Filtr DPF
Filtr DPF
Witam tydzień temu zapaliła się żółta kontrolka silnika..przyjechał kolega i sprawdził programem że jest to problem czujnika ciśnienia spalin....skasował błąd i tydzień był spokój. Wczoraj po uruchomieniu silnika znowu ta kontrolka nie zgasła.....później zapaliła się kontrolka filtra cząstek stałych. Co robić...czy dać filtr do regeneracji czy go usunąć programowo?? Co radzicie?? Jak długo można jeszcze jeździć z tą kontrolką?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Widze, ze argument o nabijaniu postow jest rownie czesto podnoszony jak argument o tolerancji ... przez pewne mniejszosci, to jakas moda teraz?
Ciezko stwierdzic na podstawie zamieszczonych przez kolege protokolow z diagnozy i zdjec, czy uda sie zregenerowac ten filtr i czy istnieje dla niego jaki kolwiek ratunek chemiczny. Proponuje zadzwonic do jakiejkolwiek firmy, ktora regeneruje filtry i pogadac.
Chemia w domu nawet jezeli istnieje - to jest podobnie jak z czyszczeniem tapicerki, da sie, srodkami i sciereczka z mikrofibry ale zajmuje to odpowiednio dluzej niz maszynka na pare. W tym wypadku, niektorym firmom czyszczenie chemiczne zajmuje kilka godzin...
Ciezko stwierdzic na podstawie zamieszczonych przez kolege protokolow z diagnozy i zdjec, czy uda sie zregenerowac ten filtr i czy istnieje dla niego jaki kolwiek ratunek chemiczny. Proponuje zadzwonic do jakiejkolwiek firmy, ktora regeneruje filtry i pogadac.
Chemia w domu nawet jezeli istnieje - to jest podobnie jak z czyszczeniem tapicerki, da sie, srodkami i sciereczka z mikrofibry ale zajmuje to odpowiednio dluzej niz maszynka na pare. W tym wypadku, niektorym firmom czyszczenie chemiczne zajmuje kilka godzin...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 62
- Rejestracja: 22 paź 2012, 12:55
- Imię: Radosław
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Kolego trochę szacunku, wróżbitów na forum nie ma. Nie podałeś, ani przebiegu samochodu, ani żadnych logów z VCDS, a wymagasz precyzyjnej odpowiedzi z serii ( ile jeszcze pojeździć mogę).strazak26 pisze:Kolego pytałem czy ktoś wie jak go samemu wyczyścić.....a wymienić to zawsze można:) Chyba że każdy post to nabijanie sobie punktów.
pozdrawiam
Czy wymuszałeś tryb czyszczenia na trasie poprzez VCDS filtra

Chcesz odpowiedz to zadaj pytanie poprawnie, a czyszczenie filtra np po przebiegu 160 000 to raczej nic nie da, a jak chcesz być taki pro ekologiczny to dla twojej informacji, jeszcze bardziej trujesz środowisko na niesprawnym filtrze DPF niż bez.
BTW sprawdź sobie poziom oleju w silniku, bo możliwe że już masz go dwa razy tyle co potrzeba.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2014, 15:50 przez x4n, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam,
Mam problem z DPF. Zapaliła mi sie kontrolka DPF i po krótkim odcinku zgasła (5-7km w mieście). Przy kolejnej jeździe (następny dzień) kontrolka sie nie zapaliła. Ale po trzecim uruchomieniu silnika znowu sie zapaliła i po krótkim odcinku zgasła. Wyjechałem na autostradę zrobiłem 100km ze stałą prędkością 100km/h i przy obrotach 2800 miałem nadzieje ze sie już pozbyłem sie problemu. Dzień pózniej znowu jechałem krótki odcinek drogi i po odpaleniu silnika kontrolka znowu sie zapaliła.
1. Czy wiecie co mogło sie stać? Zapchał sie filtr DPF czy po prostu ta ikonką wskazywała ze sie oczyszcza?
2. Czy może sie coś stać z silnikiem, skrzynia lub turbina?
3. Jak pozbyć sie tego problemu?
4. Jestem z Poznania czy jest tu ktoś kto może mi np. Podpiąć auto do komputera i sprawdzić co jest grane?
Auto to a6 c6 3.0 tdi z 2007roku. Przebieg 240tys.
Mam problem z DPF. Zapaliła mi sie kontrolka DPF i po krótkim odcinku zgasła (5-7km w mieście). Przy kolejnej jeździe (następny dzień) kontrolka sie nie zapaliła. Ale po trzecim uruchomieniu silnika znowu sie zapaliła i po krótkim odcinku zgasła. Wyjechałem na autostradę zrobiłem 100km ze stałą prędkością 100km/h i przy obrotach 2800 miałem nadzieje ze sie już pozbyłem sie problemu. Dzień pózniej znowu jechałem krótki odcinek drogi i po odpaleniu silnika kontrolka znowu sie zapaliła.
1. Czy wiecie co mogło sie stać? Zapchał sie filtr DPF czy po prostu ta ikonką wskazywała ze sie oczyszcza?
2. Czy może sie coś stać z silnikiem, skrzynia lub turbina?
3. Jak pozbyć sie tego problemu?
4. Jestem z Poznania czy jest tu ktoś kto może mi np. Podpiąć auto do komputera i sprawdzić co jest grane?
Auto to a6 c6 3.0 tdi z 2007roku. Przebieg 240tys.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Kolego Arczi7777, czyż to nie jest identyczne Twoje pytanie w innym Temacie? viewtopic.php?p=704138#704138
Jest to Twój trzeci dubel na Forum, za kolejny dostaniesz ostrzeżenie w postaci czerwonej belki w profilu.
Pozdrawiam.
Jest to Twój trzeci dubel na Forum, za kolejny dostaniesz ostrzeżenie w postaci czerwonej belki w profilu.
Pozdrawiam.
Warsztat, naprawy Audi A6.
Nie było żadnej złośliwości w mojej odpowiedzi....tylko denerwują mnie odpowiedzi nie na temat. Jeżeli ktoś nie chce odpowiadać lub mu pytanie nie wystarcza to spoko rozumiem. Px4n pisze:Kolego trochę szacunku, wróżbitów na forum nie ma. Nie podałeś, ani przebiegu samochodu, ani żadnych logów z VCDS, a wymagasz precyzyjnej odpowiedzi z serii ( ile jeszcze pojeździć mogę).strazak26 pisze:Kolego pytałem czy ktoś wie jak go samemu wyczyścić.....a wymienić to zawsze można:) Chyba że każdy post to nabijanie sobie punktów.
pozdrawiam
Czy wymuszałeś tryb czyszczenia na trasie poprzez VCDS filtra?
Chcesz odpowiedz to zadaj pytanie poprawnie, a czyszczenie filtra np po przebiegu 160 000 to raczej nic nie da, a jak chcesz być taki pro ekologiczny to dla twojej informacji, jeszcze bardziej trujesz środowisko na niesprawnym filtrze DPF niż bez.
BTW sprawdź sobie poziom oleju w silniku, bo możliwe że już masz go dwa razy tyle co potrzeba.
Pytałem czym czyścić bo czytałem że można w benzynie ekstrakcyjnej, nie wiem czy to prawda.
Przebieg 205tys, logów nie mam. nie wymuszałem przez VCDS bo nie miałem z nim do czynienia
- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
Kolego najpierw podłącz pod kompa i sprawdź stan nasycenie filtra..nie może przekraczać bodajże 68 g..Powyżej tej normy procedura regeneracji filtra staje się niebezpieczna..jeżeli podrzucisz jakieś logi to coś się zawsze podpowie bo w ciemno to ciężko..co do czyszczenia chemicznego ..mój koleś ostatnio próbował czyścić go zalewając acetonem..odstawił chyba na 2 dni..drugie 2 dni suszył ,po zamontowaniu go dopalił i twierdzi że jest gitara..ale jeżeli jest zawalony na amen to mu raczej nic nie pomoże..strazak26 pisze:Nie było żadnej złośliwości w mojej odpowiedzi....tylko denerwują mnie odpowiedzi nie na temat. Jeżeli ktoś nie chce odpowiadać lub mu pytanie nie wystarcza to spoko rozumiem. Px4n pisze:Kolego trochę szacunku, wróżbitów na forum nie ma. Nie podałeś, ani przebiegu samochodu, ani żadnych logów z VCDS, a wymagasz precyzyjnej odpowiedzi z serii ( ile jeszcze pojeździć mogę).strazak26 pisze:Kolego pytałem czy ktoś wie jak go samemu wyczyścić.....a wymienić to zawsze można:) Chyba że każdy post to nabijanie sobie punktów.
pozdrawiam
Czy wymuszałeś tryb czyszczenia na trasie poprzez VCDS filtra?
Chcesz odpowiedz to zadaj pytanie poprawnie, a czyszczenie filtra np po przebiegu 160 000 to raczej nic nie da, a jak chcesz być taki pro ekologiczny to dla twojej informacji, jeszcze bardziej trujesz środowisko na niesprawnym filtrze DPF niż bez.
BTW sprawdź sobie poziom oleju w silniku, bo możliwe że już masz go dwa razy tyle co potrzeba.
Pytałem czym czyścić bo czytałem że można w benzynie ekstrakcyjnej, nie wiem czy to prawda.
Przebieg 205tys, logów nie mam. nie wymuszałem przez VCDS bo nie miałem z nim do czynienia
Dzięki, a powiedzcie co najlepiej kupić do diagnostyki. Bo powiem szczerze im więcej czytam tym mniej wiem. Każdy na aukcji zachwala swoje interfejsy itd.
Myślałem o czymś takim:
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=43 ... st-visited
może ktoś mi doradzi czy warto.
Myślałem o czymś takim:
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=43 ... st-visited
może ktoś mi doradzi czy warto.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt: