[3.0tdi BMK 224km] ESP, Nastawnik, alternator
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 gru 2020, 08:32
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zamość
[3.0tdi BMK 224km] ESP, Nastawnik, alternator
Czesc. Mam problem z moja audi c6. Po 10min zaswieca sie esp oraz prawdopodobnie odlacza nastawnik turbiny. Vcds wyrzuca błędy:
02479 - Odłączanie odbiorników energii elektrycznej
02254 - zlacze alternatora.
Oraz w silniku:
P3348 - sterowanie jednostka turbosprężarki (j724)
Ładowanie przy aku i alternatorze 14.2V
Wymienilem:
alternator z regulatorem na nowy,
akumulator na bosh 110 920ah oraz go zakodowalem,
Modul akumulatora w bagazniku
Sprawdziłem rowniez wszelkie polaczenia kabla plusowego.
Podejrzewam jeszcze wtyczke od alternatora z niebieskim kablem. Moze powodowac ona te błędy?
02479 - Odłączanie odbiorników energii elektrycznej
02254 - zlacze alternatora.
Oraz w silniku:
P3348 - sterowanie jednostka turbosprężarki (j724)
Ładowanie przy aku i alternatorze 14.2V
Wymienilem:
alternator z regulatorem na nowy,
akumulator na bosh 110 920ah oraz go zakodowalem,
Modul akumulatora w bagazniku
Sprawdziłem rowniez wszelkie polaczenia kabla plusowego.
Podejrzewam jeszcze wtyczke od alternatora z niebieskim kablem. Moze powodowac ona te błędy?
- Abster
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
- Imię: Abster
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
Re: [3.0tdi BMK 224km] ESP, Nastawnik, alternator
Dwa pierwsze błędy przerabiałem poszukaj w dziale elektryka jest tam kilka tematów.
U mnie wymiana regulatora na oryginalny załatwiła sprawę z tymi błędami, piszesz że wymieniałeś na nowy ale zamienniki robią takie problemy.
Sam niebieski kabelek też powodowałby takie błędy bo odpowiada za komunikacje między regulatorem a sterownikiem przy aku.
U mnie wymiana regulatora na oryginalny załatwiła sprawę z tymi błędami, piszesz że wymieniałeś na nowy ale zamienniki robią takie problemy.
Sam niebieski kabelek też powodowałby takie błędy bo odpowiada za komunikacje między regulatorem a sterownikiem przy aku.
Oryginalna pełna opcja S-Line
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 gru 2020, 08:32
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zamość
Re: [3.0tdi BMK 224km] ESP, Nastawnik, alternator
Problem z błędami elektryki rozwiązałem - regulator napięcia nie był oryginalny.
Pozostał błąd z nastawnikiem, po paru km odcina kompletnie turbine i wpada w tryb awaryjny.
Pozostał błąd z nastawnikiem, po paru km odcina kompletnie turbine i wpada w tryb awaryjny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 283
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: [3.0tdi BMK 224km] ESP, Nastawnik, alternator
To super,że coś udało się zrobić
jeżeli chodzi o błędy z nastawnikiem,to poczytaj moje z tym problemy (opisane na forum) .Skończyło się w serwisie i wymiana na nowy nastawnik z regulacją.
U mnie pomagało,gdy na zapalonym silniku ,zdjąłem wtyczkę z nastawnika i ponownie zapiąłem...Działało do zgaszenia


Tu masz opis : a6-c6-diesel/blad-3348-005-t101041.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 gru 2020, 08:32
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zamość
Re: [3.0tdi BMK 224km] ESP, Nastawnik, alternator
Wymienilem nastawnik turbiny na nowy oraz zrobilem programowanie testerem TP-TACT. Błąd p3348 dalej występuje, po wejsciu w tryb awaryjny dochodzi blad
p0235 - Regulacja cisnienia doladowania.
Ponizej wrzucam logi, przy 2751 obr/min wpadl w tryb awaryjny.
https://imgur.com/a/sYNLwhk
p0235 - Regulacja cisnienia doladowania.
Ponizej wrzucam logi, przy 2751 obr/min wpadl w tryb awaryjny.
https://imgur.com/a/sYNLwhk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: [3.0tdi BMK 224km] ESP, Nastawnik, alternator
Sprawdzałeś jak pracuje nastawnik w nastawach podstawowych na kanale 033? Czy mieści się w granicach od 20 do 80% ? Zmienna geometria chodzi lekko nie zacina się?
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 283
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: [3.0tdi BMK 224km] ESP, Nastawnik, alternator
Sprawdź profilaktycznie wtyczkę od nastawnika.Były takie przypadki,że się wypalała,bo jest tam jednak wysoka temperatura.Ja u siebie zmieniłem wtyczkę.Tak na wszelki wypadek.
Na szrocie kupiłem za 5 zł od przepływki z jakiegoś paska,czy Golfa,bo są identyczne z kawałkiem wiązki.
Na szrocie kupiłem za 5 zł od przepływki z jakiegoś paska,czy Golfa,bo są identyczne z kawałkiem wiązki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 gru 2020, 08:32
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zamość
Re: [3.0tdi BMK 224km] ESP, Nastawnik, alternator
Nastawnik pracuje w zakresie 20.9% - 80.9%
Dodano po 2 minutach 8 sekundach:
Wtyczke wymienilem - bez zmian.motogold pisze: ↑12 sty 2021, 18:18Sprawdź profilaktycznie wtyczkę od nastawnika.Były takie przypadki,że się wypalała,bo jest tam jednak wysoka temperatura.Ja u siebie zmieniłem wtyczkę.Tak na wszelki wypadek.
Na szrocie kupiłem za 5 zł od przepływki z jakiegoś paska,czy Golfa,bo są identyczne z kawałkiem wiązki.
Podejrzewam czujnik ciśnienia doładowania, czy jest on w stanie az tak przekłamywać?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: [3.0tdi BMK 224km] ESP, Nastawnik, alternator
Jak nastawnik pracuje w zakresie 20.9% - 80.9% to jest ustawiony prawidłowo. Sprawdzałeś czy zmienna geometria się nie zacina i chodzi lekko. Cały dolot masz szczelny wężę, interkulery itp?
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 gru 2020, 08:32
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zamość
Re: [3.0tdi BMK 224km] ESP, Nastawnik, alternator
Geometria w turbinie chodzi lekko, turbina byla regenerowana w lipcu. Zdjąłem zderzak, obejrzalem wszystkie węże oraz wymienilem czujnik cisnienia doladowania. Jutro sprawdze czy coś się zmieniło.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 283
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: [3.0tdi BMK 224km] ESP, Nastawnik, alternator
W moim przypadku też vcds pokazywał prawidłową pracę zmiennej.A działy się cuda właśnie z nastawnikiem. Był uszkodzony sam w sobie. Więc różnie to bywa z tymi testami.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Re: [3.0tdi BMK 224km] ESP, Nastawnik, alternator
Być może nowy nastawnik jest uszkodzony i robi takie "cuda". Sprawdz wiązkę od nastawnika do ECU.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 283
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: [3.0tdi BMK 224km] ESP, Nastawnik, alternator
A u mnie była przeze mnie kupiona fabrycznie nowa turbina z nastawnikiem (fabryczny kpl.) i serwis Audi też walczył z tym 10 dni zanim doszli do tego,że jest uszkodzony nowy nastawnik.Musiał gdzieś w fabryce lub transporcie się uszkodzić.WIęc też nowe mogą być uszkodzone
