3.0 tdi wymiana filtra paliwa
3.0 tdi wymiana filtra paliwa
Witam, przeszukałem chyba cale forum i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Tzn jak wymieniacie filtr paliwa? Ja wymieniłem poprostu sam filtr, bez odpowietrzania. Chyba 5 razy przekręciłem stacyjkę bez odpalania samochodu. Odpalilem. Samochód zgasł dwa razy a później juz bylo ok, z tego co sie dowiadywalem to dużo osób wlasnie tak robi..
wg elsy
"Samochody z kodem literowym silnika CAGB, CAHA, CANA, CANB, CANC, CAND, CDYA, CDYB, CDYC:
Ostrożnie!
Niebezpieczeństwo zniszczenia pompy wysokiego ciśnienia na skutek pracy "na sucho".
Jeżeli wymieniony zostanie filtr paliwa, przewody paliwa lub dodatkowa pompa paliwa -V393-, to przed pierwszym uruchomieniem silnika należy odpowietrzyć układ paliwowy.
-
Odpowietrzyć układ paliwowy →Gr.napraw23.
Aby uniknąć pracy "na sucho" pompy wysokiego ciśnienia paliwa i aby szybko uruchomić silnik po wymianie części, należy zwrócić uwagę na następujące punkty:
Jeśli podzespoły/elementy układu paliwowego między zbiornikiem paliwa a pompą wysokiego ciśnienia paliwa zostaną wymontowane lub wymienione, w celu odpowietrzenia układu paliwowego należy wykonać nastawy podstawowe „kanał 35”.
Jeśli wymontowywana lub wymieniana jest dodatkowa pompa paliwa, przewód paliwa (między zbiornikiem paliwa a pompą wysokiego ciśnienia paliwa) lub filtr paliwa, przed pierwszym uruchomieniem silnika należy wykonać nastawy podstawowe „kanał 35”»1 raz«.
Jeśli wymontowywana lub wymieniana jest pompa wysokiego ciśnienia paliwa, przed pierwszym uruchomieniem silnika należy wykonać nastawy podstawowe „kanał 35”»3 razy«."
Ja wymieniałem filtr paliwa to odpowietrzali mi wg elsy i auto zapaliło jak zawsze normalnie, nie było dłuższego kręcenia czy gaśnięcia.
"Samochody z kodem literowym silnika CAGB, CAHA, CANA, CANB, CANC, CAND, CDYA, CDYB, CDYC:
Ostrożnie!
Niebezpieczeństwo zniszczenia pompy wysokiego ciśnienia na skutek pracy "na sucho".
Jeżeli wymieniony zostanie filtr paliwa, przewody paliwa lub dodatkowa pompa paliwa -V393-, to przed pierwszym uruchomieniem silnika należy odpowietrzyć układ paliwowy.
-
Odpowietrzyć układ paliwowy →Gr.napraw23.
Aby uniknąć pracy "na sucho" pompy wysokiego ciśnienia paliwa i aby szybko uruchomić silnik po wymianie części, należy zwrócić uwagę na następujące punkty:
Jeśli podzespoły/elementy układu paliwowego między zbiornikiem paliwa a pompą wysokiego ciśnienia paliwa zostaną wymontowane lub wymienione, w celu odpowietrzenia układu paliwowego należy wykonać nastawy podstawowe „kanał 35”.
Jeśli wymontowywana lub wymieniana jest dodatkowa pompa paliwa, przewód paliwa (między zbiornikiem paliwa a pompą wysokiego ciśnienia paliwa) lub filtr paliwa, przed pierwszym uruchomieniem silnika należy wykonać nastawy podstawowe „kanał 35”»1 raz«.
Jeśli wymontowywana lub wymieniana jest pompa wysokiego ciśnienia paliwa, przed pierwszym uruchomieniem silnika należy wykonać nastawy podstawowe „kanał 35”»3 razy«."
Ja wymieniałem filtr paliwa to odpowietrzali mi wg elsy i auto zapaliło jak zawsze normalnie, nie było dłuższego kręcenia czy gaśnięcia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 gru 2011, 17:43
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Nic im nie bedzie po kilku razach...camelllcamelll pisze:W ten sposóbmarek85 pisze:Jedyne odpowietrzenie jakie zrobiłem to przekrecilem i wylaczylem zaplon kilka razymożna świece wykończyć
Najprosciej jest zalac filtr jak juz wyzej wspomniano. A w ktory krociec lac to chyba najmniejszy problem

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
zalanie filtra paliwem to podstawa przy wymianie, a leje się w ten króciec do którego podpinasz wężyk zasilający ze zbiornika.RadarVR6 pisze:marek85, Ty nie możesz zalać filtra bo jak ? wiesz w który króciec lać? a poza tym byłoby wyjątkowo nie wygodnie, najlepiej odpowietrzać za pomocą VCDS/VAS.
skoro auto jeździ to chyba nic się nie stało.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 09 lis 2013, 11:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: München
Ja nie zalałem filtra ropką, bo nie miałem warunków. Za to przekręciłem zapłon kilka razy, odpaliłem auto i nie zgasło, nawet obroty nie falowały. Ja myśle, że bardziej pompie będzie szkodzić częsta jazda z małą ilością paliwa w baku, czy gówniane paliwo niż zabieg wymiany filtra bez jego napełnienia.
W nowszych autach chodzi nie zalewa się filtra paliwa ręcznie tylko vagiem.ringel pisze:Ja nie zalałem filtra ropką, bo nie miałem warunków. Za to przekręciłem zapłon kilka razy, odpaliłem auto i nie zgasło, nawet obroty nie falowały. Ja myśle, że bardziej pompie będzie szkodzić częsta jazda z małą ilością paliwa w baku, czy gówniane paliwo niż zabieg wymiany filtra bez jego napełnienia.
Układ jest bardzo czuły na syf - wiec lepiej nie lać do filtra paliwa tylko zamontować pusty filtr i zalać go vagiem - wtedy paliwo na pompę idzie przefiltrowane.
Pompa paliwa musi pracować z jedną minutę przed odpaleniem, pompa wysokiego ciśnienia nie może pracować na sucho, cały układ musi się odpowietrzyć.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion

A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro

Filtr paliwa
Jeśli chodzi o filtr i którędy wlewa się ropa ,to są na filtrze narysowane szczałki którędy sie wlewa i któredy wylewa.Ja u siebie normalnie zakładam pusty filtr 3 razy kręci motorem i za 4 zapala i chodzi bez problemu.