A6 3.0 TDI kontrolka świec żarowych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce/Holandia
A6 3.0 TDI kontrolka świec żarowych
Witam
po ponad 2 latach bezawaryjnej jazdy dzisiaj moja A6 zaczęla "marudzić'. Otóż po odpaleniu zaczęła migac pomarańczowa spirala a auto w ogóle nie jedzie tzn. przyspiesza ale po swojemu bardzo pomału. Domyślam się, ze włączył się tryb awaryjny. Potrzebuje waszej pomocy. Obecnie przebywam w Holandii i nie znam nikogo kto ma VCDS-a. Praktycznie pozostaje chyba serwis audi lub dobry warsztat a tutaj z mechanikami jest różnie. W aso wiadomo skroją mnie niesamowicie. Możecie doradzić gdzie szukac ewentualnej usterki, problemu. Kuźwa że też akurat teraz to "coś" nawaliło. Temet pilny bo auta potrzebuje na co dzień.
po ponad 2 latach bezawaryjnej jazdy dzisiaj moja A6 zaczęla "marudzić'. Otóż po odpaleniu zaczęła migac pomarańczowa spirala a auto w ogóle nie jedzie tzn. przyspiesza ale po swojemu bardzo pomału. Domyślam się, ze włączył się tryb awaryjny. Potrzebuje waszej pomocy. Obecnie przebywam w Holandii i nie znam nikogo kto ma VCDS-a. Praktycznie pozostaje chyba serwis audi lub dobry warsztat a tutaj z mechanikami jest różnie. W aso wiadomo skroją mnie niesamowicie. Możecie doradzić gdzie szukac ewentualnej usterki, problemu. Kuźwa że też akurat teraz to "coś" nawaliło. Temet pilny bo auta potrzebuje na co dzień.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wygląda na klasyczny błąd "zapchanego" Dpf'a ale bez odczytania błędów nic nie poradzisz
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 544
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Tak, jak napisał Przemek - bez wiedzy na temat kodów błędu/błędów zapisanych co najmniej w sterowniku silnika, nikt nie jest w stanie podpowiedzieć Ci coś sensownego.
Odpowiedź w postaci (i tu można by zacząć nie małą wyliczankę) a może to, a może tamto, nic Ci nie da. Będziesz wymieniał wszystkie domniemane elementy...?
Sczytanie kodów błędów w ASO (piszę tu o polskim serwisie) jest jedną z najtańszych dla klienta (około 150zł). I to właśnie proponuję. Zaznacz im, że prosisz tylko o to, bez ewentualnej naprawy.
Na marginesie - Posiadanie narzędzia, jakim jest np. VCDS, uważam za obowiązkowe dla użytkownika aut grupy VAG, o niezbyt grubym portfelu. "Zwraca się" szybko.
Odpowiedź w postaci (i tu można by zacząć nie małą wyliczankę) a może to, a może tamto, nic Ci nie da. Będziesz wymieniał wszystkie domniemane elementy...?
Sczytanie kodów błędów w ASO (piszę tu o polskim serwisie) jest jedną z najtańszych dla klienta (około 150zł). I to właśnie proponuję. Zaznacz im, że prosisz tylko o to, bez ewentualnej naprawy.
Na marginesie - Posiadanie narzędzia, jakim jest np. VCDS, uważam za obowiązkowe dla użytkownika aut grupy VAG, o niezbyt grubym portfelu. "Zwraca się" szybko.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce/Holandia
Dzisiaj wieczorem odpaliłem auto i
niespodzianka. Kontrolka zgasła jak zwykle i audi odzyskało wigor. Przejechałem koło 50 km i ku mojemu zadowoleniu wszystko jest jak dawniej. Będę zatem jeździł i obserwował, czy ten problem się powtórzy. Oczywiście postaram się podpiąć go pod VCDS-a i sprawdzić jakie błędy pokaże, żeby wiedzieć co było przyczyna takiego stanu rzeczy.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce/Holandia
Czyli mam rozumieć, że wystarczy odpiąć tę kostkę, przedmuchać i użyć np. wd 40 czy coś więcej trzeba zrobić. I czy po takim zabiegu po ponownym wpięciu kostki wszystko będzie działało czy należy coś programować vcds-em. A możesz przybliżyć gdzie dokładnie szukac tego połączenia, czy dostep jest w miare normalny?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce/Holandia
Panowie nie wiem co jest grane. Pisze już trzeci raz posta - dosyć długiego i po zakończeniu kiedy wciskam "podgląd" to mnie prosi ponownie o zalogowanie i tresć posta znika. Już mnie reka boli co robie nie tak
[ Dodano: 2017-02-19, 16:54 ]
Panowie jakieś dwa tygodnie temu ponownie pojawił się problem z migająca kontrolką świec i brakiem mocy. Odprowadziłem auto do poleconego przez znajomego holendra warsztatu. Zdiagnozowali problem z EGR-em. Gość zaproponował mi całkowite wyłączenie go w programie na co przystałem. Wiem, że zna się na tym (programowanie) bo ogólnie zajmują się tuningiem aut w każdym zakresie i na wizyte u nich czeka się nawet kilkanaście dni. Oczywiście pozmieniał różne parametry wiadomo brak EGR-u to wyższa temperatura spalania itp. Auto jeździło bez zarzuty ale kilka dni temu zapaliła się na fisie kontrolka DPF-a. Dodam, że odkąd posiadam auto - prawie trzy lata- zdarzyło mi się to pierwszy raz. Postanowiłem wypalić go na trasie, zrobiłem prawie 30 km z jednostajna prędkością obrotowa rzędu 3000 obr/min. Niestety to nie pomogło. Auto ponownie wróciło do tego samego warsztatu. Okazało się, że filtr całkowicie zapchany próbowali go wypalać na hamowni, potem jakimś specjalnym środkiem ale kaplica. Dodatkowo okazało się, że padniety był sensor, który sprawdza zapełnienie DPF-a. Został zamontowany nowy filtr + wspomniany czujnik. Auto teraz śmiga normalnie, ale mam pytanie czy wyłączony EGR nie przyczyni się do szybszego zapełnianie filtra DPF ? Gość z warsztatu zapenił mnie, że będzie wręcz przeciwnie że wyłączony EGR poprawi prace DPF-a. Co wy na to ? I cała zabawa kosztowała mnie prawie 1150 euro
[ Dodano: 2017-03-05, 12:16 ]
Panowie doradzcie cos bo mnie szlag trafia
Dwa tygodnie temu zamontowali mi nowy dpf i wczoraj ponownie zapaliła mi się kontrolka tego filtra - po dwóch tygodniach jazdy, popedi wytrzymał 240 tys km. Co może być tego przyczyną, gdzie szukać problemu. Moim zdaniem jest to spowodowane wyłączonym egr-em. Jak pisałem wcześniej kilka tygodni temu auto straciło moc i migała kontrolka świec zarowych. Mechanik zdiagnozował problem z EGR-em i go programowo wyłączył. I zaraz po tej operacji (kilka dni) zapaliła się po raz pierwszy kontrolka dpf-a, co wcześniej nigdy nie miało miejsca. Ok mechanik stwierdził, że filtr do wymiany co zrobiłem i teraz ponownie problem z dpf. Kużwa po dwóch tygodniach jazdy. Dlatego skłaniam się ku opinii, że wyłączony egr powoduje bardzo szybkie zapychanie filtra DPF. Czy faktycznie ten trop jest dobry czy szukac przyczyny gdzie indziej. Pomóżcie proszę.
[ Dodano: 2017-02-19, 16:54 ]
Panowie jakieś dwa tygodnie temu ponownie pojawił się problem z migająca kontrolką świec i brakiem mocy. Odprowadziłem auto do poleconego przez znajomego holendra warsztatu. Zdiagnozowali problem z EGR-em. Gość zaproponował mi całkowite wyłączenie go w programie na co przystałem. Wiem, że zna się na tym (programowanie) bo ogólnie zajmują się tuningiem aut w każdym zakresie i na wizyte u nich czeka się nawet kilkanaście dni. Oczywiście pozmieniał różne parametry wiadomo brak EGR-u to wyższa temperatura spalania itp. Auto jeździło bez zarzuty ale kilka dni temu zapaliła się na fisie kontrolka DPF-a. Dodam, że odkąd posiadam auto - prawie trzy lata- zdarzyło mi się to pierwszy raz. Postanowiłem wypalić go na trasie, zrobiłem prawie 30 km z jednostajna prędkością obrotowa rzędu 3000 obr/min. Niestety to nie pomogło. Auto ponownie wróciło do tego samego warsztatu. Okazało się, że filtr całkowicie zapchany próbowali go wypalać na hamowni, potem jakimś specjalnym środkiem ale kaplica. Dodatkowo okazało się, że padniety był sensor, który sprawdza zapełnienie DPF-a. Został zamontowany nowy filtr + wspomniany czujnik. Auto teraz śmiga normalnie, ale mam pytanie czy wyłączony EGR nie przyczyni się do szybszego zapełnianie filtra DPF ? Gość z warsztatu zapenił mnie, że będzie wręcz przeciwnie że wyłączony EGR poprawi prace DPF-a. Co wy na to ? I cała zabawa kosztowała mnie prawie 1150 euro

[ Dodano: 2017-03-05, 12:16 ]
Panowie doradzcie cos bo mnie szlag trafia

Dwa tygodnie temu zamontowali mi nowy dpf i wczoraj ponownie zapaliła mi się kontrolka tego filtra - po dwóch tygodniach jazdy, popedi wytrzymał 240 tys km. Co może być tego przyczyną, gdzie szukać problemu. Moim zdaniem jest to spowodowane wyłączonym egr-em. Jak pisałem wcześniej kilka tygodni temu auto straciło moc i migała kontrolka świec zarowych. Mechanik zdiagnozował problem z EGR-em i go programowo wyłączył. I zaraz po tej operacji (kilka dni) zapaliła się po raz pierwszy kontrolka dpf-a, co wcześniej nigdy nie miało miejsca. Ok mechanik stwierdził, że filtr do wymiany co zrobiłem i teraz ponownie problem z dpf. Kużwa po dwóch tygodniach jazdy. Dlatego skłaniam się ku opinii, że wyłączony egr powoduje bardzo szybkie zapychanie filtra DPF. Czy faktycznie ten trop jest dobry czy szukac przyczyny gdzie indziej. Pomóżcie proszę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
na podstawie jakiego błędu pan szanowny mechanik stwierdził, że to dpf?
może to po prostu był uwalony czujnik różnicy ciśnień filtra?
może to po prostu był uwalony czujnik różnicy ciśnień filtra?
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce/Holandia
Tego nie wiem, problem jest w tym, że jestem w NL a tu jest róznie z mechanikami. Ten był z polecenia podobno dobry fachowiec, ale teraz mam duże wątpliwości. A problem z popsutym czujnikiem różnicy cisnień filtra jak się objawia, bo może faktycznie tutaj jest przyczyna. Przecież to nienormalne, żeby nowy DPF po kilkunastu dniach jazdy uległ zapchaniu.
[ Dodano: 2017-03-05, 13:59 ]
A czy problem z tym czujnikiem jest opisany konkretnym błędem na vcds-ie . Jeżeli tak to czy może ktoś go podać?
[ Dodano: 2017-03-05, 13:59 ]
A czy problem z tym czujnikiem jest opisany konkretnym błędem na vcds-ie . Jeżeli tak to czy może ktoś go podać?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
potrzebny jest numer błędu silnika
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH