[A6 C6 2.0TDI] Problem z 2.0 TDI - głośna praca, drgania...
hmm nie podchodziłbym może do tego tak optymistycznie/ W moim przypadku tak wyszło po prostu. Jechałem, auto zapipczało, pojawił się na czerwono błąd z komunikatem Oil Pressure, od razu hebel i zjechałem na pobocze. Jedni powiedzą, że miałem szczęście, że silnik się nie zatarł - nie można wykluczać, że tak się nie stanie - dlatego, jeżeli masz możliwość, to jednak lepiej wymienić - trzeba się nastawić na jakieś 1600-2000 pln kosztów (zależy ile mechanik weźmie - i piszę o zmianie napędy pompy oleju - autorstwa user'a jaro4444).
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Dokładnie tak jak pisze kskup. Po co czekać aż się posypie...?
Zazwyczaj dzieje się to w najmniej odpowiednim momencie (z drugiej strony: jest dobry moment aby dostać sraczki?). Po za tym przy wystąpieniu OIL PRESSURE może się uszkodzić turbina i będzie wymagała regeneracji, a to dodatkowy koszt 800-900zł. Nie mówiąc już o możliwym przytarciu silnika.
Metaliczny dźwięk przy rozruchu to już wyraźnie niepokojące objawy i nie radzę tego bagatelizować.
Zazwyczaj dzieje się to w najmniej odpowiednim momencie (z drugiej strony: jest dobry moment aby dostać sraczki?). Po za tym przy wystąpieniu OIL PRESSURE może się uszkodzić turbina i będzie wymagała regeneracji, a to dodatkowy koszt 800-900zł. Nie mówiąc już o możliwym przytarciu silnika.
Metaliczny dźwięk przy rozruchu to już wyraźnie niepokojące objawy i nie radzę tego bagatelizować.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
- Rabel3
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 21 sty 2010, 22:20
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Co prawda nie mam motoru 2.0 ale podepne się pod ta wypowiedź Piero bo mam silnik 2,7 Automat multi, a tu jedynie coś znalazłem dla siebiePiero pisze:agart - Dzięki za miłe słowo!
Co do silników 2.7 TDI - jest o nich mało informacji i pytań, ponieważ nie są to zbyt popularne jednostki. Tak na prawdę jest to bliźniacza konstrukcja z 3.0 TDI. Np. blok jest identyczny, a różnicę w pojemności robi głównie inny układ korbowodowy. W praktyce 2.7 TDI jest słabszy od 3.0 TDI, natomiast posiada wszystkie słabe strony 3.0 TDI czyli głównie: padające wtryski (ale czy są teraz nowoczesne diesle w których wtryski nie padają? :mrgreen: ) - różnica jest taka, że pompowtryski z 2.0 TDI można oczyścić i hulają dalej, a jak padnie wtrysk z 3.0/2.7 oparty na CR to pozostaje w zasadzie tylko wymiana = wysokie koszty. Fabryczną wadą można nazwać problem z klapami kolektora ssącego, ale na to jest już sposób. W ASO zaproponują Ci nowy podzespół za 1600zł/stronę, a mamy 2 szt. czyli razem 3200zł. My mamy już patent jak to badziewie naprawić raz na zawsze za 600zł/stronę, więc nie ma tragedii.
Po za tym szczególnie w połączeniu z automatyczną skrzynią tiptronic 3.0 TDI to moim zdaniem najlepszy silnik jaki można zapakować do Audi A4/A6. 2.7 TDI to jego "okrojona" wersja, w dodatku z bardziej awaryjną skrzynią Multitronic... i jak dla mnie mała pomyłka. Po co sztucznie ograniczać moc i możliwości silnika jeśli nie daje to żadnych pozytywnych aspektów? Nie wiem... :mrgreen: Nie ma elementu który byłby lepszy w 2.7 TDI jeśli porównamy go z 3.0 TDI, nawet nie ma różnicy w opłatach celnych :-D
Do tego bardzo ważne: 3.0 TDI w serii wystepuje zawsze w Quattro, w 2.7 TDI mamy tylko napęd na przednią oś... Jeśli ktoś raz przejedzie się napędem 4x4 po deszczu, na piasku lub zimą... to będzie wiedział co znaczy QUATTRO :-P
Ciekawostka: to jak bardzo 2.7 TDI i 3.0 TDI są bliźniacze potwierdza fakt, że moglibyśmy się pokusić o wykonanie moda polegającego na zrobieniu z 2.7 TDI - 3.0 TDI

Otóż mam taki przypadek zauwazyłem to jak jeszcze było ciepło (jesienią może ?) coś w tym okresie że jak wysiadłem z auta po jakims tam przejechanym odcinku że mi jakby w silnku o coś ocierało (odgłas jakby obudowy plastokowej ) trudno mi powiedzieć , natomiast teraz jak jeżdźę zimą próbuje wsłuchac się jak wysiadę ,to jest cisza silnik ładnie pracuje równo, ale zdaje się ze to dla tego ze jest zimno i nie zdążył się dobrze nagrzać i stad jest cicho dlatego?? Czy to rozrzad

Co to moze być

Pozdrawiam,
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 124
- Rejestracja: 02 paź 2008, 22:22
- Lokalizacja: Marston Moretaine
są dwie z tego co sie orientuje oil pressure i oil levelSZOPEN74 pisze:Oil Pressure to jest ta zwykła kontrolka niskiego ciśnienia oleju na desce, czy może jakaś dodatkowa? Czyli mogę spokojnie jeździć autkiem, aż do momentu błędu?
mi dziś wyskoczylo oil level stanąłem sprawdziłem no i było troszkę mało ale jakies 80km zrobiłem do domu żeby dolac ( w trasie byłem). Wiem wiem tez powinno się dolac jak najszybciej ale mam sporo oleju w domu to trochę szkoda było kupować
VODKA- connecting people
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Rabel3 - może już się naprawiło..?
Silnik nagrzewa się także w zimie, może 2x dłużej czyli po kilkunastu minutach/kilku km, ale nagrzewa się do swojej temperatury roboczej i jeśli coś byłoby nie tak to teraz również byłoby to słyszalne. Poczekaj do wiosny i jak problem wróci wtedy będziesz się martwił. Jeśli nic innego się nie dzieje nie ma co panikować.

Silnik nagrzewa się także w zimie, może 2x dłużej czyli po kilkunastu minutach/kilku km, ale nagrzewa się do swojej temperatury roboczej i jeśli coś byłoby nie tak to teraz również byłoby to słyszalne. Poczekaj do wiosny i jak problem wróci wtedy będziesz się martwił. Jeśli nic innego się nie dzieje nie ma co panikować.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
- Rabel3
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 21 sty 2010, 22:20
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
PieroRzeczywiście poczekam z tym do wiosny jak sie zrobi cieplejPiero pisze:Rabel3 - może już się naprawiło..?![]()
Silnik nagrzewa się także w zimie, może 2x dłużej czyli po kilkunastu minutach/kilku km, ale nagrzewa się do swojej temperatury roboczej i jeśli coś byłoby nie tak to teraz również byłoby to słyszalne. Poczekaj do wiosny i jak problem wróci wtedy będziesz się martwił. Jeśli nic innego się nie dzieje nie ma co panikować.

Natomist jeszcze mam takie pytanie co prawda w innej kwestji ale pociagne już dalej, mam webasto u siebie i słyszałem że czasami z niego po odpaleniu silnika może wydobywac się dym spalin, czy to noramlna objawa??, zaznacze że niewłaczm go pilotem tylko jak np cofam do tyłu i się zatrzymam żeby zamknąć bramę to po mojej stronie w okolicach nadkola pojawiaja sie te spaliny.
Trochę sie wystrachałem jak sobie poczytałem o silnikach 2.0 u kolegów którtm dzieją się niesamowite historie

Pozdrawiam,
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Niestety nie potrafię Ci odpowiedzieć z marszu nt sytuacji z webasto, o którą pytasz, ale postaram się dowiedzieć i dam znać.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 07 mar 2009, 22:02
- Lokalizacja: Kraków
odp brzmi: może być dym z przodu - Po pierwsze tam jest "wydech" piecyka(webasto) po drugie jak samochód jest zimny ( a domyślnie jest zimny skoro odpalono ogrzewanie) może tamtedy lecieć para wodna - Ja juz miałem pare razy sytuacje gdy ktoś wpadał do sklepu z alarmem p.t. "czyje to audi pod sklepem? bo sie pali"
BTW -może też byc czuć palony ON.

BTW -może też byc czuć palony ON.
Piękna jest :D
- Rabel3
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 21 sty 2010, 22:20
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Tylko że ja Webasto nie właczam jak uruchamiam samochód, pojawia się właśnie tylko ten dym (jakby spaliny) przy zimnym silniku bo pużniej jest już Okcanonarrow pisze:odp brzmi: może być dym z przodu - Po pierwsze tam jest "wydech" piecyka(webasto) po drugie jak samochód jest zimny ( a domyślnie jest zimny skoro odpalono ogrzewanie) może tamtedy lecieć para wodna - Ja juz miałem pare razy sytuacje gdy ktoś wpadał do sklepu z alarmem p.t. "czyje to audi pod sklepem? bo sie pali"![]()
BTW -może też byc czuć palony ON.
Pozdrawiam
Witam!
Drodzy Koledzy nie jeżdżę audi czy też vw, lecz chciałbym zapytać o wasze opinie odnośnie samochodu octavia II 2.0 TDI 140KM, który zakupiłem niespełna 2 tygodnie temu. Otóż samochód jest w stanie idealnym, przebieg 130 000(sprawdzony), rok produkcji 2004, a jego nr. VIN: TMBBE61Z758014691, do zrobienia rozrząd na dniach i ewentualnie napęd popmy oleju.
Moje pytanie brzmi, czy grożą mi problemy opisywane w tym temacie? tj. padający napęd pompy oleju, silnik wydaje mi się typu BKD lecz nie jestem pewien.
Co koledzy o tym myślą? może kolega Piero się wypowie jako zorientowany w temacie?
Byłbym wdzięczny gdyż trochę mnie to zmartwiło
, a wolałbym zrobić to wcześniej nim dopadnie mnie na trasie.
Pozdrawiam, Piotrek
Drodzy Koledzy nie jeżdżę audi czy też vw, lecz chciałbym zapytać o wasze opinie odnośnie samochodu octavia II 2.0 TDI 140KM, który zakupiłem niespełna 2 tygodnie temu. Otóż samochód jest w stanie idealnym, przebieg 130 000(sprawdzony), rok produkcji 2004, a jego nr. VIN: TMBBE61Z758014691, do zrobienia rozrząd na dniach i ewentualnie napęd popmy oleju.
Moje pytanie brzmi, czy grożą mi problemy opisywane w tym temacie? tj. padający napęd pompy oleju, silnik wydaje mi się typu BKD lecz nie jestem pewien.

Co koledzy o tym myślą? może kolega Piero się wypowie jako zorientowany w temacie?
Byłbym wdzięczny gdyż trochę mnie to zmartwiło

Pozdrawiam, Piotrek
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Jeżeli potwierdziłeś na 100% przebieg, to zapewne zrobiłeś to w ASO (tam też potwierdzą Ci kod silnika). Jeśli masz książkę serwisową, a zakładam, że masz, to za okładką masz papierową wlepkę, na której jest podany kod silnika. Bardzo możliwe, że masz BKD - wówczas NIE występuje u Ciebie problem z napędem pompy oleju i wystarczy wymiana rozrządu. Najlepiej podaj jaki masz kod silnika to na 99% wszystko będzie jasne. Piszę 99% bo czasem w KS jest jeden kod silnika, a w aucie siedzi zupełnie inny motor
Ale tego bym się nie obawiał, raczej taka ciekawostka 


Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Widzę , że zajmujecie się tez lakierowaniem
Zastanawiam sie ciągle nad Waszą ingerencją w silnik ale mam też do lakierowania oba zderzaki , przed sprzedażą chciałbym te dwie rzeczy zrobić , co by kupującego na minę nie wepchnąć . Ile czasu potrzebowalibyście na to i z jakimi kosztami się liczyć ?pzdr
Zastanawiam sie ciągle nad Waszą ingerencją w silnik ale mam też do lakierowania oba zderzaki , przed sprzedażą chciałbym te dwie rzeczy zrobić , co by kupującego na minę nie wepchnąć . Ile czasu potrzebowalibyście na to i z jakimi kosztami się liczyć ?pzdr
GPW
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 07 mar 2009, 22:02
- Lokalizacja: Kraków
w pewnych warunkach jeśli sie nie myle webasto samo sie odpala - kwestia ustawien w menuRabel3 pisze: Tylko że ja Webasto nie właczam jak uruchamiam samochód, pojawia się właśnie tylko ten dym (jakby spaliny) przy zimnym silniku bo pużniej jest już Ok
Pozdrawiam
Jesli webasto pracuje to na zegarze na wyswietlaczu cyfrowym miga sie taka ikonka wiatraczka z promieniami.....
Piękna jest :D
- Cancer
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 96
- Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
- Imię: Wiesław
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
Piero - wałkowaliśmy już ten temat na innym forum. Silnik BKD ustawiony poprzecznie i bez wałków wyrównoważających, z wałem , który tych wałków nie potrzebuje. Drgania nie przenoszą się na budę. Silnik BLB bez wałków i ustawiony wzdłużnie. Drgania przenoszą się na karoserię. Jasne, że po modyfikacji zapobiega się poważnej awarii silnika, ale pozbycie się wałków powoduje, że drgania jednak występują. Jakie to ma konsekwencje na dalszą eksploatację auta - nie wiadomo. Fakt, faktem, że komfort się zmienia. Dla mnie idealnym rozwiązaniem jest wymiana napędu łańcuchowego na zębaty i przeróbka napędu pompy z wyeliminowaniem zabieraka. Analizowałem budowę napędu pompy i uważam, że jest to możliwe. A tak na marginesie. Zastosowanie takiego śmiesznego imbusa, gdzie pompa wymaga pewnej mocy, nie świadczy o niemieckiej technice najlepiej.