
[A6 C6 3.0 TDI] Jaki olej do silnika 3.0 TDI Quattro?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 08 paź 2018, 22:01
- Imię: Hugo
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sosnowiec
Już za poprzedniego właściciela auto jeździło na 5w40 tylko że lał castrola. Zanim przeszło w moje ręce zrobiło przynajmniej 100kkm na właśnie 5w40 i wszystko z silnikiem jest OK.
Przed samą sprzedażą został wymieniony olej na również tego samego castrola. Ja zrobiłem prawie kolejne 15000 i też nie widzę żeby się coś działo. nie chce castrola dlatego pytam o motula albo LM.
Zgodnie z instrukcją auta producent dopuszcza do tego auta oleje z normą 505 00, 505,01, 506 01, 507 00
Oleje które wypisałem powyżej spełniają dwie pierwsze normy.
507 00 dotyczy DPF a 506 01 znalazłem tylko oleje 0w-30 z czego np na motulu pisze że dedykowany jest do silników na pompie oraz PD nie ma nic o CR
Przed samą sprzedażą został wymieniony olej na również tego samego castrola. Ja zrobiłem prawie kolejne 15000 i też nie widzę żeby się coś działo. nie chce castrola dlatego pytam o motula albo LM.
Zgodnie z instrukcją auta producent dopuszcza do tego auta oleje z normą 505 00, 505,01, 506 01, 507 00
Oleje które wypisałem powyżej spełniają dwie pierwsze normy.
507 00 dotyczy DPF a 506 01 znalazłem tylko oleje 0w-30 z czego np na motulu pisze że dedykowany jest do silników na pompie oraz PD nie ma nic o CR
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Korzysta i nawet jezdzi, nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania i interwały zmniejszam do 15 tys. Z doświadczenia przy wielu markach widzę że po 15 tys używania oleju większą się jego konsumpcja. W tych dywagacjach na temat oleju najważniejsze by był o specyfikacji jaka przewidział producent i tyle. A czy to będzie Castrol LM czy motul, to nie ma większego znaczenia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
- Imię: Robert
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
- Kontakt:
Po pierwsze najważniejsze żeby olej był w pełni syntetyczny.
Po drugie olej powinno się zmieniać po 10 tyś maks jak chcemy utrzymać silnik w czystośći.
Po trzecie wcale nie musi być 5w30 czy 5w40 bo niby silnik jest do niego przystosowany, nie wspomnę jak ktos ma cięższą nogę to taka 30 ma znikomy film.
Po drugie olej powinno się zmieniać po 10 tyś maks jak chcemy utrzymać silnik w czystośći.
Po trzecie wcale nie musi być 5w30 czy 5w40 bo niby silnik jest do niego przystosowany, nie wspomnę jak ktos ma cięższą nogę to taka 30 ma znikomy film.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 233
- Rejestracja: 21 cze 2016, 05:56
- Imię: Grzesiek
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TFSI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
Panowie obecnie mam zalany LM 5W30, zbliża się czas wymiany oleju. Coraz bardziej słyszę jak przy odpalaniu zagada napinacz. Mam delikatnie podniesiony stan oleju, więc pewnie jest rozrzedzony z ropą, z racji wypalania dpf i stąd szybciej spływa z kanalików - przynajmniej tak to rozumuje, a nie wiem czy logicznie.
Jaki olej byście polecili. Valvoline, Millersa, LM, Motula żeby wyciszył troszkę pracę silnika?
Jaki olej byście polecili. Valvoline, Millersa, LM, Motula żeby wyciszył troszkę pracę silnika?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 19 paź 2017, 21:58
- Imię: Irek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Braniewo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 233
- Rejestracja: 21 cze 2016, 05:56
- Imię: Grzesiek
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TFSI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
Rzeczywiście spoko, ale robiłeś jakąś płukankę przed zalaniem?
Ja miałem Motula w A4....i jakoś nie widziałem szczególnej różnicy. Od kilku lat zalewam wszystko LM i nie jest źle, chyba zdecyduje się na niego i tym razem. Jak kolega wyżej napisał, nie oszukam zużytych podzespołów wymianą oleju, ale może odwlekę trochę wymianę rozrządu, co pozwoli mi na spokojnie ogarnąć temat.
Ja miałem Motula w A4....i jakoś nie widziałem szczególnej różnicy. Od kilku lat zalewam wszystko LM i nie jest źle, chyba zdecyduje się na niego i tym razem. Jak kolega wyżej napisał, nie oszukam zużytych podzespołów wymianą oleju, ale może odwlekę trochę wymianę rozrządu, co pozwoli mi na spokojnie ogarnąć temat.