[ ASB 3.0 232 KM] 3.0TDI, TIP. Wyciek oleju z silnika lub sk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 30 kwie 2010, 00:04
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witnica/Lubuskie
[ ASB 3.0 232 KM] 3.0TDI, TIP. Wyciek oleju z silnika lub sk
Witam.
Zanim moderator mnie "wygoni" z tego dzialu, chcialbym nadmienic, ze nie jestem pewien czy moj problem dotyczy silnika, czy skrzyni, wiec go opisalem w dwoch dzialach. A wiec mam nastepujacy problem. Zagladam dzis pod spod auta, a tam widze plame oleju. Nie jestem fachowcem ale wydaje mi sie ze cieknie na laczeniu silnika ze skrzynia. Moze ktos mi powiedziec, czy aby zlikwidowac ten wyciek, to trzeba wyjmowac skrzynie, czy moze cos jeszcze, a moze jest to stosunkowo prosta wymiana jakiejs uszczelki? Pytam, poniewaz w tygodniu jade do warsztatu, i chcialbym byc w miare zaznajomiony teoretycznie z tematem, zeby mnie nie probowali np. naciagac na extra koszty.
Z gory dziekuje
Krzysiek
Zanim moderator mnie "wygoni" z tego dzialu, chcialbym nadmienic, ze nie jestem pewien czy moj problem dotyczy silnika, czy skrzyni, wiec go opisalem w dwoch dzialach. A wiec mam nastepujacy problem. Zagladam dzis pod spod auta, a tam widze plame oleju. Nie jestem fachowcem ale wydaje mi sie ze cieknie na laczeniu silnika ze skrzynia. Moze ktos mi powiedziec, czy aby zlikwidowac ten wyciek, to trzeba wyjmowac skrzynie, czy moze cos jeszcze, a moze jest to stosunkowo prosta wymiana jakiejs uszczelki? Pytam, poniewaz w tygodniu jade do warsztatu, i chcialbym byc w miare zaznajomiony teoretycznie z tematem, zeby mnie nie probowali np. naciagac na extra koszty.
Z gory dziekuje
Krzysiek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 30 kwie 2010, 00:04
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witnica/Lubuskie
krzysiekb0, jak nakapie bedziesz wiedział czarny to raczej olej silnikowy z mechanizmu róznicowego zółtawy i ma specyficzny zapach z tipa powinien być czerwonawy to taki prosty ale skuteczny sposób w moim przypadku w c5 zdał egzamin 100 % podłożyłem pod silnik katron i wszystko sie wyjaśniło jaki olej kapie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 30 kwie 2010, 00:04
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witnica/Lubuskie
Ja juz zglupialem zupelnie. Sprawdzilem dzis rano i w pojemniczku nazbierala sie woda (nie mialem wlaczonej klimy przez ostatnie kilka dni)! Problem w tym, ze na asfalcie w miejscu gdzie auto stawalem autem w sobote widze male tluste plamki (deszcz niestety wszystko rozmyl, ale widac ze to cos tlustego).
Pomocy, prosze
Pomocy, prosze

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 30 kwie 2010, 00:04
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witnica/Lubuskie
Witam wszystko się zgadza dlatego napisałem powinien a nie jest na 100 %0x4B25A pisze:Kolego, ale to jest C6. Różne niestety mogą być kolory w tiptronikudaniel1997 pisze:ma specyficzny zapach z tipa powinien być czerwonawy
ZF Lifeguardfluid 6 G 055005A2 (żółty)
ZF Lifeguardfluid 6+ G 055162A2 (niebieski)
ZF Lifeguardfluid 8 G 060162A2 (zielony)


Ja Ciebie równie serdeczniedaniel1997 pisze:Witam wszystko się zgadza dlatego napisałem powinien a nie jest na 100 %0x4B25A pisze:Kolego, ale to jest C6. Różne niestety mogą być kolory w tiptronikudaniel1997 pisze:ma specyficzny zapach z tipa powinien być czerwonawy
ZF Lifeguardfluid 6 G 055005A2 (żółty)
ZF Lifeguardfluid 6+ G 055162A2 (niebieski)
ZF Lifeguardfluid 8 G 060162A2 (zielony)tak dla prostego zbadania co i w jakim kolorze kapie aby cokolwiek ustalić z czego może kapać pozdrawiam serdecznie kolege


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 30 kwie 2010, 00:04
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witnica/Lubuskie
Witam ponownie
Chcialem tylko powiedziec co bylo przyczyna wycieku. Otoz paradoksalnie podczas wymiany oleju "mechanik" zalozyl zla uszczelke na srube ktora wchodzi po miski olejowej, i to powodowalo wyciek. Na szczescie to nie bylo nic powaznego
Bardz dziekuje za wszystkie porady jakie od Was otrzymalem
Pozdrawiam
Krzysiek
Chcialem tylko powiedziec co bylo przyczyna wycieku. Otoz paradoksalnie podczas wymiany oleju "mechanik" zalozyl zla uszczelke na srube ktora wchodzi po miski olejowej, i to powodowalo wyciek. Na szczescie to nie bylo nic powaznego

Bardz dziekuje za wszystkie porady jakie od Was otrzymalem
Pozdrawiam
Krzysiek