[ A6 C6 ] kontrolka min oil
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 paź 2009, 23:40
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
[ A6 C6 ] kontrolka min oil
Witam wszystkich forumowiczów po dłuższej przerwie.
Ostatnio w moim samochodzie zaczął pojawiać się dziwny błąd, komunikat - a mianowicie chodzi o to, że na przełomie paru dni zaświeciła się żółta kontrolka od min stanu oleju silnikowego. Początkowo myślałem, że może faktycznie jest oleju za mało ( robiłem wymianę 4tyś. temu) więc sprawdziłem i dolałem około 200 ml . Problem zniknął na dwa dni, a potem znów zaświeciła się ta sama kontrola. Pierwsze skojarzenie albo na maxa bierze olej albo gdzieś mam wyciek. Ponownie sprawdziłem poziom oleju w silniku (oczywiście rano w garażu) i okazało się, że jest na poziomie prawie przed max (taką dziwna kulką) a wycieków nie widać. Dzisiaj jadąc trasę około 200 km zaświeciła mi się ta sama kontrolka ponownie , wiec zatrzymałem auto aby sprawdzić co się dzieje. Nie wyłączając silnika przy otwartych drzwiach otworzyłem maskę(inaczej nie da rady jej otworzyć - ale o tym wszyscy wiedzą) i o dziwo kontrolka sama zgasła. Jadę dalej jakieś 20 km dalej sytuacja się powtórzyła kontrolka się zaświeca, ja wysiadam otwieram ( nawet nie otwieram tylko odbezpieczam od wnętrza pojazdu) pokrywę silnika i żona krzyczy, że kontrolka zgasła. Dodam tylko, że takie zdarzenie wystąpiło już pięcio krotnie i naprawdę nie wiem o co chodzi w tym wszystkim.
Dodam, że ostatnio co robiłem przy samochodzie to tylko wymiana akumulatora(przez lejce bez utraty napięcia) a olej na jaki zmieniłem to castrol edge 5W-30.
Proszę forumowiczów o ewentualne opinie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.
Ostatnio w moim samochodzie zaczął pojawiać się dziwny błąd, komunikat - a mianowicie chodzi o to, że na przełomie paru dni zaświeciła się żółta kontrolka od min stanu oleju silnikowego. Początkowo myślałem, że może faktycznie jest oleju za mało ( robiłem wymianę 4tyś. temu) więc sprawdziłem i dolałem około 200 ml . Problem zniknął na dwa dni, a potem znów zaświeciła się ta sama kontrola. Pierwsze skojarzenie albo na maxa bierze olej albo gdzieś mam wyciek. Ponownie sprawdziłem poziom oleju w silniku (oczywiście rano w garażu) i okazało się, że jest na poziomie prawie przed max (taką dziwna kulką) a wycieków nie widać. Dzisiaj jadąc trasę około 200 km zaświeciła mi się ta sama kontrolka ponownie , wiec zatrzymałem auto aby sprawdzić co się dzieje. Nie wyłączając silnika przy otwartych drzwiach otworzyłem maskę(inaczej nie da rady jej otworzyć - ale o tym wszyscy wiedzą) i o dziwo kontrolka sama zgasła. Jadę dalej jakieś 20 km dalej sytuacja się powtórzyła kontrolka się zaświeca, ja wysiadam otwieram ( nawet nie otwieram tylko odbezpieczam od wnętrza pojazdu) pokrywę silnika i żona krzyczy, że kontrolka zgasła. Dodam tylko, że takie zdarzenie wystąpiło już pięcio krotnie i naprawdę nie wiem o co chodzi w tym wszystkim.
Dodam, że ostatnio co robiłem przy samochodzie to tylko wymiana akumulatora(przez lejce bez utraty napięcia) a olej na jaki zmieniłem to castrol edge 5W-30.
Proszę forumowiczów o ewentualne opinie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 paź 2009, 23:40
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 04 lip 2010, 02:03
- Lokalizacja: Szczecin
kolego ta kontrolka to nie jest byle co> nie wiem jaki masz przebieg i czy wymieniales juz imbusik w pompie olejowej. jezeli jest wytarty to wlasnie kontrolka min oleju sie pojawia> jakby to byla wada czujnika to by sie pojawila kontrolka czujnika. poswiec troche czasu i poszukaj na forum. jest na !00% wyczerpujaca informacja na ten temat. koszt imbusika to ok 30zl.
mylisz kontrolke poziomu z kontrolka cisnienia . Czujnik i kontrolka poziomu odpowiada TYLKO za poziom oleju . Niewiem jak w audi ale jest to czesta usterka wszystkich BMW e46 . Nalezy wymienic czujnik i ponownie sprawdziclodriver pisze:kolego ta kontrolka to nie jest byle co> nie wiem jaki masz przebieg i czy wymieniales juz imbusik w pompie olejowej. jezeli jest wytarty to wlasnie kontrolka min oleju sie pojawia> jakby to byla wada czujnika to by sie pojawila kontrolka czujnika. poswiec troche czasu i poszukaj na forum. jest na !00% wyczerpujaca informacja na ten temat. koszt imbusika to ok 30zl.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 paź 2009, 23:40
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Dzisiaj podłączyłem samochód pod komputer i żadnych błędów ( podczas skanowania nie paliła się wspomniana żółta kontrolka), po prostu dzisiaj nie miała ochoty się zapalić.
Dla ścisłości przebieg 170 tyś. a imbusa nie wymieniałem, rano poziom oleju w normie, a po odkręceniu korka wlewu oleju widać że smarowanie jest bo bluza którą miałem na sobie a raczej jej rękaw jest do prania
Wydaje mi się, że czytałem również na tym forum, że jak się wytrze wspomniany imbus to świeci się kontrolka od ciśnienia oleju czerwona a nie żółta od poziomu oleju, i usterki te występują raczej w silnikach BLB a ja mam BRE.
Nadal nie wiem co robić więc chyba pomyślę o wymianie czujnika od poziomu oleju.
Oczywiście nadal czekam na Wasze sugestie
Dla ścisłości przebieg 170 tyś. a imbusa nie wymieniałem, rano poziom oleju w normie, a po odkręceniu korka wlewu oleju widać że smarowanie jest bo bluza którą miałem na sobie a raczej jej rękaw jest do prania

Nadal nie wiem co robić więc chyba pomyślę o wymianie czujnika od poziomu oleju.
Oczywiście nadal czekam na Wasze sugestie

tez mam silnik BRE. auto z 2007 mialem taki sam problem. kontrolka poziomu oleju zapalala sie mimo ze stan oleju byl ok. popytalem pare osob I znalazlem sporo informacji na forum. IMBUSIK BYL SOLIDNIE OBJECHANY..PO WYMIANIE IMBUSIKA PRZEJECHALEM 6 tysiecy i kontrolka sie nie pojawia. przeslalem Ci linka ale to jeden z wielu. nie bede sie wdawal w dyskusje bo nie jestem specjalista. chcialem tylko podpowiedziec gdzie szukac rozwiazania
[ Dodano: 2010-08-30, 18:07 ]
jak sie kontrolka cisnienia zapali to juz chyba za daleko sie nie pojedzie co? warto czekac?

[ Dodano: 2010-08-30, 18:07 ]
jak sie kontrolka cisnienia zapali to juz chyba za daleko sie nie pojedzie co? warto czekac?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 paź 2009, 23:40
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Dzisiaj dzwoniłem do serwisu i miły pan powiedział, że już kilka razy słyszał o tej usterce i prawdopodobnie problem leży w mikrostyku otwarcia maski silnika. Twierdzi, że jest to dość częsta usterka a czujnik jest połączony razem z czujnikiem poziomu oleju w misce olejowej. Podjadę do elektryka tylko muszę poczekać na pojawienie się komunikatu " min oil "
[ Dodano: 2010-09-26, 15:11 ]
Szczerze nic tam ciekawego nie zobaczyłem ale postanowiłem to wszystko przeczyścić i złożyłem ponownie. Efekt jest taki, że nie pojawia się żaden komunikat o niskim stanie oleju
. Prawdopodobnie po ostatniej wymianie oleju ( zdejmowałem również zderzak do wymiany wentylatora) kostka nie była dobrze wciśnięta i stąd ten komunikat(obym się nie mylił).
Pozdrawiam wszystkich
[ Dodano: 2010-09-26, 15:11 ]
Problem chyba rozwiązany :-D . Minął prawie miesiąc a kontrolka od niskiego stanu oleju już się nie pojawia(oleju także nie dolewałem a poziom jest ten sam). A więc krótko - po kontakcie telefonicznym z service Audi spokoju nie dawał mi ten mikrostyk przy zamku otwarcia pokrywy silnika. Zdjąłem plastikową osłonę silnika i zobaczyłem, że dostęp do tego mikrostyku jest prawie niemożliwy, więc postanowiłem sprawdzić jego połączenie na kostce( w etce jest to ładnie rozrysowane jak i którędy idzie wiązka elektryczna).Szymonek51 pisze:żółta kontrolka od min stanu oleju silnikowego
Szczerze nic tam ciekawego nie zobaczyłem ale postanowiłem to wszystko przeczyścić i złożyłem ponownie. Efekt jest taki, że nie pojawia się żaden komunikat o niskim stanie oleju

Pozdrawiam wszystkich
ja właśnie z tym walczę od 2 tyg. też wywala na żółto że sprawdź poziom- sprawdzam i jest OK, pomiędzy połową a max.
Dziś wywaliłem czujnik z zamkiem maski(koszt w Audi 29 funa), pojeździłem po południu i po jakichś 40 km ... znów żółty komunikat.
W tygodniu wymieniam w pompie olejowej wałek i nowy zabierak(dłuższy) więc przyjdzie też nowy czujnik w miskę(67 funa) jak nie pomoże to nie wiem....
Dziś wywaliłem czujnik z zamkiem maski(koszt w Audi 29 funa), pojeździłem po południu i po jakichś 40 km ... znów żółty komunikat.
W tygodniu wymieniam w pompie olejowej wałek i nowy zabierak(dłuższy) więc przyjdzie też nowy czujnik w miskę(67 funa) jak nie pomoże to nie wiem....

Prawdziwy mężczyzna nie pije miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 paź 2009, 23:40
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
leonp79 - ja swój problem rozwiązałem w ten sposób:
Po wnikliwym śledzeniu różnych wątków na forum doszedłem do wniosku, że odczyt poziomu oleju w naszych silnikach na podstawie tego "nieszczęsnego bagnetu " jest przekłamany - chodzi o to, że utrzymując stan oleju na poziomie pomiędzy max a min(po środku) w krótkim czasie pojawiał mi się komunikat o min stanie oleju(podejrzewam, że po prostu było go za mało). Teraz trzymam stan oleju przy górnej kulce przy max na skali i problem nie występuje. Oczywiście dolewam sporadycznie olej do silnika (jakieś max 1l na 15 tyś) ale to ponoć norma w tych silnikach.
Po wnikliwym śledzeniu różnych wątków na forum doszedłem do wniosku, że odczyt poziomu oleju w naszych silnikach na podstawie tego "nieszczęsnego bagnetu " jest przekłamany - chodzi o to, że utrzymując stan oleju na poziomie pomiędzy max a min(po środku) w krótkim czasie pojawiał mi się komunikat o min stanie oleju(podejrzewam, że po prostu było go za mało). Teraz trzymam stan oleju przy górnej kulce przy max na skali i problem nie występuje. Oczywiście dolewam sporadycznie olej do silnika (jakieś max 1l na 15 tyś) ale to ponoć norma w tych silnikach.
U mnie czyszczenie czujnika otwarcia maski nic nie pomogło, zresztą po jego wyjęciu i sprawdzeniu działał prawidłowo. Dopiero kilka dni temu przy wymianie oleju, wymieniłem także czujnik poziomu oleju znajdujący się w misce olejowej (koszt czujnika 320 PLN w ASO) i zapadła cisza. Z tego co się zdążyłem zorientować to temat dość popularny, nie tylko w naszych 2.0 tdi. Ale zacząć trzeba od sprawdzenia czujnika otwarcia maski, ponieważ on też może być przyczyną tego komunikatu.
problem rozwiązany
przy wymianie napędu pompy oleju wymieniony został czujnik poziomu w misie oleju i problem zniknął
teraz oleju jest nawet mniej, pól na miarce a nie 3/4 i nic nie wywala na fis'ie, niepotrzebnie wymieniałem zamek maski ze stycznikiem ale trudno ważne że teraz jest OK

przy wymianie napędu pompy oleju wymieniony został czujnik poziomu w misie oleju i problem zniknął

Prawdziwy mężczyzna nie pije miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły!