[A6 C6 2.0TDI] Problem z 2.0 TDI - głośna praca, drgania...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 01 paź 2012, 20:45
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witam!Może kogoś to zainteresuje. Jakieś dwa miesiące temu wymieniałem zatarty motor w moim avancie. Był to silnik 2.0 BRF 136 PS dokładnie. Postanowiłem dzięki pomocy i namowie Jaro4444 włoży motor od golfa 5 o kodzie BMN 170 PS. Wszystko pasowało plug&play. Autko chodzi super.
Byłem kilka dni temu na hamowni w Goodhope. Wyszło seryjnie 134 konie i 364 nm. Mam jeszcze do lekkiej korekty ustawienie wałków rozrządu.Dlatego taka zaniżona lekko moc a wysoki moment. Tak stwierdził tuner. Będą ustawione przy następnej wizycie w Dobrej Nadziei. Obecnie czeka mnie wymiana dwumasu.
Wielkie podziękowania dla Jaro4444!
Byłem kilka dni temu na hamowni w Goodhope. Wyszło seryjnie 134 konie i 364 nm. Mam jeszcze do lekkiej korekty ustawienie wałków rozrządu.Dlatego taka zaniżona lekko moc a wysoki moment. Tak stwierdził tuner. Będą ustawione przy następnej wizycie w Dobrej Nadziei. Obecnie czeka mnie wymiana dwumasu.
Wielkie podziękowania dla Jaro4444!
Witam,
podepnę sie pod temat : Otóż mam maly problem - od dnia wczorajszego przy porannym odpaleniu mojej A6 2.0TDI 140KM ( 161.000km ) słychać jakiś "zgrzyt metalowy " przy samym odpaleniu ! . Dzieje sie to na zimnym silniku jak i na ciepłym
. Prosze o jakieś porady co to może być ? Dodam że tydz. temu wymieniłem kpl. rożrządu , ale wszystko było ok do dnia wczorajszego .
Może ktoś miał podobne objawy ?
podepnę sie pod temat : Otóż mam maly problem - od dnia wczorajszego przy porannym odpaleniu mojej A6 2.0TDI 140KM ( 161.000km ) słychać jakiś "zgrzyt metalowy " przy samym odpaleniu ! . Dzieje sie to na zimnym silniku jak i na ciepłym

Może ktoś miał podobne objawy ?
wyciek jest z uszczelki pod zaworami ! opanowałem , ale natomiast zgrzyt jest w momencie odpalenia auta jak i po zgaszeniu <szok> nie mam pojecia od czego
Czy jest możliwe że wieszak gumowy od tlumika jest wyrobiony i ma luz i powoduje zgrzyt w momenie odpalenia jak i zgaszenia auta
Miał ktoś taką sytuację 



-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 17 lis 2012, 21:51
- Lokalizacja: Strzelce Kraj
wadliwe 2.0 140hm
potwierdzam kolegi wypowiedz iz rowniez bylem posiadaczem audi a4 b7 2005r 2.0 140km z oznaczeniem silnika BLB kupilem auto w 2009roku za 49.500zl i juz po uplywie 2 lub 3 miesiecy zapalila mi sie kontrolka chak i tak juz sie palila jakies 6 miesiecy dalem pod komputer pokazalo blat jeden ok wymienilem kontrolka dalej sie palila nastepnie inny blad tez wymienilem i tak co jakies 3 tygodnie zawsze cos sie palilo jak nie jedna kontrolka to droga w ciagu 2 lat na te auto wydalem jakies 30 lub 35 tysiecy na same remonty az po 3 latach uzytkowania zakupilem nowy silnik z 2007 roku o oznaczeniu BKD niby najlepszy iz po 2006roku po wrzesniu te silniki byly juz poulepszane iz z 2005 roku jak poszedl mi waz od interkulera to nie moglem go nigdzie dostac po numerze iz bylo juz 5 zamiennikow tego weza bo pierwsze byly tak wadliwe ze co jakis czas je wymieniali po takim kie3pskim doswiadczeniu i wydatku duzej kaski na remonty i nieuzytkowania samochodu iz wiecznie stal w warsztacie po zmianie silnika sprzedalem do za 21tysiecy i nie zaluje tej decyzji odrazu odczowam kaske w kieszeni i jezdze spokojnie bez obaw czy aby dojade do celu bez jakiejs awari teraz posiuadam audi a6 c6 2006r 2.7l 220km i jestem zadowolony z tego wyboru od roku prawie zadnych awari nie polecam nikomu 2.0 140km bo to sa nie auta a skarbonki
[ Dodano: 2013-02-10, 16:02 ]
Piero ma racje nie nalezy jezdzic autem na rezerwie kontrolka zapala sie przewaznie przy normalnej jezdzie przy 90km do zera nie powinniscie nigdy jezdzic do tej rezerwy iz ponizej okolo 50km ropy silnik pracujac pobiera wszystkie zanieczyszczenia z baku jakie powstaja przez uzytkowanie autem powinno sie tankowac auto po zapaleniu sie kontrolki tankowania moze nie bezposrednio zaraz po ale na minimalnym poziomie 60 lub 70km
[ Dodano: 2013-02-10, 16:02 ]
Piero ma racje nie nalezy jezdzic autem na rezerwie kontrolka zapala sie przewaznie przy normalnej jezdzie przy 90km do zera nie powinniscie nigdy jezdzic do tej rezerwy iz ponizej okolo 50km ropy silnik pracujac pobiera wszystkie zanieczyszczenia z baku jakie powstaja przez uzytkowanie autem powinno sie tankowac auto po zapaleniu sie kontrolki tankowania moze nie bezposrednio zaraz po ale na minimalnym poziomie 60 lub 70km
- Załączniki
-
- moja wadliwa a4 2.0 BLB
- IMAG0087 - Kopia.jpg (24.16 KiB) Przejrzano 7423 razy
Audi a6 c6 allroad 3.0 tdi quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 384
- Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
- Imię: Piotrek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
chyba kolego masz lipnych mechaników . ja zmieniłem silnik na nowy od mitsubishi obecnie ze 140 zrobiłem 240KM i 450Nm i nic sie z nim nie dzieje . albo kupiłeś uszkodzony drugi silnik . ni mieszaj ze 2.0 jest taki zły . Zobaczymy jak ci się zacznie psuc twoje 2.7 wtryski rozrząd i kolektory . Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 17 lis 2012, 21:51
- Lokalizacja: Strzelce Kraj
to widze kolego ze jestes bardzo krutko w posiadaniu tego silnika kazde 2.o jest do dup.. i tego mi nie powiesz wiem co pisze posiedz tez troche nba forum poczytaj to zobaczysz co ludzier rowniez na ten silnik pisza masz 2.0 to zobaczymy jakie koszta bedziesz ponosil a co do 2.7 nie nazekam jestem bardzo zadowolony
[ Dodano: 2013-02-10, 18:58 ]
powiem ci rowniez ze i moze dobrze zrobiles zmieniajac se ten silnik od mitsubishi i zwiekszajac moc co do mojego drogiego silnika to zle zrozumiales odrazu po wymnianie sprzedalem go na 2 silniku odrazu rowniej chodzil ale mialem dosc tego auta po doswiadczeniu przykrym z nim wiec sie go pozbylem zdazaja sie 2.0 dobre ale to 1 na 10 sztuk abo jeszcze zadziej
[ Dodano: 2013-02-10, 18:58 ]
powiem ci rowniez ze i moze dobrze zrobiles zmieniajac se ten silnik od mitsubishi i zwiekszajac moc co do mojego drogiego silnika to zle zrozumiales odrazu po wymnianie sprzedalem go na 2 silniku odrazu rowniej chodzil ale mialem dosc tego auta po doswiadczeniu przykrym z nim wiec sie go pozbylem zdazaja sie 2.0 dobre ale to 1 na 10 sztuk abo jeszcze zadziej
Audi a6 c6 allroad 3.0 tdi quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 17 lis 2012, 21:51
- Lokalizacja: Strzelce Kraj
a powiec mi kolego jakiego oznaczenia masz silnik bo moje naganne nastawienie i nie tylko moje bo i znajomych jest do oznaczenia jak juz wczesniej pisalem BLB ujelem tez iz te silniki po wrzesniu 2006roku byly juz po przerobkach poniewaz do tego czasu byly bardzo awaryjne i to 90% tych motorow z oznaczeniem BLB ja mam bardzo zle skojazenia z tym motorem i mam tez 2 znajomych co takze maja te motory za nic z doswiadczenia a to co tychytalem rowniez na forum od innych ludzi to samo sadza o tym silniku BLB i jest jeszcze jedno oznaczenie tak samo wadliwe jak BLB ale juz nie pamietam jakie nie mam nic do 2.0 o oznaczeniu BKD iz to podobno sa najlepsze silniki z 2 litrowek 140km ale upszedzony jestem do BLB i zdania swojego juz nigdy nie zmienie jesli twoje auto uzytkujesz juz 3 lata i n ie masz z nim wiekszych problemow to gratulacje i aby tak dalej 

Audi a6 c6 allroad 3.0 tdi quattro
Ja również użytkuje swoje audi od 3 lat, przebieg 217 tys. km i w tym czasie nie miałem żadnych awarii a samochód spisuje się bardzo dobrze. Dodam, że niczego nie modyfikowałem w silniku.
mundial_82, gdybyś przeglądał to forum, zaoszczędził byś sporo kasy z tych 30-35 tys. pln-ów, ponieważ cena silnika 2.0 tdi z mitsubishi outlandera to ok 3-4 tys. pln, a jest on już poprawiony. Podejrzewam, że duża część problemów z 2.0 tdi wiąże się z dużymi przebiegami jakie te auta robią za granicą. Później sprowadzane do Polski w cudowny sposób tracą przejechane kilometry z licznika, a nowy właściciel się dziwi dlaczego przy przebiegu 120-150 tys km spotkała go tak poważna awaria. Wystarczy poprzeglądać allegro. Przebiegi powyżej 200 tys. km to zdecydowana mniejszość. A w Niemczech takie samochody spokojnie mogą robić 60 tys. km rocznie albo więcej. Oczywiście zdarzają się takie samochody z małymi przebiegami ale ich cena jest odpowiednia.
mundial_82, gdybyś przeglądał to forum, zaoszczędził byś sporo kasy z tych 30-35 tys. pln-ów, ponieważ cena silnika 2.0 tdi z mitsubishi outlandera to ok 3-4 tys. pln, a jest on już poprawiony. Podejrzewam, że duża część problemów z 2.0 tdi wiąże się z dużymi przebiegami jakie te auta robią za granicą. Później sprowadzane do Polski w cudowny sposób tracą przejechane kilometry z licznika, a nowy właściciel się dziwi dlaczego przy przebiegu 120-150 tys km spotkała go tak poważna awaria. Wystarczy poprzeglądać allegro. Przebiegi powyżej 200 tys. km to zdecydowana mniejszość. A w Niemczech takie samochody spokojnie mogą robić 60 tys. km rocznie albo więcej. Oczywiście zdarzają się takie samochody z małymi przebiegami ale ich cena jest odpowiednia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 17 lis 2012, 21:51
- Lokalizacja: Strzelce Kraj
hm
hmhm no ja kupilem swoja audi jak miala 180 tys najechane latala w niemczech w lisingu ja nia dolatalem jeszcze 120 tysiecy lacznie miala 300 tys ale przez te 120 tys to mowie masakra byla zawsze cos siadalo i zawsze wydatek a ze mieszkam w Dani to musialem nia trase robic a przez ta awaryjnosc nie moglem liczyc na te auto kazda podruz tym autem byla w strachu czy aby dojade hehe a na forum zalogowalem sie jak zakupilem a6 wiec lipka ciesze sie panowie ze wasze 2.0 litrowki dzialaja bezawaryjnie bo nikomu nie zycze takiego auta co ja mialem
Audi a6 c6 allroad 3.0 tdi quattro