[2.0 tdi 140KM BLB] Turbina... masakra!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 10 cze 2008, 19:13
- Imię: Zenek
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Grays, uk
[2.0 tdi 140KM BLB] Turbina... masakra!
Witam, z przykrosca musze stwierdzic ze ta moja c6 to juz niestety skarbonka bez dna, i chyba sie pozbede :-?
Chyba ze mi ktos pomoze, wiec od kilku tys km chalasuje mi cos w aucie, mianowicie po ruszeniu jak odpuszcze gaz i wcisne sprzeglo w celu zmiany biegu, jak silnik zchodzi z obrotow slychac jakies ocieranie, jak csiuu, csiuu, csiuu...po przeczytaniu kilku postow mysle ze to turbo, im szybciej przyspieszam tym ocieranie glosniej slychac, a jak ruszam pod stroma gore przy zmianie na 2 gi bieg to juz w ogole gotuje sie we mnie bo az sie ludziska patrza co tak halasuje...
Za miesiac wyjazd na swieta a ja juz sie boje nim jezdzic, pomozcie panowie, nie chce na darmo pieniadze wydawac! Jak wspomnialem ten halas mam od jakis 16 tys km, i troszke sie poglebia teraz. Czasami sie nawet pojawi na 6 biegu lub tez na 5tym, jak bez wciskania sprzegla spuszcze noge z gazu..
Pozdrawiam wszystkich. Z.
Proszę zakładać tematy w odpowiednich działach i nazywać je zgodnie z Regulaminem nazywania tematów!
Chyba ze mi ktos pomoze, wiec od kilku tys km chalasuje mi cos w aucie, mianowicie po ruszeniu jak odpuszcze gaz i wcisne sprzeglo w celu zmiany biegu, jak silnik zchodzi z obrotow slychac jakies ocieranie, jak csiuu, csiuu, csiuu...po przeczytaniu kilku postow mysle ze to turbo, im szybciej przyspieszam tym ocieranie glosniej slychac, a jak ruszam pod stroma gore przy zmianie na 2 gi bieg to juz w ogole gotuje sie we mnie bo az sie ludziska patrza co tak halasuje...
Za miesiac wyjazd na swieta a ja juz sie boje nim jezdzic, pomozcie panowie, nie chce na darmo pieniadze wydawac! Jak wspomnialem ten halas mam od jakis 16 tys km, i troszke sie poglebia teraz. Czasami sie nawet pojawi na 6 biegu lub tez na 5tym, jak bez wciskania sprzegla spuszcze noge z gazu..
Pozdrawiam wszystkich. Z.
Proszę zakładać tematy w odpowiednich działach i nazywać je zgodnie z Regulaminem nazywania tematów!
Ostatnio zmieniony 24 lis 2009, 10:30 przez zenonek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
- Lokalizacja: Lubin dolnośląskie
zdejmij węże dolotowe od turbiny i sprawdź wirnik turbiny organoleptycznie paluchami: luz wzdłużny osi wirnika i luz promieniowy ( na boki ) ten drugi lekki jest dopuszczalny oraz jak ci się uda to stan wirnika czy nie ma na nim jakichś kancerów. osobiście stawiałbym na słynny moduł wyrównoważający w misce olejowej. najlepiej byś zrobił jakbyś ustawił auto bez osłon silnika górnych i dolnych na jakimś podnośniku lub kanale i precyzyjniej zlokalizował miejsce występowania niepokojących dźwięków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 10 cze 2008, 19:13
- Imię: Zenek
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Grays, uk
Caly uklad owych walkow mam wymieniony.. kosztowalo mnie fortune i z tad moj gniew nstepna usterka, szczeze to sam myslalem ze to zniknie po wymianie walkow..
A turbinke jak mowisz jutro sprawdze, dodam ze autku nie dzieje sie nic, nie dymi, nie wariuja obroty, naprawde nic... no poza tym ze zjada oleju jak szalony przy predkosci 170<..
Pozdr
a odglos ciezko jest zlokalizowac gdyz pojawia sie on tylko gdy smochod jest w ruchu., no da sie jeszcze na recznym, ale na kanale to troche niebezpieczne.
A turbinke jak mowisz jutro sprawdze, dodam ze autku nie dzieje sie nic, nie dymi, nie wariuja obroty, naprawde nic... no poza tym ze zjada oleju jak szalony przy predkosci 170<..
Pozdr
a odglos ciezko jest zlokalizowac gdyz pojawia sie on tylko gdy smochod jest w ruchu., no da sie jeszcze na recznym, ale na kanale to troche niebezpieczne.
widzę kolego że od początku masz problemy ze swoim blb... :-?zenonek pisze:Caly uklad owych walkow mam wymieniony.. kosztowalo mnie fortune i z tad moj gniew nstepna usterka, szczeze to sam myslalem ze to zniknie po wymianie walkow..
A turbinke jak mowisz jutro sprawdze, dodam ze autku nie dzieje sie nic, nie dymi, nie wariuja obroty, naprawde nic... no poza tym ze zjada oleju jak szalony przy predkosci 170<..
Pozdr
a odglos ciezko jest zlokalizowac gdyz pojawia sie on tylko gdy smochod jest w ruchu., no da sie jeszcze na recznym, ale na kanale to troche niebezpieczne.
pogoń auto i szukaj coś innego
pzdr
GPW
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 10 cze 2008, 19:13
- Imię: Zenek
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Grays, uk
Hej tyle juz w nim zrobilem ze glupio byloby sprzedac z powodu turbo lub sprzegla... bo takie diagnozy mam oe mechanikow, jedak zeden za bardzo nie chce sie podjac rozbieraniasatch pisze:widzę kolego że od początku masz problemy ze swoim blb... :-?zenonek pisze:Caly uklad owych walkow mam wymieniony.. kosztowalo mnie fortune i z tad moj gniew nstepna usterka, szczeze to sam myslalem ze to zniknie po wymianie walkow..
A turbinke jak mowisz jutro sprawdze, dodam ze autku nie dzieje sie nic, nie dymi, nie wariuja obroty, naprawde nic... no poza tym ze zjada oleju jak szalony przy predkosci 170<..
Pozdr
a odglos ciezko jest zlokalizowac gdyz pojawia sie on tylko gdy smochod jest w ruchu., no da sie jeszcze na recznym, ale na kanale to troche niebezpieczne.
pogoń auto i szukaj coś innego
pzdr
Jak juz pisalem poza niepokojacymi dzwiekami autku nic nie dolega, brak spadku mocy, nie wiruja obroty, nie dymi, no moze w zimny dzien, ale to chyba normale, silnik po wymianie ukladu walkow chodzi czysciutko i milo. Tylko te tarcie przy odsprzeglaniu. A moze to naprawde dwumas lub cos ze sprzeglem, tylko wtedy powinna kabina wibrowac, czy tak?
Dla tego widzisz, kupie drugie padlo i zas to samu. A tylko a6 mi odpowiada.
coś innego mam na mysli C6 ... jest trochę tego na mobilu , tanie nie są ale godne uwagi niektóre na pewnozenonek pisze:Hej tyle juz w nim zrobilem ze glupio byloby sprzedac z powodu turbo lub sprzegla... bo takie diagnozy mam oe mechanikow, jedak zeden za bardzo nie chce sie podjac rozbieraniasatch pisze:widzę kolego że od początku masz problemy ze swoim blb... :-?zenonek pisze:Caly uklad owych walkow mam wymieniony.. kosztowalo mnie fortune i z tad moj gniew nstepna usterka, szczeze to sam myslalem ze to zniknie po wymianie walkow..
A turbinke jak mowisz jutro sprawdze, dodam ze autku nie dzieje sie nic, nie dymi, nie wariuja obroty, naprawde nic... no poza tym ze zjada oleju jak szalony przy predkosci 170<..
Pozdr
a odglos ciezko jest zlokalizowac gdyz pojawia sie on tylko gdy smochod jest w ruchu., no da sie jeszcze na recznym, ale na kanale to troche niebezpieczne.
pogoń auto i szukaj coś innego
pzdr
Jak juz pisalem poza niepokojacymi dzwiekami autku nic nie dolega, brak spadku mocy, nie wiruja obroty, nie dymi, no moze w zimny dzien, ale to chyba normale, silnik po wymianie ukladu walkow chodzi czysciutko i milo. Tylko te tarcie przy odsprzeglaniu. A moze to naprawde dwumas lub cos ze sprzeglem, tylko wtedy powinna kabina wibrowac, czy tak?
Dla tego widzisz, kupie drugie padlo i zas to samu. A tylko a6 mi odpowiada.

GPW
Witam , mi to wygląda na dwumas, rozpadł ci się sprężyny wyleciały i tyle. Jak masz jak to obejrzyj dobrze połączenie silnika ze skrzynią, nie wiem czy jest szczelnie złączony ale wydaje mi się że powinny być jakieś szpary jak jest to w passacie czy turanie i jak padł ci dwumas to będziesz miał tam trochę opiłków i trochę syfu ze stopionej gumy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 10 cze 2008, 19:13
- Imię: Zenek
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Grays, uk
Dzieki, no ale jezdze juz z tym dobre 16 tys... nie powinien sie rozleciec do konca?kilex pisze:Witam , mi to wygląda na dwumas, rozpadł ci się sprężyny wyleciały i tyle. Jak masz jak to obejrzyj dobrze połączenie silnika ze skrzynią, nie wiem czy jest szczelnie złączony ale wydaje mi się że powinny być jakieś szpary jak jest to w passacie czy turanie i jak padł ci dwumas to będziesz miał tam trochę opiłków i trochę syfu ze stopionej gumy.
Pozdrawiam
I poza drobna wibracja przy 2200 obr to sie nic nie dzieje..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 01 wrz 2008, 18:25
- Lokalizacja: marbella ,hiszpania
witam kolego dokładnie identyczny przypadek przerabiałem u siebie zaczęło się od delikatnego przycierania szczególnie na wzniesieniach gdy dodawałem gazu i wysprzęglałem po pewnym czasie też na prostej
na 100% turbina zrobiłem na niej około 7000km po dotarciu do mechaniora
dowiedziałem się że to łopatki turbiny przycierały
nie zwlekaj jak sie rozleci i drobinki pójdą dalej podobno masakra :!:
na 100% turbina zrobiłem na niej około 7000km po dotarciu do mechaniora
dowiedziałem się że to łopatki turbiny przycierały
nie zwlekaj jak sie rozleci i drobinki pójdą dalej podobno masakra :!:
hanysq
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 10 cze 2008, 19:13
- Imię: Zenek
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Grays, uk
Hej, jutro wyjmuje turbine i zobaczymy.hanysq pisze:witam kolego dokładnie identyczny przypadek przerabiałem u siebie zaczęło się od delikatnego przycierania szczególnie na wzniesieniach gdy dodawałem gazu i wysprzęglałem po pewnym czasie też na prostej
na 100% turbina zrobiłem na niej około 7000km po dotarciu do mechaniora
dowiedziałem się że to łopatki turbiny przycierały
nie zwlekaj jak sie rozleci i drobinki pójdą dalej podobno masakra :!:
[ Dodano: 2009-11-28, 17:16 ]
witam, dzisiaj przyjzalem sie tet turbinie, nie wyjmowalem, tylko wyjalem dolot czystego powiertza, lopatki sa w stanie idealnym, lusy poprzeczne znikome, w granicach 0.5 mm, wzdluz nie ma w ogole.
Bylo tylko troszke oleju przed lopatkami. Czy tak musi byc?
Potem jak skladalem wszystko, to zapomnialem podpiac wezyk do te "gruszki", nie wiem czy dobrze nazywam, tej co cos otwiera i zamyka na turbinie.
Autko zachowywalo sie jak 100KM passat, wiec dalo sie jezdzic bez problemu, ale zauwazylem ze tego szorowania juz nie bylo slychac, dziwne.
Moze ktos sie wypowiedziec prosze!
A jak zalozylem wezyk z powrotem dzwiek sie pojawia znowu.
Pomocy! Bo juz nie wiem co z tym robic a za 2 tyg jade w trase, jakies 2000km w jedna strone, mechanicy tylko rozkladaja rece i mowia zeby jezdzic, nie bede mial chyba innego wyjscia jak tak zrobic, wykupie pelne ubezpieczenie na miesiac i w droge!`
Pozdrawiam!
[ Dodano: 2009-12-03, 21:04 ]
Dla zainteresowanych powiem ze po czyszczeniu tyrbiny i uklanu EGR wyglada ze pomoglo, i autko inaczej sie zachowuje, bardziej zwawe i nie ma zadnych niepokojacych dzwiekow!
Duzo informacji znalazlem na forum A4 klub pl.
Pozdrawiam
Temat zamkniety.
- wojciech_A6_C6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 14 cze 2009, 13:39
- Lokalizacja: Warszawa
- wojciech_A6_C6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 14 cze 2009, 13:39
- Lokalizacja: Warszawa