[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
- Praulinka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:55
- Lokalizacja: Wrocław okolice
Poczytaj uwagi tych, którzy nimi jeżdża, a nie tych, którzy by chcieli
Za pompowtrysk do śmiesznego Passata B5 FL płaciłem 2 lata temu 2000zł, tu zapłaciłem 1200zł. Grzechotania po wymianie napinacza rozrządu w ASO i przejechaniu 25tyś dalej nie ma, a straszyli, że po 10tyś będzie spowrotem na pewno.
Oleju w skrzyni nie wymieniam, bo mi się nie chce, a ASO nie każe.
Jak będę miał za mało kosztów - wymienię. Dodam (tu mocno odpukać !), że skrzynia działa bez zarzutu.
Poza tym radocha z jazdy jest taka, że nawet jak trzeba bedzie wymienić silnik, spooko, zrobi się
Samochód jest z pierwszych 3 miesięcy produkcji modelu C6, ma 212tyś i wpakowałem w niego najmniej ze wszystkich, które na codzień zarzynam w firmie.
A rzadko oglądam czyjeś plecy na A4 :) (przy okazji wypala się DPF :mrgreen:
Za pompowtrysk do śmiesznego Passata B5 FL płaciłem 2 lata temu 2000zł, tu zapłaciłem 1200zł. Grzechotania po wymianie napinacza rozrządu w ASO i przejechaniu 25tyś dalej nie ma, a straszyli, że po 10tyś będzie spowrotem na pewno.
Oleju w skrzyni nie wymieniam, bo mi się nie chce, a ASO nie każe.
Jak będę miał za mało kosztów - wymienię. Dodam (tu mocno odpukać !), że skrzynia działa bez zarzutu.
Poza tym radocha z jazdy jest taka, że nawet jak trzeba bedzie wymienić silnik, spooko, zrobi się
Samochód jest z pierwszych 3 miesięcy produkcji modelu C6, ma 212tyś i wpakowałem w niego najmniej ze wszystkich, które na codzień zarzynam w firmie.
A rzadko oglądam czyjeś plecy na A4 :) (przy okazji wypala się DPF :mrgreen:
Wykonane upgrade'y:
- lusterko wsteczne fotochrom
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach
Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach
- lusterko wsteczne fotochrom
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach
Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach
- Praulinka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:55
- Lokalizacja: Wrocław okolice
Masz rację kolego, w VCDS (dziś sprawdzałem u siebie) to kanał 13 i 14.
Zakładam, że korekta dawki powyżej tego co podają w ASO (pisałem wartości) to powód do wymiany.
I chyba się potwierdza, bo jak wymieniałem w styczniu 2 wtryski, miały po 50-60 korekty, silnik dymił na postoju, potem był spokój, teraz znowu dwa inne wtryski zaczęły mieć 50-60 i znowu zaczął dymić.
Ale to jak kupowanie na raty, może być trudno by było wydać naraz parę tyś na 6szt, a mechanik i tak bierze grosze, bo to żadna robota.
[ Dodano: 2010-04-11, 21:55 ]
- 0,12 to raczej w normie, -1,12 to dwa razy za dużo, że ten masz do wymiany.
Bazuję na moich informacjach z protokołu z ASO po ich kontroli wtrysków, tam graniczna wartość określona jest na -45.
Zakładam, że korekta dawki powyżej tego co podają w ASO (pisałem wartości) to powód do wymiany.
I chyba się potwierdza, bo jak wymieniałem w styczniu 2 wtryski, miały po 50-60 korekty, silnik dymił na postoju, potem był spokój, teraz znowu dwa inne wtryski zaczęły mieć 50-60 i znowu zaczął dymić.
Ale to jak kupowanie na raty, może być trudno by było wydać naraz parę tyś na 6szt, a mechanik i tak bierze grosze, bo to żadna robota.
[ Dodano: 2010-04-11, 21:55 ]
Na zimnym to raczej chyba bezsensu, choć nie dam gwarancji.Modrzej pisze:ja jak sprawdzalem to chyba bylo na 13 i 24 tylko niewiem czy to te pomiary bo sprawdzalem na zimnym silniku i pokazywalo 1,12i 012 to niewiem czy dobze
- 0,12 to raczej w normie, -1,12 to dwa razy za dużo, że ten masz do wymiany.
Bazuję na moich informacjach z protokołu z ASO po ich kontroli wtrysków, tam graniczna wartość określona jest na -45.
Wykonane upgrade'y:
- lusterko wsteczne fotochrom
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach
Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach
- lusterko wsteczne fotochrom
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach
Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach
-1,12 to za duzo? W tym przypadku bedzie co najwyzej na biegu jalowym delikatnie telepac buda. W czasie jazdy nic sie nie dzieje. Jesli je wymieniac, to tylko dla wlasnej satysfakcji, bo taka wartosc to zaden "problem". Mozna jezdzic smialo, dopoki problem sie nie poglebi. Wiem co mowie... U mnie jeden wtrysk mial cos na -1,20-1,50... Zalalem raz STP (do czyszczenia wtryskiwaczy), pozniej kilka razy pod rzad zatankowalem GTL'a na shellu i jak reka odjal. A kumpel jezdzi z takim problemem juz z 1,5roku. Przejezdzil 50tys km i nic sie nie dzieje.Praulinka pisze: Na zimnym to raczej chyba bezsensu, choć nie dam gwarancji.
- 0,12 to raczej w normie, -1,12 to dwa razy za dużo, że ten masz do wymiany.
Bazuję na moich informacjach z protokołu z ASO po ich kontroli wtrysków, tam graniczna wartość określona jest na -45.
- Praulinka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:55
- Lokalizacja: Wrocław okolice
Nie znam się, ale chyba zapomniałeś dodać o wypalaniu tłoków, o przybywaniu oleju, i wielu innych problemach jakie może spowodować jazda na lejących wtryskach.
Czyszczenie lejącego czyli "wypalonego" wtrysku - nie dyskutuję, ale coś mi nie pasuje, co to ma pomóc, jak go wypalisz dodatkowo specyfikiem?
Ja też znam takich, którzy jeżdżą np. na oponach jak sliki, bo przecież jakiś tam bieżnik jest, ale zmieniają zdanie jak lądują w rowie po pierwszym deszczu. O staniu w korku za takim co ma "prawie " dobre wtryski nie powiem, bo smród z daleka.
Jak ci nie przeszkadza delikatne telepanie budą to pewnie, w końcu to tylko AUDI A6 w zaporożcach mieli to samo :evil:
ÂŻe żeby być uczciwym, może warto ostrzec, a nie stwierdzić, że wszystko jest ok. Bo nie jest.
Czyszczenie lejącego czyli "wypalonego" wtrysku - nie dyskutuję, ale coś mi nie pasuje, co to ma pomóc, jak go wypalisz dodatkowo specyfikiem?
Ja też znam takich, którzy jeżdżą np. na oponach jak sliki, bo przecież jakiś tam bieżnik jest, ale zmieniają zdanie jak lądują w rowie po pierwszym deszczu. O staniu w korku za takim co ma "prawie " dobre wtryski nie powiem, bo smród z daleka.
Jak ci nie przeszkadza delikatne telepanie budą to pewnie, w końcu to tylko AUDI A6 w zaporożcach mieli to samo :evil:
ÂŻe żeby być uczciwym, może warto ostrzec, a nie stwierdzić, że wszystko jest ok. Bo nie jest.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2010, 22:15 przez Praulinka, łącznie zmieniany 1 raz.
Wykonane upgrade'y:
- lusterko wsteczne fotochrom
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach
Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach
- lusterko wsteczne fotochrom
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach
Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach
Praulinka, ale korekta w postaci -1,12 to zaden lejacy wtrysk! Ta dawka poprostu nie jest idealna, ale daleko jej do nieprawidlowej... Sam gdzies chyba pisales, ze wtryski laly po -40,-50 (mg?)... To juz jest problem i tak jezdzic nie mozna. W tym przypadku sie z Toba zgadzam. Stad tez wypalenie tlokow, itd. A co do czyszczenia, to po wyczyszczeniu, wtrysk znowu dziala prawidlowo, bo poprostu wczesniej byl zasyfiony! Wymiana wtrysku kiedy jego korekta wynosi zalozmy -1:-1,5 to przerost formy nad trescia. To tak jakbys wymienil lampe xenonowa, bo swieci delikatnie innym odcieniem niz w momencie kiedy wyjechales z salonu... Robi tak ktos? Nie.
- Praulinka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:55
- Lokalizacja: Wrocław okolice
Jak przeczytasz mój pierwszy post w tym temacie, zauważysz, że ASO podaje, że graniczny punkt wymiany to korekta w pierwszej pozycji powyżej 45, w drugiej powyżej 20.
Ale żeby nie zostać uznanym za pracownika BOSCH'a :mrgreen: powiem, że zrobisz jak uważasz.
Ja miałem objawy lania wtrysków (zwiększająca się ilość oleju w silniku, dym na postoju), dlatego wymieniłem.
Ale żeby nie zostać uznanym za pracownika BOSCH'a :mrgreen: powiem, że zrobisz jak uważasz.
Ja miałem objawy lania wtrysków (zwiększająca się ilość oleju w silniku, dym na postoju), dlatego wymieniłem.
Wykonane upgrade'y:
- lusterko wsteczne fotochrom
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach
Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach
- lusterko wsteczne fotochrom
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach
Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach
- Modrzej
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 301
- Rejestracja: 18 lut 2010, 21:07
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: londyn
ja mam takie wyniki
Tuesday,13,April,2010,20:52:46:13314
VCDS Version: Release 908.0
Data version: 20090911
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (03G 906 016 HS)
20:52:27 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.28 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.19 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.35 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.12 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
Tuesday,13,April,2010,20:58:16:13314
VCDS Version: Release 908.0
Data version: 20090911
Address 01: Engine (03G 906 016 HS)
20:57:56 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-61.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-66.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-71.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-55.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
20:57:56 Group 014
Tuesday,13,April,2010,21:03:03:13314
VCDS Version: Release 908.0
Data version: 20090911
Address 01: Engine (03G 906 016 HS)
21:02:53 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.45 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.49 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.85 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.12 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
to juz niewiem czy to jest ok
Tuesday,13,April,2010,20:52:46:13314
VCDS Version: Release 908.0
Data version: 20090911
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (03G 906 016 HS)
20:52:27 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.28 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.19 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.35 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.12 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
Tuesday,13,April,2010,20:58:16:13314
VCDS Version: Release 908.0
Data version: 20090911
Address 01: Engine (03G 906 016 HS)
20:57:56 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-61.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-66.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-71.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-55.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
20:57:56 Group 014
Tuesday,13,April,2010,21:03:03:13314
VCDS Version: Release 908.0
Data version: 20090911
Address 01: Engine (03G 906 016 HS)
21:02:53 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.45 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.49 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.85 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.12 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
to juz niewiem czy to jest ok
Jesli chodzi o ilosc wstrzykiwanego paliwa to wtryski u Ciebie dzialaja prawidlowo.
Nie wiem jak zinterpretowac: Injector Switch Time Deviation. Co to za opcja moze podpowie ktos bardziej ogarniety. Gdzies doczytalem, ze wartosci z tej grupy powinny oscylowac okolo 30... Z tym ze to bylo dla innego samochodu. Byc moze wszystko zalezy od silnika i rodzaju uzytych wtryskow.
Nie wiem jak zinterpretowac: Injector Switch Time Deviation. Co to za opcja moze podpowie ktos bardziej ogarniety. Gdzies doczytalem, ze wartosci z tej grupy powinny oscylowac okolo 30... Z tym ze to bylo dla innego samochodu. Byc moze wszystko zalezy od silnika i rodzaju uzytych wtryskow.
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
nie ogarniam tematu.. ale z ang jak byk wynika:21:02:53 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.45 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.49 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.85 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.12 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
odchylka wtryskiwanej ilosci
nie wiem, czy pomoglem.. :lol:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga