. Powiedzieli mi, że za spuszczenie paliwa ze zbiornika (77 litrów) + koszt diagnostyki (czy jakiś wtrysk nie jest uszkodzony) chcą 600,-
Powiedział, że aby spuścić to paliwo, to trzeba tylną kanapę wymontować aby się dostać do zbiornika. Niema mniej frasobliwej metody??? Mówił też, że jeżeli chociaż 1 wtrysk jest uwalony to auto nie odpali.
[ Dodano: 2010-06-01, 14:27 ]
Co do diagnostyki wtrysków czy uszkodzenie wykryje komputer, czy lepiej wykręcać każdy i sprawdzać elektrycznie?
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 816
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
Kupujesz ok 3m cienkiej rurki w sklepie samochodowym /koniecznie cienka/ wkładasz do wlewu i przepychasz do zbiornika, trzeba ustami pociągnąć i leci. Gdy rurka będzie gruba nie włożysz jej zbyt daleko bo jest jakaś przegroda we wlewie.Aron pisze:Czy ktoś spuszczał paliwo w 3.0 TDI, tam chyba nie ma korka w zbiorniku, więc jak?
Sprawdzałem osobiście ten sposób - działa.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
Tak to się chyba robiło 20 lat temupan42 pisze: Kupujesz ok 3m cienkiej rurki w sklepie samochodowym /koniecznie cienka/ wkładasz do wlewu i przepychasz do zbiornika, trzeba ustami pociągnąć i leci.

Mówił też, że można jakoś obejść zbiornik, podstawić inny pojemnik z inną ropą tak aby bezpośrednio z niego szła paliwo do silnika - może się uda (?)
Wyciągasz tylną kanapę, masz pod nią dwa dekle, z prawej jest pompa z lewej czujnik poziomu. Możesz odkręcić takie duże pierścienie (zalecam ten z lewej gdyż niema na nim żadnych przyłączy) i już jesteś w środku zbiornika, spokojnie wyciągniesz rurką plastikową a resztkę to możesz nawet wsadzić rękę i wytrzeć do sucha szmatą... Niedawno tam zaglądałem bo miałem problem z czujnikiem poziomu, pracy niewiele.
A numer z innym zbiornikiem raczej nie przejdzie bo wewnątrz zbiornika jest pompa która zasila silnik, chyba że podłączysz taką samą.
A numer z innym zbiornikiem raczej nie przejdzie bo wewnątrz zbiornika jest pompa która zasila silnik, chyba że podłączysz taką samą.
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 816
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
Ja po godzinie zalałem ON z innej stacji i jeździłem, a Ty będziesz z tym problemem się jeszcze jutro /oby tylko/ bujał. Tak więc nie wszystko co było robione 20 lat temu jest do d....y. Masz więcej niż 20 lat, więc to też było partactwem? :lol:Aron pisze:Tak to się chyba robiło 20 lat temu
:lol:
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7