Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C6 2.7 Tdi] Świeca żarowa

Silniki wysokoprężne
Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 05 lut 2012, 12:06

szczerba2 pisze:u mnie przy wymianie zostaly w głowicy i demontowałem głowice rozrząd niestety trzeba rozpiąc ale to nic trudnego
silnik trzeba wysuwac??

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 05 lut 2012, 12:37

nie nic nie wysuwalem wszystko na aucie, trzy dni roboty jak to robisz pierwszy raz- ssp byly bardzo pomocne, jak cos moge podeslac na adres meilowy. Podpowiem wam jesio że jeśli już się wam ukręci to nie załamujcie się jest sposób na wykręcenie tej mendy ,należy się zaopatrzyć w tzw wykrętaki, i teleskopowy magnesik którym usuniemy wiórki . Po usunieciu resztek swiecy wlewamy do danego cylindra gęsty olej . Chodzi oto iz gęsty olej ma bardzo dobre własciwości lepiące i poskleja nam drobinki mmetalu. Następnie musimy się zaopatrzyć w pompkę lub dużą strzykawę na koniec której nakładamy ok. 20 cm przezroczysty wężyk. Energicznym ruchem wyciągamy olej z zabrudzeniami z cylindra . Następnie wlewamy do cylindra coś rzadszego np nafte, rope, i powtarzamy operacje z odsysaniem. Zapieg można powtarzać kilka razy. Gdy już mamy to za sobą nie wkręcamy nowej świecy,tylko obracamy rozrusznikiem ale tak aby nie odpalał,kilka razy . Ten zapieg wypluje z cylindra ewentualne resztki oleju i brudu.


Operacja testowana na mb w 211 3,2 cdi -zakoĂączona powodzeniem.
Uwaga!!!!Każdy wykonuje na własną odpowiedzialność !!!!
Ostatnio zmieniony 05 lut 2012, 13:06 przez szczerba2, łącznie zmieniany 2 razy.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 05 lut 2012, 12:44

to wyślij peter22@interia.pl

Udało sie wymienic świece , naszczęście nic nie zostało w środku <lol> dzisiaj jeszcze czyszczenie kolektorow i bedzie malina <okok>

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 31 paź 2017, 22:01

odgrzeje kotleta schabowego

dopadło mnie P3338 - 002 - electrical malfunction
i P0684 - 001 - imlausable signal

po południu sprawdzę J179, czy on jest po prawej stronie w podszybiu?

coś jeszcze Wam przychodzi do głowy oprócz wody lub uwalonego przekaźnika?

[ Dodano: 2017-10-31, 22:01 ]
dobra miałem w puszcze ECU i przekaźnika świec prawie litr wody
oprócz tego 2 kilogramy liści i błota w podszybiu
temat opanowany
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 31 paź 2017, 22:53

Akurat podszybie sprawdzam co miesiąc :).

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 01 lis 2017, 14:09

niestety chyba się nie obeszło bez strat...
zostało mi pięć błędów świec żarowych od 1 do 5...
Jaki powinien być prąd na świecy zmierzony miernikiem?
u mnie przez dwie sekundy poddawało 11v, potem spadło na 2.7v
Jakiś kosmos
możliwe że ugotowało świece jak było zwarcie?
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 lis 2017, 21:42

W naszych A6 napięcie świecy to 4.4V, więc każde większe napięcie je pali. Masz problem z odpalaniem na zimnym?

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 03 lis 2017, 23:34

Akurat nie mam żadnego problemu z odpaleniem na zimnym bo silnik w dobrym stanie, jutro drąże dalej temat sterowania świecami, tymczasowo odpinam świece całkowicie

Jaki jest opis błędu w przypadku spalonej świecy?
Ja dla świec 1-5 mam błąd "Cylinder x glow plug circuit (Qxx)
000 - electrical fault

Stawiam na usmażony przekaźnik po zalaniu

[ Dodano: 2017-11-03, 23:34 ]
Spalonych 5 świec i chyba przekaźnik też

Vcds pokazuje spalone świece od 1 do 5 a nr 6 sprawna, ale w rzeczywistości ta jedna dobra świeca jest pierwsza od zderzaka po strony kierowcy - czyli zgodnie z numeracją cylindrów podaną na forum to nr 4
Stąd wnioskuje, że przekaźnik też uwalony

Teraz najlepsze
Świece mamy na 4,4 v ale jak mierze napięcie podawane na świece żarowe to mam tak:
Przez 2-3 sekundy jest 11,8 v
Potem spada na 2,8 v i tak jest kilka sekund

Najdziwniejsze, że kolega mierzył napięcie u siebie w 3.0 tdi i ma takie samo napięcie, mierzone na ściągniętych kapturkach
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 lis 2017, 23:39

Nie wiadomo jak zachowuje się przekaźnik/moduł, gdy odpięte są świece <mysli> . Wymień przekaźnik oraz wszystkie świece i powinno być ok.

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 06 lis 2017, 22:09

Dobra nie urwałem tym razem ani jednej świecy, polecam penetrator oil z Valvoline - zdziałał cuda
5 sztuk poszło bez problemu
Niestety jedno gniazdo mam do wyczyszczenia i gwint do poprawy bo nowa świeca nie chce wejść na tyle głęboko aby złapała gwint
Generalnie nie było tragedii
Pośpiech nie jest wskazany

[ Dodano: 2017-11-06, 22:09 ]
Temat opanowany w całości
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

andi50
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 22 lip 2013, 18:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

swiece zarowe

Post autor: andi50 » 27 lis 2017, 22:26

Witam
Wlasnie mam taki sam problem to moje bledy ...


Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4F0 910 401 N HW: 4F0 907 401 B
Component: 3.0L V6TDI G001AG 0010
Revision: --H01--- Serial number:
Coding: 0011372
Shop #: WSC 12345 123 45725
VCID: 2757E3DC9613D526F59-8072

8 Faults Found:
001654 - Cylinder 6 Glow Plug Circuit (Q15)
P0676 - 000 - Electrical Fault
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 4
Reset counter: 255
Mileage: 305472 km
Time Indication: 0
Date: 2017.08.07
Time: 15:58:28

Freeze Frame:
RPM: 1008 /min
Torque: 74.1 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 11.48 V
Duty Cycle: 24.1 %
Temperature: 26.1°C

013112 - Control Circuit for Glow Plug Controller 1
P3338 - 001 - Electrical Malfunction
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 194
Reset counter: 255
Mileage: 309884 km
Time Indication: 0
Date: 2017.11.09
Time: 14:19:52

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 179.4 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 11.40 V
Duty Cycle: 95.5 %
Temperature: 26.1°C

001668 - Glow Plug Control Module (J179)
P0684 - 001 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01110001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 310088 km
Time Indication: 0
Date: 2017.11.11
Time: 14:42:30

Freeze Frame:
RPM: 840 /min
Torque: 93.6 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 13.60 V
Duty Cycle: 24.5 %
Temperature: 22.5°C

001649 - Cylinder 1 Glow Plug Circuit (Q10)
P0671 - 000 - Electrical Fault
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 310114 km
Time Indication: 0
Date: 2017.11.13
Time: 16:02:14

Freeze Frame:
RPM: 945 /min
Torque: 93.6 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 13.91 V
Duty Cycle: 24.9 %
Temperature: 5.4°C

001650 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11)
P0672 - 000 - Electrical Fault
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 310114 km
Time Indication: 0
Date: 2017.11.13
Time: 16:02:14

Freeze Frame:
RPM: 945 /min
Torque: 93.6 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 13.91 V
Duty Cycle: 24.9 %
Temperature: 5.4°C

001651 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12)
P0673 - 000 - Electrical Fault
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 310114 km
Time Indication: 0
Date: 2017.11.13
Time: 16:02:14

Freeze Frame:
RPM: 945 /min
Torque: 93.6 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 13.91 V
Duty Cycle: 24.9 %
Temperature: 5.4°C

001652 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13)
P0674 - 000 - Electrical Fault
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 310114 km
Time Indication: 0
Date: 2017.11.13
Time: 16:02:14

Freeze Frame:
RPM: 945 /min
Torque: 93.6 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 13.91 V
Duty Cycle: 24.9 %
Temperature: 5.4°C

001653 - Cylinder 5 Glow Plug Circuit (Q14)
P0675 - 000 - Electrical Fault
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 310114 km
Time Indication: 0
Date: 2017.11.13
Time: 16:02:14

Freeze Frame:
RPM: 945 /min
Torque: 93.6 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 13.91 V
Duty Cycle: 24.9 %
Temperature: 5.4°C

Dokopalem sie do przekaznika , wody bylo ololo 1 litr , gniazdo i przekaznik osad wyczyscilem i plynem elektro . kontak . Bledow po tej operacji nie moglem skasowac zamowilem nowy przekaznik moze jutro bedzie to wystarczy czy swiece tez bede musial
nowe ??

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 28 lis 2017, 10:21

nie chce martwić ale na 99% przekaźnik do wymiany (ori około 400 zł, na allegro od 30 zł! poważnie)

no i wszystkie świece będą spalone raczej, zmierz je miernikiem (oporność i tzw "przejście")
być może jedna świeca będzie sprawna - ta przy zbiorniczku płynu do wspomagania

Przy wykręcaniu świec uważaj żeby nie urwać żadnej, zalej je najpierw jakimś środkiem penetrującym
ja użyłem taki z Valvoline za 20 zł i dał rade
no i obowiązkowo klucz dynamometryczny do odkręcania świec!
świece urywają się przy około 30-35 Nm
ustawiasz na 27 Nm i próbujesz, ale nie więcej niż 30 Nm
jeśli świeca nie idzie - zalewasz i próbujesz po paru godzinach

temat przerabiałem ostatnio
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

sruba50
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
Imię: marek
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: ketrzyn

Post autor: sruba50 » 24 cze 2018, 11:25

WITAM, a odkrecac na zmnym czy na cieplym silniku?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 cze 2018, 11:26

Na zimnym :).

sruba50
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
Imię: marek
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: ketrzyn

Post autor: sruba50 » 24 cze 2018, 11:58

ok dzieki , czyli tak robic jak kolega remont 5 napisal wyzej?moze byc w40 ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja