Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Dymi na biało, czy silnik moze uszkadzać wtryski?

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
rimart.pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 lut 2014, 19:57
Lokalizacja: Łącko (małopolska)

Dymi na biało, czy silnik moze uszkadzać wtryski?

Post autor: rimart.pl » 29 kwie 2018, 18:14

witam
błagam o pomoc z moim problemem z którym się zmagdam od paru miesięcy, mój silnik to 3.0 ASB, czytałem już wszystkie posty o dymieniu, moje jest o tyle inne że nie objawia się na postoju/korkach tylko auto potrafi jezdzic/stac w korku itp kilka dni bez żadnego dymka, jesli zaczyna dymic to kilka km po ruszeniu i kopci caly czas, dymu dużo aż świata nie widać w lusterku, zauważalne przybywanie oleju w silniku
a teraz historia co juz robiłem:
- sprawdzone wtryski, okazały się słabe, nie lały ale pociły się
- sprawdzone turbo i wyczyszczony cały dolot z oleju
- DPF ok
- zaryzykowałem i kupiłem uzywane wtryski z idealnymi wykresami (zrobionymi na moją prośbę) po zalozeniu myślałem że jest ok ale po kilkuset kilometrach problem wrócił o tyle że rzadziej występowało kopcenie , wyciągłem sprawdziłem wtryski okazało się że 2x sa ok, reszta słabe, pomyślałem że gość mi gówno wcisnał
- kilka dni temu zakupione zostały 4 NOWE wtryski i 2 dobre używane ktore miałem i auto przejechało ok 100km i kur...!!! KOPCI!!!

ręce już mi opadają, i proszę o jakieś mądre rady, czy przyczyna może leżec gdzie indziej???czy silnik może uszkadzać wtryski??o ile człowiek od którego kupiłem uzywki nie dał mi lewego wykresu to wygląda jakby własnie silnik niszczył wtryski????
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2018, 19:44 przez rimart.pl, łącznie zmieniany 1 raz.

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 29 kwie 2018, 18:36

Był przypadek na forum, że spalił wtrysk ale przez źle ustawiony rozrząd jak dobrze pamiętam. Ale skąd przypuszczenie że sa zniszczone? Powodów kopcenia moze byc kilka.

Uszczelka pod głowicą
Krzywy korowód
Dpf
Słaba kompresja na którymś cylindrze (dziura w tloku, nieszczelna glowica, porysowana gładź cylindra, uszkodzenie pierscieni)

Jak juz sie zaklada nowe wtryski to wszystkie, rozumie ze chodzi o kase ale na forach wiele osob pisze ze to nie zdaje egzaminu.


Wrzoć logi z grup 003, 013, 014, 021, 022. Na jakiej maszynie miales sprawdzane i kodowane wtryski?

Awatar użytkownika
Abster
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
Imię: Abster
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Abster » 29 kwie 2018, 19:56

Ja bym się przyjrzał DPFowi.
Skoro przybywa oleju tz. że silnik często próbuje go wypalać, podczas wypalania w czasie jazdy też wydobywa się dość charakterystyczny biały dym ( nigdy na to nie zwracałem uwagi, a ostatnio w lusterku zauważyłem ten dym i po dojechaniu do domu chciałem sprawdzić co jest VCDSem i tam że od ostatniego wypalania 20Kkm czyli tyle ile minęło od zauważenia dymu, a wtryski wymieniałem na regenerowane w tam tym roku )
Jak masz kabel sprawdź po zauważeniu dymu w grupie 104 ostatnią pozycję kiedy się wypalał, jak się to pokryje to do sprawdzenia w grupie 102 czujnik różnicy ciśnień może waruje.
Oryginalna pełna opcja S-Line

Awatar użytkownika
rimart.pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 lut 2014, 19:57
Lokalizacja: Łącko (małopolska)

Post autor: rimart.pl » 29 kwie 2018, 21:38

ja tam "szpecem" nie jestem ale takie rzeczy jak uszczelka glowicy, dziura w cylindrze itp powazne usterki to odpada bo problem chyba by byl caly czas, plynu nie ubywa chlodniczego, nie grzeje sie
o DPFie tez juz kilka razy myśałem ale prawie nie ma roznicy cisnień, jeszcze się upewnie czy wypalanie pokazuje ale raczej nie, czy go targać i fizycznie zobaczyć czy nie zapchany?ale to by raczej pokazało...
I wiem ze wszystkie sie juz powinno nowe dac ale już tyle kasy wtopiłem...za używki dałem ponad 2k, to chociaż te 2 dobre chciałem użyć, tylko znowu jak to sie ma do tego że nic problem się nie poprawił???4 nowe i dwa dobre a tu dalej to samo??jakieś dawkowanie sterowanie czy coś?średnio się na tym znam ale coś mi się wydaje że to jakaś pierdoła może być :[
posprawdzam te logi i dam znać, wtryski w jakiejś dużej firmie na śląsku
no i własnie mam w planie sprawdzić ciśnienie w cylindrach <stres>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 kwie 2018, 21:40

Wrzuć pomiary z grup 72-77 oraz 102 i 104, gdy auto jest rozgrzane i pracuje na luzie.

Wtryski były w ogóle kodowane? Sprawdź w adaptacji sterownika silnika (kanały 71-76) czy kody zgadzają się z tymi na wtryskach.

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 30 kwie 2018, 13:21

Dla ścisłości: kodowanie na kołnierzu wtrysku ma sie zgadzac tylko w przypadku 4 nowych, uzywanym trzeba nadac nowe kody na maszynie bosch eps i dopiero wklepac do auta bo inaczej bedzie duzy rozjazd miedzy nowymi a uzywkami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl