Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[A6 C6 ] 3.0 TDI Wymiana paska wielorowkowego i zębatego

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 11977
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 sty 2020, 18:55

Możesz kupić zestaw INA, ale osobiście wolę paski Conti, a rolki INA. Jeśli termostat działa prawidłowo, to nie ruszaj. U siebie mam prawie 200 tysięcy km więcej i nadal siedzi fabryczny termostat, więc nie ruszaj jak nie trzeba ;p. Zamiennik nigdy nie będzie tak dobry jak oryginał. Bierz pompę HEPU, bo to mercedes wśród pomp, a raczej nie chcesz robić tego kolejny raz :).

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 24 lut 2020, 08:43

mat1234 proszę o pomoc i doradztwo.
Pękło mi koło pasowe i padło wszystko - ładowanie, wspomaganie, chłodzenie.
Możesz mi podać nr koła pasowego, rolek, pasków itp ? bo zastanawiam się czy jak już będzie mi mechanik wymieniał to koło czy kompletu nie zrobić mając na wierzchu wszystko ? VIN WAUZZZ4F3BN044707 zerwane koło ma numer 059105251AT - czy koło pasowe NTY będzie ok ? https://allegro.pl/oferta/kolo-pasowe-w ... 8510983921

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 11977
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 lut 2020, 21:35

Zestaw paska wielorowkowego + pompy wody:
- pasek: 059903137AE
- napinacz: 059145201H
- rolka #1: 059903341J
- rolka #2: 059903341H x2
- pompa: 06E121018D

Zestaw paska zębatego:
- pasek: 059109119F
- rolka napinająca: 057109243M
- rolka: 03L109244D

Koło pasowe: 059105251DJ » CORTECO 80004350

Potrzebne są dwie takie same rolki #2 i dlatego w spisie jest x2. Koło pasowe kup Corteco, paski Contitecha, rolki/napinacze INA, a pompę wody HEPU.

[ Dodano: 2020-02-24, 21:35 ]
Podałem najnowsze oznaczenie koła pasowego, więc nie zdziw się, że jest inne niż obecnie zamontowane.

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 27 lut 2020, 13:08

Dzięki za pomoc
Auto złożone, śmiga aż miło :-)

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 11977
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 lut 2020, 13:15

Dałeś Corteco? Numery są podane według numeru VIN, więc musiało wszystko pasować :).

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 27 lut 2020, 14:42

na miejscu był Gates i Corteco- Gates 620, Corteco 750 więc dałem Corteco bo cena niewiele wyższa a że robiłem już wszystko to jeden pies. Łącznie naprawa 2200 zł

tadi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 21 cze 2012, 16:03
Lokalizacja: kuj-pom

Re: [A6 C6 ] 3.0 TDI Wymiana paska wielorowkowego i zębatego

Post autor: tadi » 23 sie 2020, 09:58

Witam. Można prosić o zestaw + pompa + pompa wspomagania do WAUZZZ4F66N078677

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Re: [A6 C6 ] 3.0 TDI Wymiana paska wielorowkowego i zębatego

Post autor: pelonek1 » 23 sie 2020, 11:46

Czy trzeba demontować przód żeby to wszystko wymienić, czy obędzie się bez?

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 11977
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [A6 C6 ] 3.0 TDI Wymiana paska wielorowkowego i zębatego

Post autor: mat1324 » 24 sie 2020, 21:59

tadi pisze:
23 sie 2020, 09:58
Witam. Można prosić o zestaw + pompa + pompa wspomagania do WAUZZZ4F66N078677
Wszystkie części masz podane w tym poście -> post939919.html#p939919 :). Chcesz numer pompy wspomagania do swojego auta? Jeślli tak, to ma ona numer 4F0145155A i używana pasuje od każdego przedliftowego 2.7/3.0 TDI.

pelonek1 pisze:
23 sie 2020, 11:46
Czy trzeba demontować przód żeby to wszystko wymienić, czy obędzie się bez?
Obejdzie się bez zdejmowania przodu. Część można wyjąć dołem, a część górą. Jedynie pompa wody nie chce wyjść od tak i trzeba demontować pasek zębaty od pompy CR, bo brakuje kilku cm. Oczywiście po odsunięciu przodu byłoby o wiele łatwiej, ale nie jest to potrzebne.

barteklca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 26 lis 2015, 08:46
Lokalizacja: Wroclaw

Re: [A6 C6 ] 3.0 TDI Wymiana paska wielorowkowego i zębatego

Post autor: barteklca » 25 sie 2020, 16:10

pelonek1 pisze:
23 sie 2020, 11:46
Czy trzeba demontować przód żeby to wszystko wymienić, czy obędzie się bez?
Obejdzie się bez zdejmowania przodu. Część można wyjąć dołem, a część górą. Jedynie pompa wody nie chce wyjść od tak i trzeba demontować pasek zębaty od pompy CR, bo brakuje kilku cm. Oczywiście po odsunięciu przodu byłoby o wiele łatwiej, ale nie jest to potrzebne.
[/quote]

Ja bym polecał zdjęcie przodu . Dlaczego ? Wymienailem rolki, pasek i termostat. Jedna srubka od termostatu mi się obrobiła (były już zardzewiałe) , męczyłem kilka godzin , kombinowałem . A tak w ciągu ok. 30 minut mamy odkręcony przód i wszystko wymieniamy w kolejne 30 . Rolki można dokecić wygodnie kluczem dyno, posprawdzać resztę . Oczywiście każdy robi jak uważa, ale jeśli nie wymienisz w ciągu 1-2h - nie warto walczyć dalej lepiej zrzucać przód <lol>
Po całej robocie byłem wqu.. na siebie ,że od razu nie odkręciłem przodu -po prostu straciłem wiecej czasu i w komplecie dłonie całe podrapane z braku dostępu <bezradny>

Na koniec dodam ,że termostat Gates wytrzymał 3 lata i mam znowu do wymiany - tym razem kupuję ORI . Wtedy gates kosztował 150 , a ORI 250.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 11977
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: [A6 C6 ] 3.0 TDI Wymiana paska wielorowkowego i zębatego

Post autor: mat1324 » 25 sie 2020, 21:09

Napisałem, że da się bez ściągania przodu, ale oczywiście z odsuniętym przodem jest o wiele łatwiej :).

tadi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 21 cze 2012, 16:03
Lokalizacja: kuj-pom

Re: [A6 C6 ] 3.0 TDI Wymiana paska wielorowkowego i zębatego

Post autor: tadi » 26 sie 2020, 13:52

mat1324 pisze:
24 sie 2020, 21:59
tadi pisze:
23 sie 2020, 09:58
Witam. Można prosić o zestaw + pompa + pompa wspomagania do WAUZZZ4F66N078677
Wszystkie części masz podane w tym poście -> post939919.html#p939919 :). Chcesz numer pompy wspomagania do swojego auta? Jeślli tak, to ma ona numer 4F0145155A i używana pasuje od każdego przedliftowego 2.7/3.0 TDI.
Dzięki wielkie. Przód zrzucony i wszystko w jeden dzień wymienione. Dodatkowo wymieniłem koło pasowe bo już 37km <piwo> <lol>
pelonek1 pisze:
23 sie 2020, 11:46
Czy trzeba demontować przód żeby to wszystko wymienić, czy obędzie się bez?
Obejdzie się bez zdejmowania przodu. Część można wyjąć dołem, a część górą. Jedynie pompa wody nie chce wyjść od tak i trzeba demontować pasek zębaty od pompy CR, bo brakuje kilku cm. Oczywiście po odsunięciu przodu byłoby o wiele łatwiej, ale nie jest to potrzebne.

barteklca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 26 lis 2015, 08:46
Lokalizacja: Wroclaw

Re: [A6 C6 ] 3.0 TDI Wymiana paska wielorowkowego i zębatego

Post autor: barteklca » 22 paź 2020, 22:14

Jakby ktoś potrzebował mam do sprzedania nowy , polecany na forum jako najlepsze polaczenie CONTITECH + INA

Zestaw paska zębatego pompy :
- pasek: 059109119D -> CONTITECH CT1094
- rolka napinająca: 059109243P -> INA 531077610

180 z wysyłką do paczkomatu <lol> - oczywscie dokładam dokument zakupu - po prosu zanim zabrałem się za wymiane minęło 14 dni i nie mogę już zwrócić ....

Przy wymianie pompy wody , termostatu i innych dupereli chciałem wymienić także napęd pompy - okazało się ,że ktos przedemna już to zrobił i bez sensu było wymienić nowe na nowe ;p

Wiem,wiem jest dział - sprzedam - ale tutaj temat bardzo powiazany i koledzy szukaja :>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


Akumulatory samochodowe Audi A6 opony audi a6
Kalkulator OC
hamulce
Zaprzyjaźnione serwisy
:: Sklep Audi A6 :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Forum Audi Q7 ::
:: Chodzen.pl - Dealer, Serwis Toyota :: Lektor, jingle radiowe ::