Piotruś pisze:Istnieje jednak szereg innych rozwiązań/funkcjonalności, nie tylko mechanicznych ale też np. TAKIE UKSZTAÂŁTOWANIE FAZY PRZEDWTRYSKU I WTRYSKU GÂŁÓWNEGO (a nawet odstępów czasu między nimi) ÂŻEBY Z JEDNEJ STRONY MAKSYMALNIE OBNIÂŻYć EMISJę PRODUKTÓW SPALANIA ALE Z DRUGIEJ STRONY UZYSKAć JAK NAJBARDZIEJ SKUTECZNE DOPALANIE BIERNE/PASYWNE FILTRA DPF i na to wybacz - żaden tuner NIE MA WPÂŁYWU, bo nie ma możliwości zaingerowania winolsem czy jakimkolwiek innym drutem (to nie działa na zasadzie on/off).
Dlatego właśnie uważam, że mówienie o profesjonalnym usuwaniu DPF jest semantycznym nadużyciem, czyli poprostu kłamstwem ... .
Wytłumacz mi proszę w jaki sposób są ukształtowane fazy przed wtrysku i wtrysku głownego? Skoro nie ma różnicy mechanicznych jak napisałeś to jest to kwestia softu...a to każdy tuner może zmienić!
Tak jak napisałem, architektura softu jest w każdym aucie zrobiona jakby podobnie.
Czy to 2.0 czy 1.9 softy są analogicznie podobne(bo sterowniki tez są niemal identyczne), wiele różnic osprzetowych jest po prostu załatwiona poprze odpowiednie wyłączniki. Jeśli chodzi o ukształtowanie wtrysku, przed wtrysku to jest to kwestia odpowiednich map które DA się edytować, w niektórych przypadkach jest to kwestia przełączenia kodowania.
ZAWSZE jeśli nie ma żadnych różnic osprzetowych to różnice są w sofcie dlatego ZAWSZE można to zmienić bez żadnego problemu i skutków ubocznych.
Przykład: VW Crafter 2.5TDI - były auta z DPFem i bez DPFa, sprzętowo auta są IDENTYCZNE(nawet w wersji bez DPFa po włączeniu zapłonu zapal się na chwilkę kontrolka DPFa) myślisz ze VW zrobił by takiego bubla bez DPFu który wg Twoich teorii nie ma prawa bytu i szereg procesów zachodzących w silniku go psują?
NIE MOÂŻESZ pisać o tym że kłamię mówiąc o PROFESJONALNYM usunięciu DPFa skoro robię to identycznie jak zrobił to producent!
Pisałeś o ECU:
VW Touareg 5.0TDI, auta te występowały z DPFem i bez DPFa:
- AYH nie mają DPFa, na pokładzie EDC16U1
- BLE mają DPFa, na pokładzie EDC16U31
różnica spora, chociażby w samej pamięci FLASH czy procku...ale...w nowszych sterownikach 2MB architektura softu jest taka sama jak w Crafterze, A6 czy Golfie...wystarczy wiedzieć które przełaczniki sa od czego i je przełaczyć, odpowiednio zmodyfikować mapy odpowiedzialne za dotrysk, sondę lambdę i przepływkę...THAT ALL
Piotruś pisze:
OT PS:
"Poza konkursem" i z najzwyklejszej ciekawości zapytam (jesli zechcesz odpowiedzieć ...
) jak sobie radzisz z DPF'ami w silnikach D4D Toyoty i Boxer Diesel Subaru
(nie zamierzam w tej materii polemizować, pytam "przy okazji" bo po prostu mnie to interesuje, a poza tym jesteśmy na forum CCCO a nie "japończyków") .
Jeśli chodzi o Toyoty to jest duzy problem z programowaniem ECU, dlatego nawet się nie zabierałem do usuwania DPFa i wyłączania jego fockcji e ECU. Nie mam doświadczenia w tej kwestii, nie obsługuje tej marki na poziomie serwisowym a więc nie mam wglądu we wszystkie parametry które pomogły by prawidłowo wykonać taka operację. Podobnie w Subaru. Dlatego do tych aut mamy emulatory(nie ADS) tylko własne rozwiązanie które stosujemy tylko w Toyocie i sporadycznie w Mazdzie (te auta od jakiegoś czasu już programujemy) jeśli klient woli emulator.
Piotruś pewnie słyszałeś o magikach którzy używają magiczne programy i usuwają z softu kilka tabeli z błędami...
Rożne marki, modele aut to całe mnóstwo rożnych rozwiązań...
Mam kilka "patentów" rozwiązań których nikt inny nie stosuje(a teoretycznie tez usuwa DPFy).....
Nie opisze co i jak dokładnie trzeba modyfikować, nie pokażę przykładów i screanów z winolsa i nie przedstawię konkretnych przykładów bo po prostu nie mogę tego zrobić, jest to efekt żmudnej i ciężkiej pracy nie raz po nocy...chyba rozumiesz...