Post
autor: tomnik » 18 sie 2021, 13:26
Ilość sadzy 104.2 (teraz, według przedstawionych danych 37g) determinuje sterownik do rozpoczęcia procedury regeneracji. Sterownik próbował i nadal będzie próbował wykonać tą procedurę. Wystarczy wyjechać autem po za miasto, utrzymywać stałe obroty (z mojego doświadczenia do 2000rpm na 4, czy też 5/6 zależne od możliwości "drogowych") - regeneracja powinna zostać przeprowadzona i zakończona sukcesem.
Jeśli możesz przeprowadzić tą procedurę w sposób "normalny" (jadąc autem), to procedura serwisowa (na postoju) nie jest Ci potrzebna - czy za każdym razem, kiedy wartość 104.2 będzie osiągać 26,5g (wartość ta nie jest stała i zmniejsza się wraz z wiekiem filtra, przebiegiem auta) będziesz przeprowadzał regenerację serwisową ? To nie jest komfortowe. Jeśli masz taką możliwość, nie stosuj tej serwisowej.
Regeneracja filtra w Twoim aucie musi zostać przeprowadzona przez sterownik zanim wartość 104.2 (czy też 104.3) osiągnie (w przypadku Twojego auta) 56g. Po osiągnięciu tej wartości, żadna procedura regeneracyjna (ta drogowa i ta serwisowa) nie będzie mogła zostać zainicjowana (program sterownika na to nie pozwoli).
Dodano po 11 minutach 39 sekundach:
PS. Procedura serwisowa nie jest czymś specjalnym i odmiennym od tej przeprowadzanej przez sterownik w czasie, kiedy pojazd się porusza. Skutek działania jest identyczny. Na jej minus należy wspomnieć, że niektórzy wskazują na potrzebę wymiany oleju po jej przeprowadzeniu, a to z przyczyny przedostania się (podobno) nadmiernej ilości paliwa do oleju w czasie jej przeprowadzania. Ja nie wypowiem się w tym temacie - unikam/nie przeprowadzam procedury serwisowej.
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-
niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail
prolumo@yahoo.com