Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Praulinka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:55
Lokalizacja: Wrocław okolice

Post autor: Praulinka » 06 kwie 2010, 15:15

Poczytaj uwagi tych, którzy nimi jeżdża, a nie tych, którzy by chcieli :)

Za pompowtrysk do śmiesznego Passata B5 FL płaciłem 2 lata temu 2000zł, tu zapłaciłem 1200zł. Grzechotania po wymianie napinacza rozrządu w ASO i przejechaniu 25tyś dalej nie ma, a straszyli, że po 10tyś będzie spowrotem na pewno.
Oleju w skrzyni nie wymieniam, bo mi się nie chce, a ASO nie każe.
Jak będę miał za mało kosztów - wymienię. Dodam (tu mocno odpukać !!!), że skrzynia działa bez zarzutu.
Poza tym radocha z jazdy jest taka, że nawet jak trzeba bedzie wymienić silnik, spooko, zrobi się <ok>
Samochód jest z pierwszych 3 miesięcy produkcji modelu C6, ma 212tyś i wpakowałem w niego najmniej ze wszystkich, które na codzień zarzynam w firmie.
A rzadko oglądam czyjeś plecy na A4 :):) (przy okazji wypala się DPF :mrgreen:
Wykonane upgrade'y:
- lusterko wsteczne fotochrom :)
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach

Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 07 kwie 2010, 09:00

Malik,
ja mam 2.7 z roku modelowego 2007.

Tak jak wczesniej napisane.. auta na RM 2007 maja juz poprawiona konstrukcje

:) <ok>

Awatar użytkownika
Modrzej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 18 lut 2010, 21:07
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: londyn

Post autor: Modrzej » 09 kwie 2010, 01:02

ja jak sprawdzalem to chyba bylo na 13 i 24 tylko niewiem czy to te pomiary bo sprawdzalem na zimnym silniku i pokazywalo 1,12i 012 to niewiem czy dobze

Awatar użytkownika
Malik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 07 kwie 2008, 13:06
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Malik » 09 kwie 2010, 13:04

No wlasnie, jak interpretowac te wyniki... 012 to jest odchyl od wartosci takiej jak powinna byc domyslnie czy to jest wielkosc bezwzgledna (ilosc mg wstrzykiwane do komory spalania)?

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 09 kwie 2010, 17:17

Z tego co się orientuje to jest korekta, czyli o tyle komp zwiększył dawkę paliwa. Gdzieś na forum było to już opisywane.

Awatar użytkownika
Praulinka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:55
Lokalizacja: Wrocław okolice

Post autor: Praulinka » 11 kwie 2010, 19:15

Masz rację kolego, w VCDS (dziś sprawdzałem u siebie) to kanał 13 i 14.

Zakładam, że korekta dawki powyżej tego co podają w ASO (pisałem wartości) to powód do wymiany.
I chyba się potwierdza, bo jak wymieniałem w styczniu 2 wtryski, miały po 50-60 korekty, silnik dymił na postoju, potem był spokój, teraz znowu dwa inne wtryski zaczęły mieć 50-60 i znowu zaczął dymić.
Ale to jak kupowanie na raty, może być :) trudno by było wydać naraz parę tyś na 6szt, a mechanik i tak bierze grosze, bo to żadna robota.

[ Dodano: 2010-04-11, 21:55 ]
Modrzej pisze:ja jak sprawdzalem to chyba bylo na 13 i 24 tylko niewiem czy to te pomiary bo sprawdzalem na zimnym silniku i pokazywalo 1,12i 012 to niewiem czy dobze
Na zimnym to raczej chyba bezsensu, choć nie dam gwarancji.
- 0,12 to raczej w normie, -1,12 to dwa razy za dużo, że ten masz do wymiany.
Bazuję na moich informacjach z protokołu z ASO po ich kontroli wtrysków, tam graniczna wartość określona jest na -45.
Wykonane upgrade'y:
- lusterko wsteczne fotochrom :)
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach

Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach

Awatar użytkownika
Malik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 07 kwie 2008, 13:06
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Malik » 12 kwie 2010, 10:52

Praulinka pisze: Na zimnym to raczej chyba bezsensu, choć nie dam gwarancji.
- 0,12 to raczej w normie, -1,12 to dwa razy za dużo, że ten masz do wymiany.
Bazuję na moich informacjach z protokołu z ASO po ich kontroli wtrysków, tam graniczna wartość określona jest na -45.
-1,12 to za duzo? W tym przypadku bedzie co najwyzej na biegu jalowym delikatnie telepac buda. W czasie jazdy nic sie nie dzieje. Jesli je wymieniac, to tylko dla wlasnej satysfakcji, bo taka wartosc to zaden "problem". Mozna jezdzic smialo, dopoki problem sie nie poglebi. Wiem co mowie... U mnie jeden wtrysk mial cos na -1,20-1,50... Zalalem raz STP (do czyszczenia wtryskiwaczy), pozniej kilka razy pod rzad zatankowalem GTL'a na shellu i jak reka odjal. A kumpel jezdzi z takim problemem juz z 1,5roku. Przejezdzil 50tys km i nic sie nie dzieje.

Awatar użytkownika
Praulinka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:55
Lokalizacja: Wrocław okolice

Post autor: Praulinka » 12 kwie 2010, 11:24

Nie znam się, ale chyba zapomniałeś dodać o wypalaniu tłoków, o przybywaniu oleju, i wielu innych problemach jakie może spowodować jazda na lejących wtryskach.
Czyszczenie lejącego czyli "wypalonego" wtrysku - nie dyskutuję, ale coś mi nie pasuje, co to ma pomóc, jak go wypalisz dodatkowo specyfikiem?

Ja też znam takich, którzy jeżdżą np. na oponach jak sliki, bo przecież jakiś tam bieżnik jest, ale zmieniają zdanie jak lądują w rowie po pierwszym deszczu. O staniu w korku za takim co ma "prawie " dobre wtryski nie powiem, bo smród z daleka.
Jak ci nie przeszkadza delikatne telepanie budą to pewnie, w końcu to tylko AUDI A6 <ok> w zaporożcach mieli to samo :evil:

ÂŻe żeby być uczciwym, może warto ostrzec, a nie stwierdzić, że wszystko jest ok. Bo nie jest.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2010, 22:15 przez Praulinka, łącznie zmieniany 1 raz.
Wykonane upgrade'y:
- lusterko wsteczne fotochrom :)
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach

Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach

iaqbec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 30 wrz 2008, 14:51
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: iaqbec » 12 kwie 2010, 12:29

zdarzyły się już komuś wypalone tłoki ? jak szybko taki tłok się uwali ? :)
i jak to sprawdzić :]
kolejna sprawa na przybywającym oleju chyba też niebezpiecznie jechać, ciśnienie tam sie musi niezłe robić , no a o samym rozrzedzeniu nie wspomnę , ON w oleju chyba nieciekawa sprawa :>

Awatar użytkownika
Malik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 07 kwie 2008, 13:06
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Malik » 13 kwie 2010, 14:11

Praulinka, ale korekta w postaci -1,12 to zaden lejacy wtrysk! Ta dawka poprostu nie jest idealna, ale daleko jej do nieprawidlowej... Sam gdzies chyba pisales, ze wtryski laly po -40,-50 (mg?)... To juz jest problem i tak jezdzic nie mozna. W tym przypadku sie z Toba zgadzam. Stad tez wypalenie tlokow, itd. A co do czyszczenia, to po wyczyszczeniu, wtrysk znowu dziala prawidlowo, bo poprostu wczesniej byl zasyfiony! Wymiana wtrysku kiedy jego korekta wynosi zalozmy -1:-1,5 to przerost formy nad trescia. To tak jakbys wymienil lampe xenonowa, bo swieci delikatnie innym odcieniem niz w momencie kiedy wyjechales z salonu... Robi tak ktos? Nie.

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 13 kwie 2010, 20:54

To ja mam przy 127000km i czystu kuniach (od 110000km) chyba OK?
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Praulinka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:55
Lokalizacja: Wrocław okolice

Post autor: Praulinka » 13 kwie 2010, 21:26

Jak przeczytasz mój pierwszy post w tym temacie, zauważysz, że ASO podaje, że graniczny punkt wymiany to korekta w pierwszej pozycji powyżej 45, w drugiej powyżej 20.
Ale żeby nie zostać uznanym za pracownika BOSCH'a :mrgreen: powiem, że zrobisz jak uważasz.
Ja miałem objawy lania wtrysków (zwiększająca się ilość oleju w silniku, dym na postoju), dlatego wymieniłem.
Wykonane upgrade'y:
- lusterko wsteczne fotochrom :)
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach

Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach

Awatar użytkownika
Modrzej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 18 lut 2010, 21:07
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: londyn

Post autor: Modrzej » 13 kwie 2010, 22:42

ja mam takie wyniki
Tuesday,13,April,2010,20:52:46:13314
VCDS Version: Release 908.0
Data version: 20090911



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine (03G 906 016 HS)

20:52:27 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.28 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.19 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.35 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.12 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
Tuesday,13,April,2010,20:58:16:13314
VCDS Version: Release 908.0
Data version: 20090911


Address 01: Engine (03G 906 016 HS)

20:57:56 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-61.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-66.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-71.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-55.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4

20:57:56 Group 014
Tuesday,13,April,2010,21:03:03:13314
VCDS Version: Release 908.0
Data version: 20090911


Address 01: Engine (03G 906 016 HS)

21:02:53 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.45 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.49 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.85 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.12 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4

to juz niewiem czy to jest ok

Awatar użytkownika
Malik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 07 kwie 2008, 13:06
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Malik » 14 kwie 2010, 12:41

Jesli chodzi o ilosc wstrzykiwanego paliwa to wtryski u Ciebie dzialaja prawidlowo.
Nie wiem jak zinterpretowac: Injector Switch Time Deviation. Co to za opcja moze podpowie ktos bardziej ogarniety. Gdzies doczytalem, ze wartosci z tej grupy powinny oscylowac okolo 30... Z tym ze to bylo dla innego samochodu. Byc moze wszystko zalezy od silnika i rodzaju uzytych wtryskow.

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 14 kwie 2010, 13:03

21:02:53 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.45 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.49 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.85 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.12 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
nie ogarniam tematu.. ale z ang jak byk wynika:

odchylka wtryskiwanej ilosci

nie wiem, czy pomoglem.. :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga