[ BRE 2.0 140 KM] Wymiana poduszki silnika
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
[ BRE 2.0 140 KM] Wymiana poduszki silnika
Witam
Mam pytanie jak wymienić poduszkę silnika strona prawa (pasażera)?
Odkręcić poduszkę i podnosić silnik czy lepiej odkręcać którąś łapę?
Nie wiem na 100% czy jest ona zużyta ale..... widziałem że okresowo cieknie z niej jakiś gęsty olej (kropelkuje), jak rusza się intensywnie silnikiem to słychać takie gulgotanie (jakby galaretki ze słoika ), przedni odbój jest mocno oparty na uchwycie umieszczonym w chłodnicy tzn. silnik musi być opuszczony i ostatni symptom to że przy uruchamianiu silnik dość mocno zatelepie się czasem.
Jeżeli ktoś samodzielnie je wymieniał to bardzo proszę o wskazówki.
[ Dodano: 2014-10-02, 06:59 ]
Aktualizacja:
Poduszkę już wymieniłem. Łatwo nie było.
Może są inne sposoby ale ja oprócz odkręcenia dolnej łapy ich nie dostrzegłem.
Dla kolejnych amatorów samodzielnych napraw mniej więcej wyglądało to tak:
1.Odkręcić kluczem 16 dolną nakrętkę poduszki, a następnie górną (z górną jest spory problem gdyż kluczem płaskim tam się nie dojdzie, a standardowy uchwyt do klucza nasadowego - "treszczotka" jest za wysoki i nie można go włożyć; udało się odkręcając z kanału poprzez taką łamaną przystawkę);
2. Odkręcić kluczem nasadowym 18, trzy śruby łapy dolnej (która jest przykręcona do drążka reakcyjnego);
3. Poluzować kluczem 13 uchwyt przedniego odboju umieszczonego w przednim pasie;
nagiąć w dół łapę poduszki ciągnąc za drążek reakcyjny i wyjąć (ze sporymi trudnościami) poduszkę;
4. W kolejności odwrotnej założyć nową poduszkę i wszystko złożyć.
Na pewno byłoby łatwiej po odkręceniu od wahaczy drążka reakcyjnego ale.... się udało i bez.
Stara poduszka po wyjęciu była odczuwalnie lżejsza od nowej i machając nią słychać było chlupotanie oleju. Wyciek był okresowy i malutki ale skutecznie opróżnił poduszkę (dodam że element gumowy był cały, a wyciek mało zauważalny).
Po wymianie ustały wyraźnie wibracje które czułem na wolnych obrotach głównie na fotelu i tapicerce oraz nie ma efektu wyrywania silnika przy uruchamianiu.
Mam pytanie jak wymienić poduszkę silnika strona prawa (pasażera)?
Odkręcić poduszkę i podnosić silnik czy lepiej odkręcać którąś łapę?
Nie wiem na 100% czy jest ona zużyta ale..... widziałem że okresowo cieknie z niej jakiś gęsty olej (kropelkuje), jak rusza się intensywnie silnikiem to słychać takie gulgotanie (jakby galaretki ze słoika ), przedni odbój jest mocno oparty na uchwycie umieszczonym w chłodnicy tzn. silnik musi być opuszczony i ostatni symptom to że przy uruchamianiu silnik dość mocno zatelepie się czasem.
Jeżeli ktoś samodzielnie je wymieniał to bardzo proszę o wskazówki.
[ Dodano: 2014-10-02, 06:59 ]
Aktualizacja:
Poduszkę już wymieniłem. Łatwo nie było.
Może są inne sposoby ale ja oprócz odkręcenia dolnej łapy ich nie dostrzegłem.
Dla kolejnych amatorów samodzielnych napraw mniej więcej wyglądało to tak:
1.Odkręcić kluczem 16 dolną nakrętkę poduszki, a następnie górną (z górną jest spory problem gdyż kluczem płaskim tam się nie dojdzie, a standardowy uchwyt do klucza nasadowego - "treszczotka" jest za wysoki i nie można go włożyć; udało się odkręcając z kanału poprzez taką łamaną przystawkę);
2. Odkręcić kluczem nasadowym 18, trzy śruby łapy dolnej (która jest przykręcona do drążka reakcyjnego);
3. Poluzować kluczem 13 uchwyt przedniego odboju umieszczonego w przednim pasie;
nagiąć w dół łapę poduszki ciągnąc za drążek reakcyjny i wyjąć (ze sporymi trudnościami) poduszkę;
4. W kolejności odwrotnej założyć nową poduszkę i wszystko złożyć.
Na pewno byłoby łatwiej po odkręceniu od wahaczy drążka reakcyjnego ale.... się udało i bez.
Stara poduszka po wyjęciu była odczuwalnie lżejsza od nowej i machając nią słychać było chlupotanie oleju. Wyciek był okresowy i malutki ale skutecznie opróżnił poduszkę (dodam że element gumowy był cały, a wyciek mało zauważalny).
Po wymianie ustały wyraźnie wibracje które czułem na wolnych obrotach głównie na fotelu i tapicerce oraz nie ma efektu wyrywania silnika przy uruchamianiu.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Przede wszystkim wibracje które czułem na wolnych obrotach głównie na fotelu i tapicerce, odgłosy jakby coś się chlapotało przy silniku na wolnych obrotach oraz głośny efekt wyrywania silnika przy uruchamianiu (przy gaszeniu było cicho).
W sumie wymieniłem dwie poduszki i choć druga wyglądała dobrze, jak się okazało miała też swój wpływ na drgania i odgłosy. W moim opisie auta są fotki obu poduszek.
W sumie wymieniłem dwie poduszki i choć druga wyglądała dobrze, jak się okazało miała też swój wpływ na drgania i odgłosy. W moim opisie auta są fotki obu poduszek.
W sumie mam takie same objawy. Tylko że w moim przypadku jest lepiej kiedy kąt jest 0.0 wówczas jest dużo lepiej. W tej chwili mam kąt -0.5 są drgania i samochodem buja dość często. Czy to są na pewno poduszki czy pompowtryski - koło dwumasowe wymienione, pompa oleju zregenerowana. Poduszki wyglądają dobrze.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Niestety te drgania to moim zdaniem obecnie jest właśnie największa bolączka tych silników ( a nie pompa oleju czy pompowtryski które są już opanowane).
Co do poduszki to sądzę że bez wymontowania ciężko ocenić czy na 100% jest ona dobra. Moja od strony pasażera, po wymontowaniu "chlupotała", a dokładnie miała bardzo mało oleju w sobie chociaż wycieku tryskającego nie było. Po wymianie tej poduszki: w dużej mierze drgania, dziwne odgłosy silnika, wyrywanie silnika podczas odpalania - ustały. Drugą poduszkę wymieniłem bardziej profilaktycznie. Wizualnie była cała, ważyła tyle co powinna tylko guma na niej była jakaś twarda. Po jej wymianie zaobserwowałem kolejną (trochę mniejszą) poprawę. Ponadto w celu zmniejszenia drgań - ustawiłem rozrząd na 0,0 i na koniec przestawiłem obroty biegu jałowego z 860 na 840.
Te zabiegi spowodowały że na fotelu i tapicerce drgań nie czuje praktycznie żadnych, na kierownicy jakby minimalne mrowienie tylko w jej górnej części (jak łapię za dół kierownicy to praktycznie nie czuć wcale) i wyraźne mrowienie jest tylko na gałce zmiany biegów.
Ponadto.... odbój przedni (ten który wchodzi w pas przedni) powinien chyba nie dotykać ani góry ani dołu, a u mnie jak kupiłem auto mocno opierał się w dolnej części - nawet zrobiłem test - poluzowałem poduszki silnika i podłożyłem pod nie płaskowniki 3mm (w celu podniesienia silnika) i ku mojemu zdziwieniu drgania się zmniejszyły. Po tym zabiegu zdecydowałem się na wymianę poduszek.
Jeszcze dodam że jak szukałem przyczyn drgań i porównywałem drgania w kolegi paku 2.0TDI i moim to silniki drgały pod maską tak samo a w pasku w kabinie jak w PB - tylko w pasku silnik jest poprzecznie i zawiesia są na górze.
Co do poduszki to sądzę że bez wymontowania ciężko ocenić czy na 100% jest ona dobra. Moja od strony pasażera, po wymontowaniu "chlupotała", a dokładnie miała bardzo mało oleju w sobie chociaż wycieku tryskającego nie było. Po wymianie tej poduszki: w dużej mierze drgania, dziwne odgłosy silnika, wyrywanie silnika podczas odpalania - ustały. Drugą poduszkę wymieniłem bardziej profilaktycznie. Wizualnie była cała, ważyła tyle co powinna tylko guma na niej była jakaś twarda. Po jej wymianie zaobserwowałem kolejną (trochę mniejszą) poprawę. Ponadto w celu zmniejszenia drgań - ustawiłem rozrząd na 0,0 i na koniec przestawiłem obroty biegu jałowego z 860 na 840.
Te zabiegi spowodowały że na fotelu i tapicerce drgań nie czuje praktycznie żadnych, na kierownicy jakby minimalne mrowienie tylko w jej górnej części (jak łapię za dół kierownicy to praktycznie nie czuć wcale) i wyraźne mrowienie jest tylko na gałce zmiany biegów.
Ponadto.... odbój przedni (ten który wchodzi w pas przedni) powinien chyba nie dotykać ani góry ani dołu, a u mnie jak kupiłem auto mocno opierał się w dolnej części - nawet zrobiłem test - poluzowałem poduszki silnika i podłożyłem pod nie płaskowniki 3mm (w celu podniesienia silnika) i ku mojemu zdziwieniu drgania się zmniejszyły. Po tym zabiegu zdecydowałem się na wymianę poduszek.
Jeszcze dodam że jak szukałem przyczyn drgań i porównywałem drgania w kolegi paku 2.0TDI i moim to silniki drgały pod maską tak samo a w pasku w kabinie jak w PB - tylko w pasku silnik jest poprzecznie i zawiesia są na górze.
A jaką wagę mają nowe/dobre poduszki? Masz może takie dane? Co do odboju silnika (ten przy chłodnicy) - również nie wiem jak powinien być ustawiony. Robiłem próby i chyba najlepiej jest jak właśnie silnik opiera się mocno na tym odboju (czyli jest maksymalnie przesunięty na górę. Chociaż ostatnio spróbowałem docisnąć silnik (jego przednią cześć) w dół i wówczas czuć drgania znacznie mniej. Sprawdzę przy najbliższej okazji.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Wagę porównywałem sprawnej i zużytej poduszki (poduszka waży koło 1kg) ta z czujnikiem dokładnie ważyła 1,030kg.
Wcześniej pisałem:
"Ponadto.... odbój przedni (ten który wchodzi w pas przedni) powinien chyba nie dotykać ani góry ani dołu, a u mnie jak kupiłem auto mocno opierał się w dolnej części - nawet zrobiłem test - poluzowałem poduszki silnika i podłożyłem pod nie płaskowniki 3mm (w celu podniesienia silnika) i ku mojemu zdziwieniu drgania się zmniejszyły."
Nawet na logikę jeżeli będziesz starał się oprzeć silnik na odboju to tylko przekażesz drgania na samochód a nie je zlikwidujesz. Tak jak z zawieszeniem, jeżeli wstawisz zamiast amorków kołki to będzie Ci latała cała buda. W tm wypadku te dwie poduszki to takie amortyzatory dzięki którym powinno się odizolować drgania silnika od karoserii. Przedni odbój ma tylko ograniczać ruch silnika przy przyśpieszaniu i hamowaniu silnikiem.... przynajmniej ja tak to rozumiem
Wcześniej pisałem:
"Ponadto.... odbój przedni (ten który wchodzi w pas przedni) powinien chyba nie dotykać ani góry ani dołu, a u mnie jak kupiłem auto mocno opierał się w dolnej części - nawet zrobiłem test - poluzowałem poduszki silnika i podłożyłem pod nie płaskowniki 3mm (w celu podniesienia silnika) i ku mojemu zdziwieniu drgania się zmniejszyły."
Nawet na logikę jeżeli będziesz starał się oprzeć silnik na odboju to tylko przekażesz drgania na samochód a nie je zlikwidujesz. Tak jak z zawieszeniem, jeżeli wstawisz zamiast amorków kołki to będzie Ci latała cała buda. W tm wypadku te dwie poduszki to takie amortyzatory dzięki którym powinno się odizolować drgania silnika od karoserii. Przedni odbój ma tylko ograniczać ruch silnika przy przyśpieszaniu i hamowaniu silnikiem.... przynajmniej ja tak to rozumiem
- karolsieradz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 189
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
- Lokalizacja: Sieradz
Kopia postu Kolegi z forum :
Numery poduszek pod silnikiem BRE 2.0 TDI 140KM:
- 4F0 199 379 BK - lewa z czujnikiem, koszt w ASO ok. 775 zł;
- 4F0 199 382 BK - prawa bez czujnika, koszt w ASO ok. 508 zł.
Są to poduszki aktualnie dostępne w ASO, fabrycznie były montowane z innymi numerami, które zostały już wycofane.
Wersje lewej poduszki:
- 4F0 199 379 G - stosowana do numeru nadwozia 4F-8-128 000, wycofana 01/06/2008;
- 4F0 199 379 AS - wycofana 01/01/2009;
- 4F0 199 379 BK - aktualna wersja.
Wersje prawej poduszki:
- 4F0 199 382 AD - stosowana do numeru nadwozia 4F-8-067 500, wycofana 01/05/2008;
- 4F0 199 382 AS - wycofana 01/08/2008;
- 4F0 199 382 BK - aktualna wersja.
Numery poduszek pod silnikiem BRE 2.0 TDI 140KM:
- 4F0 199 379 BK - lewa z czujnikiem, koszt w ASO ok. 775 zł;
- 4F0 199 382 BK - prawa bez czujnika, koszt w ASO ok. 508 zł.
Są to poduszki aktualnie dostępne w ASO, fabrycznie były montowane z innymi numerami, które zostały już wycofane.
Wersje lewej poduszki:
- 4F0 199 379 G - stosowana do numeru nadwozia 4F-8-128 000, wycofana 01/06/2008;
- 4F0 199 379 AS - wycofana 01/01/2009;
- 4F0 199 379 BK - aktualna wersja.
Wersje prawej poduszki:
- 4F0 199 382 AD - stosowana do numeru nadwozia 4F-8-067 500, wycofana 01/05/2008;
- 4F0 199 382 AS - wycofana 01/08/2008;
- 4F0 199 382 BK - aktualna wersja.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Numery poduszek pod silnikiem CAHA/CAGB 2.0 TDI:
- 4F0 199 379 BK - lewa z czujnikiem, koszt w ASO ok. 775 zł;
- 4F0 199 382 BG - prawa bez czujnika dla skrzyni manualnej, koszt w ASO ok. 508 zł;
- 4F0 199 382 BT - prawa bez czujnika dla skrzyni automatycznej, koszt w ASO ok. 508 zł.
Są to poduszki aktualnie sprzedawane w ASO. Fabrycznie były montowane z innymi numerami, które zostały już wycofane (dotyczy tylko lewej).
Wersje lewej poduszki:
- 4F0 199 379 G - wycofana 01/06/2008;
- 4F0 199 379 AS - wycofana 01/01/2009;
- 4F0 199 379 BK - aktualna wersja.
Jeśli masz auto z 2011 roku, to fabrycznie masz zamontowaną 4F0 199 379 BK (lewa) oraz 4F0 199 382 BG (prawa dla manuala).
- 4F0 199 379 BK - lewa z czujnikiem, koszt w ASO ok. 775 zł;
- 4F0 199 382 BG - prawa bez czujnika dla skrzyni manualnej, koszt w ASO ok. 508 zł;
- 4F0 199 382 BT - prawa bez czujnika dla skrzyni automatycznej, koszt w ASO ok. 508 zł.
Są to poduszki aktualnie sprzedawane w ASO. Fabrycznie były montowane z innymi numerami, które zostały już wycofane (dotyczy tylko lewej).
Wersje lewej poduszki:
- 4F0 199 379 G - wycofana 01/06/2008;
- 4F0 199 379 AS - wycofana 01/01/2009;
- 4F0 199 379 BK - aktualna wersja.
Jeśli masz auto z 2011 roku, to fabrycznie masz zamontowaną 4F0 199 379 BK (lewa) oraz 4F0 199 382 BG (prawa dla manuala).
dziekikarolsieradz pisze:Kopia postu Kolegi z forum :
Numery poduszek pod silnikiem BRE 2.0 TDI 140KM:
- 4F0 199 379 BK - lewa z czujnikiem, koszt w ASO ok. 775 zł;
- 4F0 199 382 BK - prawa bez czujnika, koszt w ASO ok. 508 zł.
Są to poduszki aktualnie dostępne w ASO, fabrycznie były montowane z innymi numerami, które zostały już wycofane.
Wersje lewej poduszki:
- 4F0 199 379 G - stosowana do numeru nadwozia 4F-8-128 000, wycofana 01/06/2008;
- 4F0 199 379 AS - wycofana 01/01/2009;
- 4F0 199 379 BK - aktualna wersja.
Wersje prawej poduszki:
- 4F0 199 382 AD - stosowana do numeru nadwozia 4F-8-067 500, wycofana 01/05/2008;
- 4F0 199 382 AS - wycofana 01/08/2008;
- 4F0 199 382 BK - aktualna wersja.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga