Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 3.0 TDI] Jaki olej do silnika 3.0 TDI Quattro?

Silniki wysokoprężne
Songoaudis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 20 lis 2014, 16:20
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Songoaudis » 12 mar 2016, 20:09

jeździłem przez kilka lat na castrolu i po ostatnim stwierdzam olej castrol edge 5w-30 to badziew namówił mnie znajomy na liquy moly i jestem zadowolony fakt ze za 5l dałem 200 zł olej castrola można maks 12 tys i wylewać bo już nie ma swoich właściwości

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 02 lip 2016, 21:11

Czy ten olej :
http://allegro.pl/olej-shell-helix-ultr ... 97667.html

Spełnia wszystkie normy audi ( long life) ?
Zawsze lałem do swojej 3.0 tdi schella 5w30 i wymiana co 15 tyś km, ale normy były wypisane.

A tu nie ma, na stronie schella też tylko ten dostępny. Mogę nim zalać silnik czy inny olej szukać ? Normy BMW LL ma napisane , że spełnia, a o audi nic.

Gość.

Post autor: Gość. » 02 lip 2016, 21:32

A co to jest norma LL?? Long Life to bzdura,żaden powtarzam-ŻADEN olej na świecie nie spełnia takiej normy jak Long Life :)

Z Allegro nie kupuje nigdy bo to co tam może byc to nawet rzepakowy. Kup w znanym sklepie albo u naszego ASOman MichałWruszak

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 lip 2016, 22:29

Ja kupuję olej u oficjalnego dystrybutora Motula w Poznaniu. Jak chcesz mogę dać Ci namiary. Cena za 5 litrowe opakowanie Motula Specific 504 00 507 00 5W30 wynosi ok. 200 zł. Jeśli kupisz dwa opakowania to przesyłka jest gratis (pod warunkiem zapłacenia z góry :) ). Olej zawsze jest oryginalny, ponieważ właściciel ściąga go prosto z Francji. Wolę wydać więcej, ale mieć pewność, że leję oryginalnego Motula, a nie zwykły olej :p.

Pierwszy raz jak kupowałem tam olej (byłem osobiście w sklepie), to pytałem się jakim cudem ten sam olej w necie jest tańszy nawet o 30 zł (czasami nawet i więcej). Powiedział mi, że nie zawsze w opakowaniu jest 100% Motula. Jeśli jest tańszy o kilka złotych, to wtedy jest to kwestia upustów i niższej marży. Kiedyś podrabiany miał pojedynczą etykietę, teraz nawet i to poprawili (jest otwierana) oraz miał dziwny zapach.

Swoją A6 kupiłem w Niemczech z przebiegiem ok. 240 000 km (rzeczywisty :] ). Akurat przy tym przebiegu przypadał serwis olejowy. Zalałem ją Castrolem Edge 5W30 i po kilku tysiącach olej był ciemny i trochę go ubyło (ok. 4 mm na bagnecie). Po 15 tysiącach olej był już czarny jak smoła i ubyło go prawie 300 ml, bo tyle w sumie dolałem. Z racji tego, że kupiłem 2x 4 L, to nic mi nie zostało (7,7 L + 0,3 L dolewka). Postanowiłem zmienić olej na powyższego Motula. Teraz silnik jakimś cudem nie bierze już oleju i po 10 tysiącach nie jest jeszcze czarny jak Castrol. W sumie tydzień temu dolałem ok. 70 ml, bo brakowało do maxa, ale musiało go ubyć po podróży autostradą (A2) Nowy Tomyśl - Warszawa - Nowy Tomyśl <lol>. Lekko nie miała przez te 800 km <luzik>. Olej wymieniam średnio 4-5 razy do roku (co 15 tysięcy), z racji rocznego przebiegu ok. 70 000 km. Czy chodzi ciszej? Nie zauważyłem różnicy. To chyba tyle :).

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 03 lip 2016, 09:22

Apophis pisze:A co to jest norma LL?? Long Life to bzdura,żaden powtarzam-ŻADEN olej na świecie nie spełnia takiej normy jak Long Life :)

Z Allegro nie kupuje nigdy bo to co tam może byc to nawet rzepakowy. Kup w znanym sklepie albo u naszego ASOman MichałWruszak
Ja wiem kolego, że Long life nie służy silnikowi, dlatego zmieniam olej co 15 tyś. km
Po prostu chodzi mi, czy olej który wkleiłem Schell 5W30 mogę zalać silnik ? Bo nie ma na nim oznaczeń do , ani norm do VAG

Na allegro u zwykłego sprzedawcy też bym nie kupił, ale to jest oficjalny sprzedawca schell, więc chyba rzepaku nie leje ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 lip 2016, 10:25

To zmień na Motula. Akurat do silników 3.0TDI jest odpowiedni :).

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 03 lip 2016, 17:36

A to 3.0 tdi BMW bez dpf to nie wystarcza jak olej spełnia normy 502.00 ; 505.00 ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 lip 2016, 17:42

W naszych silnikach musi spełniać normy 504 000 i 507 00.

Gość.

Post autor: Gość. » 03 lip 2016, 18:32

nikos, Jak nie masz na flaszce specyfikacji to dziwne bo takiego shella zalewałem nie tak dawno do tfsi i miał norme 507.00 tak jak trza. <mysli>

Vicek151
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 09 lut 2016, 17:14
Lokalizacja: Osiek

Post autor: Vicek151 » 05 lip 2016, 09:41

Witam Kolegów!

Jestem aktualnie przed wyminą oleju, silnik 2.7 TDi. Powiedzcie mi jaka jest procedura wymiany gdyś słyszałem ze istnieje możliwość uszkodzenia silnika jesli sie to źle zrobi. Chodzi o przeskoczenie łańcucha rozrządu. Idzie zrobic to samemu czy lepiej jechac na serwis? W Bosch Service powiedzieli mi ze oni robią to bardzo nie chetnie gdyż mieli przypadek ze przeskoczył rozrząd.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 lip 2016, 10:56

Procedura <mysli>.
1. Wjeżdżasz na kanał/podnośnik.
2. Otwierasz maskę i zdejmujesz pokrywę silnika.
3. Odkręcasz kluczem pokrywę filtra oleju.
4. Wymieniasz filtr i uszczelkę na pokrywie (można wytrzeć do czysta miejsce, gdzie jest filtr).
5. Przykręcasz pokrywę filtra.
6. Wyciągasz trochę bagnet, aby nie było podciśnienia w silniku (olej szybciej zleci).
7. Ściągasz osłonę pod silnikiem.
8. Odkręcasz korek w misce olejowej.
9. Czekasz aż zleci ok. 7,7 litra oleju.
10. Wymieniasz metalową uszczelkę na korku i przykręcasz go z powrotem.
11. Wlewasz prawie 7,7 litra oleju i sprawdzasz ile jest na bagnecie (powinno być trochę ponad stan).
12. Odpalasz silnik na 30 sekund, aby olej się rozprowadził.
13. Po zgaszeniu sprawdzasz czy nie cieknie przy filtrze i korku.
14. Zakładasz pokrywę i osłonę silnika.
15. Po spłynięciu ciepłego oleju do miski (ok. 10 minut) sprawdzasz stan na bagnecie.
16. Dolewasz tyle oleju, aby na bagnecie było bardzo blisko maksa (trzeba dolać, ponieważ cały filtr oleju był suchy i trochę pochłonie oleju).
17. Zamykasz maskę i zjeżdzasz z kanału/podnośnika.
18. Po krótkiej przejażdżce i ostygnięciu oleju ponownie sprawdzasz stan oleju - w razie czego dolewasz.
19. Ewentualnie skasowanie programem inspekcji olejowej.
20. Spokój na kolejne 15 tysięcy km lub na rok <hura>.

Nie wiem ile dokładnie wchodzi oleju do 2.7 TDI, ale chyba tyle samo co do 3.0 TDI :). W końcu jest to bliźniaczy silnik. W ten sposób wymieniałem u siebie wiele razy olej i nic się nie stało, a robię to ok. 4-5 razy w roku, ponieważ pokonuję rocznie ok. 70 tysięcy km. Jutro akurat jadę na wymianę do znajomego mechanika i będziemy wymieniać olej oraz wszystkie filtry. Bez przesady, przecież A6 to nie jest statek kosmiczny. Wymienia się tu olej jak w innych autach - wymiana filtra, spuszczenie starego i wlanie nowego. Żadna filozofia :]. Jak może przeskoczyć rozrząd podczas wymiany oleju? Jeśli coś się stanie, to nie przez olej, tylko przez to, że rozrząd był już uszkodzony i nadawał się do wymiany. Jak ktoś dba o auto i robi wszystko na czas, to nic się nie stanie.

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 505
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 130TDI » 05 lip 2016, 14:38

Rozrząd może przeskoczyć ale jak jest zużyty czyli 500-700 tys. km przebiegu. W przypadku niezalania nowego filtra olejem może przeskoczyć rozrząd.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 lip 2016, 20:03

Tylko po zalaniu filtra olejem spłynie on do miski.

[ Dodano: 2016-07-05, 20:03 ]
W ELSIE nie ma napisane, aby zalewać filtr olejem. Po drugie w ASO nie spuszczają oleju, tylko go wysysają.

bullet_allroad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 10 lip 2016, 14:25
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: bullet_allroad » 12 lip 2016, 15:12

hawajos pisze:
Apophis pisze:hawajos, LM na pewno ci nie zaszkodzi :)
Też myślałem nad LM , mam teraz dylemat który wybrać :(

Po długich namysłach zdecydowałem się na olej Liquy Moly + płukanka do silnika. Olej zamówiony i jak tylko przyjdzie odrazu wymiana. Dam znać czy było warto <lol>

Jak po wymianie ? jakieś zauważalne zmiany ?, interesuje mnie szczególnie ta płukanka bo też chce jej użyć i a nigdy dotąd nie uzywałem takich specyfików <luzik>

Właśnie jestem przed wymianą z użyciem dokładnie tego samego zestawu, w poprzedniej S6 C5 też lałem Liqui Moly i było super.

Zdecydowanie po zakupie nowego auta od razu odchodzę od Castrola i zmiana na LM

Slawek_S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 06 lis 2015, 21:18
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Slawek_S » 21 lip 2016, 22:54

Witam
Potrzebuje informacji jaka idzię uszczelka, podkładka pod korek spustowy oleju wymiar,kod producenta.
2.7 tdi 190km CANA.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga