[A6 C6 3.0 TDI] Jaki olej do silnika 3.0 TDI Quattro?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 20 lis 2014, 16:20
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Czy ten olej :
http://allegro.pl/olej-shell-helix-ultr ... 97667.html
Spełnia wszystkie normy audi ( long life) ?
Zawsze lałem do swojej 3.0 tdi schella 5w30 i wymiana co 15 tyś km, ale normy były wypisane.
A tu nie ma, na stronie schella też tylko ten dostępny. Mogę nim zalać silnik czy inny olej szukać ? Normy BMW LL ma napisane , że spełnia, a o audi nic.
http://allegro.pl/olej-shell-helix-ultr ... 97667.html
Spełnia wszystkie normy audi ( long life) ?
Zawsze lałem do swojej 3.0 tdi schella 5w30 i wymiana co 15 tyś km, ale normy były wypisane.
A tu nie ma, na stronie schella też tylko ten dostępny. Mogę nim zalać silnik czy inny olej szukać ? Normy BMW LL ma napisane , że spełnia, a o audi nic.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Ja kupuję olej u oficjalnego dystrybutora Motula w Poznaniu. Jak chcesz mogę dać Ci namiary. Cena za 5 litrowe opakowanie Motula Specific 504 00 507 00 5W30 wynosi ok. 200 zł. Jeśli kupisz dwa opakowania to przesyłka jest gratis (pod warunkiem zapłacenia z góry
). Olej zawsze jest oryginalny, ponieważ właściciel ściąga go prosto z Francji. Wolę wydać więcej, ale mieć pewność, że leję oryginalnego Motula, a nie zwykły olej
.
Pierwszy raz jak kupowałem tam olej (byłem osobiście w sklepie), to pytałem się jakim cudem ten sam olej w necie jest tańszy nawet o 30 zł (czasami nawet i więcej). Powiedział mi, że nie zawsze w opakowaniu jest 100% Motula. Jeśli jest tańszy o kilka złotych, to wtedy jest to kwestia upustów i niższej marży. Kiedyś podrabiany miał pojedynczą etykietę, teraz nawet i to poprawili (jest otwierana) oraz miał dziwny zapach.
Swoją A6 kupiłem w Niemczech z przebiegiem ok. 240 000 km (rzeczywisty
). Akurat przy tym przebiegu przypadał serwis olejowy. Zalałem ją Castrolem Edge 5W30 i po kilku tysiącach olej był ciemny i trochę go ubyło (ok. 4 mm na bagnecie). Po 15 tysiącach olej był już czarny jak smoła i ubyło go prawie 300 ml, bo tyle w sumie dolałem. Z racji tego, że kupiłem 2x 4 L, to nic mi nie zostało (7,7 L + 0,3 L dolewka). Postanowiłem zmienić olej na powyższego Motula. Teraz silnik jakimś cudem nie bierze już oleju i po 10 tysiącach nie jest jeszcze czarny jak Castrol. W sumie tydzień temu dolałem ok. 70 ml, bo brakowało do maxa, ale musiało go ubyć po podróży autostradą (A2) Nowy Tomyśl - Warszawa - Nowy Tomyśl
. Lekko nie miała przez te 800 km
. Olej wymieniam średnio 4-5 razy do roku (co 15 tysięcy), z racji rocznego przebiegu ok. 70 000 km. Czy chodzi ciszej? Nie zauważyłem różnicy. To chyba tyle
.


Pierwszy raz jak kupowałem tam olej (byłem osobiście w sklepie), to pytałem się jakim cudem ten sam olej w necie jest tańszy nawet o 30 zł (czasami nawet i więcej). Powiedział mi, że nie zawsze w opakowaniu jest 100% Motula. Jeśli jest tańszy o kilka złotych, to wtedy jest to kwestia upustów i niższej marży. Kiedyś podrabiany miał pojedynczą etykietę, teraz nawet i to poprawili (jest otwierana) oraz miał dziwny zapach.
Swoją A6 kupiłem w Niemczech z przebiegiem ok. 240 000 km (rzeczywisty
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)



Ja wiem kolego, że Long life nie służy silnikowi, dlatego zmieniam olej co 15 tyś. kmApophis pisze:A co to jest norma LL?? Long Life to bzdura,żaden powtarzam-ŻADEN olej na świecie nie spełnia takiej normy jak Long Life![]()
Z Allegro nie kupuje nigdy bo to co tam może byc to nawet rzepakowy. Kup w znanym sklepie albo u naszego ASOman MichałWruszak
Po prostu chodzi mi, czy olej który wkleiłem Schell 5W30 mogę zalać silnik ? Bo nie ma na nim oznaczeń do , ani norm do VAG
Na allegro u zwykłego sprzedawcy też bym nie kupił, ale to jest oficjalny sprzedawca schell, więc chyba rzepaku nie leje ?
Witam Kolegów!
Jestem aktualnie przed wyminą oleju, silnik 2.7 TDi. Powiedzcie mi jaka jest procedura wymiany gdyś słyszałem ze istnieje możliwość uszkodzenia silnika jesli sie to źle zrobi. Chodzi o przeskoczenie łańcucha rozrządu. Idzie zrobic to samemu czy lepiej jechac na serwis? W Bosch Service powiedzieli mi ze oni robią to bardzo nie chetnie gdyż mieli przypadek ze przeskoczył rozrząd.
Jestem aktualnie przed wyminą oleju, silnik 2.7 TDi. Powiedzcie mi jaka jest procedura wymiany gdyś słyszałem ze istnieje możliwość uszkodzenia silnika jesli sie to źle zrobi. Chodzi o przeskoczenie łańcucha rozrządu. Idzie zrobic to samemu czy lepiej jechac na serwis? W Bosch Service powiedzieli mi ze oni robią to bardzo nie chetnie gdyż mieli przypadek ze przeskoczył rozrząd.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Procedura
.
1. Wjeżdżasz na kanał/podnośnik.
2. Otwierasz maskę i zdejmujesz pokrywę silnika.
3. Odkręcasz kluczem pokrywę filtra oleju.
4. Wymieniasz filtr i uszczelkę na pokrywie (można wytrzeć do czysta miejsce, gdzie jest filtr).
5. Przykręcasz pokrywę filtra.
6. Wyciągasz trochę bagnet, aby nie było podciśnienia w silniku (olej szybciej zleci).
7. Ściągasz osłonę pod silnikiem.
8. Odkręcasz korek w misce olejowej.
9. Czekasz aż zleci ok. 7,7 litra oleju.
10. Wymieniasz metalową uszczelkę na korku i przykręcasz go z powrotem.
11. Wlewasz prawie 7,7 litra oleju i sprawdzasz ile jest na bagnecie (powinno być trochę ponad stan).
12. Odpalasz silnik na 30 sekund, aby olej się rozprowadził.
13. Po zgaszeniu sprawdzasz czy nie cieknie przy filtrze i korku.
14. Zakładasz pokrywę i osłonę silnika.
15. Po spłynięciu ciepłego oleju do miski (ok. 10 minut) sprawdzasz stan na bagnecie.
16. Dolewasz tyle oleju, aby na bagnecie było bardzo blisko maksa (trzeba dolać, ponieważ cały filtr oleju był suchy i trochę pochłonie oleju).
17. Zamykasz maskę i zjeżdzasz z kanału/podnośnika.
18. Po krótkiej przejażdżce i ostygnięciu oleju ponownie sprawdzasz stan oleju - w razie czego dolewasz.
19. Ewentualnie skasowanie programem inspekcji olejowej.
20. Spokój na kolejne 15 tysięcy km lub na rok
.
Nie wiem ile dokładnie wchodzi oleju do 2.7 TDI, ale chyba tyle samo co do 3.0 TDI
. W końcu jest to bliźniaczy silnik. W ten sposób wymieniałem u siebie wiele razy olej i nic się nie stało, a robię to ok. 4-5 razy w roku, ponieważ pokonuję rocznie ok. 70 tysięcy km. Jutro akurat jadę na wymianę do znajomego mechanika i będziemy wymieniać olej oraz wszystkie filtry. Bez przesady, przecież A6 to nie jest statek kosmiczny. Wymienia się tu olej jak w innych autach - wymiana filtra, spuszczenie starego i wlanie nowego. Żadna filozofia
. Jak może przeskoczyć rozrząd podczas wymiany oleju? Jeśli coś się stanie, to nie przez olej, tylko przez to, że rozrząd był już uszkodzony i nadawał się do wymiany. Jak ktoś dba o auto i robi wszystko na czas, to nic się nie stanie.

1. Wjeżdżasz na kanał/podnośnik.
2. Otwierasz maskę i zdejmujesz pokrywę silnika.
3. Odkręcasz kluczem pokrywę filtra oleju.
4. Wymieniasz filtr i uszczelkę na pokrywie (można wytrzeć do czysta miejsce, gdzie jest filtr).
5. Przykręcasz pokrywę filtra.
6. Wyciągasz trochę bagnet, aby nie było podciśnienia w silniku (olej szybciej zleci).
7. Ściągasz osłonę pod silnikiem.
8. Odkręcasz korek w misce olejowej.
9. Czekasz aż zleci ok. 7,7 litra oleju.
10. Wymieniasz metalową uszczelkę na korku i przykręcasz go z powrotem.
11. Wlewasz prawie 7,7 litra oleju i sprawdzasz ile jest na bagnecie (powinno być trochę ponad stan).
12. Odpalasz silnik na 30 sekund, aby olej się rozprowadził.
13. Po zgaszeniu sprawdzasz czy nie cieknie przy filtrze i korku.
14. Zakładasz pokrywę i osłonę silnika.
15. Po spłynięciu ciepłego oleju do miski (ok. 10 minut) sprawdzasz stan na bagnecie.
16. Dolewasz tyle oleju, aby na bagnecie było bardzo blisko maksa (trzeba dolać, ponieważ cały filtr oleju był suchy i trochę pochłonie oleju).
17. Zamykasz maskę i zjeżdzasz z kanału/podnośnika.
18. Po krótkiej przejażdżce i ostygnięciu oleju ponownie sprawdzasz stan oleju - w razie czego dolewasz.
19. Ewentualnie skasowanie programem inspekcji olejowej.
20. Spokój na kolejne 15 tysięcy km lub na rok

Nie wiem ile dokładnie wchodzi oleju do 2.7 TDI, ale chyba tyle samo co do 3.0 TDI

![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 10 lip 2016, 14:25
- Lokalizacja: Oleśnica
hawajos pisze:Też myślałem nad LM , mam teraz dylemat który wybraćApophis pisze:hawajos, LM na pewno ci nie zaszkodzi
Po długich namysłach zdecydowałem się na olej Liquy Moly + płukanka do silnika. Olej zamówiony i jak tylko przyjdzie odrazu wymiana. Dam znać czy było warto
Jak po wymianie ? jakieś zauważalne zmiany ?, interesuje mnie szczególnie ta płukanka bo też chce jej użyć i a nigdy dotąd nie uzywałem takich specyfików

Właśnie jestem przed wymianą z użyciem dokładnie tego samego zestawu, w poprzedniej S6 C5 też lałem Liqui Moly i było super.
Zdecydowanie po zakupie nowego auta od razu odchodzę od Castrola i zmiana na LM