[ BMK 3.0 224 KM] Sterowanie turbiną. Check silnika
[ BMK 3.0 224 KM] Sterowanie turbiną. Check silnika
Witam
Problem jest następujący, pali mi sie check silnika, podpiołem auto pod VAS komunikat jest następujący "Sterowanie jednostką 1 - J724 ster. turbosprężarką.
I teraz jest pytanie czy turbo czy nastawnik-sterownik, wyczytałem, że jeśli uszkodzony jest sterownik to objawia się to mruganiem kontrolki od świec, spadkiem mocy a u mnie nic z tych rzeczy się nie dzieje pali się check silnika i to wszytko. Poprawiłem dzisiaj trochę kostkę na nastawniku bo trochę jest może za luźna ale bez przesady odpalałem auto kilka razy przejechałem sie kawałek i było dobrze kontrolka zgasła i myślałem, że to będzie to ale jednak w późniejszym czasie się ponownie zapaliła. Sterownik wygląda na to, że działa poprawnie cięgno rusza się w pełnym zakresie i nie wskazuje na uszkodzone.
Proszę o jakieś sugestie.
Problem jest następujący, pali mi sie check silnika, podpiołem auto pod VAS komunikat jest następujący "Sterowanie jednostką 1 - J724 ster. turbosprężarką.
I teraz jest pytanie czy turbo czy nastawnik-sterownik, wyczytałem, że jeśli uszkodzony jest sterownik to objawia się to mruganiem kontrolki od świec, spadkiem mocy a u mnie nic z tych rzeczy się nie dzieje pali się check silnika i to wszytko. Poprawiłem dzisiaj trochę kostkę na nastawniku bo trochę jest może za luźna ale bez przesady odpalałem auto kilka razy przejechałem sie kawałek i było dobrze kontrolka zgasła i myślałem, że to będzie to ale jednak w późniejszym czasie się ponownie zapaliła. Sterownik wygląda na to, że działa poprawnie cięgno rusza się w pełnym zakresie i nie wskazuje na uszkodzone.
Proszę o jakieś sugestie.
miałem podobny problem i bujałem się z nim ze 3 miesiące.
jeśli nie masz połączenia komputera ze sterownikiem to najlepiej to sprawdzić wchodząc w opcje testu elementów wykonawczych silnika i ruszać wtyczkami.
u mnie nie łączyły piny sterownika turbo we wtyczce przy komputerze .wymiana pinów pomogła i problem znikł.
jeśli nie masz połączenia komputera ze sterownikiem to najlepiej to sprawdzić wchodząc w opcje testu elementów wykonawczych silnika i ruszać wtyczkami.
u mnie nie łączyły piny sterownika turbo we wtyczce przy komputerze .wymiana pinów pomogła i problem znikł.
No właśnie myślę jak to rozwiązać bo przy teście cięgno się rusza, ale jak poprawiłem wtyczkę ( ścisnąłem ją opaską ) to przez chwilę check się nie palił ale usterka w komputerze była cały czas, z drugiej strony po wykasowaniu błędu kontrolka zapalała się maks przy drugim odpaleniu silnika a kiedy poprawiłem kostkę wytrzymało trochę dłużej.
I teraz nie wiem czy naprawiać nastawnik, koszt około 300-400zł czy bawić się dalej z tą wtyczką.
I teraz nie wiem czy naprawiać nastawnik, koszt około 300-400zł czy bawić się dalej z tą wtyczką.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
- Imię: Zbyszek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KIELCE
Zaczoł bym od wtyczki, taniej i można się pobawić samemu,. Natomiast z silnikiem nastawczm możesz mieć gorszy problem. Nastawnik kupiłem nowy w ASO i sam założyłem, niestety trzeba mieć odpowiednie urządzenie do usawienia, ASO ściągneło od Kulczyka z Poznania ale nie chcieli mi ustawić tą co sam założyłem, tylko nową swoją koszt około 1000zł dwa lata temu. Tą nie używaną mam do tej pory.Dowiedz się w ÂŁodzi posiadają to urządzenie. 

Witam
Ponownie odświeżam temat, do tej pory nie byłem pewny czy to rzeczywiście nastawnik turbiny robi problem w moim aucie ponieważ palił się tylko check bez żadnych innych objawów od niedawna pojawił się spadek mocy oraz mrugająca kontrolka od świec żarowych także na pewno nastawnik.
I teraz kolejne moje pytanie:
Mam do kupienia sam nastawnik koszt 300zł ale nie wiem gdzie mi to ustawią, podobnie nie ma za dużo tych urządzeń w Polsce które to robią, mój mechanik twierdzi, że zrobi to za pomocą VAS-a.
Albo mam też do kupienia całą turbinę z nastawnikiem z Q7 2012r. za 900zł.
I teraz pytanie co zrobić czy sam nastawnik czy cała turbina? Poradźcie coś.
Pozdrawiam
Ponownie odświeżam temat, do tej pory nie byłem pewny czy to rzeczywiście nastawnik turbiny robi problem w moim aucie ponieważ palił się tylko check bez żadnych innych objawów od niedawna pojawił się spadek mocy oraz mrugająca kontrolka od świec żarowych także na pewno nastawnik.
I teraz kolejne moje pytanie:
Mam do kupienia sam nastawnik koszt 300zł ale nie wiem gdzie mi to ustawią, podobnie nie ma za dużo tych urządzeń w Polsce które to robią, mój mechanik twierdzi, że zrobi to za pomocą VAS-a.
Albo mam też do kupienia całą turbinę z nastawnikiem z Q7 2012r. za 900zł.
I teraz pytanie co zrobić czy sam nastawnik czy cała turbina? Poradźcie coś.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 20:33
- Lokalizacja: Kraków
Temat przezemnie niedawno wałkowany więc po pierwsze najpierw zdejmij dzwigienke ze sterownika turbo i poruszaj tym cięgłem. Jeśli chodzi swobodnie bez zacięć to problemem jest sterownik, można kupić na allegro za 600 zł nowy (od Car-Express). Jest to czysty sterownikm, który trzeba zaprogramować tylko w serwisie u mnie koszt 180 zł. I wszystko powinno śmigać.
Jeśli natomiast cięgno od turbiny blokuje się musisz wymontować turbine i przeczyścić zmienną geometrie turbiny. Najlepiej dać to tym co regenerują turbiny. Ale nie daj się namówić na całkowitą regeneracje turbiny - ja dałem( bo już jest wymontowana a miała 300 000km). I po regeneracji turbina, która była w idealnym stanie ( nie brała kropli oleju, zresztą warsztat też powiedział że jest ok.) po pierwszych 1000 km wciągnęła 1l oleju a po następnych 500 km ukręcił się wirnik. Oczywiście nie uznali reklamacji bo oni nie wymieniali wirnika(Gładysek BOSCH SERWIS KRAKÓW).
[ Dodano: 2013-09-29, 17:36 ]
Pamiętaj że każdy inny sterownik czy też sterownik z turbiną też trzeba programować. A twój mechanik nie ma pojęcia o tym co mówi bo VASem to on może przeprowadzić tylko nastawy podstawowe a nie adaptaję nowego sterownika.
Jeśli natomiast cięgno od turbiny blokuje się musisz wymontować turbine i przeczyścić zmienną geometrie turbiny. Najlepiej dać to tym co regenerują turbiny. Ale nie daj się namówić na całkowitą regeneracje turbiny - ja dałem( bo już jest wymontowana a miała 300 000km). I po regeneracji turbina, która była w idealnym stanie ( nie brała kropli oleju, zresztą warsztat też powiedział że jest ok.) po pierwszych 1000 km wciągnęła 1l oleju a po następnych 500 km ukręcił się wirnik. Oczywiście nie uznali reklamacji bo oni nie wymieniali wirnika(Gładysek BOSCH SERWIS KRAKÓW).
[ Dodano: 2013-09-29, 17:36 ]
Pamiętaj że każdy inny sterownik czy też sterownik z turbiną też trzeba programować. A twój mechanik nie ma pojęcia o tym co mówi bo VASem to on może przeprowadzić tylko nastawy podstawowe a nie adaptaję nowego sterownika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
- Imię: Zbyszek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KIELCE
a6c6, z tego co mi wiadomo sterownik nowy wymaga adaptacji napewno, natomiast użyany też wymaga adaptacji tyko nie każdego da się ustawić specjalnym przyrządem który jest napewno w ÂŁodzi bo dzwoniłem do tego warsztatu (specjalizują się w turbinach) adres mam zapisany ,ale nia ma mnie w domu wieczorem lub jutro jak będziesz zainteresowany daj znać na PW. Co do Gładyska jest dobry i zna się na wtryskach natomiast co do turbo mam wątpiwości bo dwa lata temu też powiedział mi że turbina szmelc i trzeba ją natychmiast ją regenerować no to mi zrobi za 2 tys. Niestety był to silnik nastawwczy turbiny i po wymianie w ASO w Kielcach chodzi wszysko bezawaryjnie a próby 240 km/h robiłem inic się nie dzieje. 

Witam ponownie, obecnie wymieniłem sterownik turbiny jednak problem nie zniknął. Check silnika nie pali sie już caly czas a usterka J724 jest teraz sporadyczna a nie tak jak było wcześniej statyczna. Co do samej jazdy to raz jest wszytko dobrze a jak wyłącze auto po ponownym odpaleniu już tej mocy nie ma i przy wciśnięciu gazu do końca silnik kręci się do 3tyś obrotów i mruga kontrolka od świec.
Podobno przyczyną jest teraz zbyt duży luz na cięgnie, podczas testu VAS-em położenia krańcowe latały w cały świat, co prawda zakres się zgadzał czyli 20% - 80% ale kiedy pojawiały się również wartości typu 36% 45% itp. a z tego co wiem skok powinien wahać się sztywno 20% w położeniu zamkniętym i 80% w otwartym.
Podobno przyczyną jest teraz zbyt duży luz na cięgnie, podczas testu VAS-em położenia krańcowe latały w cały świat, co prawda zakres się zgadzał czyli 20% - 80% ale kiedy pojawiały się również wartości typu 36% 45% itp. a z tego co wiem skok powinien wahać się sztywno 20% w położeniu zamkniętym i 80% w otwartym.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Przechodziłem temat ze spadkiem mocy i mrugającymi świecami.
Padł nastawnik.
Kupiony nowy, programowanie... jak ręką odjął
Po wymianie nastawnika jest potrzebna adaptacja sprzęt ma tylko ASO i serwisy które mają znajomości w ASO mogą to ogarnąć - mi się udało.
Z nastawnikami są problemy bo podobno się przypisują pod auto (ochrona komponentów), poza tym po wymianie trzeba go adaptować podłączając się bezpośrednio pod sterownik.
Pojawił się też sprzęt który to robi jak ten oryginalny ASO, ale nie znam nikogo kto by to miał.
Filmik poniżej:
Padł nastawnik.
Kupiony nowy, programowanie... jak ręką odjął

Po wymianie nastawnika jest potrzebna adaptacja sprzęt ma tylko ASO i serwisy które mają znajomości w ASO mogą to ogarnąć - mi się udało.
Z nastawnikami są problemy bo podobno się przypisują pod auto (ochrona komponentów), poza tym po wymianie trzeba go adaptować podłączając się bezpośrednio pod sterownik.
Pojawił się też sprzęt który to robi jak ten oryginalny ASO, ale nie znam nikogo kto by to miał.
Filmik poniżej:
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ziom44,
_profil
ÂŚmiem twierdzić, że blade pojęcie na temat modeli audi ujawnia, iż takiego pojazdu nie posiadasz. Co z kolei - patrząc na Twoje jedyne dwa posty i oba polecające to samo w dwóch tematach - nasuwa mi próbę autoreklamy - co zauważono już wcześniej
Czekam na wyjaśnienia do następnego zalogowania - w razie braku reakcji podejmę stosowne kroki
Â
_profil
ÂŚmiem twierdzić, że blade pojęcie na temat modeli audi ujawnia, iż takiego pojazdu nie posiadasz. Co z kolei - patrząc na Twoje jedyne dwa posty i oba polecające to samo w dwóch tematach - nasuwa mi próbę autoreklamy - co zauważono już wcześniej

Czekam na wyjaśnienia do następnego zalogowania - w razie braku reakcji podejmę stosowne kroki

Â
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 139
- Rejestracja: 10 sie 2011, 22:23
- Imię: Marek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TFSI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kluczbork
- Kontakt:
Witam
Też mam problem z nastawnikiem, u mnie jest z numerem 059145725A - metalowa obudowa, pytanie - czy nastawnik o nr 059145725J bedzie się nadawał?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-05-13, 19:56 ]
Zaryzykowałem, kupiłem na alledrogo ten za 570 + kalibracja 150. Zamontowany, ustawiony wg instrukcji i narazie trzeci dzien jazd bez jakichkolwiek błedów. Autko jeździ normalnie. Wczesniej jak się nagrzał to średnio codziennie zapalała się kontrolka CHECK i wywalało błąd :
013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724): Electrical Malfunction
P3348 - 008 - Implausible Signal.
Jak był silnik nagrzany, to błąd sie nie kasował.
Pozdrawiam i zachęcam do eksperymetowania, tym bardziej że sprzedający dał możliwośc zwrotu gdyby coś poszło nie tak - oczywiscie ze stratą 100 zł
Też mam problem z nastawnikiem, u mnie jest z numerem 059145725A - metalowa obudowa, pytanie - czy nastawnik o nr 059145725J bedzie się nadawał?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-05-13, 19:56 ]
Zaryzykowałem, kupiłem na alledrogo ten za 570 + kalibracja 150. Zamontowany, ustawiony wg instrukcji i narazie trzeci dzien jazd bez jakichkolwiek błedów. Autko jeździ normalnie. Wczesniej jak się nagrzał to średnio codziennie zapalała się kontrolka CHECK i wywalało błąd :
013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724): Electrical Malfunction
P3348 - 008 - Implausible Signal.
Jak był silnik nagrzany, to błąd sie nie kasował.
Pozdrawiam i zachęcam do eksperymetowania, tym bardziej że sprzedający dał możliwośc zwrotu gdyby coś poszło nie tak - oczywiscie ze stratą 100 zł
Były : 80 B3 2.0
80 B4 1,9 TDI
A6 C5 1,9 TDI i rózne inne pomiedzy nimi
A6 C6 2,7 TDI FWD manual - prawdziwy S-line
obecnie Q5 2015 2,0 TFSI
80 B4 1,9 TDI
A6 C5 1,9 TDI i rózne inne pomiedzy nimi
A6 C6 2,7 TDI FWD manual - prawdziwy S-line
obecnie Q5 2015 2,0 TFSI