Silniczek masz sprawny. Zrób podobny test z drugim - przekonasz siętomju pisze:Witam,
niestety dołączam do wątku.
Przypadek - wydaje się po lekturze wątku klasyczny - błąd BANK 2.
Sprawdziłem ciągiełka/luzy - wszystko wydaje się ok (przynajmniej ja nie jestem w stanie organoleptycznie wielkiego luzu/oporu zaobserwować).
Nastawiłem się juz na zakup zestawu naprawczego, ale spróbowałem jeszcze jednego rozwiązania.
Wymontowałem silniczek (zdjęte cięgno) - nagrałem co się dzieje po włączeniu zapłonu:
Widać, że silniczek dość powoli 2 razy wykonuje ruch dół-góra, po czym przy włączonym zapłonie nadal można nim ręcznie sterować.
Dodam, że drugi silniczek (bank 1) wykonuje tylko jeden ruch po włączeniu zapłonu i to znacznie szybciej. Dodatkowo nie można nim ręcznie sterować, dy zapłon jest włączony.
Spodziewam się zatem, że silniczek do wymiany, ale prośba o Was o rzucenie fachowym okiem i potwierdzenie - z góry dziękuję.
Czy ktoś próbował taki silniczek rozebrać/naprawiać??

Włączając zapłon komputer robi test - jeśli jest jakiś problem w ruchem klap - testy są dwa. Jeśli jest błąd, klapki zostają otwarte, a silniczkiem można ruszać (jak na Twoim filmie). Jeśli wszystko jest ok - silnik ustawia klapki zamknięte i jest nie do ruszenia łapami.
Najprostszy sposób na sprawdzenie, czy silniczki są sprawne to po prostu zamienić je miejscami. 10 minut pracy
