Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 22 maja 2011, 11:18

W 2007r podobno część problemów zostało rozwiązanych.

1) Obydwoje macie 2007r czy możecie napisać jakie problemy u was pozostały?
2) Czy napinacze się także odzywają, czy jakieś inne objawy was niepokoją?
3) Napiszcie jakie inne problemy występują oprócz silnika?
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 22 maja 2011, 14:06

Poprzedni właściciel: przy 60k - wymieniony gps, 200k - wymienione kolektory.
Obecnie 250 tys. na zegarach, oprócz standardowej eksploatacji nic nie musiałem robić. Pomimo wtryskiwaczy mieszczących się w górnej granicy normy lekko przydymia na postoju, więc w niedalekiej przyszłości czeka mnie wymiana wtryskiwaczy.
Co do rozrządu, to ja tam nic nie słyszę... ;)

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 22 maja 2011, 16:54

~~143kkm nabite, niby sprawdzone w aso ale wole dodać dla własnego spokoju +100kkm zważywszy na fakt że kupiłem w BARDZO atrakcyjnej cenie.
Logi wtrysków nie odbiegają od normy. ÂŻadnych niepokojących hałasów też na chwilę obecną nie stwierdziłem.
Poza standardowymi wymianami podzespołów jak filtry, oleje etc. to musiałem wymienić hample + zawias 1bv.

kris_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 14 mar 2010, 00:37
Lokalizacja: WLKP/Krefeld DE

Post autor: kris_m » 22 maja 2011, 22:57

U mnie 205 kkm jak narazie wymieniony silniczek w lewym kolektorze , w silniku raczej nic nie puka nie stuka bynajmniej jak dla mnie :)Wymiana oleju co 20 tys Wtryski w normie nieraz sie zdarzy ze przy zmianie biegu cos przekopci .

W kazdym razie podchodzę do problemu podobnie jak koledzy jak sie silnik rozsypie to wstawi się nowy albo zmieni auto :)
Było a6 c6 3.0 tdi tiptronic (zostało w rodzinie)
A5 Sportback 3.0 Tdi S tronic

Jest a6 c7 3.0 Tdi

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 22 maja 2011, 23:52

Obawiałem się długiej listy :) nie jest aż tak żle.
Z waszych wypowiedzi wynika, że nie zauważyliście niepokojącego dzwięku podczas rozruchu więc być może w tym modelu zostało to częściowo poprawione.

Po wcześniejszych opiniach rozwazałem silnik benzynowy np: 4.2 FSI może by był bezpieczniejszym rozwiązaniem.
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 23 maja 2011, 09:13

Z postów, które pojawiają się na tym forum wynika, że w samochodach RM'2007 i późniejszych wyeliminowano wiele problemów, występujących w pierwszych silnikach. Dotyczy to głównie wtryskiwaczy i napinaczy łańcucha rozrządu.

Te problemy przypominają mi trochę problemy z 2.5 TDI. W starszych modelach są problemy z wałkami, ale można z tym żyć (jeździć).
W silnikach 2.7 TDI i 3.0 TDI są problemy z wtryskiwaczami, ale też można z tym żyć (wymienia się na nowsze i problem z głowy). Napinacze też można wymienić na nowsze, poprawione.

Swoją drogą nie słyszałem jeszcze, żeby komuś padł silnik z powodu napinaczy. Wszyscy piszą, że podobno komuś w Niemczech padł silnik (jeden przypadek!).

Reasumując - myślę, że nawet kupno samochodu z rocznika modelowego przed 2007 nie jest jakąś tragedią i jest do ogarnięcia. Zawsze można też targować niższą cenę z powodu problematycznego silnika.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

remek78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 02 wrz 2010, 11:36
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: remek78 » 24 maja 2011, 23:56

Witam,mam pytanie mam auto od 9 mc ,zrobiłem nim 13.000 km i od samego poczatku jak odpalam na zimnym to grzechocze chyba łańcuch o metalowa obudowę -przynajmniej taki jest dźwięk ,bylem z tym u mechanika zaraz po zakupie ale powiedział mi ze to ich urok ze tak one robią i ze to nic poważnego ( ze to olej od napinacza łańcucha zszedł do naczynka i kilka sekund po odpaleniu zostaje nabity układ i problem znika ) uznałem to za logiczne wytłumaczenie i tak jeżdżę ale dziś zacząłem czytać forum i się zastanawiam .Co wy sadzicie o tym ? Co sprawdzać ,wymieniać .... ?

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 25 maja 2011, 06:43

Proponuje zacząć od przeczytania tematu, w którym piszesz... .

Mav3ric
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 21 gru 2009, 18:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mav3ric » 25 maja 2011, 11:27

Panowie kupiłem 2 napinacze oryginalne FEBI za 872,42zł/szt brutto wysyłka 0zł na fakturke w Czesci24.pl . Nie mają na stronie trzeba zadzwonić lub napisać. A jak znajdziecie taniej to przebiją cenke. Choć ja szczerze mówiąc temat sledze 2,5roku ponad 240tys przejechana. Jak inni koledzy jeździłbym do bólu ale chce sprzedać. A dobrze aby nowy właściciel miał mniej kłopotów.

Tuborg1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 11 cze 2010, 22:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: Tuborg1 » 25 maja 2011, 21:49

Mav3ric pisze:Panowie kupiłem 2 napinacze oryginalne FEBI za 872,42zł/szt brutto wysyłka 0zł na fakturke w Czesci24.pl . Nie mają na stronie trzeba zadzwonić lub napisać. A jak znajdziecie taniej to przebiją cenke. Choć ja szczerze mówiąc temat sledze 2,5roku ponad 240tys przejechana. Jak inni koledzy jeździłbym do bólu ale chce sprzedać. A dobrze aby nowy właściciel miał mniej kłopotów.
koszt jednego oryginalnego napinacza AUDI to ok, 100 Euro (serwis w DE)

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 27 maja 2011, 12:40

Nie chcę już tego silnika 3.0 TDI, a rok modelowy 2009 nie jest w moim zasięgu.

Jaki silnik w C6 z grupy vw jest bez poważnych problemów??

Jakie auto byś wybrał dla siebie żeby miał 4*4, automatyczną skrzynię i troszkę mocy
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 27 maja 2011, 14:06

SCORPI
Nie ma takiego ;)

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 27 maja 2011, 18:39

Niech ktoś mi wskaże nowoczesny silnik który się nie sypie przy przebiegach 300k i więcej km...
Wszystko prędzej czy później padnie a to że ludzie się przyzwyczaili do całkowicie bezobsługowych motorów to już osobna kwestia.
Samochodu, jego zalet i wad w dzisiejszych czasach trzeba być świadomym.
Tak jak to ktoś kiedyś napisał, czasy bezawaryjnych silników dawno minęły.

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 28 maja 2011, 14:22

max. ok. 80 tyś zł.
a jak silnik 4.2 np w a6 c5 lub rs6, lub a8
lub inna marka może BMW ma rozrządy bezawaryjne

Ogólnie jestem ciekaw jak w niedalekiej przyszłości będzie się sprawował w audi nowy silnik 3.0 TFSI
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 29 maja 2011, 22:24

Wielki dzięki Piotruś

1) Najbardziej do gustu przypadł mi ten
Subaru OUTBACK 3.0 kombi
http://otomoto.pl/subaru-outback-3-0-C19106079.html

2) Drugą opcja jest także ciekawe jeżeli bym miał bardzo zaufanego mechanika, który by to zrobił jak należy, myśle o tobie tylko za ile :)
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja