[A6 C6 3.0 TDI] Jaki olej do silnika 3.0 TDI Quattro?
Podstawa to normy jakie olej musi spełniac..... W Naszym przypadku (auta z filtrem czastek stałych) jest to norma VW 504.00/507.00
Oczywistą rzeczą jest wymiana filtra oleju przy kazdej wymianie oleju
Rozsadnie jest znieniac olej co 12 - 13 tyś kilometrów, wraz z filtrem oleju i filtrem powietrza
Czytając komentarze zastanawiam sie dlaczeo tak wiele z Was upiera sie prz 5W30. Zimy w europie nadal występuja więc zakup oleju 0W30 wydaje się byc logicznym rozwiązaniem.
(dla Tych, którym nie chce się wyguglować czy wybingować, różnica pomiędzy 5W a 0W jest taka, że ten drugi zachowuje swoją lepkość do -40 podczas gdy 5W do -30). Powiedzmy że
w zależności kto gdzie mieszka, taki olej kupi. Optymalnie to jak ktoś robi po conajmniej
25 tys rocznie to na zimę może sobie wlać 0W30 a na lato 5W40
Na koniec dnia kazdy robi jak lubi a olej musi sprostać zarówno zimowej jak
i letniej aurze.
Ja osobiscie przez lata uzywalem castrola edge 0W30 i auto nie narzekało ale teraz zmienilem na shell helix ultra 0W30 ect c2/c3.
Oczywistą rzeczą jest wymiana filtra oleju przy kazdej wymianie oleju
Rozsadnie jest znieniac olej co 12 - 13 tyś kilometrów, wraz z filtrem oleju i filtrem powietrza
Czytając komentarze zastanawiam sie dlaczeo tak wiele z Was upiera sie prz 5W30. Zimy w europie nadal występuja więc zakup oleju 0W30 wydaje się byc logicznym rozwiązaniem.
(dla Tych, którym nie chce się wyguglować czy wybingować, różnica pomiędzy 5W a 0W jest taka, że ten drugi zachowuje swoją lepkość do -40 podczas gdy 5W do -30). Powiedzmy że
w zależności kto gdzie mieszka, taki olej kupi. Optymalnie to jak ktoś robi po conajmniej
25 tys rocznie to na zimę może sobie wlać 0W30 a na lato 5W40
Na koniec dnia kazdy robi jak lubi a olej musi sprostać zarówno zimowej jak
i letniej aurze.
Ja osobiscie przez lata uzywalem castrola edge 0W30 i auto nie narzekało ale teraz zmienilem na shell helix ultra 0W30 ect c2/c3.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 20 lis 2014, 16:20
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Szczerze castrola już nigdy wiecej nie wleje do żadnego silnika polecam oleje Liquy Moly i dodatki tej firmy wlewałęm ceramizer płukanki przy wymianie oleju
http://liquimoly.pl/produkty/katalog-wymiany-oleju
http://liquimoly.pl/produkty/katalog-wymiany-oleju
Mógłbyś coś wiecej powiedziec na temat tej płukanki z LM. Tez wlasnie zamowilem olej LM + płukankę i teraz się zastanawiam poważnie czy jest sens to wogule wlewać. Jak widać opinie podzielone , a niechcialbym zaszkodzic wlasnie silnikowiSongoaudis pisze:Szczerze castrola już nigdy wiecej nie wleje do żadnego silnika polecam oleje Liquy Moly i dodatki tej firmy wlewałęm ceramizer płukanki przy wymianie oleju
http://liquimoly.pl/produkty/katalog-wymiany-oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 20 lis 2014, 16:20
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Słuchaj sprawa wygląda tak wlewasz to na rozgrzanym oleju i odpalasz auto ma pochodzić to jakieś 15 minut na wolnych wyłącznie obrotach gasisz silnik i spuszczasz olej zrobi się taki rozwodniony i bardzo czarny ja to robiłem 2 razy w swoim poprzednim aucie w a6 jeszcze nie bo świeżo sprowadziłem ale na dniach nie ben de się cackał i tez zrobię płukankę i wymienię olej a także zastanawiam się nad dodaniem do oleju dwusiarczku molibdenu ale to skonsultuje z moim mechanikiem sporo osób znam co używa płukankę i zaczęło korzystać z produktów Liquy Moly
Jade ulicom opony asfalt drom pingwiny jak zobacza audi na zawał umra hej Julian Julian on twardy jest jak głaz jedziemy Panie ciut za wolno trzeba wcisnąć gaz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 20 lis 2014, 16:20
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
jeżeli będziesz wlewał olej Castrol to co 10 tys bo przy 12 tys ten olej nie ma już żadnych właściwości a na Liquy Moly mam przejechane 20 tys
Jade ulicom opony asfalt drom pingwiny jak zobacza audi na zawał umra hej Julian Julian on twardy jest jak głaz jedziemy Panie ciut za wolno trzeba wcisnąć gaz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
dlaczego uparłeś się na tą płukankęhawajos pisze:Olej + płukanka
Powiem tak, silnik w dobrej kondycji płukankę zniesie bez problemu, natomiast te z dużymi przebiegami mogą znieść to różnie.
Ja osobiście wolałbym na nowym oleju przy pierwszej wymianie przejechać 5 tyś km - i nowa wymiana.
Zrobisz jak uważasz.
Powodzenia
wymiana oleju
Ja osobiscie jest za wymiana oleju co okolo 15 tys /km nie wiecej dobry olej i filtry tez ! ale zadnego plukania silnika srodkami np; LM bardziej zaszkodzi niz pomoze ...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Ja też nie robiłem żadnej płukanki i robić nie będę - za duże ryzyko. Auto przejechało 240 tysięcy na Castrolu z wymianą co 30 tysięcy - serwis w ASO Niemcy - i nic się nie działo. Może minimalnie brał olej, 200ml/15000km, gdy jeszcze jeździłem na Castrolu. Zmieniłem tylko olej na Motula i skróciłem przebieg do 15 tysięcy. Po zalaniu go na maxa podczas wymiany do następnej ani nie przybywa, ani nie ubywa oleju. W moim przypadku olej wymieniam 4 razy w roku wraz z zestawem filtrów - skutek rocznego przebiegu .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 20 lis 2014, 16:20
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Również zastosowałem płukankę LM przy przebiegu 210kkm co prawda jedno opakowanie, jedno opakowanie wystarcza na 5 l oleju, bałem się ryzyka przy dwóch płukankach teraz po 5tys km wszystko jest ok, przy nastepnej wymianie równiez zastosuję jedno opakowanie płukanki. Po płukancę zalałem olej motul specyfic 5w30.
Mam pytanie. Mój ojciec posiada od nowości a6 c6 3.0 tdi ASB 07r. Samochód od samego początku był zalewany castrolem edge 5w30. Wymiana oleju z kompletem filtrów zawsze co 15 000km lub czasami wcześniej. Audi fabrycznie nie posiada filtra DPF także zastanawiam się czy może lepiej byłoby przejść na coś 5w40 zgodnego z normą vw 505.00 lub 505.01. Norma 507.00 w takim przypadku przecież nie jest koniecznością.
Ps. Przebieg to 135 000 km
Ps. Przebieg to 135 000 km
Możesz zmienić na 5w40, ale nie będzie to miało większego znaczenia. Oleje 5w30 z normą 504/507 to są na prawdę dobre oleje.bodas pisze:Mam pytanie. Mój ojciec posiada od nowości a6 c6 3.0 tdi ASB 07r. Samochód od samego początku był zalewany castrolem edge 5w30. Wymiana oleju z kompletem filtrów zawsze co 15 000km lub czasami wcześniej. Audi fabrycznie nie posiada filtra DPF także zastanawiam się czy może lepiej byłoby przejść na coś 5w40 zgodnego z normą vw 505.00 lub 505.01. Norma 507.00 w takim przypadku przecież nie jest koniecznością.
Ps. Przebieg to 135 000 km
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga