[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Poprzedni właściciel: przy 60k - wymieniony gps, 200k - wymienione kolektory.
Obecnie 250 tys. na zegarach, oprócz standardowej eksploatacji nic nie musiałem robić. Pomimo wtryskiwaczy mieszczących się w górnej granicy normy lekko przydymia na postoju, więc w niedalekiej przyszłości czeka mnie wymiana wtryskiwaczy.
Co do rozrządu, to ja tam nic nie słyszę...
Obecnie 250 tys. na zegarach, oprócz standardowej eksploatacji nic nie musiałem robić. Pomimo wtryskiwaczy mieszczących się w górnej granicy normy lekko przydymia na postoju, więc w niedalekiej przyszłości czeka mnie wymiana wtryskiwaczy.
Co do rozrządu, to ja tam nic nie słyszę...

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
~~143kkm nabite, niby sprawdzone w aso ale wole dodać dla własnego spokoju +100kkm zważywszy na fakt że kupiłem w BARDZO atrakcyjnej cenie.
Logi wtrysków nie odbiegają od normy. ÂŻadnych niepokojących hałasów też na chwilę obecną nie stwierdziłem.
Poza standardowymi wymianami podzespołów jak filtry, oleje etc. to musiałem wymienić hample + zawias 1bv.
Logi wtrysków nie odbiegają od normy. ÂŻadnych niepokojących hałasów też na chwilę obecną nie stwierdziłem.
Poza standardowymi wymianami podzespołów jak filtry, oleje etc. to musiałem wymienić hample + zawias 1bv.
U mnie 205 kkm jak narazie wymieniony silniczek w lewym kolektorze , w silniku raczej nic nie puka nie stuka bynajmniej jak dla mnie :)Wymiana oleju co 20 tys Wtryski w normie nieraz sie zdarzy ze przy zmianie biegu cos przekopci .
W kazdym razie podchodzę do problemu podobnie jak koledzy jak sie silnik rozsypie to wstawi się nowy albo zmieni auto
W kazdym razie podchodzę do problemu podobnie jak koledzy jak sie silnik rozsypie to wstawi się nowy albo zmieni auto

Było a6 c6 3.0 tdi tiptronic (zostało w rodzinie)
A5 Sportback 3.0 Tdi S tronic
Jest a6 c7 3.0 Tdi
A5 Sportback 3.0 Tdi S tronic
Jest a6 c7 3.0 Tdi
Obawiałem się długiej listy
nie jest aż tak żle.
Z waszych wypowiedzi wynika, że nie zauważyliście niepokojącego dzwięku podczas rozruchu więc być może w tym modelu zostało to częściowo poprawione.
Po wcześniejszych opiniach rozwazałem silnik benzynowy np: 4.2 FSI może by był bezpieczniejszym rozwiązaniem.

Z waszych wypowiedzi wynika, że nie zauważyliście niepokojącego dzwięku podczas rozruchu więc być może w tym modelu zostało to częściowo poprawione.
Po wcześniejszych opiniach rozwazałem silnik benzynowy np: 4.2 FSI może by był bezpieczniejszym rozwiązaniem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Z postów, które pojawiają się na tym forum wynika, że w samochodach RM'2007 i późniejszych wyeliminowano wiele problemów, występujących w pierwszych silnikach. Dotyczy to głównie wtryskiwaczy i napinaczy łańcucha rozrządu.
Te problemy przypominają mi trochę problemy z 2.5 TDI. W starszych modelach są problemy z wałkami, ale można z tym żyć (jeździć).
W silnikach 2.7 TDI i 3.0 TDI są problemy z wtryskiwaczami, ale też można z tym żyć (wymienia się na nowsze i problem z głowy). Napinacze też można wymienić na nowsze, poprawione.
Swoją drogą nie słyszałem jeszcze, żeby komuś padł silnik z powodu napinaczy. Wszyscy piszą, że podobno komuś w Niemczech padł silnik (jeden przypadek!).
Reasumując - myślę, że nawet kupno samochodu z rocznika modelowego przed 2007 nie jest jakąś tragedią i jest do ogarnięcia. Zawsze można też targować niższą cenę z powodu problematycznego silnika.
Te problemy przypominają mi trochę problemy z 2.5 TDI. W starszych modelach są problemy z wałkami, ale można z tym żyć (jeździć).
W silnikach 2.7 TDI i 3.0 TDI są problemy z wtryskiwaczami, ale też można z tym żyć (wymienia się na nowsze i problem z głowy). Napinacze też można wymienić na nowsze, poprawione.
Swoją drogą nie słyszałem jeszcze, żeby komuś padł silnik z powodu napinaczy. Wszyscy piszą, że podobno komuś w Niemczech padł silnik (jeden przypadek!).
Reasumując - myślę, że nawet kupno samochodu z rocznika modelowego przed 2007 nie jest jakąś tragedią i jest do ogarnięcia. Zawsze można też targować niższą cenę z powodu problematycznego silnika.
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

Witam,mam pytanie mam auto od 9 mc ,zrobiłem nim 13.000 km i od samego poczatku jak odpalam na zimnym to grzechocze chyba łańcuch o metalowa obudowę -przynajmniej taki jest dźwięk ,bylem z tym u mechanika zaraz po zakupie ale powiedział mi ze to ich urok ze tak one robią i ze to nic poważnego ( ze to olej od napinacza łańcucha zszedł do naczynka i kilka sekund po odpaleniu zostaje nabity układ i problem znika ) uznałem to za logiczne wytłumaczenie i tak jeżdżę ale dziś zacząłem czytać forum i się zastanawiam .Co wy sadzicie o tym ? Co sprawdzać ,wymieniać .... ?
Panowie kupiłem 2 napinacze oryginalne FEBI za 872,42zł/szt brutto wysyłka 0zł na fakturke w Czesci24.pl . Nie mają na stronie trzeba zadzwonić lub napisać. A jak znajdziecie taniej to przebiją cenke. Choć ja szczerze mówiąc temat sledze 2,5roku ponad 240tys przejechana. Jak inni koledzy jeździłbym do bólu ale chce sprzedać. A dobrze aby nowy właściciel miał mniej kłopotów.
koszt jednego oryginalnego napinacza AUDI to ok, 100 Euro (serwis w DE)Mav3ric pisze:Panowie kupiłem 2 napinacze oryginalne FEBI za 872,42zł/szt brutto wysyłka 0zł na fakturke w Czesci24.pl . Nie mają na stronie trzeba zadzwonić lub napisać. A jak znajdziecie taniej to przebiją cenke. Choć ja szczerze mówiąc temat sledze 2,5roku ponad 240tys przejechana. Jak inni koledzy jeździłbym do bólu ale chce sprzedać. A dobrze aby nowy właściciel miał mniej kłopotów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Niech ktoś mi wskaże nowoczesny silnik który się nie sypie przy przebiegach 300k i więcej km...
Wszystko prędzej czy później padnie a to że ludzie się przyzwyczaili do całkowicie bezobsługowych motorów to już osobna kwestia.
Samochodu, jego zalet i wad w dzisiejszych czasach trzeba być świadomym.
Tak jak to ktoś kiedyś napisał, czasy bezawaryjnych silników dawno minęły.
Wszystko prędzej czy później padnie a to że ludzie się przyzwyczaili do całkowicie bezobsługowych motorów to już osobna kwestia.
Samochodu, jego zalet i wad w dzisiejszych czasach trzeba być świadomym.
Tak jak to ktoś kiedyś napisał, czasy bezawaryjnych silników dawno minęły.
Wielki dzięki Piotruś
1) Najbardziej do gustu przypadł mi ten
Subaru OUTBACK 3.0 kombi
http://otomoto.pl/subaru-outback-3-0-C19106079.html
2) Drugą opcja jest także ciekawe jeżeli bym miał bardzo zaufanego mechanika, który by to zrobił jak należy, myśle o tobie tylko za ile
1) Najbardziej do gustu przypadł mi ten
Subaru OUTBACK 3.0 kombi
http://otomoto.pl/subaru-outback-3-0-C19106079.html
2) Drugą opcja jest także ciekawe jeżeli bym miał bardzo zaufanego mechanika, który by to zrobił jak należy, myśle o tobie tylko za ile
