usterka dpf-a...
usterka dpf-a...
koledzy jestem tu nowy i mam problem z moim a6 c6. a mianowicie: zapala sie kontrolka dpf-a (ta zołta). do tego po chwili zapala sie zołta ze swiec zarowych-miga w czasie jazdy i nie mam mocy. rozumiem ze silnik idzie w tryb awaryjny wylacza turbine i lipa. ale gdz wyłacze i włacze ponownie wszystko sie uspokaja. byÂŁem u mechanika i przez komputer zrobił jakies dopalanie... auto chodziło ze 40 minut na obrotach około 1500obr/minute i nibzy mialo sie wypalic i mialo byc ok. ale dzieje sie tak dalej. co tu z tym robic. dodam ze autko ma 3 lata i okolo 140.000 km i nic nie dzieje sie innego (nie dymi nie pali duzo) prosze o porady. pozdrawiam.
PROVIS;)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 04 lip 2010, 02:03
- Lokalizacja: Szczecin
Re: usterka dpf-a...
DPF o ile pamiętam ma 4 fazy regeneracji filtra, tłumaczył mi to mechanik.provis pisze:koledzy jestem tu nowy i mam problem z moim a6 c6. a mianowicie: zapala sie kontrolka dpf-a (ta zołta). do tego po chwili zapala sie zołta ze swiec zarowych-miga w czasie jazdy i nie mam mocy. rozumiem ze silnik idzie w tryb awaryjny wylacza turbine i lipa. ale gdz wyłacze i włacze ponownie wszystko sie uspokaja. byÂŁem u mechanika i przez komputer zrobił jakies dopalanie... auto chodziło ze 40 minut na obrotach około 1500obr/minute i nibzy mialo sie wypalic i mialo byc ok. ale dzieje sie tak dalej. co tu z tym robic. dodam ze autko ma 3 lata i okolo 140.000 km i nic nie dzieje sie innego (nie dymi nie pali duzo) prosze o porady. pozdrawiam.
Przy zanieczyszczeniu do 10% silnik wchodzi w lekko wyższe obroty (ok 1000) i inicjuje próbę regeneracji, nastepnie przy ok 20%? nie jestem pewien ale już przy wyższych gdy autko nie przepali tego włącza się kontrolka. Przy kolejnych Kontrolka DPF+Swiec żarowych a nastepnie Tryb awaryjny
Ja bym polecał dziada pozbyć się poprzez programowe usunięcie lub emulator, sami niestety nie możemy zrobić tego w naszym firmowym aucie gdyż był robiony remont silnika i stracilibyśmy gwarancje..
DPF to nasz najgorszy koszmar
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
dpf
Witam
Bardzo dużo śmigam po mieście i ciągle miałem problemy z dpf, więc go wywaliłem i teraz mam święty spokój, oprócz tego wydaje mi się że autko lepiej chodzi .
do
Piotruś,
i gdzie Byś tu szukał przyczyny złej pracy DPF-A ?
Pozdr
Bardzo dużo śmigam po mieście i ciągle miałem problemy z dpf, więc go wywaliłem i teraz mam święty spokój, oprócz tego wydaje mi się że autko lepiej chodzi .
do
Piotruś,
i gdzie Byś tu szukał przyczyny złej pracy DPF-A ?
Pozdr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
DPF
Piotruś
Samochód jest po to żeby nim jeździć - nie ważne czy 1 km czy 100 km .
Mój ma przejechane 200tyś, ja bez DPF-a zrobiłem 25 tyś i wszystko jest OK .
Pozdr
Samochód jest po to żeby nim jeździć - nie ważne czy 1 km czy 100 km .
Mój ma przejechane 200tyś, ja bez DPF-a zrobiłem 25 tyś i wszystko jest OK .
Pozdr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
DPF
Witam
Piotruś
Piotruś, w tym co piszesz to dużo masz racji ale
Przecież są też takie samochody jak np. mój z silnikiem 2,7 tdi i nie mają DPF
fabrycznie zakładanego i wszystko jest OK .
Chodzi mi o to że jak DPF jest usunięty profesjonalnie to nie będzie problemów
Moim zdaniem to DPF staje na przeszkodzie kiedy robi się wąskim gardłem. Mamy mocne części w silniku a obecność DPF "trzyma silnik". Jeżeli DPF nie jest wąskim gardłem silnika i funkcjonuje poprawnie to zostawmy go niech dba o środowisko w którym żyjemy .
Tak się składa ze DPFy usuwa się już od około roku czasu w sposób profesjonalny. Profesjonalny to taki jak robi fabryka w tabelach konfiguracyjnych softu. Jeden bit odpowiada za funkcjonowanie bądź brak istnienia usługi DPF. ECU wie ze w tym aucie nie ma DPF. Nie na zmiennych statusów pracy, nie ma błędów z odpiętych czujników, ect.
Piotruś pozdrowionka .
zaczynam się powoli zbierać na wesele mojej Chrześnicy .
Piotruś
Piotruś, w tym co piszesz to dużo masz racji ale
Przecież są też takie samochody jak np. mój z silnikiem 2,7 tdi i nie mają DPF
fabrycznie zakładanego i wszystko jest OK .
Chodzi mi o to że jak DPF jest usunięty profesjonalnie to nie będzie problemów
Moim zdaniem to DPF staje na przeszkodzie kiedy robi się wąskim gardłem. Mamy mocne części w silniku a obecność DPF "trzyma silnik". Jeżeli DPF nie jest wąskim gardłem silnika i funkcjonuje poprawnie to zostawmy go niech dba o środowisko w którym żyjemy .
Tak się składa ze DPFy usuwa się już od około roku czasu w sposób profesjonalny. Profesjonalny to taki jak robi fabryka w tabelach konfiguracyjnych softu. Jeden bit odpowiada za funkcjonowanie bądź brak istnienia usługi DPF. ECU wie ze w tym aucie nie ma DPF. Nie na zmiennych statusów pracy, nie ma błędów z odpiętych czujników, ect.
Piotruś pozdrowionka .
zaczynam się powoli zbierać na wesele mojej Chrześnicy .
silnik 3.0 na CR BARDZO DOBRZE radzi sobie z dopalaniem DPF-a, szczegolnie w porownaniu z 2.0 na PD.
Jesli mamy do czynienia z ekstremalna jazda po miescie (5 km w jedna strone, stop.) to faktycznie moze byc problem.
Sterownik stara sie przeprowadzac dopalanie w optymalnym momencie obserwujac parametry silnika i sposob jazdy, wejscie w tryb awaryjny oznacza, ze sterownik "nie ma wyjscia" bo:
- nastapila awaria jakiegos czujnika (najczesciej Differenzdrucksensor - czujnik cisnienia roznicowego), ale moze tez czujnika temp spalin.
- kierowca zignorowal zalecenie przeprowadzenia "jazdy dopalajacej"
Czesc sterownikow (glownie 2.7) miala blad w oprogramowaniu polegajacy na blednym wyliczaniu teoretycznego zapelnienia filtra a dodatkowo uniemozliwieniu wyresetowania tej wartosci. Upgrade sw w tym przypadku rozwiazuje problem. O ile wiem w ASB nie ma juz tej przypadłosci.
Zgadzam sie z Piotrusiem, ze DPF jest nagminnie uznawany jako "samo zlo", do czego przyczynily sie najbardziej feralne silnik CDTI w oplu, w ktorych totalnie zwalona jest procedura dopalania. Auta z DPFem jezdza a niem stoją po rowach - sam mam auto z DPF i po chipowaniu - nie ma ZADNYCH problemow - zapelnienie filtra max 20%. Do pracy dojedzam 10 km z rejonow podmiejskich do centrum. Srednio dpf dopala mi sie co 800-1000 km, czyli raz na 1.5 tygodnia.
Natomiast nie zgadzam sie z tym, ze nie mozna dobrze wylaczyc DPFa w programie ECU - jest to zwykly podprogram wywolywany z przerwania procesora, jesli ktos wie jak, na pewno zrobi to dobrze. Osobna sprawa to niekompatybilnosc hardware w takiej sytuacji, ale rozumiem, ze nie przeszkadza to potencjalnym klientom
Jesli mamy do czynienia z ekstremalna jazda po miescie (5 km w jedna strone, stop.) to faktycznie moze byc problem.
Sterownik stara sie przeprowadzac dopalanie w optymalnym momencie obserwujac parametry silnika i sposob jazdy, wejscie w tryb awaryjny oznacza, ze sterownik "nie ma wyjscia" bo:
- nastapila awaria jakiegos czujnika (najczesciej Differenzdrucksensor - czujnik cisnienia roznicowego), ale moze tez czujnika temp spalin.
- kierowca zignorowal zalecenie przeprowadzenia "jazdy dopalajacej"
Czesc sterownikow (glownie 2.7) miala blad w oprogramowaniu polegajacy na blednym wyliczaniu teoretycznego zapelnienia filtra a dodatkowo uniemozliwieniu wyresetowania tej wartosci. Upgrade sw w tym przypadku rozwiazuje problem. O ile wiem w ASB nie ma juz tej przypadłosci.
Zgadzam sie z Piotrusiem, ze DPF jest nagminnie uznawany jako "samo zlo", do czego przyczynily sie najbardziej feralne silnik CDTI w oplu, w ktorych totalnie zwalona jest procedura dopalania. Auta z DPFem jezdza a niem stoją po rowach - sam mam auto z DPF i po chipowaniu - nie ma ZADNYCH problemow - zapelnienie filtra max 20%. Do pracy dojedzam 10 km z rejonow podmiejskich do centrum. Srednio dpf dopala mi sie co 800-1000 km, czyli raz na 1.5 tygodnia.
Natomiast nie zgadzam sie z tym, ze nie mozna dobrze wylaczyc DPFa w programie ECU - jest to zwykly podprogram wywolywany z przerwania procesora, jesli ktos wie jak, na pewno zrobi to dobrze. Osobna sprawa to niekompatybilnosc hardware w takiej sytuacji, ale rozumiem, ze nie przeszkadza to potencjalnym klientom
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Witam
greg25
Moim zdaniem to jakie są krzywki to jest najmniej ważne, bo skoro filtr DPF jest czysty i nie ma potrzeby go wypalać, a tak jest w przypadku mechanicznego i programowo usuniętego filtra / jeżeli jest to zrobione profesjonalnie / to też nie ma potrzeby dodatkowej dawki paliwa dla wypalenia DPF .
http://fapserwis.pl/kontakt.html
Pozdr
greg25
Moim zdaniem to jakie są krzywki to jest najmniej ważne, bo skoro filtr DPF jest czysty i nie ma potrzeby go wypalać, a tak jest w przypadku mechanicznego i programowo usuniętego filtra / jeżeli jest to zrobione profesjonalnie / to też nie ma potrzeby dodatkowej dawki paliwa dla wypalenia DPF .
http://fapserwis.pl/kontakt.html
Pozdr
witam wszystkich znawcow tego badziewia
jezdze duzo po miescie (krotkie odcinki okolo 10km i przerwa, ten filtr wlancza sie 2 do 3 razy na kazde tankowanie ! czy to jest normalne? jak nie dopale i wylacze samochod to po 2-3 razach wlancza sie tryb awaryjny . wyciac nie wyciac coz mi robic? bylem w Audi podlaczali do kompa i mowia, ze ten typ tak ma, szkoda, ze tego nie powiedzieli przed zakupem. dzieki za rady
jezdze duzo po miescie (krotkie odcinki okolo 10km i przerwa, ten filtr wlancza sie 2 do 3 razy na kazde tankowanie ! czy to jest normalne? jak nie dopale i wylacze samochod to po 2-3 razach wlancza sie tryb awaryjny . wyciac nie wyciac coz mi robic? bylem w Audi podlaczali do kompa i mowia, ze ten typ tak ma, szkoda, ze tego nie powiedzieli przed zakupem. dzieki za rady
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
A ja dopytam jeszcze jak to się ma do aut przygotowanych pod DPF (7GN - Emission standard, EU4, DPF preparation), które wyjechały z fabryki bez niego...greg25 pisze:a jak to się ma do tego co:Piotruś pisze: Na koniec zapytałbym, jak "mądraliński" poradził sobie z dawkowaniem paliwa przez ECU, już sprzętowo (a nie tylko programowo) przygotowanym do "obsługi DPFa" ... (to w przypadku silników CR, bo w silnikach z pompowtryskami i DPFem jest jeszcze trudniej - z uwagi na specjalny kształt krzywek wałków rozrządu z charakterystycznym "wypustkiem" dla dawki ... dopalającej DPFa !) ... .
jak to jest z tymi krzywkami? Są inne?camelllcamelll pisze:Przecież są też takie samochody jak np. mój z silnikiem 2,7 tdi i nie mają DPF
fabrycznie zakładanego i wszystko jest OK .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 270
- Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
- Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
- Kontakt:
Wytłumacz mi DLACZEGO ECU dalej będzie dawkowało paliwo tak jakby filtr nadal był zamontowany?Piotruś pisze:Pora również zdać sobie sprawę i z tego, że "programowe wyłączenie DPFa" to kolejna bzdura pociskana przez tunerów, bo nawet jeśli ktoś wyłączy funkcje związane z oczyszczaniem filtra DPF, to ECU wciąż bedzie dzieliło i dawkowało paliwo w takich fazach, jakby ten filtr wciąż się tam znajdował (niszcząc silnik i układ wydechowy) .... .
Wyjaśnij mi to bo pojąc tego nie mogę
hm... bardzo ciekawa teoria...Piotruś pisze:a dawki dopalające są generowane sprzętowo, z poziomu ECU - i jest to obszar, w który nie da się zaingerować winolsem
tylko jeden mały szczegół...po co wnikać w dawki paliwa skoro można wyłączyć całkowicie obsługę DPFa...wtedy dotrysk jest "wyłączny" z automatu...
Naprawdę nie wiesz o czym piszesz tylko niepotrzebnie robisz ludziom wodę z mózgu.
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 270
- Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
- Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
- Kontakt:
Oj przepraszam bardzo że sie ośmieliłem jaśnie pana skrytykować...
chyba w główce ci sie pomieszało...
To ty kłamliwie manipulujesz ludźmi obrażając mnie przy okazji.
Myślisz że jakimś przydługim wywodem przeciągniesz publiczność na swoją stronę...stary a g..
Funkcja DPF to tak naprawdę kilka przełączników w sofcie!
Architektura każdego softu jest podobna, każdy program jest zrobiony jakby na full, tylko odpowiednimi przełącznikami włączamy sobie opcje jakie chcemy...
I nie ma znaczenia żaden wałek rozrządu jeśli zmiany w sofcie są wykonane prawidłowo co oczywiście można potwierdzić wykonując diagnostykę. Dawka paliwa w fazie dotrysku wynosi 0(ZERO) mg i nic tego nie zmieni nawet super wałek rozrządu zaprojektowany w NASA.
Co do różnych sterowników w CR...bez problemu można wszystko przekonfigurować.
Jesteś jak beton oporny na to co piszą inni, z racji popularności chyba ci się trochę pomieszało i myślisz że jesteś wszechwiedzący umiejący wszystko najlepiej.
chyba w główce ci sie pomieszało...
To ty kłamliwie manipulujesz ludźmi obrażając mnie przy okazji.
Myślisz że jakimś przydługim wywodem przeciągniesz publiczność na swoją stronę...stary a g..
Funkcja DPF to tak naprawdę kilka przełączników w sofcie!
Architektura każdego softu jest podobna, każdy program jest zrobiony jakby na full, tylko odpowiednimi przełącznikami włączamy sobie opcje jakie chcemy...
I nie ma znaczenia żaden wałek rozrządu jeśli zmiany w sofcie są wykonane prawidłowo co oczywiście można potwierdzić wykonując diagnostykę. Dawka paliwa w fazie dotrysku wynosi 0(ZERO) mg i nic tego nie zmieni nawet super wałek rozrządu zaprojektowany w NASA.
Co do różnych sterowników w CR...bez problemu można wszystko przekonfigurować.
Jesteś jak beton oporny na to co piszą inni, z racji popularności chyba ci się trochę pomieszało i myślisz że jesteś wszechwiedzący umiejący wszystko najlepiej.
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga