Przepustnica, błąd, pomarańczowa kontrolka silnika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 24 gru 2012, 06:29
- Imię: Bartek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Irlandia
Przepustnica, błąd, pomarańczowa kontrolka silnika.
Witam kolegów, jakieś pół roku temu zapaliła mi się kontrolka silnika na pomarańczowo i po podłączeniu komputera wyskakuje błąd-
12547 Motor for Intake Manifold Flap (V157)
Jako, że nic się nie dzieję przypuszczam, że jest uwalony czujnik i teraz pytanie, czy da się go jakoś wymienić, czy trzeba kupić całą przepustnicę?
Tak jak napisałem jeżdżę z tym już z pół roku, ale ta kontrolka silnika zaczyna działać mi już na nerwy.
Z góry dzięki za pomoc.
12547 Motor for Intake Manifold Flap (V157)
Jako, że nic się nie dzieję przypuszczam, że jest uwalony czujnik i teraz pytanie, czy da się go jakoś wymienić, czy trzeba kupić całą przepustnicę?
Tak jak napisałem jeżdżę z tym już z pół roku, ale ta kontrolka silnika zaczyna działać mi już na nerwy.
Z góry dzięki za pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Przepustnica
wystarczy sciagnac weza i zobaczyc jak chodzi klapka jesli ma jakis lekki opor i daje dzwieki takiego szurania to jest ok.a jak jest cisza to polecialy wytarly sie zebatki w srodku bo sa plastikowe,jak dostaje sie olej do srodka to wlasnie padaja,zobacz czy sa jakies slady olejuawakeman pisze:Jestem z Łodzi, ale mieszkam zagranicą... Czyli to nie musi być wcale czujnik? Pytam, bo samochód nie stwarza najmniejszych problemów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
źle kombinujesz. Na ten element musisz spojżeć jak na całość, są tam czujniki ale nie w nich problem.
element ten w tych silnikach oprócz blokady dolotu podczas gaszenia silnika, na biegu jałowym zmniejszają przepływ po to by więcej gazów z EGR trafiło do silnika.
Jeżeli tryby zgubią zęby, może sie zdarzyć ze przepustnica będzie za mocno się zamykać co będzie powodować gaśniecie silnika.
Trenowałem z tym u siebie, odpięcie przepławki pozwalało na jazdę ponieważ silnik nie widząc przepływu otwierał przepustnicę. Przy wymianie termostatu zajrzałem tam przypadkiem coś mi nie grało z położeniem kalpy. i to był strzał w 10.
Kilku mechaników już się zabierało do rozbierania silnika z wypisywaniem kwitu na kilak tysi.
element ten w tych silnikach oprócz blokady dolotu podczas gaszenia silnika, na biegu jałowym zmniejszają przepływ po to by więcej gazów z EGR trafiło do silnika.
Jeżeli tryby zgubią zęby, może sie zdarzyć ze przepustnica będzie za mocno się zamykać co będzie powodować gaśniecie silnika.
Trenowałem z tym u siebie, odpięcie przepławki pozwalało na jazdę ponieważ silnik nie widząc przepływu otwierał przepustnicę. Przy wymianie termostatu zajrzałem tam przypadkiem coś mi nie grało z położeniem kalpy. i to był strzał w 10.
Kilku mechaników już się zabierało do rozbierania silnika z wypisywaniem kwitu na kilak tysi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 16 cze 2012, 19:20
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pomorskie
Gdy pojawia się temat przepustnicy, to najczęściej albo jest już grubo zasyfiona i nastawnik nie może osiągnąć skrajnych wartości, albo doszło do typowego zerwania zębów mechanizmu.
Poniżej zdjęcia i zasyfionej przepustnicy i uszkodzonego uzębienia.
Można to naprawić kupując zestaw naprawczy na allegównie za 62-85 PLN w chwili obecnej.
Demontaż przepustnicy zajmuje całe 5-7 minut.
![Obrazek]()
A tu po wymianie zębatek:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Poniżej zdjęcia i zasyfionej przepustnicy i uszkodzonego uzębienia.
Można to naprawić kupując zestaw naprawczy na allegównie za 62-85 PLN w chwili obecnej.
Demontaż przepustnicy zajmuje całe 5-7 minut.
A tu po wymianie zębatek:
V-Tech: 271 KM, 535Nm
Audi A6 C6 - Regeneracja reflektorów skrętnych AFS.
Audi A6 C6 - Regeneracja reflektorów skrętnych AFS.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 06 sie 2021, 20:27
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CAGB 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zelzate
Re: Przepustnica, błąd, pomarańczowa kontrolka silnika.
Witam wszystkich forumowiczów .
Mam kilka pytań do was ,przeczytałem kilkanaście tematów i dla pewności chciał bym się osobiście zapytać was o mój problem bo już zgłupiałem
Wytłumaczę od początku
Moje auto audi a6c6 2.0tdi brf 136 kucy 2008rok
Problem wyglada następująco .czasem auto nie chce się wkręcać na obroty 2gi 3ci bieg ,jak by coś go blokowało -i brak mocy i puszcza czarnego bąka i czasem wypnie turbine(not lauf) reset silnika i spowrotem gra .wymieniłem zawór n75
Kolejny problem
Ostatnio wcale nie mógł się rozpędzić ani wkręcić w obroty
Olej w dolocie przepustnica pełna oleju w środku ale zębatki w porządku lecz mnóstwo oleju tam było-wyczytałem blad v157 usterka silniczka -odpialem zasilanie przepustnicy i ma moc bez dlawienia silnika lecz nadal na dwójce trójce nie chce się wkręcać i czarny bąk(sadze ze gdzieś lewe powietrze łapie)
Kolejny problem zębatka w egr zajechaną jak pięty Jezusa -wyczytałem ze trzeba nowy egr bo nie da się ich wymienić -czy to prawda ? Czy muszę nowy egr kupić ? Egr tez wypialem wtyczkę bo te zębatki rzegotaly
001027 - Zawór recyrkulacji spalin (N18) i ten v157
Wyczytałem ze n75 i n18 to takie same zaworki lecz ten n18 nie mogę znaleść . N18 zawór to poproatu przepustnica czy się mylę ?
Jeżdżę bez wziętej przepustnicy i egr- co się może stać ?
Zanim zamówię przepustnice i egr chciał bym się dowiedzieć CZy poprawna diagnozę postawiłem czy coś może pomyliłem . Przewód odmy do dolotu drożny jest
Turbo ma już 310k nalatane a mam auto od 72k oryginalnie nie cofany po leasingowy samochód
Dziękuje i przepraszam ze tak chaotycznie ale jestem w pracy I tak na szybko opisać chciałem
Dziękuje za pomoc
Mam kilka pytań do was ,przeczytałem kilkanaście tematów i dla pewności chciał bym się osobiście zapytać was o mój problem bo już zgłupiałem
Wytłumaczę od początku
Moje auto audi a6c6 2.0tdi brf 136 kucy 2008rok
Problem wyglada następująco .czasem auto nie chce się wkręcać na obroty 2gi 3ci bieg ,jak by coś go blokowało -i brak mocy i puszcza czarnego bąka i czasem wypnie turbine(not lauf) reset silnika i spowrotem gra .wymieniłem zawór n75
Kolejny problem
Ostatnio wcale nie mógł się rozpędzić ani wkręcić w obroty
Olej w dolocie przepustnica pełna oleju w środku ale zębatki w porządku lecz mnóstwo oleju tam było-wyczytałem blad v157 usterka silniczka -odpialem zasilanie przepustnicy i ma moc bez dlawienia silnika lecz nadal na dwójce trójce nie chce się wkręcać i czarny bąk(sadze ze gdzieś lewe powietrze łapie)
Kolejny problem zębatka w egr zajechaną jak pięty Jezusa -wyczytałem ze trzeba nowy egr bo nie da się ich wymienić -czy to prawda ? Czy muszę nowy egr kupić ? Egr tez wypialem wtyczkę bo te zębatki rzegotaly
001027 - Zawór recyrkulacji spalin (N18) i ten v157
Wyczytałem ze n75 i n18 to takie same zaworki lecz ten n18 nie mogę znaleść . N18 zawór to poproatu przepustnica czy się mylę ?
Jeżdżę bez wziętej przepustnicy i egr- co się może stać ?
Zanim zamówię przepustnice i egr chciał bym się dowiedzieć CZy poprawna diagnozę postawiłem czy coś może pomyliłem . Przewód odmy do dolotu drożny jest
Turbo ma już 310k nalatane a mam auto od 72k oryginalnie nie cofany po leasingowy samochód
Dziękuje i przepraszam ze tak chaotycznie ale jestem w pracy I tak na szybko opisać chciałem
Dziękuje za pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 85
- Rejestracja: 08 lis 2020, 11:00
- Imię: Hubert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łosice
Re: Przepustnica, błąd, pomarańczowa kontrolka silnika.
U mnie jak zjadło tryb w egr to był brak mocy. Po odpięciu kostki od egr zaczął normalnie przyspieszać.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Moje daily: Audi A6 C6 2006 2.0 TDI BRE "420k km na blacie"
Taty: 2017 SQ7 4M 4.0 V8 TDI CZAC
Nowy nabytek: Q5 8R 2.0 TDI CNHA
Taty: 2017 SQ7 4M 4.0 V8 TDI CZAC
Nowy nabytek: Q5 8R 2.0 TDI CNHA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 06 sie 2021, 20:27
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CAGB 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zelzate
Re: Przepustnica, błąd, pomarańczowa kontrolka silnika.
NorthWesterN pisze: ↑27 paź 2022, 17:22U mnie jak zjadło tryb w egr to był brak mocy. Po odpięciu kostki od egr zaczął normalnie przyspieszać.
![]()
I co dalej ?
Wymieniłeś ten egr ? Czy jeździsz na odpiętym? Bo słyszałem ze nie da się tych zębatek wymienić ale mogę być w błędzie .
Zębatki w przepustnicy mam Ok, ale pływały w oleju ,i blad tyczy się silniczka przepustnicy wiec przepustnice tez muszę wymienić .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 85
- Rejestracja: 08 lis 2020, 11:00
- Imię: Hubert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łosice
Re: Przepustnica, błąd, pomarańczowa kontrolka silnika.
Diagnozowałem co się stało, i z powrotem założyłem egr bo sprężyna cofa klapkę do pozycji zamkniętej. Kupiłem używkę ze wszystkimi trybami w stanie idealnym, ale nie bardzo miałem chęci wymieniać go. Z odpiętą wtyczką mam tylko kontrolkę silnika na zegarach i troszkę dłużej się grzeje silnik jak jest zimno. W sumie to od początku sierpnia tak jeżdżę.
Moje daily: Audi A6 C6 2006 2.0 TDI BRE "420k km na blacie"
Taty: 2017 SQ7 4M 4.0 V8 TDI CZAC
Nowy nabytek: Q5 8R 2.0 TDI CNHA
Taty: 2017 SQ7 4M 4.0 V8 TDI CZAC
Nowy nabytek: Q5 8R 2.0 TDI CNHA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 06 sie 2021, 20:27
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CAGB 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zelzate
Re: Przepustnica, błąd, pomarańczowa kontrolka silnika.
A dpf wyczytywales ? Może czas wypalić ? Jak będę miał czas jutro to wsiądę w auto uruchomię laptopa i wypale go . Zauważyłem tez ze mi spalanie skoczyło do góry
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 85
- Rejestracja: 08 lis 2020, 11:00
- Imię: Hubert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łosice
Re: Przepustnica, błąd, pomarańczowa kontrolka silnika.
Mam 2.0 BRE fabrycznie nie mam dpf, według vin to przygotowany do dpf. A spalanie przy prędkościach 70-90 5.5 do 6l/100km z autostrady prędkość 150km/h spalanie 7.1l/100km przeliczone z tankowań i pokrywa się z fis.
Moje daily: Audi A6 C6 2006 2.0 TDI BRE "420k km na blacie"
Taty: 2017 SQ7 4M 4.0 V8 TDI CZAC
Nowy nabytek: Q5 8R 2.0 TDI CNHA
Taty: 2017 SQ7 4M 4.0 V8 TDI CZAC
Nowy nabytek: Q5 8R 2.0 TDI CNHA